Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále poměrně neotřesitelně sedí Volkswagen, nicméně na dalších příčkách žebříčku nejúspěšnějších značek se vloni pořadí měnilo.

Podle statistiky evropských výrobců automobilů ACEA se na druhé místo vyšvihl Renault, který předhonil Ford. Opel a Peugeot sice zůstaly na svém čtvrtém, respektive pátém místě, nicméně šestý už je Mercedes-Benz. Ten poskočil hned o dvě příčky. Sedmé je tak Audi a osmé BMW.

Devátá pozice patří Fiatu, desátá, stejně jako loni, skončila mladoboleslavská automobilka Škoda. Na evropském trhu se vloni prodalo o 6,5 procenta aut více než v roce 2015. Celkem to dělá více než 15 milionů osobních vozů.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků