Zmije, had jedovatý

Chrysler Viper se poprvé na automobilovém trhu objevil v roce 1992. Tehdy ještě výlučně jako otevřený dvoumístný automobil. Dnes je jej možné objednat také jako kupé.
Zmije, had jedovatý
Chrysler Viper se poprvé na automobilovém trhu objevil v roce 1992. Tehdy ještě výlučně jako otevřený dvoumístný automobil. Dnes je jej možné objednat také jako kupé. 

Historie Viperu sahá do roku 1989, kdy se koncept Chrysler Viper stal hvězdou deitroitského autosalonu. Spoluautorem konceptu nebyl nikdo jiný než známí závodník a konstruktér Caroll Shelby. Viper je tradiční sportovní automobil, bez moderních vymožeností. Nenajdeme u něj pohon všech kol, přeplňování kompresorem nebo turbodmychadlem a dokonce chybí i ABS. 

Viper sází na klasickou americkou koncepci. Ta spočívá v pohonu zadních kol a vysokoobjemovém motoru. 

Motor Viperu má deset válců a úctyhodný objem 8 litrů. Této základním specifikaci odpovídají také výkonové parametry. Viper disponuje výkonem 406 ks při 4 600 ot./min a točivý moment 651 Nm při 3 600 ot./min. Sluší se také dodat, že s laděním motoru pomáhala automobilka Lamborghini. Výkon je prostřednictvím šestistupňové přímo řazené převodovky přenášen na zadní kola.

Jízdní výkony Viperu patří spíše do říše fantazie. Viper zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,5 vteřiny a dosahuje maximální rychlost 265 km/h. 

V interiéru Viperu nás přivítali sportovní sedadla potažená pravou kůží. Příjemně tvrdá sedadla umožňují bez problémů zvládnout i dlouhé cesty. Přesto, že Viper nemá ABS najdeme u něj oba přední airbagy. S dalších prvků výbavy jmenujme nastavitelný volant, tónovaná skla, autorádio s šesti reproduktory. 

Možnosti Viperu, však nejlépe vychutnáte na závodních tratích jako jsou například okruh Paul Richard ve Francii nebo Masarykův okruh v Brně. Jedině tam můžete naplno povolit uzdu koním pod kapotou a prožít nezapomenutelné okamžiky pří řízení Vipera. 

Chrysler Viper, kupé, koupíte v České republice za 3 595 000,- Kč.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků