Zmatený volič převodovky aut FCA je ještě větší problém, než se myslelo

Svolávací akce se týká zhruba 1,1 milionu aut. Americký úřad NHTSA eviduje dokonce už 68 zranění a 266 nehod.
Zmatený volič převodovky aut FCA je ještě větší problém, než se myslelo

Americký úřad pro bezpečnost silniční dopravy NHTSA dokončil vyšetřování koncernu FCA a jeho zmateného voliče automatické převodovky. Obecně jde o to, že řidič nemusí pochopit, jak volič převodovky funguje a místo v parkovací poloze P ji může nechat v neutrálu. Auto se tak může samo rozjet.

Ostatně, právě NHTSA eviduje 266 nehod a dokonce 68 zranění způsobených tímto problémem. Celkem úřad dostal 868 stížností od amerických řidičů. Problém se týká vozů Chrysler 300 modelových let 2012 až 2014, Dodge Charger z let 2012 až 2014 a Jeep Grand Cherokee z let 2014 a 2015.

Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Koncern FCA už v dubnu oznámil záměr svolat po celém světě zhruba 1,1 milionu vozů k úpravě, z toho 811 586 v USA. V té době se vědělo už o 41 zraněních způsobených tím, že se auto někomu „samovolně“ rozjelo. Opravit to má software, který sám zvolí režim P, pokud tak neučiní řidič. Nicméně koncern FCA vyzval majitele k návštěvě servisů až 24. června.

Koncern FCA změnil provedení voliče převodovky, které odpovídá novějším modelovým rokům. Medializace případu s nelogickým voličem převodovky se rozjela po té, co zemřel herec Anton Yelchin, kterého přejel jeho vlastní Jeep Grand Cherokee.

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Proti FCA už byl zahájen i soudní spor, který chce na výrobci vysoudit odškodnění za ztrátu hodnoty auta a také za to, že o problému věděl a zatajil majitelům informace. Zkrátka, vysoudit z někoho pořádný balík je zřejmě jednodušší než si přečíst návod k obsluze...

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků