Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Názory k článku

Driver  |  17. 12. 2015 20:29

Pěkný a zajímavý článek. Asi ho nelze brát exaktně, ale lepší než ty osobní pocity za volantem z reakce motoru na plyn. Když už Vás to měření tak baví, mám námět, možná dva. Změřit rozdíl výkonu na naftu klasickou a naftu prémiovou od různých značek.

 |   |  Odpovědi (43)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pan Hole  |  17. 12. 2015 22:45

Physics nazi (to je něco jako grammar nazi, jenom horší) útočí: Jedno měření = žádné měření. Jakou chybu měření má ten dynamometr? Ty rozdíly mohou být na hranici statistické chyby.

 |   |  Odpovědět
Pepe_____  |  18. 12. 2015 07:11

aby sa co naviac vylucili vonkajsie plyvy, skuste toto kolecko 98 - 95 - 100 este raz zopakovat.
rozdiel medzi 98 a 100 je masaker. a to na premiove paliva neverim...
alebo firma dieselpower ma privelmi "naladovu" valcovu rampu

 |   |  Odpovědět
titus  |  18. 12. 2015 07:23

Taky se to dá brát tak, že auto dosahuje nejlepších výsledků, na výrobcem předepsaný druh paliva... To je překvapení !!! .... Ale hlavně rozdíl mezi "98" a "100" jsou zhruba 3,7%, takže tam vstupuje pravděpodobně i přesnost měření.

 |   |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
eLzyx  |  18. 12. 2015 07:55

takže se mi potvrzuje subjektivní pozorování, že s N98 od Alberta to jede o chlup lépe. A hlavně to o podstatný chlup méně žere (u mě to dělá cirka litr na 100km, resp. 10%)
Na tu spotřebu jste se mohli také zaměřit ...

 |   |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Koller  |  18. 12. 2015 09:26

Nákupom valitného benzínu sme ohľaduplnejší k životnému prostrediu - diessel agregáty sú najväčšími znečisťovateľmi prostredia aj keď niekto tvrdí opak.

 |   |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Martin.d  |  18. 12. 2015 09:44

Pri aute ktoreho RJ je stavana na N95 bude rozdiel minimalny rep.ziaden ...auto moze mat maximalne o trosku mensiu spotrebu v jednotkach percent ...no u aut ktorych RJ je stavana napr. Na N98 bude vykon meratelne nizsi...To plati aj o prechipovanych autach...vysledok medzi N 95 a N 98 by som skor pripisal inym okolnostiam....konkretne moje auto ....ta ista brzda raz 141 ps a o pol roka 145 ps ( istotne mi kone pribudnutim 25 000 km nepribudli )

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
petrl  |  18. 12. 2015 09:48

Výkon motoru závisí na rozdílu teplot před a po hoření, tudíž je ovlivněno i teplotou vzduchu. Určitě bude ovlivněn i vlhkostí apod. Je těžké dělat nějaké závěry, pokud nejsou výsledky měřeny laboratorně, ale tam se dá zase zpochybnit srovnatelnost s reálným provozem.
Nebo se pletu a k autu je dováděn vzduch o standardní vlhkosti a teplotě?

 |   |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
a2  |  18. 12. 2015 10:38

To poradie testov je nespravne.

Z textu :
... Nejprve jsme načerpali do téměř prázdné nádrže Natural 98 ...

... Co se stane, když opět vyjedeme nádrž, natankujeme běžný Natural 95 (u OMV) a po dalších několika stovkách kilometrů se do dílen firmy Dieselpower vrátíme? ...

... Nejvíc jsme se ale těšili na poslední část zkoušky. ... prémiový benzín OMV MaxxMotion 100. ...


Ale na grafoch vykonu je vlavo hore datum, podla ktoreho bolo poradie ine:
Albert 98 : 22.9.2015 10:38:55
OMV 95 : 18.9.2015 9:51:27
OMV 100 : 25.11.2015 9:41:05

 |   |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bertold  |  18. 12. 2015 11:02

Motor je náchylný na detonačné spaľovanie pri nízkych otáčkach a vysokom zaťažení. V tejto situácii riadiaca jednotka upraví predstih zážihu na úkor kr. momentu/výkonu. To vidieť aj na grafe, kde 95-tka je na tom citeľne horšie ako 98-čka či 100-ka. Vo vyšších otáčkach už detonačné horenie nehrozí, preto sú tam rozdiely malé. Meranie potvrdilo teóriu v praxi. Vďaka reakcii za ďalší veľmi zaujímavý článok.

 |   |  Odpovědět
St.  |  18. 12. 2015 11:06

Jen bych chtěl upozornit, že sehnat 98 oktanový benzín není těžké, stačí natankovat u Benziny Vervu 100. Pokud si přečtete malé údaje na stojanu, jde o 98 oktanový benzín...

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tomáš  |  18. 12. 2015 11:12

potvrzuju, že jsem si na pár autech testoval benzín i naftu s prémiovými a v podstatě nikdy jsem nezpozoroval rozdíl :) spotřebu jsem vůbec neřešil, jen klidnější motor a rozdíl ve výkonu. Ale kromě placeba za vyšší účtenku jsem vyšší výkon nikdy nepocítil.
Jednou mi někdo na diskuzi psal, že pozná rozdíl 2kW na autě, no nevím, já asi nepoznám.

 |   |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dr120l  |  18. 12. 2015 12:17

kdyz sem na prumyslovce neco meril a nasledne srovnaval tak se vzdy dbalo na stejne podminky a hlavne, mereni pribihalo treba 30x aby bylo co nejpresnejsi.

 |   |  Odpovědět
Bubik  |  18. 12. 2015 12:25

Np, ony ty maxmotiony (benzin i diesel) nejsou zázračné palivo zvyšující výkon či kroutící moment, ale normální benzín či nafta BEZ řepkových příměsí. Zatím, než novela nařídí cpát řepkové produkty do každého paliva fyzicky, ne jen statisticky........
Takže jejich přednost není v tom, že se auto výkonově probudí, ale že se motor méně zasviní......

 |   |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Johny HD  |  18. 12. 2015 12:37

Budu-li uvažovat motor, jemuž je předepsán benzín 95, absolutně se nevyplatí tankovat dražší "rádobyaditivovaná" paliva. Aditivace je často šizená, ČOI je to jedno, protože jinak kvalifikační parametry benzíny splňují bez ohledu na cenu. Stačí tankovat levný benzín třeba u TANK-ONO, ale aditivovat si vlastními aditivy (např. VIF), kdy mám naprostou jistotu, že pojedu na aditivované palivo. Cáknout dle dávkování jednu dvě odměrky do nádrže před tankováním zabere jen několik vteřin. Co se týče oktanů, je naprosto zbytečné a nerentabilní (prokázalo to během doby mnoho testů) tankovat vyšší číslo, než je předepsáno výrobcem, jelikož to motor nikterak nevyužije a zlepšení jízdních parametrů je minimální, pouze subjektivní, dané podvědomou informací, že jedeme na vyšší oktany, než je standart. Shrnuto podtrženo, nejrozumnější je tankovat standartní obyč levný benzín s oktanovým číslem dle nařízení výrobce a provádět si aditivaci sám.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 12. 2015 13:35

Někde jsem četl, že na vyšší oktanové číslo se motor přizpůsobuje delší dobu, kdežto na nižší se přenastaví hned. Kvůli ochraně motoru. Z tohoto důvodu právě při jiném testu dělali nějaký reset řídící jednotky a pak jezdili na ten benzín ještě delší dobu. Tady se píše, že se vyjezdili taky 4 nádrže. Je otázka jestli to stačilo. Škoda, že nebyl test udělaný s jiným postupem. Nejprve nejlepší a nakonec nejhorší benzín.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jjj  |  18. 12. 2015 15:04

mozno je problem v OMV...

ich nafta je jediny pripad, kedy mi zamrzlo palivo
Odvtedy som na ich pumpe nebol a uz tam ani nikdy nepridem.

 |   |  Odpovědět
Jirka  |  18. 12. 2015 16:16

Do svého vozu i do předešlých,míchám benzín 95 okt. s E85.Přes léto klidně i v poměru 1:3 ve prospěch E85.Nikdy jsem neměl sebemenší problém.Nedělám to pro úsporu peněz,ale proto,že se mi chod motoru zdá tichší,výkon vyšší.A omezím negativní působení ,,biosložek",na palivovou soustavu.Zajímalo by mě,jestli jsou to jen mé dojmy,nebo máte stejné zkušenosti.V současnosti jezdím druhou Octavii III 1.4 103kW.

 |   |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
airwolf  |  18. 12. 2015 18:20

Nikto tu nespomenul, že pri použití viacoktánového benzínu dochádza k relatívne najväčšiemu nárastu krút.momentu špeciálne v oblasti nízkych otáčok. Vidno to krásne i na grafe.. v oblasti 1800~2300 ot. To je pre bežnú prax asi najdôležitejšie. Umožňuje to napr.v mnohých situáciách ísť na vyšší prev.stupeň, resp.zrýchliť bez podradenia. Tým reálne klesá spotreba.
Inak môžem potvrdiť,že napr.riad.jednotka Twinsparku (Alfa/Fiat) si nedokáže korektne poradiť s pravým 100-okt.(V-power racing), motor má omeškané reakcie na plyn, a ešte omeškanejšie na ubratie plynu. Zato rozdiel medzi 95 a 98 je citeľný. A i počuteľný, vo farbe i charaktere zvuku. Dokonca pri miešaní 98 a 95, je rozdiel v akom poradí sa natankujú. Aspoň teda prvý deň.
Ďaľšie dni sa už ten rozdiel stráca.. či je to sadnutím, chem.reakciou, alebo omeškanou adaptáciou RJ neviem posúdiť, ale je to opakovaná reálna skúsenosť.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zdenda  |  18. 12. 2015 21:54

OMV bere palivo, kde se mu zlíbí a ani na stejné pumpě není distributor stejný. Ani nafta není TOP.

 |   |  Odpovědět
Zombot  |  18. 12. 2015 22:42

V anketě mi chybí možnost Natural 91. Sice ho mají na hodně málo čerpacích stanicích, ale pár se jich najde a například ve starších amerikách rozdíl proti Naturalu 95 nepoznám.

 |   |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Qet  |  19. 12. 2015 03:59

na podobne neuzitocne testy si skuste vybrat iný motor ako od Wv
mazda ma novy motor, s kompresiou 14:1, kde doporucuje spalovat 95-ku, kompresia ako u dieslu. Tam skuste porovnat 95:98:100 oktanov, nie u shitu z Wv s vrtuľkou

mazda2, 1,5l benzin, bez turba-priemer 5,3, zima dosla idem na 5,6l/100

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
čiličili  |  20. 12. 2015 08:07

Je to jen jedno měřítko.Faktem je,že u řady vozů na 95 svítí lambda.Na 98 alias komerční 100 nesvítí.Rozdíl ve výkonu a chodu motoru celkově je pak citelnější než u nějakého Leonu,který si koupí jeden člověk na pět tisíc obyvatel+autor tohoto článku.Nemluvě o rozdílu ve spotřebě.Vypovídací hodnota článku je z tohoto hlediska 0.

 |   |  Odpovědět
°C  |  21. 12. 2015 13:36

Božínku, a co jste jako čekali ?

 |   |  Odpovědět
08. 01. 2016 10:44

Hezké hodnocení, díky. Moje zkušenost je taková, že v modelu Cupra r.v. 2007 jsem při natankování 100ky od Shellu cítil větší snahu motoru jít do otáček. Mohl to byt draze koupený dojem, ale tak. Po natankování 95ky jsem měl pocit trochu opačný, ale stejně fajn. Jediný hmatatelný dojem jsou černé koncovky výfuků.
S novou Cuprou jsem si to ještě nedovolil vyzkoušet a užívám si, ale asi mazlíka nebudu šidit, je to kámoš....

 |   |  Odpovědět
Sportmotor  |  25. 03. 2016 13:48

Pár drobných ponámek:
1. porovnávat paliva - benzíny po vyjetí 1/2 nádrže nemá smysl, protože na to, aby se adaptovala data v řídící jednotce benzínového motoru na jiné palivo je potřeba vyjet minimálně 3 nádrže, proto i závěry některých motoristů typu: "jsem natankoval 1 nádrž 98 a nic, je to podvod a mám zpátky 95", jsou o ničem, resp. o neznalosti.
Benzínový motor je opravdu něco jiného, než diesel
2. rozdíl v měření je cca 2%, což je menší než chyba měření, kdyby se každé měření opakovalo aspoň 10x, mělo by to jistou vypovídací hodnotu
3. porovnání se seriovým výkonem udávaným výrobcem vypadá hezky, ale je to technický nesmysl, protože měření byla tzv. dynamická, kdežto výrobce udává výsledky tzv. statických měření. Proto mají při měření u chiptuningových firem skoro všechny motory sériový výkon vyšší než udávaný
4. ono vůbec měření na výkonové brzdě, která není certifikovaná, je o ničem. Jediné certifikované brzdy jsou v ČR v ÚVMV/TUV nebo ÚSMD/DEKRA, a samozřejmě Škoda Auto, ostatní je jen oblbovadlo na naivní zákazníky.

 |   |  Odpovědět
Dasty  |  01. 06. 2017 18:48

Za mě po 7 letech vlastnictví Bmw E46 řadový šestiválec s předepsaným 98 oktan od výrobce mám vyzkoušené,že když do auta natankuju 95oktan,rapidně se zvýší spotřeba +- 1.5litru na sto kilometrů,tak že tankuji jen premiový benzín a tím pádem i ušetřím spoustu peněz a dopřávám motoru to nejlepší + každých 10tis km nový olej.
Momentálně auto staré 18 let na denní ježdění cca 25tis km ročně a s motorem nemám jediný problém.Ale těžko říct jak jsou na tom moderní přímo-vstřikové motory,ale vsadil bych se,že ba naopak u takovýchto přímo vstřikových motorů ač by i měli skoro stejnou spotřebu na ten či onen benzín mohu daleko více uškodit právě tím,že do nich budu tankovat neprémiový benzín...

 |   |  Odpovědět
Honza  |  05. 09. 2017 16:14

Jedničková Fábka 1.2 HTP r.v. 2007 co teď tankuje Natural 95, by v Německu měla tankovat E5?

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
technik  |  03. 08. 2018 19:14

Ono také záleží kolik oktanů měly ty benzíny skutečně. Ta tolerace může být i několik oktanů. Tady byl vzat obchodní název benzínu a ne jeho skutečná oktanová hodnota!

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Storeman  |  27. 10. 2018 20:19

Natankoval jsem, jen tak zkušebně, Vervu100 do motorky BMW F650 GS Dakar a nárůst výkonu byl opravdu znatelný. Motorka má 14 let, mám ji druhý rok a najeto má podle tchm. 12000 km. Těm km věřme nevěřme?!
Hlavně v otáčkách od 2500 jde motorka mnohem lépe za plynem. Je taková živější. A zlepšil se i první start. Motorka vždy chytla na první otočení klíčku a po 2-3 vteřinách zase chcípla. A toto se opakovalo 2x-3x. A nyní naskočí napoprvé a už nezhasne.

 |   |  Odpovědět
Lukáš  |  06. 02. 2019 18:39

Dobrý den nejsem výrobce paliv ale zajímalo by mě jak u vervy 100 se sníží spotřeba o 0,5l na 100km to ta verva ucpe trysky že tam poteče méně paliva??? A nebo má nějakou fintu jak ukecat řídící jednotku v dávkování paliva, vikon ten pochopím protože 95 je min než 100 ale je to jen 5 oktanu tak f1 jako formuli bych vtom nevydel aditiva jsou v každém benzínu tak že by to mělo čistit palivovou soustavu tak tam možná ale říkám možná dávaj něco na víc něco co to obarvi na modro a to to čistí modrý je chlor tak možná to nám čistí palivovou soustavu????

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jirka_26  |  07. 02. 2019 14:22

Píši sice s křížkem po funuse, ale zveřejněné výsledky mě nijak nepřekvapily. Zákonitě méně oktanů dává menší výkon a větší spotřebu, více oktanů nedělá nic, protože ŘJ u většiny vozů neumí upravit předstih na více oktanů, než je pro motor předepsáno. Ovšem proč měl MM 100 tak špatný výsledek je zarážející, podle všeho je tento benzín, který se údajně vozí z Rakouska, špatně "poskládaný" a jen nějaké oktany a případně aditiva to nespraví.

 |   |  Odpovědět
Jirka_26  |  07. 02. 2019 14:32

Jinak pusťte z hlavy, že jsou nějaké oktany zodpovědné za výkon motoru. Oktanové číslo není výhřevnost, ale jen a pouze míra odolnosti proti detonačnímu hoření. Rozdíl ve výkonu je v tom, že vyšší oktany umožní použít vyšší kompresní poměr, který k určitému zvýšení výkonu a účinnosti vede. ale výhřevnost benvínů s rozdílnými oktanovými čísly je prakticky stejná.

 |   |  Odpovědět
jerry  |  26. 03. 2019 18:33

Autor článku,by se měl vrátit do ZŠ.Ve větě ,,Proto jsme nebyli příliš vybíraví,se píše na konci y tvrdé !!!

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pan Kája  |  26. 03. 2019 22:13

Plácnutí do vody, u článku, který zajistí velkou diskuzi a hodně kliků. Moc se mi nezdá, že by se motor plně přizpůsobil po půlce vyjeté nádrže. Nehledě na to, že se najde spousta lidí, kteří věří placebo efektu a nenechají si ho vymluvit. Já jezdím na aditivovaný N95. A když na chvíli odstavím motorku s karburátorem, raději s vervou kvůli biosložkám. U přímého vstřiku bych byl asi opatrnější na neaditivovaná základní paliva, ale jinak bych z toho kdovíjak velkou vědu nedělal, maximálně dal na doporučení výrobce nebo svou peněženku a dobrý pocit.

 |   |  Odpovědět
Ondra  |  24. 04. 2019 22:17

Chtěl bych autorovi vzkázat že až bude dělat opět test tak by si měl uvědomit že adaptace na vyšší oktanové číslo probíhá velice pomalu, naopak jednotka se rychle přizpůsobí na nižší oktanové číslo. Je to dané z hlediska snížení rizika poškození motoru při načerpání špatného paliva.

Vysvětlím názorně: Proto aby bylo měření relevantní tak by musel autor vyjet buď 3-4 nádrže a nebo minimálně vyjet nádrž s původním palivem, následně nechat adaptace smazat v servisu a postupovat sestupnou metodou. To znamená naučit auto na 100oktan potom vyzkoušet 98oktan a následně porovnat s běžnou 95.

Celé měření je tímto způsobem naprosto spolehlivé a vykáže přesné výsledky jaký je rozdíl v kvalitě paliva.

Navíc stačí porovnat rozdíly ve výkonech třeba u renomovaných firem které se zabývají opravdovým Chiptuning a dokáží modifikovat výkon dle použitých úrovní úprav. Rozhodně doporučuji koukat po značkách APR nebo REVO...

Věřte že se investice do kvalitního paliva vyplatí, už jen z hlediska snížení detonačního hoření... A pokud někomu přijde moc rozdíl na nádrži 200kc moc tak to vezměte tak že chráníte srdce vašeho auta...

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Daniel  |  02. 05. 2019 18:05

Zda se mi to, nebo autor záměrně opomněl, že 100oktanivý benzin vykazoval svá maxima v nižších otáčkách, takže by auto v podstatě tem druhým ujelo na zrychlení?

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Michal  |  01. 08. 2019 14:41

Většina výrobců má u motorů a spotřeb napsáno použití 98oct(vespod to jede líp a čistý vstřikování se hodí).Já na víčku nádrže mám psáno min 95oct u 2l tsi.K NEdC spotřebě se dá dostat v ideálních podmínkách.Ty 2-3tisíce ročně když tankuji 50/50 Vervu 100 a effectu 95 možná nejsou vyhozený prachy.

 |   |  Odpovědět
Moje jméno  |  22. 10. 2019 11:42

95 a VIF!

 |   |  Odpovědět
autoexpert cz.vz.  |  23. 11. 2019 20:56

Aby mělo tohle "měření" nějakou vypovídací hodnotu pak byste museli definovat jaká válcová zkušebna to naměřila a jaký byl v době měření barometrický tlak a teplota.
Jen pro zajímavost -
změna teploty o cca 3 stupně Celsia představuje 1% tepelné účinnosti plus nebo mínus.
Bez těchto dat je to celé jen blábol.

 |   |  Odpovědět
kolemjdoucí  |  26. 11. 2019 21:23

Před cca 4-5 lety jsem četl úřední test benzínu, netestovali výkon vozu, ale měřili kvalitu benzínu v laboratoři. Tenkrát jsem si z toho odnesl, že OMV 100 měl nejnižší oktanové číslo, dokonce nižší než některé ostatní testované 95, některé měli i přes 96 oktanů. OMV byl nepostižitelný, protože 100 je pouze obchodní název a nikde nebylo garantováno, že má mít více oktanů. Takže se svými necelými 96 oktany prošel bez pokuty. Koukám, že se na jejich přístupu nic nezměnilo. Prý má jiné výhody, prý čistí motor, prý prý prý, ale to jim taky nemusím vůbec věřit, když mají takový přístup. A taky nevěřím. Proto čepuji Vervu, ta tenkrát dopadla nejlépe, Shell V-Power tam tenkrát taky moc nezářil, alespoň měl 98 oktanů.
Velké díky za test.

 |   |  Odpovědět
Michal HoR Horáček  |  21. 02. 2020 22:05

moje zkušenost u jednoválecoveho motocyklu 95 vs. 100 a) po zimní několika týdeni odstavce díky vázané vodě v biosložce motor chytil az na 28 nakopnuti. se stovkou další roky nebyl problém ho nakopnout okamžitě co v karbecu něco bylo. b) u jednoválecoveho motoru je nárůst agility a výkonu výrazný odpověď na přidání plynu také.

 |   |  Odpovědět
Robert  |  21. 07. 2020 20:14

Dobrý den. Mohl bych se zeptat. Na oktan 90,91 do motorek. Jak se to řeší. Děkuji

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Hnizdo  |  29. 09. 2020 18:50

Test s nulovou výpovědní hodnotou (nikoliv ani orientační, jak tvrdí článek).
Jak už tu bylo několikrát poznamenáno....pokud nikdo nesmazal z ŘJ adaptace, tak je ten test úplně k ničemu - přičemž platí, že adaptace na nižší oktanové číslo probíhá mnohem rychleji, než je tomu obráceně (kvůli klepání, které způsobuje vyšší opotřebení až poškození motoru). "Testy" byly prováděny s obrovským časovým odstupem. Pro přeplňované motory platí, že výkon je závislý i na teplotě, tlaku, vlhkosti nasávaného vzduchu (ono to tedy platí samozřejmě pro všechny spalovací motory, ale pro přeplňované obzvlášť). Teplota (aka tomu úměrná viskozita) oleje bude hrát také celkem roli. Na 95 a 98 bylo testováno v létě (září), na 100 v zimě (ráno, konec listopadu), čili kromě teploty oleje mě ještě napadá, co bylo na autě obuto? Já bych tam tedy v září měl letní obutí a na konci listopadu dle zákona zimní, navíc v mém případě na úplně jiných kolech a jinou výšku profilu pneumatiky - a vzhledem k tomu, že válcová brzda měří veličinu až na kolech, může to být dost podstatný rozdíl - ale třeba páni redaktoři jezdí pořád na letním obutí...každopádně to není nikde uvedeno. U měření není uveden ani tlak v pneumatikách i přesto, že s jeho zadáním evidentně software dyna počítá (schválně proč asi) - všude je uvedeno 0.
Čili shrnuto - paliva byla testována na neadaptované jednotce (resp. dle článku lze nejspíše usoudit, že po natankování N95 začala jednotka adaptace upravovat na N95), v jiných klimatických podmínkách a těžko říci, zda na stejných kolech a pneumatikách a s jakým tlakem, na necertifikované brzdě a s nedostatečným počtem měření.

 |   |  Odpovědět
Josef Mengele  |  07. 12. 2020 00:43

Zaujímavý verkel. Ruky preč od takéhoto "skvostu". Mazda s kompresným pomerom 14,1:1 si vystačí s benzínom 95-oktánovým a dovolím si povedať že určite je spoľahlivejšia než tieto haraburdy z koncernu VW.

 |   |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat reakce: Zasílat reakce Můj názor