Změřili jsme reálné zrychlení šestnácti aut. Kdo je zatím nejrychlejší?

Před pár měsíci jsme začali v rámci většiny redakčních testů zjišťovat reálnou dynamiku zkoušených automobilů. Které z dosud testovaných aut z poslední doby bylo při sprintu 0-100 km/h nejpomalejší? A kdo prozatím drží rekord našich měření?

VBox je velmi chytrá hračka, která umí spoustu užitečných věcí. My jsme ji nasadili na čelní sklo už více než patnácti automobilům a zkoušeli, jaká je jejich reálná dynamika kromě jiného také při sprintu z nuly na 100 km/h. Někdy se dostavilo menší zklamání, jindy se ukázalo, že v praxi není problém se na udávané hodnoty dostat.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Ale jak ukazuje přiložená tabulka, je zcela výjimečné, aby testované auto zajelo lepší čas než ten oficiální. V našich měřeních se to prozatím stalo pouze jednou, a sice u Peugeotu 308 SW GT s dieselovým dvoulitrem. Že zrovna toto auto vystoupí v tomto směru z řady, to bychom před testem rozhodně netipovali.

Většinou se rozdíl oproti oficiálním hodnotám pohybuje do jedné sekundy, v několika případech se ovšem dostal přes tuto hranici. Berte tento fakt ale trochu s rezervou, protože všechna auta, která vykázala více než sekundový rozdíl, byla osazena manuálem, kdy svou nemalou roli hraje také řidič. Ale pouze to dokazuje, o čem tato oficiální čísla speciálně při zrychlení s manuálem jsou. Člověk si koupí auto a chlubí se časem XY sekund, ale pak vlastně není vůbec jisté, jestli je daného času schopný dosáhnout.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS TDI: Výkon a dynamika

Absolutním rekordmanem, který vykázal negativní rozdíl, je Fiat 500X s motorem 1.6 MultiJet, manuální převodovkou a pohonem předních kol. Jeho rozdíl je 2,25 s, když namísto udávaných 10,5 s zajel v průměru čas 12,75 s. A zde si troufneme tvrdit, že to pouze manuální převodovkou nebylo.

Naopak tím nejrychlejším, co jsme zatím v redakci měřili, je Mercedes-AMG GT S. Ten dosáhl průměru 3,9 s. Zároveň je to zatím také jediné testované auto, které se dostalo pod čtyři sekundy. Doufáme, že se počet podobných vozů brzy rozšíří.

V přiložené tabulce si můžete prohlédnout výsledky všech měřených aut, které jsme už zveřejnili, ale nebojte se, v zásobě máme ještě další zajímavé exempláře, o kterých si budete moci přečíst v blízké budoucnosti. Na zveřejnění čeká například Porsche 911 Carrera 4 GTS, Audi RS3 Sportback, čtyřválcový Ford Mustang nové generace nebo Jaguar XE osazený naftovým motorem. 

Zrychlení 0-100 km/h Naměřený čas (s) Oficiální čas (s) Rozdíl (s)
Fiat 500X 1.6 MJT  12,75 10,5 2,25
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 10,6 10,1 0,5
Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC 10,6 9,9 0,7
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCI 10,3 9,4 0,9
Fiat 500X 2.0 MJT 4x4 AUT9 10,2 9,8 0,4
Škoda Superb 2.0 TDI 10 8,8 1,2
Volkswagen Passat 2.0 TDI  9,8 8,7 1,1
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG 9,6 8,9 0,7
Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDI 8,5 8,6 -0,1
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 8,4 8,2 0,2
Seat Leon ST Cupra 280 7,6 6,1 1,5
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TSI 7,2 6,9 0,3
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků