Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

167 komentářů

Josef Mengele
7. prosince • 0:43

Zaujímavý verkel. Ruky preč od takéhoto "skvostu". Mazda s kompresným pomerom 14,1:1 si vystačí s benzínom 95-oktánovým a dovolím si povedať že určite je spoľahlivejšia než tieto haraburdy z koncernu VW.

Lojzo
1. ledna • 21:28

Strč si svou Mazdu do p*dele tady se testoval Seat a hotovo. Já myslím, že autor a zkušebna nebudou takoví debili, aby v průběhu přezuli na zimní, měřili paliva hned po druhé nádrži a podobně! Vždyť píše, že to měřil až po 3-4 nádrži, takže se ŘJ stihla adaptovat. Výmazem hodnot přes diagnostiku by to ale pojistil lépe to ano.Většina mudrlantů tady nastoupila sebejistě jak samozvanej odborník na chemii a legislativu, ale napsali mnohdy spoustu doměnek, omylů a neověřených polopravd. A polovina z toho o smradlavé naftě, na kterou máte jinou diskuzi a testovací článek jak bylo zmíněno.Co vím tak právě u turbomotoru je prakticky jedno jaký je okolní atmosférický tlak, když tam tlačí turbo tlak kolik má, narozdíl od N/A motorů, ne? S těmi datumy a časy na měřících protokolech, potažmo pořadím testování je to dobrý postřeh. Je pravda, že se odebrané vzorky benzínu mohly nechat zkontrolovat jak jsou na tom s Oktanama a spol. v tribotechnické laboratoři. Ale většinou dnes paliva a snad i ve 2015 odpovídala normám.
Asi by to chtělo pro objektivitu zopakovat za co nejvíce stejných teplot / tlaku a hlavně v tom pořadí jak píšete 100->98->95.

Evžen Rozbroj (Fanda2017)
23. února • 13:31

Mám největší "šrot"mezi auty Renault Captur a jsem spokojen můžu tam lít jakýkoli benzín elektronika si stim poradí!

Hnizdo
29. září • 18:50

Test s nulovou výpovědní hodnotou (nikoliv ani orientační, jak tvrdí článek).
Jak už tu bylo několikrát poznamenáno....pokud nikdo nesmazal z ŘJ adaptace, tak je ten test úplně k ničemu - přičemž platí, že adaptace na nižší oktanové číslo probíhá mnohem rychleji, než je tomu obráceně (kvůli klepání, které způsobuje vyšší opotřebení až poškození motoru). "Testy" byly prováděny s obrovským časovým odstupem. Pro přeplňované motory platí, že výkon je závislý i na teplotě, tlaku, vlhkosti nasávaného vzduchu (ono to tedy platí samozřejmě pro všechny spalovací motory, ale pro přeplňované obzvlášť). Teplota (aka tomu úměrná viskozita) oleje bude hrát také celkem roli. Na 95 a 98 bylo testováno v létě (září), na 100 v zimě (ráno, konec listopadu), čili kromě teploty oleje mě ještě napadá, co bylo na autě obuto? Já bych tam tedy v září měl letní obutí a na konci listopadu dle zákona zimní, navíc v mém případě na úplně jiných kolech a jinou výšku profilu pneumatiky - a vzhledem k tomu, že válcová brzda měří veličinu až na kolech, může to být dost podstatný rozdíl - ale třeba páni redaktoři jezdí pořád na letním obutí...každopádně to není nikde uvedeno. U měření není uveden ani tlak v pneumatikách i přesto, že s jeho zadáním evidentně software dyna počítá (schválně proč asi) - všude je uvedeno 0.
Čili shrnuto - paliva byla testována na neadaptované jednotce (resp. dle článku lze nejspíše usoudit, že po natankování N95 začala jednotka adaptace upravovat na N95), v jiných klimatických podmínkách a těžko říci, zda na stejných kolech a pneumatikách a s jakým tlakem, na necertifikované brzdě a s nedostatečným počtem měření.

Robert
21. července • 20:14

Dobrý den. Mohl bych se zeptat. Na oktan 90,91 do motorek. Jak se to řeší. Děkuji

Martin Roháček
19. září • 21:29

Dobrý večer, do motorek 100%lepší volba. Dva základní aspekty: 1)je to palivo zcela fosilní, tudíž bez bio produktů. Když necháte moto celou zimu stát, což je zcela běžný stav, je jarní startování pohoda a klídek. Pokud máte karbec je to vůbec kapitola sama pro sebe. Momentálně řeším kamarádova Horneta, pravda stál dva roky, ale anabáze patrně skončí čištěním karbecu. Což je pekelný a poměrně drahý špás.
2) mám momentálně dvě motorky, aprilia sl 1000 falco a yamaha xv 750 první rok 2001, druhá 1982. Do obou leju vervu 100 nebo max motion, vrcholový výkon těžko soudit, je to o pocitu, nicméně mechanický hluk motoru výrazně nižší, než při 95, reakce na plyn je přímější a zdaleka se tolik nedusí a nekucká v nižších otáčkách, u chopperu řekl bych podstatná vlastnost. Prostě na vyšší stupeň vyjede víc. U sportovní moto pro změnu jednodušší skotačení po městě.
Nedovolím si totéž tvrdit o 4válu, ale první bod bych řekl platí plošně.
Zkrátka vyzkoušejte a udělejte si obrázek sám.

Michal HoR Horáček
21. února • 22:05

moje zkušenost u jednoválecoveho motocyklu 95 vs. 100 a) po zimní několika týdeni odstavce díky vázané vodě v biosložce motor chytil az na 28 nakopnuti. se stovkou další roky nebyl problém ho nakopnout okamžitě co v karbecu něco bylo. b) u jednoválecoveho motoru je nárůst agility a výkonu výrazný odpověď na přidání plynu také.

kolemjdoucí
26. listopadu • 21:23

Před cca 4-5 lety jsem četl úřední test benzínu, netestovali výkon vozu, ale měřili kvalitu benzínu v laboratoři. Tenkrát jsem si z toho odnesl, že OMV 100 měl nejnižší oktanové číslo, dokonce nižší než některé ostatní testované 95, některé měli i přes 96 oktanů. OMV byl nepostižitelný, protože 100 je pouze obchodní název a nikde nebylo garantováno, že má mít více oktanů. Takže se svými necelými 96 oktany prošel bez pokuty. Koukám, že se na jejich přístupu nic nezměnilo. Prý má jiné výhody, prý čistí motor, prý prý prý, ale to jim taky nemusím vůbec věřit, když mají takový přístup. A taky nevěřím. Proto čepuji Vervu, ta tenkrát dopadla nejlépe, Shell V-Power tam tenkrát taky moc nezářil, alespoň měl 98 oktanů.
Velké díky za test.

autoexpert cz.vz.
23. listopadu • 20:56

Aby mělo tohle "měření" nějakou vypovídací hodnotu pak byste museli definovat jaká válcová zkušebna to naměřila a jaký byl v době měření barometrický tlak a teplota.
Jen pro zajímavost -
změna teploty o cca 3 stupně Celsia představuje 1% tepelné účinnosti plus nebo mínus.
Bez těchto dat je to celé jen blábol.

Moje jméno
22. října • 11:42

95 a VIF!

Michal
1. srpna • 14:41

Většina výrobců má u motorů a spotřeb napsáno použití 98oct(vespod to jede líp a čistý vstřikování se hodí).Já na víčku nádrže mám psáno min 95oct u 2l tsi.K NEdC spotřebě se dá dostat v ideálních podmínkách.Ty 2-3tisíce ročně když tankuji 50/50 Vervu 100 a effectu 95 možná nejsou vyhozený prachy.

Daniel
2. května • 18:05

Zda se mi to, nebo autor záměrně opomněl, že 100oktanivý benzin vykazoval svá maxima v nižších otáčkách, takže by auto v podstatě tem druhým ujelo na zrychlení?

Moja346
15. června • 4:05

Když těm"druhým" nebude zdechlo podřadit a nebudou jezdit jako s nafťákem, tak budeš druhej ty:-D

Ondra
24. dubna • 22:17

Chtěl bych autorovi vzkázat že až bude dělat opět test tak by si měl uvědomit že adaptace na vyšší oktanové číslo probíhá velice pomalu, naopak jednotka se rychle přizpůsobí na nižší oktanové číslo. Je to dané z hlediska snížení rizika poškození motoru při načerpání špatného paliva. Vysvětlím názorně: Proto aby bylo měření relevantní tak by musel autor vyjet buď 3-4 nádrže a nebo minimálně vyjet nádrž s původním palivem, následně nechat adaptace smazat v servisu a postupovat sestupnou metodou. To znamená naučit auto na 100oktan potom vyzkoušet 98oktan a následně porovnat s běžnou 95. Celé měření je tímto způsobem naprosto spolehlivé a vykáže přesné výsledky jaký je rozdíl v kvalitě paliva.Navíc stačí porovnat rozdíly ve výkonech třeba u renomovaných firem které se zabývají opravdovým Chiptuning a dokáží modifikovat výkon dle použitých úrovní úprav. Rozhodně doporučuji koukat po značkách APR nebo REVO... Věřte že se investice do kvalitního paliva vyplatí, už jen z hlediska snížení detonačního hoření... A pokud někomu přijde moc rozdíl na nádrži 200kc moc tak to vezměte tak že chráníte srdce vašeho auta...

therion
9. září • 10:39

Diagnostika za par stovek umi vymazat adaptivni hodnoty za par sekund. To je zaklad veskereho testovani.Po kazde zmene paliva vymazat promenne at se motor na kazde palivo optimalne adaptuje. To co redakce udelala je proste kravina.

Pan Kája
26. března • 22:13

Plácnutí do vody, u článku, který zajistí velkou diskuzi a hodně kliků. Moc se mi nezdá, že by se motor plně přizpůsobil po půlce vyjeté nádrže. Nehledě na to, že se najde spousta lidí, kteří věří placebo efektu a nenechají si ho vymluvit. Já jezdím na aditivovaný N95. A když na chvíli odstavím motorku s karburátorem, raději s vervou kvůli biosložkám. U přímého vstřiku bych byl asi opatrnější na neaditivovaná základní paliva, ale jinak bych z toho kdovíjak velkou vědu nedělal, maximálně dal na doporučení výrobce nebo svou peněženku a dobrý pocit.

jerry
26. března • 18:33

Autor článku,by se měl vrátit do ZŠ.Ve větě ,,Proto jsme nebyli příliš vybíraví,se píše na konci y tvrdé !!!

mum
30. března • 0:05

Tak, Jerry, do ZŠ se musíte vrátit Vy. My jsme nebyli vybíraví, ale on nebyl vybíravý. Je to podle vzoru "mladý". My jsme nebyli mladí (nikoli mladý) a on nebyl mladý.

Jirka_26
7. února • 14:32

Jinak pusťte z hlavy, že jsou nějaké oktany zodpovědné za výkon motoru. Oktanové číslo není výhřevnost, ale jen a pouze míra odolnosti proti detonačnímu hoření. Rozdíl ve výkonu je v tom, že vyšší oktany umožní použít vyšší kompresní poměr, který k určitému zvýšení výkonu a účinnosti vede. ale výhřevnost benvínů s rozdílnými oktanovými čísly je prakticky stejná.

Jirka_26
7. února • 14:22

Píši sice s křížkem po funuse, ale zveřejněné výsledky mě nijak nepřekvapily. Zákonitě méně oktanů dává menší výkon a větší spotřebu, více oktanů nedělá nic, protože ŘJ u většiny vozů neumí upravit předstih na více oktanů, než je pro motor předepsáno. Ovšem proč měl MM 100 tak špatný výsledek je zarážející, podle všeho je tento benzín, který se údajně vozí z Rakouska, špatně "poskládaný" a jen nějaké oktany a případně aditiva to nespraví.

Lukáš
6. února • 18:39

Dobrý den nejsem výrobce paliv ale zajímalo by mě jak u vervy 100 se sníží spotřeba o 0,5l na 100km to ta verva ucpe trysky že tam poteče méně paliva??? A nebo má nějakou fintu jak ukecat řídící jednotku v dávkování paliva, vikon ten pochopím protože 95 je min než 100 ale je to jen 5 oktanu tak f1 jako formuli bych vtom nevydel aditiva jsou v každém benzínu tak že by to mělo čistit palivovou soustavu tak tam možná ale říkám možná dávaj něco na víc něco co to obarvi na modro a to to čistí modrý je chlor tak možná to nám čistí palivovou soustavu????

Johny HD
2. dubna • 20:51

Plácáš páté přes deváté. S víceoktanovým benzínem je teoreticky možná špetku nižší spotřeba, protože motor má trochu vyšší výkon a krouťák, takže se o to trochu méně šlape na plyn. Kdo ale auto honí jak nadmutou kozu, žere mu to stejně, jen to trochu lépe jede.
Aditiva nemají vliv přímo na výkon, ale na kvalitu spalování, na čistotu kompletní palivové cesty až po okamžik opuštění motoru ve formě spalin, lépe se mažou vstřiky i ventily, rozpouští karbon a tak vůbec.
Barvení paliv (nevím čím) je kvůli rozlišení z obchodního hlediska.

Storeman
27. října • 20:19

Natankoval jsem, jen tak zkušebně, Vervu100 do motorky BMW F650 GS Dakar a nárůst výkonu byl opravdu znatelný. Motorka má 14 let, mám ji druhý rok a najeto má podle tchm. 12000 km. Těm km věřme nevěřme?!
Hlavně v otáčkách od 2500 jde motorka mnohem lépe za plynem. Je taková živější. A zlepšil se i první start. Motorka vždy chytla na první otočení klíčku a po 2-3 vteřinách zase chcípla. A toto se opakovalo 2x-3x. A nyní naskočí napoprvé a už nezhasne.

technik
3. srpna • 19:14

Ono také záleží kolik oktanů měly ty benzíny skutečně. Ta tolerace může být i několik oktanů. Tady byl vzat obchodní název benzínu a ne jeho skutečná oktanová hodnota!

Johny HD
21. srpna • 21:59

Minimální oktany jsou pro každý typ předepsané normou, pro N95 je to snad 94,6 ale to už nevím jistě, stačí nahlédnout do patřičních norem.

Honza
5. září • 16:14

Jedničková Fábka 1.2 HTP r.v. 2007 co teď tankuje Natural 95, by v Německu měla tankovat E5?

Johny HD
2. dubna • 20:32

N95 a E5 jsou jen jiné obchodní označení téhož benzínu. Jeden údaj oktany, druhý obsah procent biosložky.

Dasty
1. června • 18:48

Za mě po 7 letech vlastnictví Bmw E46 řadový šestiválec s předepsaným 98 oktan od výrobce mám vyzkoušené,že když do auta natankuju 95oktan,rapidně se zvýší spotřeba +- 1.5litru na sto kilometrů,tak že tankuji jen premiový benzín a tím pádem i ušetřím spoustu peněz a dopřávám motoru to nejlepší + každých 10tis km nový olej.
Momentálně auto staré 18 let na denní ježdění cca 25tis km ročně a s motorem nemám jediný problém.Ale těžko říct jak jsou na tom moderní přímo-vstřikové motory,ale vsadil bych se,že ba naopak u takovýchto přímo vstřikových motorů ač by i měli skoro stejnou spotřebu na ten či onen benzín mohu daleko více uškodit právě tím,že do nich budu tankovat neprémiový benzín...

Sportmotor
25. března • 13:48

Pár drobných ponámek:
1. porovnávat paliva - benzíny po vyjetí 1/2 nádrže nemá smysl, protože na to, aby se adaptovala data v řídící jednotce benzínového motoru na jiné palivo je potřeba vyjet minimálně 3 nádrže, proto i závěry některých motoristů typu: "jsem natankoval 1 nádrž 98 a nic, je to podvod a mám zpátky 95", jsou o ničem, resp. o neznalosti.
Benzínový motor je opravdu něco jiného, než diesel ;-)
2. rozdíl v měření je cca 2%, což je menší než chyba měření, kdyby se každé měření opakovalo aspoň 10x, mělo by to jistou vypovídací hodnotu
3. porovnání se seriovým výkonem udávaným výrobcem vypadá hezky, ale je to technický nesmysl, protože měření byla tzv. dynamická, kdežto výrobce udává výsledky tzv. statických měření. Proto mají při měření u chiptuningových firem skoro všechny motory sériový výkon vyšší než udávaný
4. ono vůbec měření na výkonové brzdě, která není certifikovaná, je o ničem. Jediné certifikované brzdy jsou v ČR v ÚVMV/TUV nebo ÚSMD/DEKRA, a samozřejmě Škoda Auto, ostatní je jen oblbovadlo na naivní zákazníky.

Karel Semelka
8. ledna • 10:44

Hezké hodnocení, díky. Moje zkušenost je taková, že v modelu Cupra r.v. 2007 jsem při natankování 100ky od Shellu cítil větší snahu motoru jít do otáček. Mohl to byt draze koupený dojem, ale tak. Po natankování 95ky jsem měl pocit trochu opačný, ale stejně fajn. Jediný hmatatelný dojem jsou černé koncovky výfuků.
S novou Cuprou jsem si to ještě nedovolil vyzkoušet a užívám si, ale asi mazlíka nebudu šidit, je to kámoš....

°C
21. prosince • 13:36

Božínku, a co jste jako čekali ?

čiličili
20. prosince • 8:07

Je to jen jedno měřítko.Faktem je,že u řady vozů na 95 svítí lambda.Na 98 alias komerční 100 nesvítí.Rozdíl ve výkonu a chodu motoru celkově je pak citelnější než u nějakého Leonu,který si koupí jeden člověk na pět tisíc obyvatel+autor tohoto článku.Nemluvě o rozdílu ve spotřebě.Vypovídací hodnota článku je z tohoto hlediska 0.

Qet
19. prosince • 3:59

na podobne neuzitocne testy si skuste vybrat iný motor ako od Wv
mazda ma novy motor, s kompresiou 14:1, kde doporucuje spalovat 95-ku, kompresia ako u dieslu. Tam skuste porovnat 95:98:100 oktanov, nie u shitu z Wv s vrtuľkoumazda2, 1,5l benzin, bez turba-priemer 5,3, zima dosla idem na 5,6l/100

stealth01
19. prosince • 13:36

Takže tady mame porovnání benzinu. Ale zase se najde nějaký hater všeho z dílny vw

Zombot
18. prosince • 22:42

V anketě mi chybí možnost Natural 91. Sice ho mají na hodně málo čerpacích stanicích, ale pár se jich najde a například ve starších amerikách rozdíl proti Naturalu 95 nepoznám.

Johny HD
21. srpna • 21:31

Měl jsem Chryslera LHS, předepsán benzín okt.č. 89, jezdil jsem na 91 i 95, pocitově rozdíl žádný a jak jsem se dozvěděl, občas často jako 91 nabízejí pumpy 95, hlavně ty s širokou sítí stanic, protože se jim díky minimálnímu cenovému rozdílu nevyplatí řešit nákup rozdílných benzínů, spíš nakoupí víc 95 a něco nalijí do tanků pro 91, množstevní sleva se jim vyplatí víc. A že prodej 91 je tristní, svědčí testy ČOIky, která i na konci léta nalézá dle výsledků v tancích pro 91 benzín se zimními parametry (např. vyšší tlak par, který má být pro letní benzín nižší).

Jirka_26
7. února • 14:18

S těmi oktany pravdu nemáš, zatím jsem se u zveřejněných měření ČOI nesetkal s tak výrazným rozdílem v oktanech. Už rozdíl jednoho oktanu je na mastnou pokutu a pokud mě oči neklamou, jednadevadesátku už skoro nikdo neprodává.

Johny HD
2. dubna • 20:27

Rozdíl v oktanech je průser, pokud je nižší, než deklarovaný. Pokud ale má udávaná 91 reálných 95, ze zákonného i obchodního hlediska není problém, nic to nemůže poškodit. U 91 je spíš problém, že ji nikdo moc netankuje a tak ještě v létě mají zímní zásoby s vyšším tlakem par do chladného klima, takže to už je dle normy pro letní palivo problém. Ale je fakt, že 91 je exotika, i Tank - Ono, které ji mělo téměř všude, ji teď nabízí dnad jen u 3 pump z celé své sítě, páč i majitelé starých 100,105,120, dvoutaktů a podobných youngtimerů berou všudypřítomnou 95, stejně tak jako tak musí přidávat aditiva kvůli ventilům nebo míchat s olejem.

Zdenda
18. prosince • 21:54

OMV bere palivo, kde se mu zlíbí a ani na stejné pumpě není distributor stejný. Ani nafta není TOP.

airwolf
18. prosince • 18:20

Nikto tu nespomenul, že pri použití viacoktánového benzínu dochádza k relatívne najväčšiemu nárastu krút.momentu špeciálne v oblasti nízkych otáčok. Vidno to krásne i na grafe.. v oblasti 1800~2300 ot. To je pre bežnú prax asi najdôležitejšie. Umožňuje to napr.v mnohých situáciách ísť na vyšší prev.stupeň, resp.zrýchliť bez podradenia. Tým reálne klesá spotreba.
Inak môžem potvrdiť,že napr.riad.jednotka Twinsparku (Alfa/Fiat) si nedokáže korektne poradiť s pravým 100-okt.(V-power racing), motor má omeškané reakcie na plyn, a ešte omeškanejšie na ubratie plynu. Zato rozdiel medzi 95 a 98 je citeľný. A i počuteľný, vo farbe i charaktere zvuku. Dokonca pri miešaní 98 a 95, je rozdiel v akom poradí sa natankujú. Aspoň teda prvý deň.
Ďaľšie dni sa už ten rozdiel stráca.. či je to sadnutím, chem.reakciou, alebo omeškanou adaptáciou RJ neviem posúdiť, ale je to opakovaná reálna skúsenosť.

Bertold
18. prosince • 21:30

Spomenul. 18.12. 11:02 ;-)

Jirka
18. prosince • 16:16

Do svého vozu i do předešlých,míchám benzín 95 okt. s E85.Přes léto klidně i v poměru 1:3 ve prospěch E85.Nikdy jsem neměl sebemenší problém.Nedělám to pro úsporu peněz,ale proto,že se mi chod motoru zdá tichší,výkon vyšší.A omezím negativní působení ,,biosložek",na palivovou soustavu.Zajímalo by mě,jestli jsou to jen mé dojmy,nebo máte stejné zkušenosti.V současnosti jezdím druhou Octavii III 1.4 103kW.

Johny HD
18. prosince • 22:38

Míchat N95 s E85, pokud na to motor není koncipován či upraven, je z dlouhodobého hlediska cesta do pekel. V kratším horizontu se nic neděje, E85 má oktanové číslo 104, navíc výraznou složkou etanolu je kyslík, takže se zdá, že auto lépe jede. Ovšem z negativ je díky nižšímu tlaku par nejen horší startovatelnost se vzrůstajícím chladem a nižší točivý moment (motor se hůře sbírá z nižších otáček, i když ve vyšších díky většímu okt, číslu působí dojmem, že se motor ochotněji vytáčí), E85 nemá mazivostní vlastnosti, napak vysušuje stejně jako při provozu na plyn a ethanol působí agresivně na celou palivovou soustavu nádrží počínaje. Dalším důsledkem je vyšší spotřeba, která smazává výhodu nižší ceny, čili zvláště dnes, kdy E85 je o 2 Kč/L levnější než benzín, jeho tankování postrádá smysl.

Filip
23. října • 15:32

Vím, že je to 2 roky starý příspěvek ale dnes i v roce 2015 byl E85 za cca polovinu jak benzin. Takže to pořád smysl dává.

jirka sirka
29. května • 12:13

To máte fajn, že je uVás E85 za cca. 15KČ. U nás je asi jen na jedné pumpě za cca. 24KČ a N95 za cca.30KČ.

krakonoš
10. června • 9:56

ONO tank - E-85 za 23,90, N 95 za 31,90 v ten samý den. Navíc E-85 nepodléhá cenovým výkyvům, jako benzin a nafta, těch 23,90/l stojí od půlky ledna, (před tím byl za 22,90), pořád, zatímco benzin a naftacvičí, zejména směrem vzhůru.

Filip
23. října • 15:32

Vím, že je to 2 roky starý příspěvek ale dnes i v roce 2015 byl E85 za cca polovinu jak benzin. Takže to pořád smysl dává.

achmed
18. prosince • 17:13

u benzínu je tou ekosložkou právě ten ethanol - tak to by mě zajímalo, co omezíš :-D

rousini
18. prosince • 16:41

Natankuješ takřka čistou biosračku a máš pocit, žes něco omezil. Ses posral v kině :-O

honza
18. prosince • 17:35

E85 + destilace + koření = čistý N95 + svařák.

jjj
18. prosince • 15:04

mozno je problem v OMV...ich nafta je jediny pripad, kedy mi zamrzlo palivo :-(
Odvtedy som na ich pumpe nebol a uz tam ani nikdy nepridem.

Jiří Psota (jirka.ps)
18. prosince • 13:35

Někde jsem četl, že na vyšší oktanové číslo se motor přizpůsobuje delší dobu, kdežto na nižší se přenastaví hned. Kvůli ochraně motoru. Z tohoto důvodu právě při jiném testu dělali nějaký reset řídící jednotky a pak jezdili na ten benzín ještě delší dobu. Tady se píše, že se vyjezdili taky 4 nádrže. Je otázka jestli to stačilo. Škoda, že nebyl test udělaný s jiným postupem. Nejprve nejlepší a nakonec nejhorší benzín.

jouda
18. prosince • 17:40

Skoro máš pravdu , ale je to naopak.

Johny HD
18. prosince • 12:37

Budu-li uvažovat motor, jemuž je předepsán benzín 95, absolutně se nevyplatí tankovat dražší "rádobyaditivovaná" paliva. Aditivace je často šizená, ČOI je to jedno, protože jinak kvalifikační parametry benzíny splňují bez ohledu na cenu. Stačí tankovat levný benzín třeba u TANK-ONO, ale aditivovat si vlastními aditivy (např. VIF), kdy mám naprostou jistotu, že pojedu na aditivované palivo. Cáknout dle dávkování jednu dvě odměrky do nádrže před tankováním zabere jen několik vteřin. Co se týče oktanů, je naprosto zbytečné a nerentabilní (prokázalo to během doby mnoho testů) tankovat vyšší číslo, než je předepsáno výrobcem, jelikož to motor nikterak nevyužije a zlepšení jízdních parametrů je minimální, pouze subjektivní, dané podvědomou informací, že jedeme na vyšší oktany, než je standart. Shrnuto podtrženo, nejrozumnější je tankovat standartní obyč levný benzín s oktanovým číslem dle nařízení výrobce a provádět si aditivaci sám.

pedro
18. prosince • 15:27

Souhlasím. Benzinky se předhání v tom, která mi nabídne lepší "stovku" benzín, ale mě by bohatě stačilo, kdyby se víc rozšířil klasický N98 (který mám předepsaný). Lidi z velkých měst možná netuší, o čem mluvím, ale u nás na venkově N98 nenatankuju jinde než v okresním městě.

achmed
18. prosince • 17:11

pocházím z 15000 městečka, a ze 3 benzínek tam 2 N98 mají. A i v dalších podobných městech, co znám, to tak je. (pečlivě sleduju, protože mám taky předepsaný N98)

pedro
18. prosince • 21:03

Největší "machr" na tohle je firma Benzina. U nás v městysu se neobtěžují vůbec nabízet N98, ale v okresním městě si postaví Benzinu doslova naproti OMV a zuří konkurenční boj o tom, kdo nabízí "prémiovější" benzín :-D

Bubik
18. prosince • 12:25

Np, ony ty maxmotiony (benzin i diesel) nejsou zázračné palivo zvyšující výkon či kroutící moment, ale normální benzín či nafta BEZ řepkových příměsí. Zatím, než novela nařídí cpát řepkové produkty do každého paliva fyzicky, ne jen statisticky........
Takže jejich přednost není v tom, že se auto výkonově probudí, ale že se motor méně zasviní......

fri
18. prosince • 20:24

To je zas moudro. Můžeš prosím popsat které řepkové příměsy se přidávají do benzinu?
Mimochodem - mezi negativum bioetanolu se uvádí, že rozpouští usazeniny u dlouhodobě zasviněných motorů (ty se pak rychle uvolňují do palivové soustavy a teprve ro může způsobit problémy), takže o nějakém zanášení nemůže být řeč.
Mimochodem - pořád slýchávám jak jsou v D a A kvalitnější paliva a jak se na nádrž více najede. Nějak mi ještě nikdo nevysvětlil, jak je to možné, když v těchto zemích je procento biosložek vyšší než u náš.

Chlupatec
21. prosince • 1:24

Neni. Němci už třeba přišli na to, že řepka nepatří ani na pole ani do paliva a celý tenhle tunel zrušili. V Německu se již biosložky do paliva přidávat nemusí. Neznam starou legislativu v D a A, ale pokud je to jako u nas je mozne, ze biosragory prodaji do neceho co jezdi jenom na ne a pak jim procenta prodeje vyjdou tak, ze nemusí pancovat benzin a naftu v takovem silenem pomeru, jako to dela u nas Shell.

Ambrose
31. prosince • 20:26

Blbost. Z rafinerky v Burghausenu (D) vozíme do Čech naftu, která má 7% FAME.

achmed
18. prosince • 17:08

žádné palivo prodávané v EU nesmí být bez eko-příměsí.

dr120l
18. prosince • 12:17

kdyz sem na prumyslovce neco meril a nasledne srovnaval tak se vzdy dbalo na stejne podminky a hlavne, mereni pribihalo treba 30x aby bylo co nejpresnejsi.

Tomáš
18. prosince • 11:12

potvrzuju, že jsem si na pár autech testoval benzín i naftu s prémiovými a v podstatě nikdy jsem nezpozoroval rozdíl :) spotřebu jsem vůbec neřešil, jen klidnější motor a rozdíl ve výkonu. Ale kromě placeba za vyšší účtenku jsem vyšší výkon nikdy nepocítil.
Jednou mi někdo na diskuzi psal, že pozná rozdíl 2kW na autě, no nevím, já asi nepoznám.

Moja346
15. června • 3:48

No pokud má v autě ekologický jednoválec 4 kW, tak to musí být sakra znát....

Slavek
19. prosince • 0:07

Maxxmotion, verva, shell power racing.... Vsechny tyhle premiove oaliva obsahuji bioslozku. Nevim kde se vzala ta fama ze ne! Normalne na pumpe otevrete pri placeni usta a zeptejte se, oni vam reknou hodnotu z aktualniho zavozu.
Jedine palivo kde neni bio slozka prodava Cepro na svych pumpach EuroOil, protoze na vedle na stojanu 100% bionaftu a tim plni zakonou podminku 30% objemu prodane bio. ( tim oadem ji nikam michat nemusi).

swenak
23. prosince • 7:30

Václav Loula: Kolekci prémiových paliv značky VERVA prodává společnost BENZINA . Tvoří ji vysokoktanový benzin VERVA 100 u tohoto prémiového benzinu není přidáván bioetanol. VERVA Diesel obsahuje do 6% biosložky. tato prémiová nafta je však nadstandardně aditivována, má jako jediná na tuzemském trhu vysoké cetanové číslo 60 , ve formulaci přísad jsou látky ke zvýšení mazivosti , ochrany proti korozi, snížené pěnivosti avyšší oxidační stability . Maloobjemové přídavky biosložek musí být povinně přidávány do paliv a nesjou daňově tato paliva zvýhodněna (benzin do 5% biosložky a nafty do 7% biosložky) . Seriozní petrolejářské společnosti vyrábějí paliva dle norem a schválená výrobci automobilů .Takže zákazník by si neměl nic míchat. Na různé směsi neplatí žádné normy -je to v rozporu s homologacemi ,zákazník se vzdává i práva potom reklamovat palivo .
30.3.2011 13:50

Jan
22. prosince • 6:56

Shell V Power Racing - ethanol neobsahuje!!!
Maxxmotion 100 - ethanol neobsahuje!!!
Verva 98 - ethanol neobsahuje!!!
Optimal 95e - ethanol obsahuje!!!Shell V Power Diesel - bio neobsahuje!!!
Maxxmotion Diesel - bio druhé generace!!!
Verva Diesel - bio obsahuje!!!
Optimal Diesel - bio neobsahuje!!!Klidně si vyžádejte dodáky...

Filip
1. ledna • 20:46

Verva diesel bio neobsahuje..

Cepal
22. prosince • 15:50

Jeste dodám, ze Shell V-power nafta ma bio složku zcela legálně nahraženou GTL složkou, takése jí říká syntetická nafta, je syntetizovaná z metanu (GTL = gas-to-liquid, plyn-na-kapalinu). Ma vyssi cetanové číslo, vyssi energi a nižší hustotu. Taky lepší "netuhnuti" v zimě, nepěnivost atd. Výsledná nafta má pak nižší spotřebu díky vyšší energii na litr a přes tu nižší hustotu (litr váží míň ale i tak obsahuje víc energie), lepší průběh hoření a dlouhodobě to nezasírá motor, plus pokud člověk měsíc nevyjedenádrž, nemápak v nádrži místo nafty margarín...Stejně tak v-power benzin nemá ethanol, což je dost zásadní pro mojí historickou motorku vyrobenou v roce 1989 bez ůprav na zkousnutí lihu v palivu. Pokud v ČR v-power stojí za starou belu, bude to pancovaním a tím, že jak jí nikdo netankuje, tak se v nádržích na benzínce převaluje měsíce, než j vyjedou, a i když nemá bio složku, každé palivo byť pomaleji degraduje, aditiva jsou prchavá, tudíž vyprchají atp, ale v Anglii kde žiju tankuju jak naftu tak benál jedine v-power.

čiličili
20. prosince • 8:20

od Čepra jsem jednou bral.Nelze natankovat plnou nádrž.Nafta byla jak šumička se sektem dohromady,letělo to nahoru,spousta pěny,to jsem nikdy před tím ani potom neviděl.A nejelo to.

Chlupatec
21. prosince • 1:16

To se mi nikdy nestalo. Pro mě pocitově ma nejhorsi a nejdražší naftu Shell, je to reklama a lapač na blbce. Když už tam musim tak tankuji jen tolik, abych dojel k nejake jine značce. Nenecham se okradat. Aktualne cerpam bud nejlevnejsi naftu u Ona nebo EO. Ono je nejlevnejsi a kvalita te nafty neni nic moc (Ale plne srovnatelna se Shellem) ale cena tomu odpovida. Pri objemech jake maji nehrozi, ze by prodavali nejaky pancovany sajrajt. EuroOil (Čepro) je bez biosrágor a je to jednoznačně poznat. U mě cca litr na spotřebě (prumerne jezdim za 7-8l nafty). Jednou se mi stalo, ze jsem u Ona v Jindřichově Hradci koupil naftu, ktera byla znatelne kvalitnejsi nez normalne, zrejme nejaka varka bez bio slozky. Občas natankuji Vervu u Benziny, pocitově se mi zdá lepší než nafta u Ona, ale spotřeba je stejná. Čepro osobně preferuji.

St.
18. prosince • 11:06

Jen bych chtěl upozornit, že sehnat 98 oktanový benzín není těžké, stačí natankovat u Benziny Vervu 100. Pokud si přečtete malé údaje na stojanu, jde o 98 oktanový benzín...

tom
18. prosince • 14:27

Jestli to nebude tim, ze zakon nezna 100oktanovy benzin, ale jen 98. Takze i benzin 100 se hodnoti 98 a tomu musi odpovidat. A pokud je vic, tak porad odpovida 98.

Honziss
18. prosince • 11:14

Souhlas, naopak, sehnat 100 oktanovy benzin da daleko vic prace, v realu to je jen mxxmotion 100 a v-power racing, ktery ale nemaji vsude..

achmed
18. prosince • 17:06

a přitom Verva100 a MaxxMotion100 je stejný benzín, který Benzina kupuje od OMV

Bertold
18. prosince • 11:02

Motor je náchylný na detonačné spaľovanie pri nízkych otáčkach a vysokom zaťažení. V tejto situácii riadiaca jednotka upraví predstih zážihu na úkor kr. momentu/výkonu. To vidieť aj na grafe, kde 95-tka je na tom citeľne horšie ako 98-čka či 100-ka. Vo vyšších otáčkach už detonačné horenie nehrozí, preto sú tam rozdiely malé. Meranie potvrdilo teóriu v praxi. Vďaka reakcii za ďalší veľmi zaujímavý článok.

a2
18. prosince • 10:38

To poradie testov je nespravne.Z textu :
... Nejprve jsme načerpali do téměř prázdné nádrže Natural 98 ...... Co se stane, když opět vyjedeme nádrž, natankujeme běžný Natural 95 (u OMV) a po dalších několika stovkách kilometrů se do dílen firmy Dieselpower vrátíme? ...... Nejvíc jsme se ale těšili na poslední část zkoušky. ... prémiový benzín OMV MaxxMotion 100. ...
Ale na grafoch vykonu je vlavo hore datum, podla ktoreho bolo poradie ine:
Albert 98 : 22.9.2015 10:38:55
OMV 95 : 18.9.2015 9:51:27
OMV 100 : 25.11.2015 9:41:05
:-O

X
18. prosince • 10:49

Tak kdyz se to nemerilo ani v ramci jednoho dne, tak to nema moc velkou vypovidajici hodnotu. Ale ctenost zarucena. Takhle vznikaj vsechny ty povery a myty, odflaknutou praci.

honza
18. prosince • 17:24

No, tak jestli je to tak, že mezi měřeními byly tak velké časové rozdíly a najeté km, pak bych si ještě tipl na ŘJ jako možnou příčinu naměřených rozdílů - přizpůsobuje se mnoha veličinám. A když je to ještě k tomu turbo motor, tak koník sem a tam nemusí mít původ v palivu.

petrl
18. prosince • 9:48

Výkon motoru závisí na rozdílu teplot před a po hoření, tudíž je ovlivněno i teplotou vzduchu. Určitě bude ovlivněn i vlhkostí apod. Je těžké dělat nějaké závěry, pokud nejsou výsledky měřeny laboratorně, ale tam se dá zase zpochybnit srovnatelnost s reálným provozem.
Nebo se pletu a k autu je dováděn vzduch o standardní vlhkosti a teplotě?

dpcstb
28. dubna • 17:45

"Výkon motoru závisí na rozdílu teplot před a po hoření"co presne si tym myslel? nedava mi to zmysel.

termodynamika
7. června • 11:59

čím vyšší rozdíl teplot, tím vyšší účinnost tepelného stroje.
Učivo fyziky 2. stupně ZŠ, případně SŠ.

krakonoš
10. června • 9:49

Účinnost? Spíš výsledný výkon.

achmed
18. prosince • 17:04

a mimochodem, je ovlivněn i vlhkostí vzduchu a tlakem.

Martin.d
18. prosince • 9:44

Pri aute ktoreho RJ je stavana na N95 bude rozdiel minimalny rep.ziaden ...auto moze mat maximalne o trosku mensiu spotrebu v jednotkach percent ...no u aut ktorych RJ je stavana napr. Na N98 bude vykon meratelne nizsi...To plati aj o prechipovanych autach...vysledok medzi N 95 a N 98 by som skor pripisal inym okolnostiam....konkretne moje auto ....ta ista brzda raz 141 ps a o pol roka 145 ps ( istotne mi kone pribudnutim 25 000 km nepribudli )

a2
18. prosince • 10:31

Presne tak.
Staci spravit rovnaky test napr. s Fabiou HTP ...

Koller
18. prosince • 9:26

Nákupom valitného benzínu sme ohľaduplnejší k životnému prostrediu - diessel agregáty sú najväčšími znečisťovateľmi prostredia aj keď niekto tvrdí opak.

mpolan
18. prosince • 9:37

Každé spalování škodí životnímu prostředí, ať je to benzin či nafta, nebo třeba uhlí... Jestli chceme mluvit o ochraně prostředí, aspoň v zastavěných oblastech, měli bychom směřovat k čistým pohonům, tedy elektřině.

xman
20. prosince • 10:42

Nemci uz jedou ze 30% na solar a vitr a treba my z 50% na jadro, Francie 74% jadro, Belgie 51% jadro atd...

krakonoš
10. června • 9:48

Jádro dodává proud i v noci a za bezvětří, tedy tehdy, když potřebuješ ty, ne když se příroda milostivě usráčí.

Ludek_II
20. prosince • 13:52

Ve Francii budeme svědky ještě pár akcí Je suis Charlie někde v těch elektrárnách a po následném výbuchu pojede na jádro půl Evropy. :-D

OMG
18. prosince • 10:12

.... která se vyrábí-jak jinak- spalováním

Jarda H.
18. prosince • 11:49

To jo, ale účinnost spalovacího motoru je cca 35% a uhelné elektrárny 45%.

krakonoš
10. června • 9:47

Připočti ještě ztráty v rozvodech a ztráty při dobíjení a rázem jsi někde úplně jinde. Každý, kdo měl někdy s nějakým akumulátorem co do činění, ví, že do něj musí při nabíjení nacpat, podle typu, konstrukce a věku, 130 - 230% toho, co z něj pak vyždíme a to ještě riskuješ, že pokud Li baterii vybiješ ,,do dna" můžeš ji nevratně poškodit, nebo zničit. O dojezdu nemá cenu mluvit, těch až 500 km je scifi, protože v létě potřebuješ chladit a v zimě topit a baterie ztrácí kapacitu po každém vybití, je to stejné, jako kdyby se ti palivová nádrž po každém vyčerpání o něco zmenšila.

achmed
18. prosince • 17:18

pokud započítáte ztráty při transformaci, přenosu, nabíjení, a účinnosti elektromotoru, tak nakonec zjistíte, že je na tom spalovací motor líp.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
18. prosince • 19:49

A počítal jsi spotřebu energie na výrobu, skladování a přepravu toho paliva, které pak spálíš? Hádám, že něco tak náročného tě ani nenapadlo, že? Jak by tak mohlo, nevyšel by ti výpočet podle tvých představ...

Jenda
11. února • 2:47

Zato to palivo pro elektrárnu se objeví mávnutím kouzelné hůlky. Ano?

Ludek_II
18. prosince • 12:56

A jake jsou ztraty na prenosove soustave ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
do 8%
7. června • 11:56

do 8%

Jarda
18. prosince • 12:56

Jenomže u spalovacího motoru se získaná energie přímo namístě spotřebuje. Elektrickou energii musíte z elektrárny ke spotřebitelům rozvést, což je u osobních aut trochu problém. Jen málokteré má totiž pantograf; taky proč, nad silnicemi obvykle není natažená trolej, že. Takže asi akumulátory - no to jsme ale s účinnostmi někde úplně jinde.

mpolan
18. prosince • 11:43

Je rozdíl spalovat něco přímo v obytné oblasti nebo mimo ni... Že, mimoni?

krakonoš
10. června • 9:42

Není, on ti ty smrady vítr vždycky přifouká. Rozdíl je jen v tom, že ten smrad čuchá někdo jiný. A co budeš dělat po max. 5 letech, až baterka ztratí kapacitu? To jako myslíš, že ta shnilá baterka je ekologicky nezávadný odpad? A už se také ví, že elektroauta hoří mnohem lépe, než ta klasická, navíc je, kvůli obsahu lithia v bateriích, nelze hasit vodou.

Lukáš
18. prosince • 15:05

V obytných oblastech se zásadně pálí mokrý dřevo bez přístupu vzduchu v krbech, což vydá za pár plně naložených třicet let starých Tatrovek :-D

Martin
18. prosince • 11:54

Hnusnej sobče, v severních čechách taky žiji lidi. Mi je zase fuk, co dýcháte v Praze, tak co kdyby se elektřina vyráběla dieselagregáty v Praze hmm ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lada
22. května • 20:11

Kolego kdyby se elektrina vyrabela vPraze tak ji nezaplatis protoze " co prazak to podrazak a zlodej " sory jako ale jinou skusenost snima za 58 let nemam:-(

Masorad
6. prosince • 9:26

Kazdej se bavi se svejma no ;) Ja tady znam hodne dobrejch lidi jak lokalu, tak ruznejch naplav. Podrazaku a zlodeju znam naproste minimum... a nekde na vesnici, nebo malym meste je to pro prazaka uplne to same. Kazdej nam nadava a chce nas oskubat, protoze prece mame hodne penez, tak snad je potreba nas podojit ze jo.

Adolf
18. prosince • 11:21

nebo třením ftáka:-D

eLzyx
18. prosince • 7:55

takže se mi potvrzuje subjektivní pozorování, že s N98 od Alberta to jede o chlup lépe. A hlavně to o podstatný chlup méně žere (u mě to dělá cirka litr na 100km, resp. 10%)
Na tu spotřebu jste se mohli také zaměřit ...

honza
18. prosince • 17:15

10% ve spotřebě? Spíš bych řekl, že u Alberta kupuješ normální benzín a u konkurence, ke které pravidelně jezdíváš, kupuješ aj trochu vody...

Rejpal
18. prosince • 8:35

Tomu testu chybí měření spotřeby a emisí u jednotlivých druhů paliva.
Jsou emise u horšího než doporučovaného paliva horší? Jsou emise u lepšího paliva lepší? (stejně se spotřebou) Na kolik to vyváží rozdíl v ceně?

achmed
18. prosince • 17:03

měření spotřeby je velmi subjektivní

eLzyx
18. prosince • 19:36

i když tankuješ co 3 dny plnou, pořád u stejného stojanu, jezdíš stejnou trasu a výpočet provádíš "růčo" ... a to za období 50t km, resp. 1 roku?
Poznat bylo i to, kdy zavezli novou várku paliva a kdy se jezdilo na starou.

Breaky
30. prosince • 10:04

eLzyxi čau.Jak jezdí Volvo?D
Jinak souhlásím toto je nasi nejpřesnější způsob výpočtu kolega nekecá:-)

titus
18. prosince • 7:23

Taky se to dá brát tak, že auto dosahuje nejlepších výsledků, na výrobcem předepsaný druh paliva... To je překvapení !!! :-D.... Ale hlavně rozdíl mezi "98" a "100" jsou zhruba 3,7%, takže tam vstupuje pravděpodobně i přesnost měření.

krakonoš
10. června • 9:38

Mám Hunďu I 30 combi, vyrobenou v únoru 2015, (1,6 DOHC, šestistupňový manuál, max. rachlost omezena elektronicky na 190 km/h) a od začátku s ním jezdím na E 85, s výjimkou prvních 10.000 km, než jsem do něj nechal namontovat přídavnou jednotku poslední generace. Spotřeba stejná, jako na N 95, (předepsané palivo). motor startuje bez problémů i při - 18°C, jde tišeji a dobře táhne i od nižších otáček, takže po Praze se s ním dá jezdit na šestku za průměrně 4l/100 km. Při rozjezdech řadím 1 - 3 - 5 a po třech sekundách padám na volnoběh, protože tachometr leze za padesátku. V Německu lítám po dálnicích bez problémů 190 a za max. 8 l/100 Po 4 letech provozu a najetí 102.000 km jsem měnil pouzeletní gumy a brzdové destičky, za celou dobu provozu jsem nedoléval Fridex, ani brzdovou kapalinu, spotřeba oleje je necelé dvě decky na 30.000 km a olej, když ho mění, je čistý a jen nepatrně tmavší. V únoru jsem absolvoal STK na první dobrou, exhalace dopadly tak, že kromě nepatrného množství CO2 nenaměřili VŮBEC NIC! a divili se tomu i ušima. A litr E-85 je za 23,90 Kč. Pokud ho neseženete, můžete klidně dotankovat N 95 a pokud je N 95 v nádrži víc, jak 60%, přepnete jen přepínač přídavné jednotky. Takže pro mne bio jednozančně ANO! Motor jede lépe, nesmrdí, nekouří a mechanická životnost stoupne o až 30%, protože v oleji nevznikají částečky sazí, které působí jako brusná pasta.

Karel
7. října • 10:16

Nečekáte, že vám za to bude někdo tleskat, že ne?

Ivan
14. května • 10:30

Také bych to tak viděl- výrobce za prvé doporučuje určitý typ paliva a pro tento má zase optimalizovaný řídící software motoru. Pokud si pamatuji, tak víceoktanový benzin hoří pomaleji a tudíž optimum je dosažené s doporučeným palivem. Dále zde může být tolerance přístroje a okolní podmínky tj teplota, relat vlhkost okolního vzduchu.
Ivan

Ivan
14. května • 10:30

Také bych to tak viděl- výrobce za prvé doporučuje určitý typ paliva a pro tento má zase optimalizovaný řídící software motoru. Pokud si pamatuji, tak víceoktanový benzin hoří pomaleji a tudíž optimum je dosažené s doporučeným palivem. Dále zde může být tolerance přístroje a okolní podmínky tj teplota, relat vlhkost okolního vzduchu.
Ivan

Ivan
14. května • 10:30

Také bych to tak viděl- výrobce za prvé doporučuje určitý typ paliva a pro tento má zase optimalizovaný řídící software motoru. Pokud si pamatuji, tak víceoktanový benzin hoří pomaleji a tudíž optimum je dosažené s doporučeným palivem. Dále zde může být tolerance přístroje a okolní podmínky tj teplota, relat vlhkost okolního vzduchu.
Ivan

Jarda
18. prosince • 12:49

Souhlas, to bylo první, co mě při čtení článku napadlo :-).

Pepe_____
18. prosince • 7:11

aby sa co naviac vylucili vonkajsie plyvy, skuste toto kolecko 98 - 95 - 100 este raz zopakovat.
rozdiel medzi 98 a 100 je masaker. a to na premiove paliva neverim...
alebo firma dieselpower ma privelmi "naladovu" valcovu rampu :-P

pan Hole
17. prosince • 22:45

Physics nazi (to je něco jako grammar nazi, jenom horší) útočí: Jedno měření = žádné měření. Jakou chybu měření má ten dynamometr? Ty rozdíly mohou být na hranici statistické chyby.

Driver
17. prosince • 20:29

Pěkný a zajímavý článek. Asi ho nelze brát exaktně, ale lepší než ty osobní pocity za volantem z reakce motoru na plyn. Když už Vás to měření tak baví, mám námět, možná dva. Změřit rozdíl výkonu na naftu klasickou a naftu prémiovou od různých značek.

Petr
24. září • 10:58

Mně by zajímal rozdíl mezi naftou s biosložkou a bez ní...

Jirka_26
7. února • 14:29

rozdíl je v tom, že motor má menší výkon a vyšší spotřebu, navíc pokud neobsahuje spešl aditiva pro MEŘO, tak postupně zanáší důležité části, jako turbo, EGR ventil atd. Ale to jen v případě, kdy se s autem courá po městě a pořádně ho neprožene po dálnici, aby se všechen bordel vypálil. Soused trápil Ford S maxe přes 700 km, než se vše v motoru srovnalo a auto zase začalo jezdit jako za mlada.

Rad
21. listopadu • 11:42

Kolega bojoval se stále se zalepujícím EGR ventilem, protože to do práce nemá daleko a dlouhé čistící jízdy moc neabsolvuje. Když začal brát naftu bez biosložky, tento typ problému se mu povedlo zkrotit. Naftu bez bio inzeruje Eurooil, nestojí to u nich nic navíc. Nevím, jestli ji prodává ještě někdo jiný, případně pod jakým názvem.
Jestli dlouhodobě jezdíte bez problémů, ať už na jakoukoli naftu, asi bych nic neměnil.

Adam
21. prosince • 0:42

Táťka tankuje do své Octavie 1.9 TDI PD (77, chip na 99 kW) pouze (samozřejmě, pokud situace umožní) Vervu od Benziny. Motor je opravdu znatelně tišší a snad se i jednotlivé součástky méně opotřebovávají (hlavně vstřikovače a ventily). Rozhodně bychom ale neřekli, že auto jede lépe, a pokud ano, je to opravdu v mezích tolerance měření.

Jookee
25. června • 15:44

Moje Insignia (125kW, 4x4) jezdila na běžnou naftu od benziny se spotřebou 7,0 - 7,2 l, prvních cca 20 tis km. Teď už mám za sebou 15 tisíc na Vervu a potvrzuje se to, co jsem zjistil hned při první nádrži. Spotřeba klesla na 6,2 - 6,5 l. Výkonový rozdíl jsem nepociťoval - repektive z oběmi má z 0 - 100 nachlup stejný čas. Takže ekonomický se Verva MNĚ vyplatí. A ten pocit...je k nezaplacení :)

honza
18. prosince • 16:50

V článku je odkaz na test naft z r. 2013.

Karel
18. prosince • 9:01

U nafty by měl být rozdíl ve výkonu minimální (spíš "statisticky náhodný"). Prémiové nafty by měly hlavně chránit motor - nižším obsahem nežádoucích agresivních příměsí, odolností proti vylučování parafínu atd...

OMG
18. prosince • 10:25

Ne tak docela. Vlastnosti nafty výrazně ovlivňuje obsah aditiv, především 2-EHN s významným dopadem na cetanové číslo a obsah MEŘO alias biosložky. A Shell CZ má naftu nejhorší proto, že aditivuje málo (CN 52-53) a biosložky má hodně a mezi Fuelsave a V-Power nenajdete žádný rozdíl ani v laboratoři, zatímco například EO biosložku žádnou a CN 56-58, jde tedy o čistou naftu bez biosajrajtů a vysokou aditivaci. Rozdíl poznáte po pár km po natankování, není třeba pátrat. Podobně i obyč TopQ od Benziny, který sice bio má, ale na rozumné hladině a aditivaci vysokou (57-58).byť Verva má CN ještě vyšší, kolem 60.

honza
18. prosince • 17:01

Test naft tu byl, v článku je odkaz - výkonové rozdíly jsou velice malé. A jak psal předchůdce, roli budou hrát jiné vlastnosti - cetanové číslo pro startovatelnost, mazivost, korozní vlastnosti, bod tuhnutí atd. Spotřeba je otázka trošku složitější - nafta je směsí uhlovodíků s poměrně značným rozptylem ve složení a tedy i hustoty. Avšak zatímco výhřevnost bude ve vztahu k hmotnosti téměř konstantní, při přepočtu na objem se může pozorovat rozdíl. Ale to neznamená, že řidší nafta je méně kvalitní - to je nevýhoda prodeje paliv na litry a nikoliv na kila.

achmed
18. prosince • 17:01

biosložku mají všechny paliva, povinně ze zákona

Johny HD
21. srpna • 21:09

Nemáš správné informace, právě vysokooktanové benzíny od 98 okt výš (např. Verva 100) žádnou biosložku nemají, právě proto jsou doporučovány např. výrobci motorek na zimní odstávku s plnou nádrží, protože není biosložka, nemá co degradovat. Právě biosložka je příčinou "stárnutí" běžných 95okt benzínů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
David
18. dubna • 23:55

Nemáš pravdu ty, protože Verva 100 má označení E10, což znamená 10% bioslozky..

therion
22. května • 6:52

Verva 100 ma samozrejme znaceni E5 a místo lihu obsahuje ETBE

Johny HD
21. srpna • 21:10

reakce na achmed

honza
18. prosince • 17:05

Biosložku nemusí mít všechna paliva, ale musí být dodržen minimální podíl biosložky na celkovém prodávaném objemu produkce. Např. EuroOil prodává běžnou naftu bez biosložky a vedle toho bionaftu, čímž naplní požadavek podílu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radim
17. října • 20:04

Tohle je věcná diskuze a me uz z toho bolí hlava. co je na tom těžký zapamatovat si, ze jako normální spotřebitel nemáš moznost koupit benzin s garanci bez bioslozky? A je jedno jestli je to bioethanol nebo bioether. Teda pokud netankujes benzin UL91 do letadel.

Marek Zrak
17. prosince • 21:01

Mě by zase zajímal výsledek s Vervou 100.

fri
17. prosince • 22:32

Výsledky by měly být podobné - 100 oktanový benzín se u nás nedělá a Benzina jej kupuje právě od OMV. Takže základ je totožný ze stejné rafinerky, rozdíl by měl být pouze v aditivech.

666
18. prosince • 8:35

Testoval jsem Vervu 100 i Maxxmotion 100 na stejnem vozidle.Maxxmotion 100 vykazoval o pul litru nizsi spotrebu a daleko klidnejsi chod nez jakykoliv jiny benzin, pocitove byl vykon jako na natural 95. Osobne mi prislo, ze balik aditiv je vybran spise timto smerem nez dosazeni maximalniho vykonu. Naproti tomu Verva 100 mi prisla optimalizovana na maximalni vykon motoru. Navic je tu jeste vetsi pridavek detergentu pro cisteni ventilu.

MirecBA
18. prosince • 13:01

raz by som chcel tiez zazit 0,5l rozdiel len z dovodu ineho paliva

Mac
30. října • 15:33

Mám identickou zkušenost! Prověřenou již minimálně cca 2 letým provozem potom co mi normální natural 95 OD DOBRÉ ZNAČKY!!! zcela zalepil a zničil při delším stání karburátor!!! (biosložka!!!) u zahradního traktůrku Husqvarna, Jiný než 100oktan bych už netankoval a chovají se přesně jak je popsáno i dle mé zkušenosti. OMV je vyváženější, s vervou 100 jede jako kdyby motor dostal namontované TURBO! spotřeba zůstala, ale vylepšení jízdního projevu je znát obrovsky, zřemě i spolu s jeho vyčištěním - k tomu přispělo...VOLVO 2,5l, pětiválec, 125kW navíc úplně přestal "žrát olej"!!:-)) NEMĚNIL BYCH:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zbytek
7. června • 12:06

zbytek oleje po odpaření rozpouštědla (benzínu) vám to ucpal ...

Luděk
30. listopadu • 16:28

Tyto stroje nejezdí na mix 😅, takže olej nezalepí trysku

Rad
21. listopadu • 11:26

Já jsem zkusil "lepčí" benzin do sekačky Honda a bylo to jedno velké trápení. Tak jsem zůstal u obyčejné 95 od Eurooilu. K tomu zahradnímu verku, když končím sekání, zavřu přívod a nechám jej dojet na benzin, co zbyde v plovákové komoře. Pak na trysce nemá, co zaschnout, třeba Vám to taky pomůže.
Od ledna nám panáčci naordinují další zvýšení biosložek v benzínu, tak se, podle toho, co jste napsal, máme s primitvními stroji, co víc stojí, než makají, na co těšit.

řidič
7. prosince • 19:02

benzin z Eurooilu je bez biosložky

Petr
8. ledna • 17:37

Benzín z Eurooilu normálně obsahuje biusložky. Bez biosložky je pouze nafta.

brk77
30. prosince • 19:12

Zrovna dnes jsem si na tohle srovnáni vzpomněl. Na stojanu velká reklamní samolepka Verva100 a pod tím malička popisující, že se jedná o benzín s oktanovým číslem 98.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PV
9. června • 10:05

Tak ono legislativa nic jako BA 100 nezná, tedy proto.

555
11. ledna • 19:53

Verva 100 je jen obchodní označení.

Radim
30. prosince • 17:06

To já jsem u Maxxmotion 100 žádné snížení spotřeby neviděl, ba spíše naopak. A to na téměř novém motoru. Půl litru mi přijde nemožných, spíš asi záleží na stylu jízdy

HrdinaJan
18. prosince • 9:28

Ja za posledni rok porovnaval VERVA 98 vs normal 95 na 1.8TSI a potvrdila se mi nizsi spotreba o cca 0.5l/100km. Rozdil ve vykonu neznatelnej. Chod motoru a jeho hlucnost mi prijde lepsi pri 98, ale jsou to jen pocity.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OMG
18. prosince • 10:34

Vnímaný rozdíl nebude závislý na OČ, ostatně rozdíl 3 je minimum, většina 95 má stejně o něco víc než 95. Rozdíl bude záviset na výši obsahu biosložky, tedy alkoholu. ten má proti základním složkám benzínu téměř poloviční výhřevnost, což je základní rozdíl mezi biosajrajtem v benzínu, který ho skutečně znehodnocuje a biosajrajtem v naftě, který výhřevnost zásadně neovlivní.

dpcstb
28. dubna • 17:34

podla clanku to ale vyzera, ze biosajrajt vykonu dost pomaha :-D

Mrkva
17. prosince • 21:47

To mě by spíš zajímalo, kdy se už konečně ocitne to haraburdí s vnitřním spalováním tam, kde patří, a to na smetišti dějin. Včera bylo pozdě.

Adolf
17. prosince • 22:48

Mrkva patří králíkovi:-D

Ludek_II
18. prosince • 8:18

A Adolf náckům :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bubaak
18. prosince • 11:42

Máš to pomotaný, Adolf patří Německým náckům ;-) Čestí nacionalisti by neměli mít rádi němce :-D Nedej bože nackové z Izraele, těm by Aďa fakt asi patřil :D

Adolf
18. prosince • 11:21

xenofobe:-O

Ludek_II
18. prosince • 12:50

Radeji si chystej prachy na ucet za plyn.

Adolf
18. prosince • 13:09

Plyn má zlevnit a barák mám zateplenej. Nebo to myslíš jinak xenofobe?:-D

Ludek_II
19. prosince • 12:10

Raději xenofob, než Adolf. Nácku :-P

Karel
7. října • 10:12

Je fascinující, jak pro hlupáky je jakýkoliv Adolf automaticky nácek :-D:-D:-D

Adolf
19. prosince • 19:52

Jsi pomotaný

Doporučujeme

Články odjinud