Co chystá rok 2018 pro řidiče? Kardiaci mohou přijít o řidičák

Nacházející rok přinese jen málo nových dálnic a nic zásadního se neuděje třeba v oblasti autoškol nebo bodového systému.
Co chystá rok 2018 pro řidiče? Kardiaci mohou přijít o řidičák

"Zatím to nevypadá na rok, který by pro řidiče znamenal nějaké příliš velké změny," komentoval mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold dotaz na novinky připravované v oblasti automobilové dopravy pro příštích dvanáct měsíců. Přesto alespoň některé z nich stojí za zaznamenání:

1) Fotografování na emisních stanicích

Nakonec až od prvního ledna roku 2018 budou mít Stanice pro měření emisí povinnost pořizovat fotodokumentaci měřených vozidel. Stanice zároveň budou must mít spojení s Centrálním informačním systémem ministerstva dopravy. Právě do něho budou fotografie a výsledky měření posílat.

Stejný systém funguje již od roku 2016 na Stanicích technické kontroly. Ministerstvo si od tohoto opatření, které původně slibovalo zavést již během letošního roku, slibuje zúžení prostoru pro možné podvody. Například nebude možné, aby vozidlo, které na stanici vůbec nepřijede, získalo protokol o úspěšném absolvování kontroly.

Nemělo by se také stávat, aby takzvaně neprocházející vozidlo odjelo jinam, kde projde. Fotografovat se bude vůz zepředu i zezadu, dále výrobní štítek, tachometr a VIN kód.

Na webu ministerstva bude k dispozici mapa s umístěním stanic měření emisí, které jsou nyní oprávněné kontroly provádět.

2) Kilometry dálnic zdarma

Celkem 41 kilometrů na pěti dálničních úsecích budou moci motoristé využívat od ledna zdarma, tedy bez dálniční známky. Jedná se konkrétně o úsek D 3 kolem Veselí nad Lužnicí, dále o část D 6 mezi Chebem a Karlovými Vary, D 55 kolem Otrokovic, D 52 u Pohořelic a úsek D 46 u Hněvotína. Díky tomu bude možné využívat bez poplatku obchvat Olomouce na dálnici D 35.

Již v minulých letech byly ze sítě zpoplatněných dálnic vyjmuty úseky v celkové délce 145 kilometrů. Obvykle jde o místa, která se nalézají v blízkosti měst.

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků