Zmije, had jedovatý

Chrysler Viper se poprvé na automobilovém trhu objevil v roce 1992. Tehdy ještě výlučně jako otevřený dvoumístný automobil. Dnes je jej možné objednat také jako kupé.
Zmije, had jedovatý
Chrysler Viper se poprvé na automobilovém trhu objevil v roce 1992. Tehdy ještě výlučně jako otevřený dvoumístný automobil. Dnes je jej možné objednat také jako kupé. 

Historie Viperu sahá do roku 1989, kdy se koncept Chrysler Viper stal hvězdou deitroitského autosalonu. Spoluautorem konceptu nebyl nikdo jiný než známí závodník a konstruktér Caroll Shelby. Viper je tradiční sportovní automobil, bez moderních vymožeností. Nenajdeme u něj pohon všech kol, přeplňování kompresorem nebo turbodmychadlem a dokonce chybí i ABS. 

Viper sází na klasickou americkou koncepci. Ta spočívá v pohonu zadních kol a vysokoobjemovém motoru. 

Motor Viperu má deset válců a úctyhodný objem 8 litrů. Této základním specifikaci odpovídají také výkonové parametry. Viper disponuje výkonem 406 ks při 4 600 ot./min a točivý moment 651 Nm při 3 600 ot./min. Sluší se také dodat, že s laděním motoru pomáhala automobilka Lamborghini. Výkon je prostřednictvím šestistupňové přímo řazené převodovky přenášen na zadní kola.

Jízdní výkony Viperu patří spíše do říše fantazie. Viper zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny a dosahuje maximální rychlost 265 km/h. 

V interiéru Viperu nás přivítali sportovní sedadla potažená pravou kůží. Příjemně tvrdá sedadla umožňují bez problémů zvládnout i dlouhé cesty. Přesto, že Viper nemá ABS najdeme u něj oba přední airbagy. S dalších prvků výbavy jmenujme nastavitelný volant, tónovaná skla, autorádio s šesti reproduktory. 

Možnosti Viperu, však nejlépe vychutnáte na závodních tratích jako jsou například okruh Paul Richard ve Francii nebo Masarykův okruh v Brně. Jedině tam můžete naplno povolit uzdu koním pod kapotou a prožít nezapomenutelné okamžiky pří řízení Vipera. 

Chrysler Viper, kupé, koupíte v České republice za 3 595 000,- Kč.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků