Značka Bentley otiskla závodního ducha do dvou speciálních modelů. Vzpomínají na vítězství a nový rekord ve vytrvalostním závodu

Jméno slavného australského vytrvalostního závodu Bathurst se objevuje v názvu další limitované edice. Tentokrát ho hrdě nese nový Bentley Continental GT S.

Dvanáctihodinový vytrvalostní závod Bathurst je v Austrálii stejnou velkolepou slavností jako Le Mans v Evropě. A stejně jako na našem kontinentu, také „protinožci“ využívají slavný závod k tvorbě limitovaných edic. Označení Bathurst neslo hrdě na zádi třeba Mitsubishi Lancer Evo X, Toyota MR2 z počátku devadesátých let, Vauxhall VXR8 (2009) nebo Lotus Elise Cup 250 (2019). Nyní se k nim přidává i luxusní Bentley. To závod vyhrálo v roce 2020 s Continentalem GT3, který stanovil nový rekord ujetím 314 kol při teplotách kolem 40 °C.

Čerstvou novinkou na australském trhu je příchod nového Continentalu GT S, což místní zastoupení pojalo jako ideální příležitost k vytvoření dvou kusů edice Bathurst z dílny Mulliner. Pro podpoření jejich výjimečnosti je každý originálem v jedinečné specifikaci.

První vůz odkazuje na vítězný speciál z roku 2020. Exteriér lakovaný zelenou Apple, doplňuje střecha, zrcátka, spodní lišta nárazníku a zadní spoiler v černé barvě. Stejný tmavý odstín mají veškeré jinak chromované prvky v rámci paketu Blackline. Je tu i spousta karbonového vlákna použitého na splitteru, bočních prazích a zadním difuzoru. Mřížka chladiče nese číslo 7 podle vítězného závodního vozu.

Stejná barevná kombinace je reflektována v interiéru čalouněném kůží Dinamica v barvě Beluga. Zelenou Apple dovnitř vnáší mikroproužky a kontrastní prošívání. Edice Bathurst se připomíná logem na opěrkách hlavy, dále siluetou tratě vytištěnou na karbonovém panelu před spolujezdcem a logem 7, spolu se jmény závodníků na středové konzoli (Maxime Soulet (BEL), Jordan Pepper (ZAR) a Jules Gounon (FRA)).

Poslední z dvojice exemplářů vzpomíná na druhou generaci Continental GT3 představenou v roce 2017 pro závodní sezónu 2018. Karoserii proto pokrývá stříbrný lak Tempest s akcenty v černém chromu a karbonovým optickým paketem. V obou případech dostane majitel zarámovaný artefakt vítězného vozu a jeho model v měřítku 1:18.

Série GT S a GTC S využívají velice oblíbený twin-turbo vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru, laděný na 550 koní a 770 N.m a doplněný sportovním výfukem. Díky tomu trvá sprint z 0 na 100 km/h rovné 4 sekundy. Precizní ovládání v zatáčkách zajišťuje aktivní systém řízení, pracující se 48V soustavou. Točivým momentem 1300 N.m, generovaným během 0,3 sekundy, kompenzuje náklony karoserie vyvolané přetížením v zatáčkách.  

Vedle barevného schématu spojuje sériový Continental GT S a závodní GT3 i proces vývoje. Okruhový speciál využívá hliníkovou karoserii, čímž se podařilo dosáhnout hmotnosti 1300 kg. Motor prošel přestavbou na suchou skříň a dostal modifikované sání, výkonné mezichladiče a závodní výfukový systém. Oproti sériovému vozu najdeme na GT3 větší brzdy a podvozek speciálně naladěný pro život na okruhu.  

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Váš názor Další článek: Nejlevnější Renault Austral v Česku není žádný chudý příbuzný. Cenou „od“ se ale nikomu nepodbízí

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,