Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále poměrně neotřesitelně sedí Volkswagen, nicméně na dalších příčkách žebříčku nejúspěšnějších značek se vloni pořadí měnilo.

Podle statistiky evropských výrobců automobilů ACEA se na druhé místo vyšvihl Renault, který předhonil Ford. Opel a Peugeot sice zůstaly na svém čtvrtém, respektive pátém místě, nicméně šestý už je Mercedes-Benz. Ten poskočil hned o dvě příčky. Sedmé je tak Audi a osmé BMW.

Devátá pozice patří Fiatu, desátá, stejně jako loni, skončila mladoboleslavská automobilka Škoda. Na evropském trhu se vloni prodalo o 6,5 procenta aut více než v roce 2015. Celkem to dělá více než 15 milionů osobních vozů.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků