Změřili jsme výkon 21 aut. Kdo nejvíc lže a kdo vám dá výkon navíc? [galerie]

Občas se zastavíme s testovacími automobily na brzdě, abychom změřili jejich reálný výkon. A protože počet změřených vozů přesáhl dvacítku, nastala ta správná chvíle na souhrnný přehled všeho, co bylo dosud změřeno. Takže, kdo nejvíc lhal a kdo vám dá výkon navíc?

Výkon je velmi důležitá hodnota, podle které mnoho zákazníků svůj automobil také vybírá. Jenže jak se v řadě případů ukázalo, realita změřená ve válcové zkušebně neodpovídá tomu, co najdete v prospektech jednotlivých automobilek. Naše měření jsou toho jasným důkazem.

Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Měření výkonu, dynamika

Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Měření výkonu, dynamika

Už delší dobu spolupracujeme se společností Dieselpower, díky které jsme dosud změřili přesně 21 automobilů. Potěšitelné je, že více než polovina vykázala vyšší výkon, než jaký udává výrobce, nicméně osm měřených vozů se na udávaný výkon nedostalo. Někdy byl rozdíl pár koní, jindy pár desítek koní.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

V přiložené tabulce a v galerii najdete všechna dosud změřená auta seřazená od těch nejlepších po největší hříšníky. Jak je na první pohled vidět, rekordmany jsou zatím Seat Leon ST Cupra 280, která vám dá 20 koní navíc, a BMW M550d, kde bylo naopak naměřeno o plných 29 koní méně. 

  Oficiální výkon (k) Naměřený výkon (k) Rozdíl (k)
Seat Leon ST Cupra 280 280 300,0 20,0
Mini JCW Countryman 218 235,0 17,04
BMW M135i xDrive 320 335,8 15,8
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 150 164,0 14,0
VW e-up! 82 94,7 12,7
Kia cee'd 1.4 CVVT 100 110 10,0
Škoda Rapid 1.4 TSI  122 130,3 8,3
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 220 226,4 6,4
VW Golf 1.2 TSI 85 91,3 6,3
Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001) 145 151,0 6,0
Citroën C-Elysée 1.2 VTi 72 78,0 6,0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 188,9 4,9
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 184 187,0 3,0
VW Amarok 2.0 BiTDI  180 178,0 -2,0
VW Passat Variant 2.0 TDI (B8) 150 147,7 -2,3
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi  180 177,6 -2,4
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 180 170,0 -10,0
Toyota GT86 200 189,3 -10,7
Subaru BRZ 200 185,2 -14,8
Nissan Juke Nismo 200 183,0 -17,0
BMW M550d 381 352,0 -29,0

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků