Změnám neunikla ani Vectra

Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.
Změnám neunikla ani Vectra
Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.

Výkonová škála začíná u zážehové šestnáctistovky o výkonu 74 kW/100 k. Populární čtyřválec o objemu 1,8 l má nyní výkon 92 kW/125 k. Zážehový dvoulitr byl v nabídce vystřídán moderním hliníkovým čtyřválcem 2.2 16V o výkonu 108 kW/147 k. Na vrcholu výkonové řady stojí nyní nový vidlicový šestiválec 2.6 V6, který má stejný výkon jako jeho předchůdce - motor 2.5 V6 - ale mnohem vyšší točivý moment, konkrétně 250 Nm.

Příznivce vznětových motorů určitě potěší, že vedle známého přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikováním 2.0 DTI 16V o výkonu 74 kW/100 k (maximální točivý moment 230 Nm) se v nabídce agregátů pro Vectru objevuje také moderní turbodiesel 2.2 DTI 16V. Především díky vyspělému systému přeplňování s turbodmychadlem VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola se tento motor chlubí výkonem 92 kW/125 k a svého nejvyššího točivého momentu 270 Nm dosahuje už při 1500 ot/min. Vectra s tímto motorem jede rychlostí až 207 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během pouhých 10,5 s (Vectra Caravan během 11,0 s). I přes tyto vynikající dynamické parametry je motor 2.2 DTI 16V mimořádně hospodárný - čtyřdveřová Vectra si v průměru řekne jenom o 6,5 l nafty na 100 km jízdy a Vectra Caravan si vystačí s 6,6 l/100 km (měřeno podle standardní metodiky MVEG). Základní model Vectry se nyní jmenuje Comfort (dříve GL).

Vectra CDX má nyní termoreflexní přední sklo v čelním okně. Jeho extrémně tenká speciální fólie, zatavená mezi dvě vrstvy bezpečnostního skla, snižuje prostupnost tepelného záření zhruba o polovinu.

Dominantou interiéru vozů Vectra Sport budou anatomicky tvarovaná sedadla s čalouněním v kombinaci kůže/látka Checkers a kůží obšitý tříramenný volant. Vectra Sport má standardní výbavu rozšířenou rovněž o klimatizaci, nový je i design šestnáctipalcových dvoupaprskových kol.

Pro řadu zákazníků je významnou změnou také obohacení barevné palety laků o další atraktivní odstíny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků