Změřili jsme výkon 21 aut. Kdo nejvíc lže a kdo vám dá výkon navíc? [galerie]

Občas se zastavíme s testovacími automobily na brzdě, abychom změřili jejich reálný výkon. A protože počet změřených vozů přesáhl dvacítku, nastala ta správná chvíle na souhrnný přehled všeho, co bylo dosud změřeno. Takže, kdo nejvíc lhal a kdo vám dá výkon navíc?

Výkon je velmi důležitá hodnota, podle které mnoho zákazníků svůj automobil také vybírá. Jenže jak se v řadě případů ukázalo, realita změřená ve válcové zkušebně neodpovídá tomu, co najdete v prospektech jednotlivých automobilek. Naše měření jsou toho jasným důkazem.

Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Měření výkonu, dynamika

Seat Leon ST Cupra vs. Škoda Octavia Combi RS: Měření výkonu, dynamika

Už delší dobu spolupracujeme se společností Dieselpower, díky které jsme dosud změřili přesně 21 automobilů. Potěšitelné je, že více než polovina vykázala vyšší výkon, než jaký udává výrobce, nicméně osm měřených vozů se na udávaný výkon nedostalo. Někdy byl rozdíl pár koní, jindy pár desítek koní.

Na brzdě: BMW M550d

Na brzdě: BMW M550d

V přiložené tabulce a v galerii najdete všechna dosud změřená auta seřazená od těch nejlepších po největší hříšníky. Jak je na první pohled vidět, rekordmany jsou zatím Seat Leon ST Cupra 280, která vám dá 20 koní navíc, a BMW M550d, kde bylo naopak naměřeno o plných 29 koní méně. 

  Oficiální výkon (k) Naměřený výkon (k) Rozdíl (k)
Seat Leon ST Cupra 280 280 300,0 20,0
Mini JCW Countryman 218 235,0 17,04
BMW M135i xDrive 320 335,8 15,8
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 150 164,0 14,0
VW e-up! 82 94,7 12,7
Kia cee'd 1.4 CVVT 100 110 10,0
Škoda Rapid 1.4 TSI  122 130,3 8,3
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 220 226,4 6,4
VW Golf 1.2 TSI 85 91,3 6,3
Ford Mondeo Kombi 2.0i (2001) 145 151,0 6,0
Citroën C-Elysée 1.2 VTi 72 78,0 6,0
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 188,9 4,9
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 184 187,0 3,0
VW Amarok 2.0 BiTDI  180 178,0 -2,0
VW Passat Variant 2.0 TDI (B8) 150 147,7 -2,3
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi  180 177,6 -2,4
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 180 170,0 -10,0
Toyota GT86 200 189,3 -10,7
Subaru BRZ 200 185,2 -14,8
Nissan Juke Nismo 200 183,0 -17,0
BMW M550d 381 352,0 -29,0

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků