Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále poměrně neotřesitelně sedí Volkswagen, nicméně na dalších příčkách žebříčku nejúspěšnějších značek se vloni pořadí měnilo.

Podle statistiky evropských výrobců automobilů ACEA se na druhé místo vyšvihl Renault, který předhonil Ford. Opel a Peugeot sice zůstaly na svém čtvrtém, respektive pátém místě, nicméně šestý už je Mercedes-Benz. Ten poskočil hned o dvě příčky. Sedmé je tak Audi a osmé BMW.

Devátá pozice patří Fiatu, desátá, stejně jako loni, skončila mladoboleslavská automobilka Škoda. Na evropském trhu se vloni prodalo o 6,5 procenta aut více než v roce 2015. Celkem to dělá více než 15 milionů osobních vozů.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků