Změny pod kapotou Dacie Duster: 1.6 SCe skončí, nastoupí tříválec 1.0 TCe

Jan  |  01. 01. 2019 13:19

Tak snad už bude ta 1,3 TCe v pohodě-podle prvních poznatků je skvělá,1,2 TCe byl průser-v oleji benzín,selhávala kolem 120000 km a oprava dost drahá,pak křivka výkonu byla bídná...Snad ten MB vyladil i spolehlivost,pak by to byla skvělá koupě

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  01. 01. 2019 14:00

? MB se snad nepodílí na vývoji. MB si nechá dovézt součástky, sám motor složí, zkontroluje a vyladí.

Odpovědět  |   | 
k22  |  01. 01. 2019 14:32

No, MB by jistě nekupoval nekvalitní konstrukci..

Odpovědět  |   | 
Luise  |  01. 01. 2019 15:10

Vtip ? Nebo jste vážně takhle naivní? Jel jste třeba někdy motorem 180d?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  01. 01. 2019 16:49

a spředním náhonem? Vše renault? Šak píšeme, že to nikdo nepozná.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  01. 01. 2019 17:23

Je to horší než 18d? Dost pochybuji.

Odpovědět  |   | 
JAN  |  01. 01. 2019 15:25

Tak už konečně vím,jak vypadá neštěstí.Dát do DUSTERU 1.0 TCE,namísto atmosférického 1.6 SCE,to je opravdu totální nesmysl.Často se totiž ukazuje že malé přeplňované motory nemají menší spotřebu než větší plněné atmosfericky.Navíc poslouchat tříválec,to není to opravdové štěstí.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  01. 01. 2019 16:52

asi jsi stím nejel, to je uplně jedno co posloucháš, na dálnici tam ti je aji rádio naprd. ten tříválec není hlučný a ty kola ho přehlučí už ve městě.

Odpovědět  |   | 
Torsus Praetorian  |  01. 01. 2019 22:59

O ustálenou cestovní rychlost 110-120 vůbec nejde. U SUV jde také o ty rozjezdové charakteristiky, jak s tím blbneš někde v lese, vyjíždíš z potoka, držíš to na spojce a tak. Na to malý foukaný 3 válec vhodný není.

Odpovědět  |   | 
Norník  |  02. 01. 2019 00:21

Lidi, co tam budou mít ten 1.0tce a ve verzi 4x4 spíše mají ambice na jízdu po lesní cestě či trochu toho sněhu ... Protože Vysočina či hory. Terénní ambice jich bude mít minimum. Pro ty je třeba Suzuki Jimmy

Odpovědět  |   | 
Gramatikus  |  02. 01. 2019 12:18

Co to je za větu? Protože Vysočina či hory. Buď nemrv češtinu jako negramot nebo piš rovnou anglicky, když se musíš předvádět.

Odpovědět  |   | 
Baterka  |  01. 01. 2019 21:47

Zblb¨la z Bruselu vymýšlí jen kraviny a samy jezdí ve služebních kárách jako kráva!!!

Odpovědět  |   | 
Martin  |  03. 01. 2019 07:14

Tak my máme 7místnou Lodgy a tam máme 1.2TCe 85kW, který jsem si připlatil místo 1.6SCe 75kW. Nevím jak u toho litrového motoru, ale projev 1.2TCe proti 1.6SCe byl ohromný rozdíl. 1.6SCe se musela s více obsazeným a naloženým autem opravdu dost vytáčet, aby se dostal nějaký výkon a byla znatelně hlučnější. Bylo to skoro jako sednout do starého favoritu. S 1.2TCe se mi naopak jezdí parádně,má kultivovanější projev.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 01. 2019 16:28

Největší křáp na planetě konečně dostane odpovídající motor.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  01. 01. 2019 16:53

stačí aby to měl někdo zblízka a třeba vitara je v hledáčku hned.

Odpovědět  |   | 
vlastap  |  01. 01. 2019 21:01

To Petr tak ani na Dacii nemas?Tak to te lituji,musis vic pracovat.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 01. 2019 08:26

nemám na dácii mozek, proč bych měl mět nějaký suv pro černovlásky a nevím, proč bych měl více pracovat. Jestli máš dácii, tak asi jsi bezmozek a kdo mluví o dacii přes peníze, tak litovat a litovat.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 01. 2019 10:51

Zato ty budeš zřejmě hlavička.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 01. 2019 10:51

Zato ty budeš zřejmě hlavička.

Odpovědět  |   | 
SAXIN  |  26. 02. 2019 19:18

Ty dostaneš novej motor?

Odpovědět  |   | 
Honza  |  01. 01. 2019 17:10

1,3TCe se prý má montovat i do Sandera - konečně by malá Dachna dostala pořádnou pohonnou jednotku. Nejvíc se bojím toho, že psychopati v Bruselu vypotí další čipovinu a nakonec budeme jezdit v jednoválcích s pěti turby a certifikovanou spotřebou 0,5 litru a skutečnou desetinásobnou.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  01. 01. 2019 17:24

Nevěřím, že bude i v Sanderu, resp. v Loganu, stávající 1,6 tam také není. Dají tam max. tu 1,0 tce jako náhradu za 0,9 tce.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  01. 01. 2019 17:49

To by bylo hodně raketové Sandero. (1.3 TCe 96 kW?)
Ne, je pravda, že i v Méganu má 1.3 TCe nižší výkony, které by menším autům bohatě stačily, ale nevím, zda platforma malých Dacií vůbec umožňuje zástavbu takového motoru. Za sebe bych byl radši, kdyby 1.0 ve všech verzích (TCe i SCe) vymřel a nahradila ho 1.3 TCe, ale toho se asi nedočkáme.
Psychopati v Bruselu nevypotí nic takového, co popisuješ. A pokud sis nevšiml posledních novinek, pak jediná další cesta povede přes elektřinu. Do roku 2030 mají průměrné emise ze všech prodaných aut značky klesnout na nějakých 50 g/km u CO2, což dokáže jedině hybridní auto nebo elektromobil.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  01. 01. 2019 18:17

Jasně a tu elektrickou energii budou vyrábět jako kde, čím? Jádro ne, větrných elektráren je málo, přehrad taky málo. Rok 2030 je utopije, tak jako elektromobily jsou momentálně slepá kolej v masovém měřítku.

Odpovědět  |   | 
uDA  |  01. 01. 2019 18:35

Jezdím třetím rokem v elektromobilu a dost často se setkávám s tímto názorem, dost lidí se mě i ptá kde to nabíjím neví, že z normální zásuvky.

Víte ,že osobní elektromobil spotřebuje za rok na ujetí 15000 Km tolik proudu jako obyčejný elektrický bojler pro malou rodinu?

Nebo že to auto vezme tolik proudu za rok jako trvale zapnutá televize? Dá se říct, že trvale zapnuté vykoněnjší PC, nebo server vezme víc než elektrický auto?

Odpovědět  |   | 
Baterka  |  01. 01. 2019 21:50

To je pěkná KRAVINA!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Uda  |  01. 01. 2019 22:31

Muzete tu kravinu nejak dokazat? Jak pisu lidi ani nevedi kolik elektromobil bere. Nevedi kolik bere domacnost ani kolik stoji elektrina.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 01. 2019 07:39

I kdyby tomu tak bylo, je v energetické soustavě ČR rezerva pro dalších 5 milionů elektrických bojlerů? Asi těžko.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 01. 2019 08:49

K tvé nekonečné smůle ta rezerva je.

Odpovědět  |   | 
UDA  |  02. 01. 2019 09:37

Ted asi není, ale 5 milonu elektrických aut to je tak za 50 let, kdoví jestli vůbec a to se energetická soustava určitě přizpůsobí.

Jen jsem chtěl poukázat, že už nyní není problém aby v každé vesnici bylo třeba 1/3 aut na elektřinu a rozvody to 100% dají

Odpovědět  |   | 
Tomáš Marný  |  02. 01. 2019 13:54

Za 50 let bude posledních pár původních obyvatel Evropy žít v rezervaci za polárním kruhem a její dobyvatelé budou jezdit na vembloudech...

Odpovědět  |   | 
znalec  |  01. 01. 2019 21:56

elektromobil berie okolo 20Kwh na 100 km.

to je 0,2 Kwh na 1 km.

pri 15tkm je to 3000 Kwh ročne.

Takú spotrebu má rodinný dom na rok - s elektrickým bojlerom, varením - vrátane televízora, počítača a dobíjania mobilov.

Odpovědět  |   | 
Uda  |  01. 01. 2019 22:29

20 kWh bere luxusni tesla s vykonem 400 koni. Me bere 15 merim elektromerem. Tedy 2250 kWh. Bojler ohriva 2 kW po dobu cca 5 hodin. 10 kWh denne. Za rok to dela 3650 kWh jen voda. Barak co pisete si vezme tak 5 az 7 tis. kWh.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Marný  |  02. 01. 2019 08:09

10 kWh denně na ohřev TUV? Tj. cca 220 litrů vody ze 17°C na 55°C? Co by s tou teplou vodou dělali, lili ji z okna?

Odpovědět  |   | 
UDA  |  02. 01. 2019 09:43

Myslím že to je tak jak píšete, přesný výpočet je zde
https://vytapeni.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/97-vypo... ...

počítá se 50 litrů na osobu (komfort),ale nebude zde řešit jak se kdo meje ,ale v pricipu jeden bojler= jedno auto s nájezdem 20 tis. Km /rok . Je to k neuvěření.

Mám třeba na baráku solární panel v rozměru 2x2 m co mi zajistí 60% nákladů na ohřev vody . Za ušetřenou elektřinu z plochy pouhých 4m2 tedy najedu autem nějakých 12 tis. Km.
Se to nezdá ,ale při spotřebě 6 l/100 je to je úspora 720 l benzínu v ceně 23 tis Kč.

Odpovědět  |   | 
tom  |  02. 01. 2019 14:54

No fajn to přepočítat, jenže jakou cast tvoří spotřební dan? A protoze elektromobily jezdi po stejných komunikacích jsem zvědav kdy to nekdo zohledni. Pak to bude max 10 000kc za rok. Po zohledneni casu nemoznosti používání během nabíjeni je to docela sranda...

Odpovědět  |   | 
uDA  |  02. 01. 2019 18:04

Když jsem před 25 lety začal jezdit na LPG tak mi to taky všichni říkali, že se mě to ani nezaplatí a přide daň no a auto je už 20 let sešrotovaný a nic daň na LPG minimální. Nevyplatilo by se to státu to řešit při tak malém počtu vozů a to jich byli jistě statisíce, to samé CNG.
Myslíte že to bude někdo řešit elektroaut jezdí u nás tak 1500 KS?

Ropné produkty mají spotřební daň kolik 50%? Tak se podívejte na vyúčtování na elektřinu kolik platíte dań+ poplatek na solární barony to je také daň, podle tarifu to dělá i 30% z fakturované částky. Takže když se zavede na elekřinu 40 daň na provoz auta, tak místo 500 Kč mesíčně projezdím 700?

Kakže než tu bude daň na elektrouta, tak dneska koupený nový elektromobil bude už dávno v křemíkovým nebi.

Každý rozumný člověk co si kupuje elektromobil , si musí říct kolik najede a nabíjet když auto nevyužívá tedy obvykle v noci. Samozřejmě pokud někdo najede za den tolik, že mu baterka nestačí a čekal by někdo na nabítí moc často, tak ten si naštestí zatím elektromobil kupovat nemusí.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  01. 01. 2019 18:11

Škoda, 1.6SCE se do Dusteru hodila. Zkoušel jsem prvního Dustera 1,6 16v a s Meganem III. 1.6 16v 99hp ( K4M 848 ) jsem najezdil 20 000 kilometrů. Motor měl špatnou reakci na přidání plynu, a řazení bylo kostrbaté, ale jinak dobrý a spotřeba byla 6,8 / 100km. U 1.0TCE bude možná problém v nízké rychlosti a nízkých otáčkách kdy se netočí turbo a litr je prostě litr, snad nechá Dácia u převodovky krátkou první rychlost a při jízdě krokem po polní cestě motor nebude točit pod 1500 ot. Jezdím teď s 1.0 Tsi 110hp ( Fábia III. ), také tříválec a na normální ježdění je to dobrý motor, spotřeba je dlouhodobě 5,3 / 100km a při svižnější jízdě nebo plném obsazení nepřesáhne 6,5 / 100 beru ale že co šofér to jiná spotřeba tak mě prosím nekamenujte. Někdo tu vytýká zvuk tříválce ale já s tím problém u obyčejných aut nemám, při běžném ježdění nijak neotravuje. Je jasné že když do Dusteru ( 1.0TCE i 1,6SCE ) sedne nějaký "frajer" a pojede s ručičkou u omezovače tak bude nadávat jak špaček nad zvukem, výkonem i spotřebou. Oproti staršímu motoru bude mít 1.0TCE výšší kroutící moment, normálně mívají přeplňované litry kolem 200Nm, to je o 25% víc než u 1,6 a to bude určitě znát. Výdrž jako 1,6 ale motor 1.0 mít nebude, to je fakt.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  01. 01. 2019 18:17

No jo, jakmile zavřeli ředitele rendlíku v žaponsku tak odběr motorů z motorárny nissan končí.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  01. 01. 2019 18:45

V tomhle bych souvislost nehledal. V článku je jasně uvedeno, že atmoška 1.6 už na novou normu 6d není připravena a zda konstrukčně na to již tato motorizace nemá, o tom lze pouze spekulovat. Každopádně Renault tlačí přeplňované maloobjemy, jako většina evropských automobilek a tady ještě dává peníze do vývoje. Atmošky s novou euro normou 6d nemají tak problém už pouze u Japonců, např. DualJet od Suzuki, nebo Skyactive od Mazdy, takže volba zatím stále je, pokud pominu totálně líné "startovní" motorizace 1.0Sce, nebo 1.0MPi ve vozech kategorie malé vozy, ale pro kategorii mini vozů nejsou marné ani tyto motorizace, co se pružnosti a ceny týče. Pokud někdo jezdí stylem "řidič slečny Daisy" a s oblibou za sebou vytváří na cestách vláčky, pak mu stačí i 30kW bazmek, který uvede to přesouvadlo do pohybu.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  01. 01. 2019 18:58

Každopádně ta 150k verze bude mít zrychlení kolem 9s,tak to hodně lidí nerozdejchá na křižovatkách,ale i na silnici,dálnici

Odpovědět  |   | 
Marex  |  01. 01. 2019 22:02

Ale taky to především velmi citelně zvedne cenu auta, což u obchodního modelu značky Dacia již nějak postrádá smysl. Dachny se kupují především kvůli poměru cena vs. užitná hodnota. Ono, když se člověk dočte ve fórech kolem Dacie již nyní, jak se i zánovní auta majitelům nějak sypou a stěžují si, že starší Dachny na tom byly se spolehlivostí lépe a pak vidí, že i v testech spolehlivosti končí pravidelně úplně na konci, pak je otázkou, zda ten krouťák náprava a brzdy ustojí na rozumný počet km, než bude potřeba výměna opotřebených součástí.

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  02. 01. 2019 22:14

Nevím, kde to čtete, ale Dacie se fakt nesypou. Sám mám už druhým rokem Sandero 0,9TCe v LPG. Najeto skoro 50000km. Motor upravený na 120k a 200Nm. Takže dostává pořádný záhul. A nové s 1,3TCe - bude tam, nebojte - bude postaveno na základech platformy Clia - bude mnohem lepší, než ty střepy od Schade!!! Půjde lehce poladit na 170k a 250Nm....Vrátím se však k Sanderu - zatím ani jediná závada!!! Nic nevrže, nic se netřepe. Kromě motoru na volnoběhu, tam je ten tříhrnek znát. Na dálnici nádherný zvuk čtyřválce... Vloni jsem ještě do své stáje koupil nového Dustera 1,2TCe a výkonově paráda. Na dálnici v mžiku 180km/h a tižší, než všechny SUV od Škody. Problém u Dusteru byl jedině u motoru 1,6 SCe, kde inženýři špatně upravili mapy ŘJ a blbnul PP. PO přenastavení si už nikdo nestěžuje. Tolik tedy k poruchám Dacii. Čekačka na ně přes půl roku!!!

Odpovědět  |   | 
Marex  |  02. 01. 2019 22:48

Třeba zrovna tato diskuze u Sandera II: http://www.daciaclub.cz/forum-tema/zavady-nasich-... ...
Na můj vkus celkem brzké a nemilé závady.
Přehledný report spolehlivosti vozů: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nejvice-a-ne... ...

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  03. 01. 2019 08:56

Ten Dacia klub jsou exoti sami o sobě. Pořádný Daciák tam nevydrží. Takže koupí auto, které vlastně ani nechtěli. Jsem ve třech jiných klubech a kromě 1,6TCe - žádné problémy nikdo nepíše. Jak říkám, nečtěte blbosti a ptejte se vždy toho, co to auto má. Hezký den.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  02. 01. 2019 23:24

Mimochodem zrovna ke konci roku jsem si osobně projížděl nabídku malejch vozů, protože chci dosluhující druhý a třetí vůz v rodině nahradit již pouze jedním, coby druhým vozem v rodině a zavítal jsem samozřejmě i do autosalonu Renault / Dacia. Nové Clio IV byla naprostá katastrofa, co se místa v kabině vozu týče, přední panel tlačil do pravého kolena, vpředu i vzadu poněkud málo místa na nohy a při vystupování ze zadního sedadla jsem se slušně praštil do hlavy, jak se střecha u něj dosti svažuje a to nejsem žádný obr, takže zklamání. Při přesednutí do Sandera všude hromada místa vpředu i vzadu, tady super, ale ten interiér je fakt bída a ten podivný zápach ve vnitřku vozu. Hlavně B sloupek je naprosto nesmyslně posunutý více dozadu, takže při nasedání na zadní sedadlo se musí člověk poněkud nepřirozeně vytočit, protože je ten nástupní otvor ve spodní části poněkud užší pro chodidla, než je obvyklé u jiných vozů této třídy. Tohle se konstruktérům opravdu nepovedlo. Motor 0,9Tce sice i jede, ale jezdit v tom delší dobu, byť po městě, bych prostě nechtěl, protože má nějakou podivnou charakteristiku. A to jsem si zpočátku řekl, že bych do Sandera i šel, navíc 0,9Tce je nepřímovstřik, takže s LPG by nebyl žádný problém. Nakonec jsem po vyzkoušení všech vozů vybral jednoznačně Suzuki Swift DualJet 1.2, který je až neuvěřitelně prostorné vpředu i vzadu, navíc na cestě dosti zábavné a není tam vidět, až to přehnané šetření, jako u Dacie. Navíc Dachna není ani průměrná ve spolehlivosti, takže pro mě spíše zklamání a to mám Renaulty rád.

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  03. 01. 2019 09:01

Tak s tím, co jste napsal musím souhlasit. Především s tou charakteristikou motoru v nižších otáčkách. Je tam prostě díra, než to turbo se nadechne. Proto mám přenastavené mapy ŘJ a auto jezdí, jak z praku. Jen nesouhlasím s tou nespolehlivostí. Mám už skoro 50000km a jste znalec, takže jistě víte, že u 0,9TCe, které honíte pořád na plný plyn je to rozdíl, než když má auto důchodce na cesty do Kaufu. Zatáčky řežu tak, že gumy vydrží tak 20000km a jsou vnějškem ohoblovány - to auto prostě ne a ne utrhnout!!! Tudíž trpí i nápravy atd....přesto na 2 garančce vše bez jediné vady. Styl jízdy odpovídá u normálně používáného auta ujetí tak 80000km...

Odpovědět  |   | 
Marex  |  06. 01. 2019 03:24

Neberte to špatně, ale rozum mi říká, že to, co popisujete bude mít jistá úskalí. Kdo vám ty mapy přenastavoval? Tipuji, že ty mapy budou od nějaké tuningové garážovky, takže tím riskujete záruku na motor v případě problémů. A je vůbec někdo, komu to přenastavení vydrželo 120tkm nebo více, bez problémů na tom motoru, nebo zatím jste všichni, co to máte, spíše betatesteři s menším nájezdem? Přece jenom je to dosti malej motůrek a to zvednutí z 90k na 120k, čili z 66kW na 90kW a ze 140Nm na 200Nm, pokud to máte ověřeno na motorové brzdě je celkem velký skok na něco, co je děláno primárně na slabší motorizace. Navíc Sandero má vzadu pouze bubny, protože kotouče se u něj nemontují. To auto to přece nemůže dlouhodobě vydržet a bude to postupně všechno odcházet. Předpokládám, že spotřeba se tím přenastavením asi taky zvedla a již se nebude pohybovat dle sprintmonitoru mezi cca. 5 - 7 l na 100km, ale spíše to půjde až přes 9 l /100km.

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  06. 01. 2019 16:16

Zdravím. Proč bych to měl brát špatně? Konečně pořádná a rozumná argumentace. Vezmu to popořadě. Ano, žádný autorizák vám toto nepřenastaví, přišel by jste o záruku. Ano, jedná se o "garážovku", ale nikoliv o čiptuning, ale opravdu optimální naladění motoru na požadovaný výkon tak, aby to ještě vydržel. Člověkem, který se tomuto věnuje už hezkou řádku let. A každé auto je individuální, podle záběhu, tolerance sednutí dílů apod. V případě poškození motoru se mapy nahrají na původní zálohovaný stav a nikdo nic nepozná. Ten výkon je opravdu znát. Motor táhne hezky od spodu, žádná turbodíra do 2000ot/min, než se turbo nadechne...I ve 140 do 180 ještě hezky zrychluje, na rozdíl od 1,9TDi od Škody. Jinak nic proto Škodě, jejich litrové tříhrnky jedou i 210!!! Ano, jsem Betatester, protože Dacii na tyto účely si zakoupí asi málokdo...:) zatím na motoru najeto celkem 50000km - s úpravou cca. 40000km. A výkon stále roste, místo, aby bylo znát opotřebení. V červnu jdu na opětovné měření na brzdu, tak jsem sám zvědavý. Spotřeba se pohybuje okolo 12-13 litrů LPG na 100km, ale podotýkám, že vytáčím RS na max. krouťák a raději jezdím na 3RS a 4RS než 4 a 5. 5RS jen na dálnici. Motor je origo LPG, v čemž je jeho přednost, protože LPG nemá tak vysokou teplotu spalin, která by mohla poškodit Lambdu a sací potrubí. Benzím nevím, protože jsem ho spotřeboval za ty dva roky snad enom přes 100 litrů. Ale jsem si jistý, že na dálnici ve 180km/h by si motor papnul přes 10 litrů. Co se týče brzd - zadní bubny jsou v poho, to autíčko váží necelou tunu!!! Pouze přední brzdy jsou změněny - použité vrtané kotouče z Clia RS a desky Zimmermany. Originál při "závodech" na okreskách s BMW a Audi rychle zvadly a přehřívaly se. Teď je tomu skoro jako u keramiky, čím víc se zahřejí, tím lépe brzdí. Gumy jsem měnil po 20000km, vnější kraje sjeté na 0,5mm, střed 2,5. Auto se mi do smyku dostat nepodařilo ani při ostrých průjezdech vraceček. Musíte vědět, jak na to, jinak silně zasahuje ESP, když se vám zvedne některé zadní kolo. S tím souvisí i opotřebení podvozku, kdy po 40000km, při 2 garančce bylo vše jako nové - zavěšení, čepy, silenbloky apod. Holt, Dacie není Škoda!!!

Odpovědět  |   | 
Marex  |  07. 01. 2019 00:30

Díky za odpověď. Nicméně toto považuji za desinformaci, "Motor je origo LPG, v čemž je jeho přednost, protože LPG nemá tak vysokou teplotu spalin, která by mohla poškodit Lambdu a sací potrubí." Dacia nedělá žádné úpravy na svých motorech s origo LPG. LPG má také vždy vyšší teplotu spalin, než u benzínu. Možná máte na mysli stav, kdy u oturbených motorů je nutnost míti přívstřik benzínu v poměru, který lze u ŘJ od LPG nastavovat v procentuálním poměru, čímž teplota spalin trochu poklesne, jinak je to nesmysl. Samozřejmě čím větší množství přívstřiku benzínu, tím menší úspora a delší návratnost LPG. U origo LPG Dacia nemáte ale šanci v ŘJ nic měnit, protože je zaheslovaná a to heslo neznají ani autorizáky. Je zde pouze možnost původní ŘJ vyhodit a tím přijít o záruku a nebo za ní vložit další již bez hesla, kde lze pak většinu přenastavit. Jezdím s vozy na LPG již dobrých 12 let a o problematiku, úskalí a vhodné motorizace pro přestavbu se aktivně zajímám. Co je mě známo, tak Dacia používá systém od Landi Renzo a má také problémy s LPG vstřikovači a reduktory, co měla svého času i Škodovka. Landi Renzo je kvalitní značka a nedám na ní dopustit, protože mám s jejich výrobky ty nejlepší zkušenosti, ale u Dacie a Škodovky se montážní LPG sada vytvořila na zakázku, aby se vlezla do co nejnižší ceny a podle toho to pak dopadlo. taky nevěřím, že Sandero se nedá utrhnou, i když vychází z Clio II, kterém sedělo v zatáčkách velmi dobře, ale utrhnout se dalo taky. Pro srovnání vlastním jako hlavní vůz Subaru Legacy IV, tedy s 4x4 AWD s origo LPG a i to se dá utrhnout, pokud člověk jede hlava nehlava, i když je to u něj dosti obtížné, pokud není vysloveně náledí.
Poslední Sandero má podvozek dosti podobný Clio II, ale tím netvrdím, že je vysloveně špatný, naopak, Clio II mělo podvozek pro řezání zatáček velmi slušný, ale lepší než třeba u nového Swifta také v předokolce opravdu není.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 01. 2019 08:56

Motor samotný by to konstrukčně zvládl, ale objem výroby pro EU je tak malý, že se jim nevyplatí ty úpravy dělat. V Méganu už ho nahradil 1.3 TCe, posledním využitím tak zůstávala Dacia (Duster, Dokker, Lodgy).

Odpovědět  |   | 
Elos  |  01. 01. 2019 19:04

Koupit takový střep, to bych musel být pod vlivem omamných látek.

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  02. 01. 2019 22:15

Nejel, nevyzkoušel, ale pindat bude. Takové mača miluji...:) Vyzkoušejte a pak pište.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  01. 01. 2019 20:02

Dakujem. Nechcem.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  01. 01. 2019 20:15

myslim tym motor samozrejme.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  01. 01. 2019 21:13

Další neporuchovy motor končí ješte že jsem ho v loni koupil bez filtru pevnich částic poctivá atmosféra bude mi muset vydržet dlouho už nebude co koupit za 290 tis.budou už jenom předražené trivalcove plecky holt aspoň budou mít servisy co dělat ,je to ale škoda napřed skončily atmosféry v loganu kombi a tet tady pro obycejne lidi to byli nejdostupnejsi nova auta.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  01. 01. 2019 23:04

Pokračování nesmyslu se snižováním kubatur motorů.Autu,kterému by více vyhovoval dvoulitrový motor dají opět válečky se třemi veverkami.Kam až tohle povede?Tyhle
motory nic nevydrží,zatěžovat je nelze,protože při plné zátěži mají větší spotřebu,než motory s kubaturou vyšší a po odjetých osmdesáti tis.kilometrech to žere více oleje,než benzinu.
Kdy už konečně panstvo v Bruselu,které o těchto nesmyslech rozhoduje bude mít alespoň
trochu vzdělání,aby pochopilo,že fyzikální zákony nikdo nepředělá příkazem.V USA
již tohle pochopili a odstoupili od paktu na snižování emisí.Jen pár samozvaných hlupáků
v Bruselu se staví do role vševědoucích a tlačí všechny výrobce k nesmyslným výtvorům.

Odpovědět  |   | 
GeM  |  01. 01. 2019 23:23

Velká škoda je absence automatu. Hledáme pro manželku malé SUV za rozumné peníze, ale podmínka je automat. Proč už není v nabídce, zbytečně přicházejí o zákazníky.

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 01. 2019 01:03

to si delas kozy - koupit svy manzelce hnusnou ciganskou dačyji - to nemuze vase manzelstvi prezit.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 01. 2019 08:33

proč by ne, jestli je černovláska a chce SUV s malým kufrem a zadkem tak pro děti a sluchovým omezovačem rychlosti tak jiný výběr pro socky není. Cigáni by si to nekoupili.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  02. 01. 2019 08:57

Proč s každým dalším komentářem dokazuješ, jaká jsi duševní socka?

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 01. 2019 09:06

a cigáni si kupují dacii? Rozved to stou duševní sockou?

Odpovědět  |   | 
GM  |  02. 01. 2019 14:55

Jasně, lepší by byla olítaná X3/X5 s 3.0d s nejasnou historií..

Odpovědět  |   | 
homer  |  02. 01. 2019 16:45

cokoliv z Evropy s jakoukoliv historií je lepší než nová dačyje - kočár lůzrů

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  02. 01. 2019 22:21

A sám jezdíš na kole...:) Mám i sedmu BMW a věř, že jízda v Dusteru v terénu je naprostá paráda. A v upraveném Sanderu 120k a 200Nm to na okreskách natřu kdejakému machýrkovi Tvých kvalit. Měl jsem i M5 - ještě poctivý ročník 1994 - pokud Ti to něco říká. V přímce neměla konkurenci, ale na okreskách bych jí dnes se Sandym v pohodě stačil. Vývoj motorů jde skokově nahoru....Takže si vesele sni svůj sen o kvalitních ojetinách a dále pomlouvej Dacie.

Odpovědět  |   | 
homer  |  03. 01. 2019 10:04

mě drvoštěpovi budeš vyprávět o parádní jízdě tvojí rezavou dachnou na okreskách a v terénu? Mám s plnym vozejkem dřeva nacouváno po lese v zimě víc, než ty najedeš dopředu po asfaltu za celej život.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 01. 2019 18:34

Playstation se nepočítá, špíno.

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  03. 01. 2019 23:36

Je mi takřka 60 a finančně si mohu dovolit koupit cokoliv. Ale k penězům jsem přišel tvrdou a poctivou prací, proto je nebudu vyhazovat za Ferrari, se kterým vyjedu pomachrovat 5x do roka, či Porsche, které mě v provozu vyjde na 100000 za rok. Ne každý, kdo jezdí v Dacii je socka. Fakt už jsem s mými Daciemi sundal namyšlené EGO mnoha podobným Tobě. Co může být pro burana v ojetém BMW horšího, než když ho předjede Dachna, že....:)

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  03. 01. 2019 23:24

Jasně, v zimě, v lese, s přvěsem (a především následně v hospodě u piva).....:) To tachometr nestíhá. Hahahaa….Bude mi letos 60 a mám najeto se vším co má kola - včetně T-815 AV15 a pásy přes 1,5Mio...měl jsem E32, Chrysler Concorde, M5, Calibru 2,0 4x4, Dodge Stealth, Auroru, staré poctivé Audi Quatro, měl možnost řídit supersporty Porsche, Lamborghini i SUV typu Land Rover, G a podobně. A ty rezavé Dachny jsou ročník 2017 a 2018. Vše předěláno - protože peníze neřeším, ale mám radost, když to na okreskách s takto upravenýma Dachnama natřu podobným blbům, jako jsi Ty. Bez urážky, prosím. Asi Ti nic neříká poměr hmotnost/výkon.....takže 2,5 tuny těžká X5 3,0 byť v M-kové úpravě nikdy nebude na okreskách tak dobrá, jako lehoučký Duster o váze do 1,3 tuny, se sportovními tlumiči, stavitelným podvozkem a s poladěným lehoučkým motorem 1,2TCe na 150k a 270Nm.

Odpovědět  |   | 
homer  |  04. 01. 2019 07:12

z tvych prispevku je evidentni ze degenerujes a navic se stavas nebezpecnym pro okoli. Hospitalizace na uzavrenem oddeleni je nevyhnutelna.

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  04. 01. 2019 08:19

To byla reakce na ten les a přívěs a chlubení, kolik v tom lese máš najeto. A s tím couváním, to jsou typické reakce pivních skautů v hospodě. Pobav se s pořádným kamioňákem, v životě by takto nikomu neargumentoval. Jinak Tvá přezdívka Homer Ti naprosto sedí. Okolí asi ví, proč Ti ji dalo...:) Hezký den. Samé pindy, ale smysluplná odpověď, proč Dacii odmítáš - prostě nikde. To by totiž možná byla potom zajímavá debata.

Odpovědět  |   | 
homer  |  05. 01. 2019 07:28

Nemuzu skousnout francouzskej byznysplan: zastarala technika+druhorady materialy+odbyta vyroba a hura na trh. A misto aby se k nim zakaznik otocil zady a nechal je zbankrotovat tak jim jeste dekujete a chvalite?

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  05. 01. 2019 08:34

Jak říkám - na novém Sanderu najeto 50000km bez jediné poruchy, či aby něco vrzalo. Záruka 100000km nebo 3 roky - to už ale budu mít zcela Nové Sandero model 2019 - bude na veletrhu tuším na jaře. A Duster 2? Na SUV mi splňuje vše, co jsem chtěl - svižnost na okreskách a i v těžším terénu projedu veškeré cesty za zákazníkem i v zimě. Za obě nová auta jsem dal v plné výbavě 820000,-Kč. Takže fakt to není o zastaralé a nespolehlivé technice....:) Hezké dobré ráno. Fičím makat.

Odpovědět  |   | 
homer  |  06. 01. 2019 16:21

820tis za dve dáčyje s votvirakem ve znaku - to sis teda poridil soupravicku. Jak daleko je cenove vitara+swift a nedela rodine ostudu?

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  06. 01. 2019 16:47

Ostudu???? Ty jsi fakt případ pro psychiatra!!! Auto Ti slouží jako machrování před sousedy??? Auto, jako znak společenského postavení???? Pak Tě fakt lituji. Bude mi 60 a měl jsem auta jako Dodge Stealth, Eagle Vision, BMW E32 735i, BMW E36 M5, Calibra turbo 2,0 4x4 atd. atd. Takže u mě to fakt ostudě není. Právě naopak. Jestli považuješ Vitaru nebo Swift za nadauto, tak jsi ještě v žádném pořádném autě neseděl. I blbý Hnujdé už válcuje Škodu mnohem lepšími jízdními vlastnostmi. A ten Swift má soused. Na dálnici mé popelnici s otvírákem nestačí. Tož asi tak. Je ale fakt, že než dorazí nová 1,3TCe, tak je Dacia na tom s motory v současnosti uboze. Zdechlá 1,6 a nic moc výkonné 1,5 v dízlu se do Dusteru nehodí. Podvozkově dá má 1,2TCe Vitaře na okreskách kdykoliv na prdel. I bez úprav. A v terénu má vyšší světlost i nájezdové úhly.

Odpovědět  |   | 
homer  |  14. 01. 2019 16:50

co tě draplo? japonský auťáky vůbec nejsou nadauta jak si na to přišel? prostě v Evropě je auto status ať se ti to líbí nebo ne a nějaký momentální parametry nikoho nezajímaj. A dačyje jsou to nejstrašnější co můžeš u baráku parkovat.

Odpovědět  |   | 
GeM  |  03. 01. 2019 00:39

Pokud vím, tak Dacia je evropské auto. Raději koupím nové auto se zárukou do, kterého nebudu muset 5 let investovat a pak ho prodám, než kupovat 5 let starou "prémii" do, které nasypu za servis tolik kolik stojí Dacia. Na ježdění po městě toto auto bohatě stačí. Nepotřebujeme se prezentovat milionovým autem. Raději si ty peníze užijeme.

Odpovědět  |   | 
Petrzel1  |  03. 01. 2019 23:30

Rozumná řeč. Dacia Sandero 0,9TCe LPG. Zakoupena 3/2017. Za 320000,-Kč - v plné palbě. Dodnes najeto 50000km bez jediné závady. Za dva roky náklady na 2 garančky za 1860,-Kč a 2500,-Kč. Spotřeba 6-12 litrů LPG na 100km. Těch 12 na dálnici v Německu ve 180km/h. Do města a okresky bezkonkurenční auto. Pravda - motor upravený na 120k a 200Nm. Do 2000ot/min byla citelná turbodíra. Zrychlení 0-100 za 9,1s. Z litrového motoru. Záruka do 100000km a 3 let. Jenže na podzim vyjede nové Sandero s fantastickým motorem 1,3TCe, takže bude rychleji obměna vozového parku.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  02. 01. 2019 20:55

třeba ta vitara a když půjdeme s počty dále, tak ix20 a když se podíváme, kde dotyčný matky jezdí, tak citroena, ale ta brambora není špatná koupě, když si ji necháte dovésti od dobré firmy, tak není co řešit. BMW je asi jediný auto co bonzne, že s tachecem se něco dělalo.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  09. 02. 2019 06:40

Vy budete, dle Vašich komentářů, asi velký inteligent, že?

Odpovědět  |   | 
Míra  |  23. 01. 2019 07:35

To snad nemyslí vážně. Ono bylo dost 1,2 litru ve fabii. Já jí měl, 4 roky, byla v pohodě, akorát s károu na couvačku to bylo slabé. Akcelerace výborná do města. Nemohu si na ní ztěžovat. Byla bez závad ale měla z fabriky špatný softvér v počítači. Když 3 dny stála, vybila se baterie. Když na to konečně přišli, fungovala výborně. Mimochodem v Mladé Boleslavi věděli že softvér je špatný, pak to napravili. Prodal jsem ji sousedce - ta s ní jezdí ke vší spokojenosti dalších pět let. Ale dát litrový motor do Dustera??? Hrozné. Mám také Dustera naftu, 1,5 litru a čtyřkolka. zatím nemám negativní zkušenost. Až na hlučnost trochu, ale nové jsou lépe odhlučněné.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 91 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 144 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A