Zmatený volič převodovky aut FCA je ještě větší problém, než se myslelo

36 komentářů

salko
1. července • 13:14

Video ohľadom preraďovania...
https://www.youtube.com/watch...

rzr
1. července • 20:15

tak to je hustý. Speciálně to, že pro zvolení P je nutno počkat, než se to tam samo docvaká..... a když to tam nestačí skočit, zařadí jen R? Nebo N? Nebo to vybouchne?
Ten volič se nechová stejně ani při řazení na D z N nebo z R.Revoluční řešení.
To je ještě horší než převodovka ve Fordu T. Ale i s tou se dalo zažít spousta legrace, ne že ne.

Jakub
30. června • 14:53

Ovládání elektronické ruční brzdy funguje úplně stejně jako tato řadící páka. Ovládání přepínání dálkových světel funguje také tak. :-O:-O

Míra
30. června • 19:46

Já myslím, že elektronické ovládání, kdy nevidím co jsem udělal a musím si to někde přečíst a ověřit si to, je na prd.

rzr
30. června • 18:37

Jestli by nebylo lepší, aby tato řadící páka fungovala jako volič automatické převodovky. Když funguje jako přepínač světel leckoho to uvede v omyl.:-O:-O

eurohujer
29. června • 21:28

Dobra zprava je ze auta jsou dneska uz chytrejsi nez nekteri lide, protoze to auto rika na dvou mistech v jake je radicka pozici a pro blbejsi jste zahuci pri otevreni dveri ze je neco spatne.

Anonym
30. června • 9:39

Evidentně ne některá auta Fiat Chrysler Corporation

Pate
30. června • 10:02

Problém není v autu, ale v tom, že se nějaká advokátní kancelář chce napakovat. Stačí sehnat pár klientů a říct jim, že by na tom mohli taky něco trhnout ...Když by se to stalo Evropanovi, tak by si o sobě racionálně řekl, že je blb a vůbec by to dál neřešil. Holt U.S.A.

Anonym
30. června • 23:58

Problém ale je v autu. Je tam pulsní volič, takový, jaký třeba používá BMW v mnoha modelech. Jenže v BMW musíte dát P do jiné polohy, než rychlosti, když ne, tak vás auto upozorní. Představte si, že celý život používáte automat, jste zvyklý, když zastavíte, ho posunout dopředu na P. A teď si třeba půjčíte Jeep, uděláte tu samou věc, tedy posunete volič dopředu, ale on se nepřeřadí až na P, ale jen o jeden stupeň. A auto vás nijak nevaruje, ani když otevřete dveře. To je podstata problému, FCC prostě vytvořil volič převodovky, který funguje jinak, než zbytek trhu, a nepřidali žádný varovný signál.

colin
29. června • 20:18

Neříkám, že ten joystick je nějak extra, ale přímo na něm svítí, co tam má člověk zařezeno. Pak se to ještě zobrazuje na palubovce vedle budíků. No a když už nic jinýho, je lepší tam opravdu dát tu ruční brzdu (v případě grand cherokee nožní brzdu).Jen pořád nechápu to, proč si to lidi kupujou, když jim to nevyhovuje a pak na to nadávají. Normální je si to auto projet, jestli mi tak nějak celkově vyhovuje ne?

k22
29. června • 19:43

Ten, kdo nezvládá ani základy ovládání svého vozidla by měl chopit pěšky nebo jezdit na koloběžce.

aaa
29. června • 14:41

Normální člověk netrpící debilismem před použitím P nebo N v kopci zatáhne parkovací brzdu.

Míra
29. června • 15:10

Každá často opakovaná činnost se nám časem zautomatizuje a stane méně vědomou, děláme ji aniž bychom si to uvědomovali a mysleli na to. A tam právě číhá malér. Člověk je tvor omylný a dělá chyby. Stačí aby nás v tu chvíli něco překvapilo, třeba telefon a už neuděláme to co obvykle... A když se věci tváří jako že je vše v pořádku, jako tady u toho voliče, je malér nedaleko.

Míra
29. června • 14:56

Proč debilismem? Jako že to někdo dělá jinak než ty? Jen tvůj způsob je ten správný?
Jiným lidem zase může připadat jako paranoia zablokovat převodovku a ještě zatáhnout ruční brzdu. Každý to prostě vnímá a má naučené jinak.
Zamykáš auto v zamčené garáži? Nebo když auto zamkneš, bereš ještě za kliku, jestli je opravdu zamčené? Někdo ano, někdo ne. Kdo z nich je ten normální?

fandaz4
29. června • 15:13

Normální je v kopci zatáhnout ruční brzdu ať je tam elektronika jaká je. Jenže američan je dement a pokud to nemá výslovně napsáno na přístrojovce, tak ji nezatáhne. No a pak se soudí. Holt v Americe to tak chodí se vším. Co není výslovně nakázané, není.

Vladik
29. června • 17:24

normální je že když otevřeš dveře tak se aktivuje automaticky (popř. při sundání nohy z brzdy) jako to má např. Mercedes

sokar
29. června • 18:35

Jojo, Audi to má taky.

Míra
29. června • 15:24

Ty sám jsi nikdy nezapomněl něco udělat? Jsi dokonalý? A jestli zapomněl, tak taky patříš mezi "dementy". Ale to jsi asi slyšet nechtěl, že?

Míra
29. června • 15:22

To třeba přijde normální tobě, ale ruční brzdu každý automaticky nezatahuje. Mnoho lidí parkuje jen se zařazenou rychlostí, protože to v momentální situaci prostě stačí.
Nejde o elektroniku ale o to, že v poloze Parking se automatická převodovka sama zablokuje a auto je částečně zajištěné proti pohybu. Ruční brzda pak může někomu v některých situacích připadat zbytečná. Například není kopec jako kopec. Jenže když volič vypadá furt stejně a není na něm nic vidět, tak se chyba stát může. I Niki Lauda udělal chybu a vymlátil se. Taky dement? Podle tebe asi ano.

John Doe
30. června • 10:05

Mal som niekolko automatov a pri kazdom bolo odporucanie najskor rucka, potom P.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
30. června • 11:12

V manuálech a návodech najdeme desítky různých doporučení a postupů, které bychom měli dělat a které hlavně chrání výrobce před dotěrnými žalovateli. Nedělá je ale nikdo.

ls
29. června • 17:17

to je pravda ze rucku automaticky kazdy nezatahuje,ale i pri sebemensim kopecku ci sklonu,se tak prevodovka stale kurvi,prave tim ze je zablokovana a sklon vozovky na tu blokaci vytvari tlak vahou celeho auta.
po takovem "expertu" bych chtel koupit ojetinu s AT.k tomu nemeneny olej s nazorem "dozivotni rikali v servise ",a je rychla smrt.
pak se vsichni divy,ze ty autamatky padaj jak mouchy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
de.zet
29. června • 23:39

Mám již čtvrté auto s automatem a problém s americkými nikdy nebyl. Jen v Mercedesu mi zlobila trojka, vada solenoidu, prkotina za 6000. Ruční brzdu jsem kromě STK snad nikdy nepoužil...

Míra
29. června • 18:22

A já to vidím tak, že riziková je právě ta hraniční situace, kdy člověk potřebuje jen na okamžik vystoupit (třeba otevřít vrata, vybrat poštu ze schránky...) a nechce se mu na ten moment zatahovat ručku, a zároveň je terén skloněný jen málo, protože jinak by se auto rozjelo hned a řidič by to přece viděl, nebo by ani nestihl vystoupit, a ručka mu tedy přijde zbytečná.
Každému se občas něco přihodí, neopatrností, opomenutím,... A k té zátěži na "zaparkovanou" převodovku sice fakt dochází, ale málokdo dává ručku ještě před zařazením P nebo před puštěním pedálu brzdy, takže se s tou zátěží počítá a je to běžná věc, spočítaná na životnost převodovky. Samozřejmě extrémy jsou špatné, ale to každé extrémy.

Míra
29. června • 18:30

Ruční brzda dnes bývá elektronická tlačítkem. Umím si představit, že ne každému se ji chce aktivovat při každém krátkém vylézání z auta, obzvlášť když třeba jen kousek popojedou a potřebují jen na moment ven.

Michal
30. června • 8:55

Auta s automatickou převodovkou a elektronickou brzdou vyžadují (resp. vynucují si) zatažení ruční brzdy při zařazení P. Samotný režim P není stavěný na to, aby auto udržel...

Anonym
30. června • 9:38

Můžu se zeptat, jak si to vynucují? V mém japonském autě se nic takového neděje, a když vzpomínám na auta jiných výrobců z půjčovny, tak jsem na to taky nenarazil.

Vegasgeek
30. června • 16:44

Taky bych to rad vedel, na me sedmicce se nic takoveho nedeje. Bud zatahnu brzdu, nebo ne, stale muzu zarazit P a odejit z auta i bez rucky (nozky).

DDT
29. června • 14:08

Fiat...

Míra
29. června • 11:04

"Obecně jde o to, že řidič nemusí pochopit, jak volič převodovky funguje a místo v parkovací poloze P ji může nechat v neutrálu"Nešlo by prosím ten problém popsat trochu podrobněji? Protože takhle to zní dost neuvěřitelně.

Míra
29. června • 11:21

A už to asi vím, našel jsem si to jinde. Jde o to, že ať zařadíme cokoliv, tak se tenhle elektronický joystick sám hned vrátí do polohy uprostřed. Řidič si teda asi postupně zvykne, že volič je pořád ve stejné poloze, po čase to přestane vnímat, a i když zapomene dát parking, nic ho nevaruje, volič se tváří pořád stejně, vše vypadá v pořádku. Chybí tam vizuální zpětná vazba.
Krásná ukázka kontraproduktivity elektronických pomůcek. A pokud přidají automatiku, která po otevření dveří sama zařadí P, tak se zase může stát, že řidič otevře dveře když je auto v pohybu, automatika tam nacpe parking a bude po převodovce. Nebo to za pohybu auta fungovat nebude?
Příliš "přechytralé".

rzr
30. června • 18:49

Ona tam vizuální zpětná vazba je. bohužel ten ovladač funguje naprosto jinak než bylo kdy zvykem. Co vím tak v poslední době měl v USA problém s voličem i BMW 7 E65/66 (Bangleho monstrum) ze začátku výroby. To snad nemělo neutrál vůbec.....asi by to někdo detailněji popsat.
U tohoto joysticku je problém, že je nutno místo jednoho pohybu nadoraz dopředu udělat tři pohyby . D->N->R->P.
Je to neintuitivni, nestandardní, nesmyslné, blbé. Popírá to smysl automatu, který má maximálně zjednodušit ovládání převodovky a tady si to vyžaduje víc úkonů a ještě vizuální kontrolu. Blbost na entou. Návod k obsluze vám moc nepomůže, je to jednoduše nesmysl, na který si zvyknete po přechodu z manuálu lépe než když jezdíte se standardním automatem.
Asi by to lépe popsat nějaký majitel Grand Cherokee.....

Petr
7. září • 15:04

Mam Grand Cherokee
s volicem problém nemam co se tyka polohy da se na to zvyknout, kontrola pohledem je ovsem občas nutna ( = také zvyk ), ale s ergonomií ano. Hnus.

Míra
30. června • 19:30

Pokud je to takhle, tak je to fakt hrůza. A jestli nestačí jen letmo mrknout kde volič je, ale musím se někam přesně podívat co přesně tam svítí, tak tomu se ani nedá říkat vizuální zpětná vazba.
Kdo to vymyslel a co ho k tomu vedlo?

Antiautomat
29. června • 12:24

....tak a prave preto tam ma byt klasicke *tecko* s jasne vymedzenym pohybom, ktore informuje vodica svojou polohou. Pripadne ako v starom jaguare, tam sa pomylit doslova neda. No ale hlavne ze sme to mohli spravit mensie, bakelitovejsie, vyzera to kuuul a co najdolezitejise, sme na tom usetrili.

LOL
29. června • 12:41

Přesně. Ten autofofrklacek vypadá jako příslušenství k levnému hernímu volantu pro PC. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud