Změnám neunikla ani Vectra

Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.
Změnám neunikla ani Vectra
Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.

Výkonová škála začíná u zážehové šestnáctistovky o výkonu 74 kW/100 k. Populární čtyřválec o objemu 1,8 l má nyní výkon 92 kW/125 k. Zážehový dvoulitr byl v nabídce vystřídán moderním hliníkovým čtyřválcem 2.2 16V o výkonu 108 kW/147 k. Na vrcholu výkonové řady stojí nyní nový vidlicový šestiválec 2.6 V6, který má stejný výkon jako jeho předchůdce - motor 2.5 V6 - ale mnohem vyšší točivý moment, konkrétně 250 Nm.

Příznivce vznětových motorů určitě potěší, že vedle známého přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikováním 2.0 DTI 16V o výkonu 74 kW/100 k (maximální točivý moment 230 Nm) se v nabídce agregátů pro Vectru objevuje také moderní turbodiesel 2.2 DTI 16V. Především díky vyspělému systému přeplňování s turbodmychadlem VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola se tento motor chlubí výkonem 92 kW/125 k a svého nejvyššího točivého momentu 270 Nm dosahuje už při 1500 ot/min. Vectra s tímto motorem jede rychlostí až 207 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během pouhých 10,5 s (Vectra Caravan během 11,0 s). I přes tyto vynikající dynamické parametry je motor 2.2 DTI 16V mimořádně hospodárný - čtyřdveřová Vectra si v průměru řekne jenom o 6,5 l nafty na 100 km jízdy a Vectra Caravan si vystačí s 6,6 l/100 km (měřeno podle standardní metodiky MVEG). Základní model Vectry se nyní jmenuje Comfort (dříve GL).

Vectra CDX má nyní termoreflexní přední sklo v čelním okně. Jeho extrémně tenká speciální fólie, zatavená mezi dvě vrstvy bezpečnostního skla, snižuje prostupnost tepelného záření zhruba o polovinu.

Dominantou interiéru vozů Vectra Sport budou anatomicky tvarovaná sedadla s čalouněním v kombinaci kůže/látka Checkers a kůží obšitý tříramenný volant. Vectra Sport má standardní výbavu rozšířenou rovněž o klimatizaci, nový je i design šestnáctipalcových dvoupaprskových kol.

Pro řadu zákazníků je významnou změnou také obohacení barevné palety laků o další atraktivní odstíny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků