nechtěli by jste se s tím podbízením koňmi skončit ? Myslíte že nepoznáme jaký je výkon v kilowattech ?
Skvely napad se skutecnym merenim vykonu. Konecne se nekdo pustil do testovani profesionalne od zakladu a zacal proverovat hodnoty vyrobcu. Skoda jen ze chybi hodnota krouticiho momentu, a pokud byste jeste pridali mereni skutecne hmotnosti auta, bylo by to uplne super.Diky
Opět v této diskusi jen přehlídka lemplujících prudičů. Ani to nemá cenu číst...
Parta diletantů z autorevue zase perlí, opět test který nemá žádnou metodiku a vypovídací hodnotu má 0. (kolik mají auta najeto, stáří oleje, filtrů, zahřátí motoru, kolikrát se měřilo, chyby měření..........)Radši se držte článků o tom která přítelkyně jezdců F1 má hezčí poprsí tam nic nezkazíte a nemusíte mít žádné znalosti.....
A ty si to tady zase pleteš s nějakým sborníkem věděckých článků z konferencí.
Děkuji za tvůj velmi konstruktivní příspěvek:-D
Tak když máš na server tohohle typu takové ujeté požadavky... :-D
Může mi někdo vysvětlit, proč se měřili BRZ a GT86?Ty auta jedou na jedné lince a motory dělá jen Subaru :-D
...vždyť se taky neměřili...to si jen redaktoři přihřáli pár let starou poblívčičku:http://www.autorevue.cz/na-brzde-toyota-gt86...
Myslím že mali ešte napísať nábeh kilometrov u jednotlivých áut lebo nové auto nemá určite taký výkon ako už zabehnuté.A hodnotit podla jedného auta je zvrhlosť chcelo by to aspom 3 a urobiť priemerný výkon
takže všechna měření jsou měřena za stejných podmínek, čili stejné nastavení mašiny, stejná teplota a tlak vzduchu na nových zajetých vozech v perfektním technickém stavu? nebo ne? kde to je napsáno?pokud měříte vylítané TDI o které se majitel stará jak prase oproti vymazlenému novému TSI které má 100 oktanový benzín a je v perfektním stavu, pak budou výsledky hodně zkreslené. stačí i zasekanej filtr vzduchu oproti KN vložce, atd.
Hodilo by se také uvést, zda-li je výkon uvedený v tabulce jako "naměřený výkon" výkonem přenášeným na kola nebo je pomocí koeficientu přepočítám na výkon motoru. Aby se tu nesrovnávaly hrušky s jablky.Výrobci aut uvádí v katalozích výkon MOTORU na brzdě, ale ve válcové zkušebně zjistím jaký je výkon NA KOLECH, kde je už počítáno se ztráty v převodovce, diferenciálu atd. Tudíž je tento naměřený výkon nižší než výkon samotného motoru. Samozřejmě, že lze tento výkon na kolech pomocí koeficientu přepočítat na výkon motoru, ale nikde ani jeden diagram, tak nevím.Mimochodem "koně" jsou v dnešní době SI jednotek opravdu komické.
Dnes se výkon motoru žádnými koeficienty nepřepočítává, v režimu el. generátor (dyno) se odměří výkon na kolech tím, že auto pohání generátor. Následně se v režimu el. motor odměří ztráty v hnacím řetězci (tím, že el. motor pohání při stejném rozsahu otáček auto) a prostým součtem vznikne výkon motoru. Jediné co se koriguje je teplota, tlak a vlhkost vzduchu.
Tímto způsobem ovšem nebylo měřeno ani jedno z testovaných aut
No jestli měří jenom výkon na kolech a zbytek přepočítávají nějakými Bečvaříkovými koeficienty, tak se s těmi výsledky mohou jít vyfotit.
Ony dokonce neměří ani ten výkon na kolech, i ten jen počítají odhadnutými koeficienty, hlavně momentem setrvačnosti vycucaným z prstu. Dyť o tom byla diskuze minulý týdenhttp://www.autorevue.cz/peugeot-308-sw-gt-vs-skod... ...
No já to beru tak, že jsme tu diskuzi neuzavřeli. Z redakce se nikdo nevyjádřil jakou metodou měří a bylo by zajímavé vědět s jakou přesností se měří. Z toho co jsem našel na internetu je chyba měření 2-3% "jistá" a je možné, že je ve skutečnosti o dost větší.Mě to zajímá hodně z toho důvodu, že jsem si nechal změřit přečipované auto a nárůst momentu byl +33% a nárůst výkonu jen 10%. Čipovači jsem to řekl a ten mi sekundoval tím, že to je blbost, protože nárůst krouťáku a výkonu bývá podobný (záleží ale samozřejmě na rozložení křivek obou parametrů).Jinak nechápu proč se hádáte o veličině koně vs kW - to je přece nepodstatné. Jsem taky strojní inženýr a zcela se přikláním ke koním, protože jsou historicky v CZ zavedené, ale samozřejmě kW jsou jednoznačnější. Ale daleko podstatnější je pro mě zjistit přesnost měření a jeho opakovatelnost. Mám takové podezření, že chyby jsou tak velké, že vlastně ty naměřené odchylky od udávaných výkonů ve skutečnosti mohou být chybami měření.
Opravuji - rozdíly jsou v "jen" v procentech. Největší je 7,7 %.Použití lepšího paliva bez přenastavení motoru nepřinese zvýšení výkonu.
Jo souihlasím s tebou a taky čekám že nám redakce tu přesnost meření vysvětlí. Myslím že tohle téma by si určitě zasloužilo podrobnější komentář, když už věnovali tolik úsilí na přeměření takové spousty aut
Tak jsem mluvil s obsluhou jedné měřící brzdy a měření je opravdu relativně nepřesné, resp lze ho přizpůsobit potřebám zadavatele měření. Např chybu 1-2% udělá snížené množství kyslíku v měřící místnosti. Další 1-2% lze udělat nevhodným nahuštěním pneumatik a tak lze pokračovat dále a dále. Setkal se s případem kdy měřili a porovnávali výkon s jinou "brzdou" - která měřila motor po načipování. Slíbili pánovi že načipují auto a bude mít cca +15% výkonu. To mělo na jejich brzdě. Na druhé brzdě mělo +5% a to to prý měřili třikrát. Je to prý velmi časté, že se nedá po načipování naměřit výkon, který by auto mělo mít. Takže chyba 5% je asi normální. Tady se setkáváme s odchylkami do 7,7%. Závěr ať si udělá každý sám.
Věřil bych že jedna brzda udělá docela solidně srovnávací měření - tj. při nastavení obdobných podmínek umí říct kolik se výkon změnil třeba v procentech. Ale absolutní hodnoty výkonu občas udané s přesností i na desetinu koně (nebo kilowattu :-)) jsou podle mě ve skutečnosti nepřesná hausnumera
Největší lháři opět u BMW.
Jde o to ze uz nekolik BMW melo horsi vykon na brzde ale jednalo se vetsinou o dieslove motory mrknete se na grafy z brzd dieselpower.cz, take me to udivilohttp://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php... http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php... http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php... http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php... http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php... M3 a -30 kobyl ......http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php... http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php... http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php... .....atd
M550D dopadlo nejhůř, protože jde u testovací auto, takže všichni šašci, kteří ho testovali, mu logicky snížili výkon. Já dával M550D na brzdu měsíc zpátky a mám 402koní a 790Nm. Samosebou jsem auto zajel slušně.
A proč jsi ho dával na brzdu?
aby mu neuslo z parkovicka
Ještě jsem nezažil dávat auto na brzdu jen tak z plezíru. Jedině, že by nevěřil výrobci a autu, že takový výkon má, případně ho chtěl čipnout.
Jsou lidé, kteří mají peníze a auta jsou jejich koníčkem a vražejí do něj pěníze, a takový lidé si to auto pro zajímavost na brzdu dají. Ja bych to taky klidně udělal. Pak jsou závistivci jako je Mirek, kteří mají hovno a toto nedokážou pochopit. Když to nedělá mireček, tak to nesmí dělat nikdo a ten kdo to udělá, tak podle Mirečka není normální. Takže asi tak :)
Nemáš trochu moc bujnou fantazii a k tomu vychování řeznického psa?Pokud nerozumíš psanému textu, nech si to od někoho přeložit.Mám známé, kteří mají auta jako koníčka. Tedy historická auta, veterány, jestli ti to něco říká, a ty podporuji. U současných aut mluvit, tedy ve tvém případě psát, jako by to byl raritní kus a něco extra, to promiň, dnes jsou to všechno jen spotřebáky, včetně mého.
Ano, zase BMW M135i je naměřený rozdíl skoro 16 k....lháři. :-))
A jak to souvisí s tím, že u 550d je to mínus 29 hp ? To jako když zloděj jeden den krade a druhý den zdraví babičky u kostela, tak není zloděj?
To je zase článek jako prase. Pánové redaktoři, dávat do tabulky auta přímo NEobjektivně změřená a ještě to víte! Tak např. Shade a Seat dávají na testy přečipovaná auta...je to známá věc a všichni novináři to vědí. Nebo měření s jiným než PŘEDEPSANÝM palivem! Viz. přímo Váš test ze kterého berete údaje:http://www.autorevue.cz/na-brzde-toyota-gt86... Místo předepsaného N98+ měříte s N95(možná?) Mě tahle neprofesionálnost vážně štve, možná čtenáři nemají takovou pamět, ale Vy byste jí mít měli! Obzvláště když srovnáváte atmo vs "mas"Turbo (kdy na turbíně stačí 0,1psi) a mám těch 10kobylek (a klidně to může být blbě zkalibrovaný turbo-takže vlastně šmejd!)
Akú výpovednú hodnotu má toto meranie výkonu, keď koncernová 2.0TDI má v Octavii +14 a v Passate -2,3? Buď je zlá brzda - pre objektívnosť by sa malo meranie vykonať na viacerých brzdách. Alebo sa tie motory lýšia kus od kusu - potom by sa malo merať niekoľko kusov a spriemerovať.
1) Ano, žádné dva motory nejsou úplně stejné. Kus od kusu se lehce liší i v projevu výkonu.2) Záleží i na tom, jak jsou motory staré, kolik mají najeto. A především, jak byly zajeté (jak se k nim řidiči chovali prvních pár tisíc km). Ač se říká, že jsou dnes motory zajeté rovnou z linky, i tak je rozdíl v zacházení s motory znát, byť třeba méně než dříve. 3) Octavia 4x4 a Passat spolu mají stejný snad opravdu jen motor. Přenosové ústrojí je úplně jiné. Pokud se nepletu, tato Oktávka má i mezinápravový diferenciál. Nedej bože, aby měla i jinou převodovku. Ve výsledku vlastně (samozřejmě) neměříme výkon motoru, ale výkon přenesený na kola :)
ad3 - pleteš se, Oktávka mezinápravový diferenciál nemá. A nemá jej dnes bohužel už ani ten Passat
hele vy "odlišnost" fakt máte ve vyjmenovanejch slovech?
Je snížený výkon důvod k oprávněné reklamaci nového auta?
Chtěl bych se ještě jednou zeptat redaktorů nakolik si jsou jistí že nelže i samotná válcová brzda
nejkvalitnejsi prispevek
Špatně položená otázka, na to by odpověděl jen blb....
Naopak dobře položená otázka. Nutné předpokládat, že jejich brzda není kalibrovaná, takže neznáme její chybu (všechny hodnoty v tabulce by mohl být nutné korigovat) a samozřejmě měří s nějakou nejistotou měření, takže i za ideálních podmínek platí její hodnoty s možnou odchylkou např. +/- 10%. Navíc všechna auta byla měřena v různých obdobích a za různých podmínek. U každého auta také měřili jen jeden kus, což statisticky taky nedává žádné relevantní výsledky. Tenhle článek berme jako zběžné porovnání, ale rozhodně ne jako relevantní posouzení.
Proč ? :-/
Lidičky prosím,na "koně" se už výkon aut OPRAVDU neměří !!!
Ano, výkon se na koně neměří, výkon se v koních jen udává. Podobně jako i v jiných jednotkách
Bohužel v tomhle testu a v dalších jiných se v koních měří,viz tabulka v článku.Jinak souhlas s komentáři níže,jen to dokazuje neprofesionalitu.
a co je tak špatného na koních ?
Je to stejné, jakoby udávali tlak v atmosférách...papír snese všechno, ale je to nesprávné vyjádření jednotek, a v současnosti už naprosto mimo. Vysvětlení mám ještě jedno: Je to dělané pro lidi, kteří žijí v minulosti, nebo si rádi prohlíží větší čísla u svých miláčků :-)
A co třeba otáčky za minutu, ty ti nevadí ? Chtěl bys místo nich taky raději radiány za sekundu abychom žili moderně ?
Jako strojní inženýr vím, že otáčky za minutu je naprosto správné vyjádření. Srovnání otáček za minutu vůči radiánu za sekundu je...jak to říci: mimo :-)
Z hlediska soustavy SI nevidím rozdíl mezi otáčkami za minutu a koněm. Ani jednu z těchto jednotek SI nepřipouští
Jak ti zapadá definice koňské síly do 21. století. Wikipedie: Jednotku zavedl na konci 18. století James Watt, který začal vyrábět a prodávat jím podstatně vylepšený parní stroj. Watt potřeboval pro své zákazníky nějaké srovnání s výkonem tehdy běžně využívaných zvířat. Ze zkušeností s poníky z jednoho dolu odhadoval, že poník zapřažený v žentouru vyzdvihne 22 000 stopliber (ft·lbf) za minutu. Výkon koně odhadoval o polovinu větší, takže nové jednotce přisoudil hodnotu 33 000 stopliber za minutu. Pro přiblížení vymyslel následující definici: Jedna koňská síla je rovna výkonu, který podává soustavně pracující kůň, který zapřažený v žentouru zdvíhá náklad 180 liber (lb) a ujde při tom za hodinu 144 koleček o poloměru 12 stop.
Tvá citace je určena pro lidi, kteří žijí v minulosti. V 21. století je koňská síla definována vůči SI přesným vztahem :1 PS = 735,49875 Wpodrobnosti najdeš také ve Wikipediihttps://cs.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%88sk%C3%A1_s%C... ...
Pouze dodatečný přepočet staré jednotky k nové...ten chudák živý koník je v tom vztahu započítaný
Není podstatné jak jednotka vznikla, důležité je že má dnes exaktně stanovenou velikost, resp. daný přepočet na jiné jednotky(byť těch koní je ve skutečnosti více různých, PS, HP ...)
to nejsou různí koně, jenom národnosti jsou různé, HP Horse Power, PS Pferd staerke, k kůň
Tak jako kW tak i jednotka výkonu v koních je jasně definovaná a vychází z mezinárodních jednotek metr,kilogram,sekunda.Nemůže být tudíž rozdíl mezi koněm německým nebo americkým.Rozdíl je jen ve způsobu měření a snahu švindlovat, ovlivněnou např .daní z výkonu takže se výrobce snaží dostat do zvýhodněné daňové kategorie.
To sice ano, ale ty koně mají opravdu maličko jinou "sílu".
No právě, německý kůň je trochu jiný než francouzský nebo americký. Pokaždé je to jiná jednotka s jiným přepočtem, byť jsou to rozdíly pár procent. Ale to může mít vliv i na konečný výsledek. Jednotka kW má jednu velikánskou výhodu - je stejná všude na světě. Navíc - když už někdo udává výkon v koních, proč neudávat krouticí moment v librách na stopu, ať je ten zmatek ještě větší. Nebo spotřebu paliva v galonech na 100 majlí. Úplně nejlepší by bylo udávat výkon motoru v tažných psech nebo třeba cyklistech, potom by ty čísla byly taky ještě zajímavější.
No, nemusel bys znit jako debil, kdyby se to takhle normalne nedelalo v jinych koutech sveta. Anglie dodneska ma HP, libry na stopu, dokonce vahu meri na kameny a delku na stopy... To ze se v CR pouziva kW jeste neznamena ze cokoliv jinyho je spatne... pouze to ukazuje to krasny cechackovstvi, kdy kazdej cechacek si mysli jakej je pupek sveta a co vsechno znamena, a pak se hrozne divi, ze se celej svet netoci okolo neho... smutne
A kdyby to auto mělo udávaný výkon v cyklistech, mohlo by aspoň pak na cyklostezku a cyklopruhů? :-D
Budu končit, děkuji za konverzaci, hezký večer :-)
nápodobně :-)
Minuta, hodina apod. samozřejmě v soustavě SI, stejně jako kůň taky není...jenomže koňská síla má na rozdíl od minuty podstatně zdařilejší ekvivalent: kW ;-)
Opět nevidím rozdíl. Tak jako má neplatná koňská síla platný SI ekvivalent ve wattu (zmíněný kW je až násobná jednotka), tak stejně mají neplatné otáčky za minutu platný ekvivalent v radiánech za sekundu. Nerozumím proč by tedy měl být špatný jen ten kůň a zároveň otáčky za minutu být v pořádku :-(
Tady se vše dočtete a kdo neumí kw na koně převádět nechť použije kalkulačku převodu :-Dhttps://otevrito.cz/o/kw-na-kone...
Nelze všechno kolem nás vyjadřovat v jednotkách SI, ale pokud je výkon v této soustavě udáván ve wattech, tak by to technická odbornost měla akceptovat.
Kolego, vse lze uvest v jednotkach SI! Jen zijeme v realnem svete, kde se proste z tradice nebo z logiky pouzivaji jine jednotky.Muze byt naprosto jedno jestli vykon bude v konich nebo kw, porad je to ten stejny vykon. Stejne tak nepujdete na schuzku a reknete, ze bude za 10800sekund, ikdyz je to podle si jedine spravne zapsani...Vykon se proste udaval v konich a lide jsou na tuto jednotku zvykli a nebude lehke to zmenit.
Jojo, Pánové, tož to budeme od ted uvádět takto: nejsilnější, trochu méně nejsilnější, trochu více méně nejsilnější. ...az po uplne nejslabší. ...-) nechte kone koňmi, jsou tu důležitější věci. ..
Souhlasím. Nelze všechno kolem nás vyjadřovat v jednotkách SI, ale pokud je rychlost otáčení v této soustavě udávána v rad/s, tak by to technická odbornost měla akceptovat.
souhlas...jenomže se zeptej průměrného člověka co je to radián, tak dostaneš hezké odpovědi. Ta koňská síla je na tom úplně stejně špatně jako kilowatt, pro většinu lidí nic neříkající...
Hele, celá diskuze je na téma že kůň jako neplatná jednotka je znakem technického analfabetismu a odborníci používají jednotky ze soustavy SI. Takže pokud tenhle názor máme brát vážně, musíme zrušit i ty zastaralé a už neplatné otáčky, jnak to nemá žádný smysl
...anebo se na to vykašlem a zůstaneme u otáček i u koní
Jestli vám do toho mohu trochu kafrat, tak v článku se řeší jen výkon, ne otáčky. Takže ten výkon je evidentně špatně. Až se budou řešit otáčky, tak potom se tím radiánem oháněj. Obhajoba, že když je jedna veličina blbě, tak může být blbě i druhá veličina je scestná a určená pro hlupáky. ;-)Pokud se můžu zeptat, jaké máš vzdělání? Nezajímá mne kam až jsi došel, ale zaměření. Ve škole jsi používal jako jednotku výkonu koně?
Přímo v článku sice je pouze výkon, nicméně v uvedených odkazech na testy jednotlivých aut jsou vesměs i další parametry vč. otáček za sekunduJinak obhajoba, že když jsou dvě veličiny blbě tak stačí opravit pouze jednu z nich a bude vše o.k. je rovněž scestná a určená pro hlupáky. ;-)A co se týká vzdělání mám VŠ strojního zaměření a ve škole jsme jako jednotku výkonu používali watty a jako jednotku rychlosti otáčení radiány za sekundu. Ale je to už mnoho let, možná od té doby ty radiány už zrušili :-)
samozřejmě radiány nezrušili. Odpověď na to, proč automobilky a chiptuningové firmy používají koně je daleko prozajitštější. Vyšší číslo lépe prodává. Nicméně stejně jako u otáček je přepočet kW na k naprosto danný a definovaný ve všech případech. jinak firmy používají jednotku přetížení G , to je přátelé naprosto špatně definované, přesto se to běžně používá a fyzici jenom kroutí hlavou.
Hm, až na to, že správně je to slovo z druhé věty "prozaičtější" (když už jsme tedy u toho, co a jak používat). ;)
Jestli vyšší číslo prodává tak můžou výkon psát ve wattech
Opět se hájíš stejnou blbostí, jako předtím. Představ si, že by se takto hloupě hájili všichni, když něco zpackají. Proč tohle, když tamto je také blbě.Pokud jsi nepochopil, co jsem napsal, tak ti to napíšu polopatě. Kůň je špatně, mají tam být kW a pokud někdo na to oprávněně poukáže, tak se nemůžeš obhajovat, že někde jinde nějaké tele uvedlo otáčky za minutu a proto tady mohou být koně.Prostřední odstavec jsi nějak nedomyslel (doporučuji opakovaně přečíst), kde jsem napsal, že souhlasím se špatným výkladem otáček a že stačí opravit pouze jednu veličinu? To aby bylo jasno pro koho je to určeno.No vidíš to, já jsem také strojař a školu mám hodně dlouho za sebou a jednotky si celkem pamatuji, ale rozhodně bych neuváděl v jakémkoliv periodiku jako hlavní veličinu koně. Co tak uvádět rozměry na lokty, pídě, sáhy, případně palce, také existuje přepočetni koeficient, jak jsi vtipně uvedl jinde. :-D
Hele mám pocit že i ty nechápeš co píšu. Takže - článek i zmíněné odkazy na sebe úzce navazují, článek v podstatě shrnuje výsledné hodnoty jejichž stanovení je podrobněji popsané v dotyčných odkazech. Není to o tom, že někdo něco napsal blbě a někde jinde také píšou blbosti. Všechny ty články jsou zde na Autorevue a všechny mají dokonce i společného autora p.Dittricha, takže zmínka o "nějakém teleti jinde " je trochu mimo mísu.Podstata ale byla že někteří jedinci se dělají chytrými že kůň je v dnešní době nesmysl a odborníci přece používají zásadně SI kilowatty a kdo je nepoužije je zaostalý analfabet.. Ale že se u ot./min. jedná o úplně stejný případ už ti "odborníci" nějak nevidí, protože až tak daleko jejich odbornost zjevně nesahá. Jinak co se týká uvádění koní u spalovacího motoru to bych ještě celkem toleroval protože se jedná o dlouhodobě zavedenou a stále hojně užívanou jednotku. Trochu se mi ovšem ekluje výkon v koních u elektromotoru - tam to až do nástupu elektromobilů nikdo nepoužíval - takže to docela bije do očí. Už jsem ale viděl uvádět v koních i výkon baterie a palivového článku a to už je fakt na přesdržku :-)
Bacha, není Mirek, jako Mirek. To jen pro pořádek s telaty. Co bylo napsáno jindy a jinde jsem neřešil, upozornil jsem tě na to a ty to stále nechápeš. Navíc tě musím opět upozornit, že s těmi otáčkami jsem nic takového nenapsal, co tady uvádíš, a na co jsi mi neodpověděl ... kde jsem to uvedl?
Kde je nějaký Renault?Auta těchto značek pro mě nepoužitelné3-[Renault;-)
Nechápu proč mas potřebu v každém příspěvku kydat hnůj na Renault?Prejel ti snad někdo Renaultem nohy?Na rovinu už ses dost trapnej.
je dobre cteny text take pochopit... ptal se, kde je Renault, protoze mu v tom testu chybi a dle smajlika je nejspis ma rad ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.