Co chystá rok 2018 pro řidiče? Kardiaci mohou přijít o řidičák

Nacházející rok přinese jen málo nových dálnic a nic zásadního se neuděje třeba v oblasti autoškol nebo bodového systému.
Co chystá rok 2018 pro řidiče? Kardiaci mohou přijít o řidičák

"Zatím to nevypadá na rok, který by pro řidiče znamenal nějaké příliš velké změny," komentoval mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold dotaz na novinky připravované v oblasti automobilové dopravy pro příštích dvanáct měsíců. Přesto alespoň některé z nich stojí za zaznamenání:

1) Fotografování na emisních stanicích

Nakonec až od prvního ledna roku 2018 budou mít Stanice pro měření emisí povinnost pořizovat fotodokumentaci měřených vozidel. Stanice zároveň budou must mít spojení s Centrálním informačním systémem ministerstva dopravy. Právě do něho budou fotografie a výsledky měření posílat.

Stejný systém funguje již od roku 2016 na Stanicích technické kontroly. Ministerstvo si od tohoto opatření, které původně slibovalo zavést již během letošního roku, slibuje zúžení prostoru pro možné podvody. Například nebude možné, aby vozidlo, které na stanici vůbec nepřijede, získalo protokol o úspěšném absolvování kontroly.

Nemělo by se také stávat, aby takzvaně neprocházející vozidlo odjelo jinam, kde projde. Fotografovat se bude vůz zepředu i zezadu, dále výrobní štítek, tachometr a VIN kód.

Na webu ministerstva bude k dispozici mapa s umístěním stanic měření emisí, které jsou nyní oprávněné kontroly provádět.

2) Kilometry dálnic zdarma

Celkem 41 kilometrů na pěti dálničních úsecích budou moci motoristé využívat od ledna zdarma, tedy bez dálniční známky. Jedná se konkrétně o úsek D 3 kolem Veselí nad Lužnicí, dále o část D 6 mezi Chebem a Karlovými Vary, D 55 kolem Otrokovic, D 52 u Pohořelic a úsek D 46 u Hněvotína. Díky tomu bude možné využívat bez poplatku obchvat Olomouce na dálnici D 35.

Již v minulých letech byly ze sítě zpoplatněných dálnic vyjmuty úseky v celkové délce 145 kilometrů. Obvykle jde o místa, která se nalézají v blízkosti měst.

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků