Změny pod kapotou Dacie Duster: 1.6 SCe skončí, nastoupí tříválec 1.0 TCe

Nabídka motorů jednoho z nejdostupnějších SUV našeho trhu aktuálně není moc široká. To se v letošním roce změní, odpůrci tříválců ale zřejmě radost mít nebudou.

Dacii Duster druhé generace u nás aktuálně pořídíte s motorem 1.6 SCe a dvěma verzemi patnáctistovky Blue dCi. Důvodem je loňské zpřísnění homologačních zkoušek agregátů, se kterým se potýkala nebo ještě potýká většina automobilek působících v Evropě. Motor 1.2 TCe v Dusteru skončil už dávno a čeká se na novou třináctistovku, zároveň se ale brzy rozloučíme i s atmosférickým čtyřválcem 1.6 SCe o výkonu 84 kW.

Paříž 2018: Dacia Duster povýšila, dostala 1.3 TCe se 150 koni od Mercedesu

Paříž 2018: Dacia Duster povýšila, dostala 1.3 TCe se 150 koni od Mercedesu

Plánované změny v nabídce Dusteru se objevily na facebookové stránce RNews.cz, která přináší zákulisní informace týkající se Renaultů, Dacií a vozů Alpine. Duster se letos dočká motoru 1.3 TCe s výkony 96 kW (130 koní) a 110 kW (150 koní), které již budou podléhat emisní normě Euro 6d-TEMP povinné od září. Obě verze by přitom měly pohánět jak přední, tak všechna čtyři kola.

Dacia Duster přišla o nový kamerový systém. Kamer je nedostatek

Dacia Duster přišla o nový kamerový systém. Kamer je nedostatek

Euro 6d-TEMP již splňují patnáctistovky Blue dCi, 1.6 SCe však podléhá normě Euro 6c a nic se na tom nezmění. Podle RNews.cz motor v polovině letošního roku skončí a bude nahrazen litrovým tříválcem TCe, konstrukčně vycházejícím ze čtyřválce 1.3 TCe. Jde o nástupce motoru 0.9 TCe a měl by nabídnout 74 a 85 kW.  A zatímco slabší verze by měla disponovat nepřímým vstřikováním paliva, stejně jako 0.9 TCe, ta silnější už přímým.

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Čtyřválec 1.6 SCe sice neposkytuje dechberoucí dynamiku, vyniká však jednoduchostí, spolehlivostí a nízkou cenou. Podle aktuálního ceníku platného od 1. listopadu loňského roku s ním Duster začíná na 259.900 korunách. Čtyřkolka (s šesti rychlostmi místo pěti u předokolky) vychází na 340.900 Kč i kvůli tomu, že je dostupná až od linie Essential.

Dacia Duster: Technická data a ceny k 1. listopadu 2018
Motor 1.6 SCe 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi
Emisní norma Euro 6c Euro 6d-TEMP Euro 6d-TEMP
Zdvihový objem [cm3] 1598 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 84/5500 70/3750 85/3750
Točivý moment [N.m/min] 156/4000 240/1750 260/2000
Převodovka 5M(6M) 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 172(170) 167 179
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,9(12,9) 12,6 10,5
Komb. spotř. [l/100 km] 6,8(6,9) 4,4 4,4(4,7)
Cena Access [Kč] 259.900 - -
Cena Essential [Kč] 295.900(340.900) 348.900 -
Cena Comfort [Kč] 317.900(362.900) - 386.900(431.900)
Cena Prestige [Kč] 344.900(389.900) - 413.900(458.900)
*Údaje v závorkách platí pro verze 4x4    
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků