Značka Abarth bude stavět vlastní sporťáky

Tradiční ladičská odnož Abarth patřící do koncernu Fiat se zatím zabývá především přípravou sportovně střižených verzí odvozených ze sériových modelů jako Punto nebo 500. Podle magazínu Autocar však byl v podstatě potvrzen záměr Fiatu prodávat pod značkou Abarth specifické sportovní vozy, které by jméno Abarth poněkud zviditelnily.

Podobné spekulace jsme zachytili v minulosti již několikrát, nicméně nyní jsou informace konkrétnější a naznačují, že Fiat spolupracuje s továrnou Lotus na novém Abarthu, jenž by mohl sdílet podvozek s následující generací modelu Elise. I z tohoto důvodů by se mělo jednat o lehké, nejspíše otevřené auto s hmotností kolem 1 200 kg a výkonem okolo 200 koní, přesnější údaje zatím nemají zřejmě ani u Fiatu. Ať již ale bude novinka vypadat jakkoli, dočkáme se jí nejdříve za dva roky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Někdejší skici Fiatu na téma otevřený sporťák značky Abarth
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků