Změřili jsme výkon BMW M3. Výsledek? Nenabízí to, co uvádí výrobce

Na krátkou chvíli se nám v redakci zastavilo BMW M3 Sedan. A protože počasí ale vůbec nepřálo nějakým snahám o měření dynamiky, rozhodli jsme se vyrazit s tímto expresním sedanem alespoň do zkušebny a změřit jeho reálný výkon.

BMW M3 jsme v podstatě testovali už minulý rok, ovšem v té pro sport nejméně vhodné variantě, tedy jako M4 s karoserií kabriolet. Proto, když se naskytla možnost vyzkoušet klasický sedan, jsme neváhali ani minutu. Bohužel se podobná auta tradičně půjčují na kratší zápůjčky a většinu té naší dost pršelo. Tentokrát tedy nedošlo na obvyklé měření dynamiky, alespoň jsme ovšem vzali auto na brzdu a změřili jeho výkon.

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Jak už určitě víte, o pohon se stará řadový přeplňovaný šestiválec o objemu 2979 cm3. Jeho oficiální maximální výkon je 317 kW (431 k) a ten by podle tabulek měl být k dispozici v rozmezí od 5500 do 7300 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm, přičemž řidič ho má mít k dispozici mezi 1850 ot./min a 5500 ot./min. Převodovka je dvouspojková sedmistupňová.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Myslet si o nové M3 můžete, co chcete, fakt, že tenhle sedan vypadá velmi dobře, popřít prostě nejde. Ale jak na tom vůz bude s reálným výkonem?

Výsledek? Nabízí více

Podle naměřených hodnot je jasné, že se BMW M3 nezařadí k těm autům, která nabízí méně než to, co slibuje výrobce. Naopak. Maximální výkon se nakonec vyšplhal až na 462 koní (při 6650 ot./min) a točivý moment těsně překročil 600 Nm při 3975 ot./min. Vyjádřeno řečí čísel, výkon je vyšší o 31 koní a točivý moment přerostl oficiální maximum o 52 Nm. České zastoupení BMW navíc tvrdí, že byl do automobilu natankován standardní Natural 95, což dělá výsledek ještě překvapivější. 

Změřili jsme výkon 21 aut. Kdo nejvíc lže a kdo vám dá výkon navíc? [galerie]

Změřili jsme výkon 21 aut. Kdo nejvíc lže a kdo vám dá výkon navíc? [galerie]

Z grafu je pak patrné, že průběh výkonu je trochu jiný než ten oficiální. Při 5500 ot./min, kde by motor měl nabízet 431 koní, je už těsně přes 440 koní, na hodnotě 7000 dojde k menšímu poklesu a udávaných 7300 ot./min už je absolutní konec. Za pozornost stojí ale maximální naměřený výkon obecně. Na rozdíl od jiných případů, kdy jde třeba jen o chvilkový výkyv, se testované BMW M3 drželo u 460 koní v širším pásmu (6200 - 7000 ot./min).

Klepněte pro větší obrázek
Výsledek měření ukazuje trochu jiné než slibované průběhy, ale naměřené hodnoty jsou hodně v plusu oproti těm oficiálním. Z aut, u kterých jsme výkon měřili, je tohle BMW tím, kdo prozatím vykázal vůbec nejvyšší kladný rozdíl

Točivý moment nastupuje později, než slibuje BMW. Hodnotu 550 Nm překročila testovaná M3 až za hranicí dvou tisíc otáček, zhruba od 2700 až do 5600 ot./min se pak motor nad touto hranicí pohybuje konstantně. Opět, stejně jako u výkonu, platí, že kolem maximálních naměřených 600 Nm se motor drží v širším pásmu otáček.

Celkově BMW M3 na brzdě rozhodně nezklamalo. S naměřeným výsledkem +31 koní se řadí k autům, která prošla touto zkoušku a vykázala největší přírůstek. Tedy přesněji řečeno je M3 z námi změřených automobilů vůz, který na brzdě přidal nejvíce výkonu. Dosud byl totiž s rozdílem +20 koní nejlepší Leon ST Cupra 280.

Co takový výkon s autem dělá při ostrém rozjezdu (testovali jsme ale za deště), to si můžete prohlédnout na přiloženém videu. Klasický test bude brzy následovat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků