Zmatený volič převodovky aut FCA je ještě větší problém, než se myslelo

Svolávací akce se týká zhruba 1,1 milionu aut. Americký úřad NHTSA eviduje dokonce už 68 zranění a 266 nehod.
Zmatený volič převodovky aut FCA je ještě větší problém, než se myslelo

Americký úřad pro bezpečnost silniční dopravy NHTSA dokončil vyšetřování koncernu FCA a jeho zmateného voliče automatické převodovky. Obecně jde o to, že řidič nemusí pochopit, jak volič převodovky funguje a místo v parkovací poloze P ji může nechat v neutrálu. Auto se tak může samo rozjet.

Ostatně, právě NHTSA eviduje 266 nehod a dokonce 68 zranění způsobených tímto problémem. Celkem úřad dostal 868 stížností od amerických řidičů. Problém se týká vozů Chrysler 300 modelových let 2012 až 2014, Dodge Charger z let 2012 až 2014 a Jeep Grand Cherokee z let 2014 a 2015.

Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Koncern FCA už v dubnu oznámil záměr svolat po celém světě zhruba 1,1 milionu vozů k úpravě, z toho 811 586 v USA. V té době se vědělo už o 41 zraněních způsobených tím, že se auto někomu „samovolně“ rozjelo. Opravit to má software, který sám zvolí režim P, pokud tak neučiní řidič. Nicméně koncern FCA vyzval majitele k návštěvě servisů až 24. června.

Koncern FCA změnil provedení voliče převodovky, které odpovídá novějším modelovým rokům. Medializace případu s nelogickým voličem převodovky se rozjela po té, co zemřel herec Anton Yelchin, kterého přejel jeho vlastní Jeep Grand Cherokee.

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Proti FCA už byl zahájen i soudní spor, který chce na výrobci vysoudit odškodnění za ztrátu hodnoty auta a také za to, že o problému věděl a zatajil majitelům informace. Zkrátka, vysoudit z někoho pořádný balík je zřejmě jednodušší než si přečíst návod k obsluze...

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků