Co chystá rok 2018 pro řidiče? Kardiaci mohou přijít o řidičák

Nacházející rok přinese jen málo nových dálnic a nic zásadního se neuděje třeba v oblasti autoškol nebo bodového systému.
Co chystá rok 2018 pro řidiče? Kardiaci mohou přijít o řidičák

"Zatím to nevypadá na rok, který by pro řidiče znamenal nějaké příliš velké změny," komentoval mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold dotaz na novinky připravované v oblasti automobilové dopravy pro příštích dvanáct měsíců. Přesto alespoň některé z nich stojí za zaznamenání:

1) Fotografování na emisních stanicích

Nakonec až od prvního ledna roku 2018 budou mít Stanice pro měření emisí povinnost pořizovat fotodokumentaci měřených vozidel. Stanice zároveň budou must mít spojení s Centrálním informačním systémem ministerstva dopravy. Právě do něho budou fotografie a výsledky měření posílat.

Stejný systém funguje již od roku 2016 na Stanicích technické kontroly. Ministerstvo si od tohoto opatření, které původně slibovalo zavést již během letošního roku, slibuje zúžení prostoru pro možné podvody. Například nebude možné, aby vozidlo, které na stanici vůbec nepřijede, získalo protokol o úspěšném absolvování kontroly.

Nemělo by se také stávat, aby takzvaně neprocházející vozidlo odjelo jinam, kde projde. Fotografovat se bude vůz zepředu i zezadu, dále výrobní štítek, tachometr a VIN kód.

Na webu ministerstva bude k dispozici mapa s umístěním stanic měření emisí, které jsou nyní oprávněné kontroly provádět.

2) Kilometry dálnic zdarma

Celkem 41 kilometrů na pěti dálničních úsecích budou moci motoristé využívat od ledna zdarma, tedy bez dálniční známky. Jedná se konkrétně o úsek D 3 kolem Veselí nad Lužnicí, dále o část D 6 mezi Chebem a Karlovými Vary, D 55 kolem Otrokovic, D 52 u Pohořelic a úsek D 46 u Hněvotína. Díky tomu bude možné využívat bez poplatku obchvat Olomouce na dálnici D 35.

Již v minulých letech byly ze sítě zpoplatněných dálnic vyjmuty úseky v celkové délce 145 kilometrů. Obvykle jde o místa, která se nalézají v blízkosti měst.

 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků