Změnám neunikla ani Vectra

Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.
Změnám neunikla ani Vectra
Celou řadou novinek a vylepšení se může pochlubit také modelová řada Vectra. Jde především o nabídku pohonných agregátů, z nichž většina se chlubí vyššími výkonovými parametry.

Výkonová škála začíná u zážehové šestnáctistovky o výkonu 74 kW/100 k. Populární čtyřválec o objemu 1,8 l má nyní výkon 92 kW/125 k. Zážehový dvoulitr byl v nabídce vystřídán moderním hliníkovým čtyřválcem 2.2 16V o výkonu 108 kW/147 k. Na vrcholu výkonové řady stojí nyní nový vidlicový šestiválec 2.6 V6, který má stejný výkon jako jeho předchůdce - motor 2.5 V6 - ale mnohem vyšší točivý moment, konkrétně 250 Nm.

Příznivce vznětových motorů určitě potěší, že vedle známého přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikováním 2.0 DTI 16V o výkonu 74 kW/100 k (maximální točivý moment 230 Nm) se v nabídce agregátů pro Vectru objevuje také moderní turbodiesel 2.2 DTI 16V. Především díky vyspělému systému přeplňování s turbodmychadlem VTG s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola se tento motor chlubí výkonem 92 kW/125 k a svého nejvyššího točivého momentu 270 Nm dosahuje už při 1500 ot/min. Vectra s tímto motorem jede rychlostí až 207 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje během pouhých 10,5 s (Vectra Caravan během 11,0 s). I přes tyto vynikající dynamické parametry je motor 2.2 DTI 16V mimořádně hospodárný - čtyřdveřová Vectra si v průměru řekne jenom o 6,5 l nafty na 100 km jízdy a Vectra Caravan si vystačí s 6,6 l/100 km (měřeno podle standardní metodiky MVEG). Základní model Vectry se nyní jmenuje Comfort (dříve GL).

Vectra CDX má nyní termoreflexní přední sklo v čelním okně. Jeho extrémně tenká speciální fólie, zatavená mezi dvě vrstvy bezpečnostního skla, snižuje prostupnost tepelného záření zhruba o polovinu.

Dominantou interiéru vozů Vectra Sport budou anatomicky tvarovaná sedadla s čalouněním v kombinaci kůže/látka Checkers a kůží obšitý tříramenný volant. Vectra Sport má standardní výbavu rozšířenou rovněž o klimatizaci, nový je i design šestnáctipalcových dvoupaprskových kol.

Pro řadu zákazníků je významnou změnou také obohacení barevné palety laků o další atraktivní odstíny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků