Změnám neunikla ani Vectra

Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.
Změnám neunikla ani Vectra
Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.

Výkonová škála začíná u zážehové šestnáctistovky o výkonu 74 kW/100 k. Populární čtyřválec o objemu 1,8 l má nyní výkon 92 kW/125 k. Zážehový dvoulitr byl v nabídce vystřídán moderním hliníkovým čtyřválcem 2.2 16V o výkonu 108 kW/147 k. Na vrcholu výkonové řady stojí nyní nový vidlicový šestiválec 2.6 V6, který má stejný výkon jako jeho předchůdce - motor 2.5 V6 - ale mnohem vyšší točivý moment, konkrétně 250 Nm.

Příznivce vznětových motorů určitě potěší, že vedle známého přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikováním 2.0 DTI 16V o výkonu 74 kW/100 k (maximální točivý moment 230 Nm) se v nabídce agregátů pro Vectru objevuje také moderní turbodiesel 2.2 DTI 16V. Především díky vyspělému systému přeplňování s turbodmychadlem VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola se tento motor chlubí výkonem 92 kW/125 k a svého nejvyššího točivého momentu 270 Nm dosahuje už při 1500 ot/min. Vectra s tímto motorem jede rychlostí až 207 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během pouhých 10,5 s (Vectra Caravan během 11,0 s). I přes tyto vynikající dynamické parametry je motor 2.2 DTI 16V mimořádně hospodárný - čtyřdveřová Vectra si v průměru řekne jenom o 6,5 l nafty na 100 km jízdy a Vectra Caravan si vystačí s 6,6 l/100 km (měřeno podle standardní metodiky MVEG). Základní model Vectry se nyní jmenuje Comfort (dříve GL).

Vectra CDX má nyní termoreflexní přední sklo v čelním okně. Jeho extrémně tenká speciální fólie, zatavená mezi dvě vrstvy bezpečnostního skla, snižuje prostupnost tepelného záření zhruba o polovinu.

Dominantou interiéru vozů Vectra Sport budou anatomicky tvarovaná sedadla s čalouněním v kombinaci kůže/látka Checkers a kůží obšitý tříramenný volant. Vectra Sport má standardní výbavu rozšířenou rovněž o klimatizaci, nový je i design šestnáctipalcových dvoupaprskových kol.

Pro řadu zákazníků je významnou změnou také obohacení barevné palety laků o další atraktivní odstíny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků