Změnám neunikla ani Vectra

Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.
Změnám neunikla ani Vectra
Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.

Výkonová škála začíná u zážehové šestnáctistovky o výkonu 74 kW/100 k. Populární čtyřválec o objemu 1,8 l má nyní výkon 92 kW/125 k. Zážehový dvoulitr byl v nabídce vystřídán moderním hliníkovým čtyřválcem 2.2 16V o výkonu 108 kW/147 k. Na vrcholu výkonové řady stojí nyní nový vidlicový šestiválec 2.6 V6, který má stejný výkon jako jeho předchůdce - motor 2.5 V6 - ale mnohem vyšší točivý moment, konkrétně 250 Nm.

Příznivce vznětových motorů určitě potěší, že vedle známého přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikováním 2.0 DTI 16V o výkonu 74 kW/100 k (maximální točivý moment 230 Nm) se v nabídce agregátů pro Vectru objevuje také moderní turbodiesel 2.2 DTI 16V. Především díky vyspělému systému přeplňování s turbodmychadlem VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola se tento motor chlubí výkonem 92 kW/125 k a svého nejvyššího točivého momentu 270 Nm dosahuje už při 1500 ot/min. Vectra s tímto motorem jede rychlostí až 207 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během pouhých 10,5 s (Vectra Caravan během 11,0 s). I přes tyto vynikající dynamické parametry je motor 2.2 DTI 16V mimořádně hospodárný - čtyřdveřová Vectra si v průměru řekne jenom o 6,5 l nafty na 100 km jízdy a Vectra Caravan si vystačí s 6,6 l/100 km (měřeno podle standardní metodiky MVEG). Základní model Vectry se nyní jmenuje Comfort (dříve GL).

Vectra CDX má nyní termoreflexní přední sklo v čelním okně. Jeho extrémně tenká speciální fólie, zatavená mezi dvě vrstvy bezpečnostního skla, snižuje prostupnost tepelného záření zhruba o polovinu.

Dominantou interiéru vozů Vectra Sport budou anatomicky tvarovaná sedadla s čalouněním v kombinaci kůže/látka Checkers a kůží obšitý tříramenný volant. Vectra Sport má standardní výbavu rozšířenou rovněž o klimatizaci, nový je i design šestnáctipalcových dvoupaprskových kol.

Pro řadu zákazníků je významnou změnou také obohacení barevné palety laků o další atraktivní odstíny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků