Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále poměrně neotřesitelně sedí Volkswagen, nicméně na dalších příčkách žebříčku nejúspěšnějších značek se vloni pořadí měnilo.

Podle statistiky evropských výrobců automobilů ACEA se na druhé místo vyšvihl Renault, který předhonil Ford. Opel a Peugeot sice zůstaly na svém čtvrtém, respektive pátém místě, nicméně šestý už je Mercedes-Benz. Ten poskočil hned o dvě příčky. Sedmé je tak Audi a osmé BMW.

Devátá pozice patří Fiatu, desátá, stejně jako loni, skončila mladoboleslavská automobilka Škoda. Na evropském trhu se vloni prodalo o 6,5 procenta aut více než v roce 2015. Celkem to dělá více než 15 milionů osobních vozů.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků