Změna času na zimní může mít tragický dopad na řidiče. Jak se s ní vyrovnat?

OnLi  |  09. 10. 2019 08:27

Přesně, je začít dělat bububu. Čím dřív, tím líp. Po změnách času jsou na silnicích největší jatka. Jděte do prádelny.

Odpovědět  |   | 
M  |  09. 10. 2019 08:39

Tragický dopad to může mít jen na držitele řidičských průkazů. Řidič s tím problém nemá.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  09. 10. 2019 08:58

To hlavně vysvětlete lidem co dělají na kolotoč nebo cestují po celém světě. Takový Federer třeba týden po přeletu do Asie na turnaj neudrží raketu v ruce. 90% lidí chodí o víkendu později spát a spí déle.

Odpovědět  |   | 
V  |  09. 10. 2019 09:24

Vic by se hodil letni cas ... ale me ta zmena nevadi, jen mi u normalniho casu vadi to, ze je brzo tma... rano me svetlo nezajima ... to jsem v praci ... ale odpoledne delat doma. jezdit na moto, atd. jsem pro zanechani bud jen letniho casu, nebo stridani.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  09. 10. 2019 09:41

No to se úplně bojím otevřít ten článek po tom co jsem si přečetl v nadpisu veliký vykřičník Co prosímvás nás tak strašného čeká ? A co Nostradamus ? Za ta léta už znám různé verze pošuků antileťnáků, většinou alternativně nazelenalých strachem, že je zase něco špatně, ale mezi autaři, to je mi novinka. Letní čas je fajn, až nebudeme mít o hodinu víc světla, některým zbyde jenom o kolečko víc.

Odpovědět  |   | 
biker  |  09. 10. 2019 10:35

Zdravím,
víc světla ani méně světla nikdy mít nebudete a můžete si posunovat hodiny jak chcete. 24-hodinový cyklus dle slunce se posunem času nezmění.. Slunce vychází a zapadá pořád stejně. Pokud si chce někdo užít tzv. víc světla může pracovní dobu začínat o hodinu dřív a je na tom stejně jako při letním čase.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  09. 10. 2019 11:25

No čekal jsem, kdy někdy někdo skočí po "více světle", to je takový básnický obrat co se říká, je jasné, jak je to myšleno. Samozřejmě tohle vím, proto říkám, že sluníčko na obloze nikomu nikdo neposouvá a katastrofa tedy nehrozí. Stejné je to s výrazem "slunce zapadá pořád stejně", stejným způsobem, jenom ne pořád ve stejnou dobu, to každý ví, snad. No a to co píšete v poslední větě, to je princip letního času, kdyby to nedělali všichni, těžko by to fungovalo, to by byla teprve opravdová katastrofa ze zmatků. Né všem by zaměstnavatel dovolil hodinový posun, doprava by se taky o hodinu neposunula jenom pro někoho.

Odpovědět  |   | 
joker  |  09. 10. 2019 09:48

Co kdyby řidiči, kteří s tím mají problém, po změně času jezdili o hodinu dříve či později, tedy v původním čase, jako by žádná změna nebyla?

Odpovědět  |   | 
Mr.Duster  |  09. 10. 2019 11:00

Telo ma samozrejme urcite navyky, zvirata uz sama zacnou hykat kdyz vi, ze se blizi doba krmeni. A beda jak se hospodar zpozdi, tak kopytama mlati o zed staje. Takze urcita komplikace v zivote to byt muze. Ale pokud se ridic nedokaze vyrovnat s tim, ze nekam jede o hodinu drive nebo pozdeji, tak u me moc velkym ridicem neni. Mozna tak modernim uzivatelem automobilu. Muj pripad to neni, ale vetsi zverstvo pro telo mi prijde chodit do zamestnani na smeny typu "kolotoc".

Odpovědět  |   | 
MM  |  09. 10. 2019 12:50

Když je zimní čas, beru víc kokainu. To mi dodá soustředění pro jízdu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  09. 10. 2019 14:11

U nás ale zimní čas není. Jen standardní a letní.

Odpovědět  |   | 
Net  |  09. 10. 2019 15:19

Přestaňte šířit bláboly o zimním čase, máme standardní a letní. Osobně jsem pro zachování (nepoužívaného) zimního, který je shodný s univerzálním čase (UTC), který se používá na mezinárodní úrovní běžně. I kvůli tomu, že každá země přechází na letní čas jindy.
Jinak je dost profesí, kde si pracovní dobu mohou lidé přizpůsobit. A ve směnném provozu hraje změna času minimální roli. Podle mě se to příliš dramatizuje.

Odpovědět  |   | 
nedamse  |  09. 10. 2019 17:27

No já bych byl pro letní čas po celý rok.už dávno se nevyplati měnit časy kvůli úsporam

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  09. 10. 2019 21:26

Já bych zase přehodil týden ve smyslu 2 dny pracovní a 5 dní volna

Odpovědět  |   | 
vana  |  10. 10. 2019 11:54

Já jsem si to už přehodil

Odpovědět  |   | 
homer  |  27. 10. 2019 01:26

tak me zase den kdy nehrbolcim na svym nebo na panskym prijde promarnenej

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  10. 10. 2019 06:53

To je šílené, kolik lidí si přeje tmu v září už v šest večer . U televize je to jedno, ale spousta lidí a děcek bývá venku a třeba jezdí na kole. A k čemu má být v červnu ve tři ráno světlo?

Odpovědět  |   | 
Net  |  10. 10. 2019 21:08

Vždyť je úplně jedno, jestli bude člověk vstávat v osm a světlo bude od čtyř nebo bude vstávat v sedm a světlo bude od tří... den bude dlouhý stejně a světla bude stejně. Jestli bude tma v šest večer nebo v sedm je naprosto irelevantní, pokud nezohledníme, kdy lidé jdou spát atd.

Odpovědět  |   | 
Mariuss  |  11. 10. 2019 16:00

Kdyz clovek ceka odpoledne, az se vzbudi Amerika, tezko si den predela tak, aby zacal v sest a sel domu ve tri...

Odpovědět  |   | 
Net  |  29. 10. 2019 06:34

Pokud čekáš na Ameriku, tak je ti jedno jaký čas bude v ČR, ne?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  27. 10. 2019 02:21

Ano světla je pořád stejně, ale pokud musím být v práci v 7:00 a nemám možnost pružné pracovní doby, tak zkrátka oproti současnému stavu ostrouham a v létě budu mít o hodině méně světla, protože pořád budu vstávat v půl sedmé. A abych vstával o hodinu dříve a mezitím posekal, abych odpoledne ušetřil, tak to je samozřejmě blbost.
Proto mi současné střídání vyhovuje a dlouhé letní dny jsou super. Myslím, že se bude hodně lidí divit, až začne platit standardní čas i v létě, protože jestli v létě zapadne slunce v osm nebo v sedm je velký rozdíl a spoustu lidí si na to zvyklo.

Odpovědět  |   | 
Lubo  |  27. 10. 2019 09:35

Toto nevysvetlíš ľudom, ktorí nie sú na ničom závislí, sú nezamestnaní, vstávajú kedy chcú, poprípade iní prídu z práce a sedia zavretí doma za tv, pc..., takže argument vstaň skôr, slnko stále zapadá a vychádza tak isto je úplne mimo reality, pokiaľ mi environment okolo mňa neumožní vstávať o hodinu skôr. Treba povedať takej predavačke nech príde do práce o hodinu skôr, na siedmu, to je jendo, že sa bude otvárať až o ôsmej... Podstatné je, že slnko bude už dávno na oblohe a ona bude spať v posteli, ale keď dojde domov, bude mať na aktivity v exteriéri nie dve hodiny, ale iba hodinu...nonsens
Okej, tzv. zimný čas je pôvodný, ale v modernej dobe kedy už nevstávaš ráno na piatu a nejdeš na polia ako pred 50 rokmi je letný čas ďaleko praktickejší.
Nejde o to aký je pôvodný čas, ale o to aká je reálna využiteľnosť daného času. Nech sa páči presuňme čas ešte o ďalšie 2h späť nech cez leto svitá o jednej v noci (alebo už ráno, veď sa predsa začína nový deň nie), a z 8 hodinového spánku budeme spať len 3 hodiny po tme a 5 hodín vo svetle...nonsens

Odpovědět  |   | 
Mi30  |  27. 10. 2019 13:18

A jakpak na Slovensku? V případě přechodu na standardní čas celoročně - třeba v Tatrách - je to o dalších 15-20 minut dříve, co se vykulí Slunce, proti ČR. Tedy by to bylo už po půl třetí! A v srpnu nejednoho turistu v teniskách překvapí tma po sedmé večerní.
Zpět na silnice: myslím, že standardní čas v létě by způsobil více nehod, tma by padla již v době, kdy třeba nedělní návratová špička ještě je v plném proudu, spousta svátečních řidičů v akci.

Neměnit, co funguje. To je jedno z nejmoudřejších hesel světa. Nebo hledat kompromis: např. přechod na standardní čas již na konci září, jako tomu bývalo kdysi.

Odpovědět  |   | 
Net  |  29. 10. 2019 06:31

Střídání času ale nefunguje. Způsobuje enormní komplikace v logistice, v jízdních řádech...

Odpovědět  |   | 
Net  |  29. 10. 2019 06:33

Tak si najdi jinou práci nebo založ odbory. A vstávat dříve a něco dělat blbost není. Ostatně co mají říkat lidé, kteří pracují až od devíti? Mají o 2 hodiny dřív tmu než ty, bez ohledu na letní nebo standardní čas.

Odpovědět  |   | 
dagmarrr  |  11. 10. 2019 00:13

Proč se proboha nenechá celý rok jen letní čas??? My máme smůlu, že nemáme jiné časové pásmo, více na západ jim zapdá Slunce o mnoho později a přitom mají s námi shodný čas s námi. Ale není v tom tak trochu opět byznys??? Že by se třeba nemuselo tolik šetřit elektřinou, že by byla dříve tma a všichni místo toho, aby někde sportovali, tak se doma ládovali a svítili a svítili a svítili...

Odpovědět  |   | 
Net  |  29. 10. 2019 06:30

Tma je úplně stejně dlouho, ať je čas letní, zimní, standardní nebo japonský.

Odpovědět  |   | 
Net  |  29. 10. 2019 06:29

Změna času z letního na standardní (případně ze standardního na zimní, ten se ale už desítky let nepoužívá) má minimální negativní důsledky. Naopak má spíše pozitivní vliv na zdraví a koncentraci, nicméně je to částečně utlumeno kratšími dny a horším počasím (případně svátečními či opilými řidiči v období dušiček/Halloweenu). Opačná změna ze standardního času na letní je výrazně horší. Nicméně dlouhodobější statistiky (více než pár dní po změně času) už moc výchylek oproti normálu neukazují.

Osobně jsem pro sjednocení času v celé Evropě na UTC (protože se do Evropy hodí, ale také se používá v programování, letectví a na mezinárodní úrovni). Naopak bych nechal úřadům, školám i zaměstnavatelům volnost, kdy budou mít otevírací hodiny a jestli je budou v průběhu roku posouvat podle své potřeby. Škola přece nemusí začínat všude v 8 hodin a celý rok stejně (ostatně, chodil jsem do školy, která byla posunutá a začínalo se před osmou, jinde začínali kamarádi o půl deváté). Hodiny nám jen říkají, jaký je čas, kdy vstáváme a kdy půjdeme spát si určujeme sami a délku dne změnou času neovlivníme. Jen změnou pracovního/školního režimu a ten je na změnách času nezávislý.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro