Změřili jsme reálné zrychlení šestnácti aut. Kdo je zatím nejrychlejší?

Vana666  |  28. 08. 2015 19:22

Takže výrobci lžou s výkony, lžou se spotřebami, lžou s váhami, lžou s dynamikou ....
Dá se dnes vůbec ještě něčemu věřit ?

Odpovědět  |   | 
jednabedna  |  31. 08. 2015 23:39

A věříte například tomu, že redaktor internetového plátku levelu okresní přebor neprošustruje pár desetin sekundy v rozjezdu tím, že neumí správně ovládat plyn a spojku?

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  28. 08. 2015 21:15

neviem, preco ma zase neprekvapilo, ze ovela slabsia Octavia RS kombi to zase natrela Leonu ST. Zda sa to len redakcii normalne?

Odpovědět  |   | 
Márty  |  28. 08. 2015 21:36

Nejsem si vůbec jistej, ale zkus si najít, co měli za převodovky (auto/manuál).
Ps: nejsem fanda octávie... ale ani leonu

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  28. 08. 2015 21:53

Cupra by to mala dat s oboma do 6s. Pokazit sa to da len 2 vecami - pneumatikami a soferom. Ale neviem si predstavit tie gumy, ktore by mali taky zly cas. Ja sa cudujem, ze redakcia mala odvahu ten cas vobec zverejnit, ze to tak slabo zajazdili. Ale kedze asi vieme, kto im zaplatil...

Odpovědět  |   | 

Tak především, jednou nám tyto výsledky tak vyšly, takže není důvod, stejně jako u všech ostatních aut, je nezveřejňovat. Samozřejmě to pro nás bylo velkým překvapením, protože jsme čekali naprosto jednoznačné výsledky při srovnání s Octavií a tímto měřením jsme původně pouze chtěli zjistit, o kolik je Octavia pomalejší. Bohužel se tak nestalo.

Ovšem ani v původním článku jsme z toho nedělali žádné zásadní závěry. Pouze to ukazovalo na fakt, že s Cuprou se musí člověk déle sžít, než se naučí z ní dostat maximum. Vlastně je i takový výsledek docela zajímavý, protože si zákazníci obecně myslí, že si kupují raketové kombi, které dá stovku za pár sekund, ale ono to tak vlastně vůbec být nemusí.

Jinak u té konkrétní Cupry se nepodařila zcela vypnout kontrola trakce

Sledujte aktuální dění v redakci Autorevue.cz na Facebooku: facebook.com/autorevue

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  29. 08. 2015 21:43

podla mna je kazdy rozbeh, pri ktorom zasahuje trakcna kontrola, zlym rozbehom s nedostatkom citu pre plyn. Za 2 tyzdne mi Cupra pride, vyskusam si to tiez a podelim sa o vysledok
A podla mna ste to mali skusat viackrat, az kym by ste sa k tomu nepriblizili
Neberte ma zle, mam rad vase clanky a chodim na vasu stranku niekolkokrat denne, ale chapete, nemozeme vas stale len chvalit, to by znamenalo, ze ste dokonali, co nie je nikto z nas

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  29. 08. 2015 22:37

Přečti si testy jednotlivých aut z odkazů. Dynamika byla měřena opakovaně

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  28. 08. 2015 21:15

neviem, preco ma zase neprekvapilo, ze ovela slabsia Octavia RS kombi to zase natrela Leonu ST. Zda sa to len redakcii normalne?

Odpovědět  |   | 
Tom  |  29. 08. 2015 10:18

No jo cobole, uz jsi s tim trapny. 2x v jednom vlakne a navic dokonce i s odpovedi od redaktora...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  29. 08. 2015 11:04

Kdybys pořádně koukl zjistil bys že to je jen jeden ale ve stejnou dobu duplicitně odeslaný příspěvek

Odpovědět  |   | 
SuperForce  |  29. 08. 2015 21:40

mam citlivu hracsku mysku, jeden klik su dakedy 2. Tuto spravu odklikam opatrne, aby zase nebola 2x a nemohol si sa stazovat

Odpovědět  |   | 
DDT  |  29. 08. 2015 00:01

to je utopie, tyhle výměry 0-100, u vozů s přední poháněnou nápravou...
pane redaktore, měřte to z pohybu 30-150, bude to mnohem přesnější a vyhnete se ničení spojky a protáčení kol...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  29. 08. 2015 04:30

Myslím že 30-150 výrobci moc neudávají

Odpovědět  |   | 
jednabedna  |  31. 08. 2015 23:46

No sice ne ale je to přeci jen méně ovlivnitelné čímkoli mezi sedadlem, volantem, stropem a pedálem plynu, než obvyklých 0-100 káemhá. Apropos profesore, jak často jezdíš stylem 0-100 naplno? V praxi by bylo spíš smysluplnější třeba 60-130 či něco na ten způsob, což už dává jakousi naději reálného využití... třeba na konci dálničního omezení nebo tak nějak.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  29. 08. 2015 15:19

Jenže 0-100 použiješ mnohem častěji 30-150 tak maximálně při předjíždění traktoru, ale netuším k čemu to potřebuješ rozjíždět na 150... Kdežto 0-100 použiješ při najíždění na hlavní, dálnici(když tam někdo dá STOP, ale nějak nechápu co je bezpečného na tom vjíždět mezi kamiony z 0 než si to načasovat tak, aby to vyšlo z 50...)

Odpovědět  |   | 
DDT  |  30. 08. 2015 13:13

0-100 mnohem častěji?
to určitě, obzvlášť starty z nuly "naplno" se praktikují tak v 0.5% případů...
doporučuji každému kdo má přední náhon a výkon nad 150 koní toto zkusit, řekněme 20x, a bude překvapen, že výsledky se budou lišit o tři sekundy.

vidím, že nikdo nepochopil pointu. tady nejde o to nachytat výrobce na švestkách, tady jde o to porovnat ta auta reálně mezi sebou. fakt, že tester nezvládne rozjezd z nuly na hranici adheze, a místo toho se začnou protáčet kola a tím se čas značně prodlouží (obzvlášť u přední poháněné nápravy) je obrovský. takové měření má vypovídající hodnotu, slušně řečeno, orientační.
proto měření z již nepatrného pohybu (15/20/30km/h) vyeliminuje prokluz kol a měření se značně zpřesní. stejně tak, cílová rychlost 100km/h je tak malá rychlost, že o 30% silnější motor dosáhne o 0.5s lepšího času, ovšem například ve 150km/h to bude již 5 sekund.
proto také páni redaktoři dosáhli výsledku, že 280HP seat s přední poháněnou nápravou je při jejich měření pomalejší než 220HP škoda taktéž s přední poháněnou nápravou, což je reálně nesmysl. suma sumárum 20-150 nebo 30-180 poskytne mnohem objektivnější výsledky.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  29. 08. 2015 11:31

Hlavně díky redakci, že něco takového vůbec dělá, na českém webu to není běžné. Přínos je v tom, že si člověk může porovnat udávané a reálné hodnoty a porovnat reálné zrychlení jednotlivých aut. Samozřejmě řidič v tom hraje svoji roli, ale to nebrání porovnatelnosti jednotlivých dosažených výsledků. Ostatně když si člověk přečte i zahraniční měření, tak v naprosté většině případů je realita horší, než údaje výrobce.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  29. 08. 2015 11:36

to redakce: urcite zajimave. Jen by asi stalo za to přidat do tabulky zda to bylo s at/mt. O jaké výkonové verze se jednalo zvlast u mondea, passatu si lze tezko domyslet. Uvést kde a za jakých podmínek se merilo? Zda byl pred pokusem kontrolován tlak v pneu apod. Z kolika měření je to průměr?

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  29. 08. 2015 11:52

Jak taková tabulka se zrychlením 0-100km/h vypadala před 40 lety?
Trabant 601 - 41,4s
Trabant 601 universal 45,6s
Wartburg 353 - 23,8s
Wartburg 353 tourist 25,4s
Škoda 100 28,6s
Škoda 110L 21,4s
Škoda 110LS 20,4s
Škoda 110R 20,5s
VAZ 2101 18,6s
VAZ2102 18,9s
VAZ 2103 15,8s
Dacia 1300 19,4s
Fiat 125p 1300 19,8s
Fiat 125p 1500 16,9s
Moskvič 408 36,2s
Moskvič 412 17,0s
Volga 24 21,0s
A teď můžete všichni brečet, že 150 koní a zrychlení z nuly na sto kolem deseti sekund je málo

Odpovědět  |   | 
kubis  |  29. 08. 2015 15:26

VAZ 2103 15,8s? Nemá tolik i FabiaIII s 1.0 MPI? :D

Odpovědět  |   | 
Jouza  |  30. 08. 2015 09:44

Určo se jedná zase o chybu! Už tam schází na prvním místě jen Fábie 1,0 Na kolik asi přídje takový článek?

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  30. 08. 2015 21:00

Ty jsi fakt kaspar...

Odpovědět  |   | 
Honziss  |  30. 08. 2015 17:44

Casy 0-100 jsou k nicemu, zajimavejsi a blizsi praxi by bylo zrychleni z 30, 50, 80, 100 treba na 150 + 100 - 200..proste to co clovek na silnici realne zaziva. Navic by se tim vyloucili problemy s tim se spravne rozjet, nevypinatelna kontrola trakce, atd..

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  30. 08. 2015 21:03

Nerekl bych, ze casy 0-100 jsou k nicemu, rozhodne bych k nim ale pridal 80-120 (u benzinu na 3., u nafty na 4. stupen).

Odpovědět  |   | 
Brouk Johny  |  01. 09. 2015 09:53

A jeste bys mohl pridat parky s horcici (na vyber plnotucna nebo kremzska). Ja myslim, ze zrychleni 0-100 dostatecne vypovida o dynamice vozu. Je jasne, ze kdyz ma zrychleni 0-100 za 9,8 (Passat), tak z 80 na 120 to nebude za 1 s.

Odpovědět  |   | 
DingDing  |  30. 08. 2015 22:07

Zrychlení nula na sto je absolutní zbytečnost. V praxi se takové zrychlení vlastně nevyskytuje. Nevím tedy, o čem vypovídá tento údaj, když se rozhoduji o výběru auta. To spíše měřit negativní zrychlení ze sto na nula.

Odpovědět  |   | 
martin  |  01. 09. 2015 18:49

Nebudete mi věřit, ale zrychlení (decelerace) vůbec nevypovídá o motoru. Samozřejmě je to stejně tak relevatní parametr jako akcelerace jako parametr hovořící o celém vozu, také jsou velmi důležité pocity, keré při zrychlování a brzdení budete mít, bo každý vůz nebude tak klidný jak např A8 nebo porshe 911

Odpovědět  |   | 
DingDing  |  04. 09. 2015 14:53

Věřím. Negativní zrychlení vypovídá o brzdách, podvozku a bezpečnostních systémech (ABS, BAS etc. ) Chtěl jsem poukázat na to, že zrychlení 0 - 100 nemá žádný praktický význam pro řidiče (to už spíše brzdění ze 100 na nula). Měřit parametry motorů by mohlo zajímat leda tak inženýry.

Odpovědět  |   | 
seladon  |  31. 08. 2015 07:28

Kdyby u toho byl jeste i cas 0-200, resp. 100-200 tak by to reklo kapku vice, ale i tak zajimava cisla. Mereni na nejaky definovany rychlostni stupen je kravina. V beznem zivote prece clovek nebude u predjizdeni resit to, ze testy jsou na ctverku, tak bude predjizdet na ctverku, da tam nejvhodnejsi rychlostni stupen v dane situaci a zacne zrychlovat, aby to bylo co nejkratsi. Je taky sakra rozdil zda ma clovek 6ti, 7mi nebo 8mi stupen, tam je pak skladba stupnu uplne jina a takove auto co ma 7 nebo 8stupen ma pomerne maly rozsah, takze takove to 80-120 by ani nemusel na jeden kvalt dat.

Kazdopadne 0-100 je zajimave. Ja treba nejizdim od domu na komunikaci, kde je 90 kmh a hodne silny a rychly provoz. Tam toto dost vyuziji, abych tam najel a neblokoval. Nicmene beru, ze to neni az to nejdulezitejsi, ale zase to ukazuje na to, co rika automobilka a jaka je praxe.

Ale jak sem psal, mit udaj 0-100 a 100-200 a kdyz uz je to zmerene tak pak jen odecist hodntu 50-150 a clovek vidi +- jak je ktere auto pruzne v ruznych rezimech. Navic u tech dalsich udaju se silne eliminuje vliv pneu a ridice. Ale zase vice zasahuje sklon silnice, vitr apod.

A zase je pravda, ze rozjet auto na 150-200 u tech co jsou v seznamu muze taky znamenat potrebu mit par kilometru dlouhy prostor, ono to jde i v provozu, ale zase...

takze hej hou, pro priste rozsirit o dalsi dynamiku, bez omezeni kvaltu a hura na to.

Odpovědět  |   | 
DingDing  |  04. 09. 2015 14:59

"Ja treba nejizdim od domu na komunikaci, kde je 90 kmh a hodne silny a rychly provoz."

Tak tuto konkrétní křižovatku, kde je povolena 90 kmh, bych fakt chtěl vidět. Pokud je to v obci, tak max 50, mimo obec max. 70.

Tak zkusme ještě tu o Karkulce.

Odpovědět  |   | 
Yard  |  31. 08. 2015 08:33

Koncern testuje tyhle oficiální údaje asi na okruhových pneu a pro jistotu vyvalí zadní sedalda a rezervu. Je to bordel. Tyhle oficiální údaje by měly souhlasit s tím co dokáže řidič udělat v běžném provozu a na pneumatikách z fabriky...

Odpovědět  |   | 
seladon  |  31. 08. 2015 10:49

Ano a jaky ridic to ma zvladnout? To bys musel nejdriv nejak onormovat "bezneho ridice" protoze ridicem muze byt borec co to umi, ale taky dedula co je rad, ze jezdi. Tudiz kdo by to pak mel zvladnout? Dale pri jakych podminkach to ma byt? Co kdyz pri testu nefoukal vitr a ted trochu ano? Co treba rovina kde se testuje apod. tech vlivu je tolik, ze nejake uni reseni asi nebude.

Odpovědět  |   | 
martin  |  01. 09. 2015 18:56

nicméně pokud se budou jízdy několikrát opakovat, bude stejný řidič, tak bude celkem relevantní přehled. Pozn. proto měl Top Gear Stiga.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  31. 08. 2015 21:04

Yard: Pozapomněl jsi uvést, kterýpak z (asi 10.000) koncernů máš na mysli?
Mám pro tebe novinku, označení koncern není synonymem. Stejně jako v druhé půlce devadesátek Eurotel nebyl synonymem pro mobil

Odpovědět  |   | 
martin  |  01. 09. 2015 18:54

v pohodě on zná jen fau vé, tak kdyby věděl že existuje daleko víc koncernů, na koho by nadával

Odpovědět  |   | 
martin  |  01. 09. 2015 18:51

A ještě nahustí pneu nad tlak, který uvádí

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  31. 08. 2015 12:41

zajímavé by i bylo, kdybyste ta auta i vážili.

Odpovědět  |   | 
Brouk Johny  |  01. 09. 2015 09:55

...a jeste merili delku a sirku...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  31. 08. 2015 22:59

Zajimalo by me jak redakce nastavuje v jednotlivych vozech klimatizaci a jestli postrehla rozdil mezi zrychlenim se zapnutou/vypnutou klimou?

Odpovědět  |   | 
jednabedna  |  31. 08. 2015 23:51

Ale fuj....

Odpovědět  |   | 
Brouk Johny  |  01. 09. 2015 09:59

Ja ti to reknu. Klimu ma vetsina lidi v lete a tedy v letnim velmi lehkem obleceni pustenou na plno, tzn. nejakych 16 stupnu. Naproti tomu v zime, kdyz maji na sobe zimni teple obleceni, maji teplotu ve voze nastavenou na 25 stupnu.

U redaktoru to nebude jinak, takze meli klimu na plno. Rozdil ve zrychleni nedokazu urcit, ale pravdepodobne nebude meritelny.

Odpovědět  |   | 
ala  |  18. 10. 2015 10:01

a co třeba měřit reálné situace, např. předjíždění kamionu = z 60/80 na okresce, jak dlouho mě to bude trvat po rovině? K tomu je mi užitečný výkon, jinak pro běžného uživatele je silniční limit 130km dost omezující, vždyť i s tříválcem se rozjedu na 150...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A