Zmatený volič převodovky aut FCA je ještě větší problém, než se myslelo

Svolávací akce se týká zhruba 1,1 milionu aut. Americký úřad NHTSA eviduje dokonce už 68 zranění a 266 nehod.
Zmatený volič převodovky aut FCA je ještě větší problém, než se myslelo

Americký úřad pro bezpečnost silniční dopravy NHTSA dokončil vyšetřování koncernu FCA a jeho zmateného voliče automatické převodovky. Obecně jde o to, že řidič nemusí pochopit, jak volič převodovky funguje a místo v parkovací poloze P ji může nechat v neutrálu. Auto se tak může samo rozjet.

Ostatně, právě NHTSA eviduje 266 nehod a dokonce 68 zranění způsobených tímto problémem. Celkem úřad dostal 868 stížností od amerických řidičů. Problém se týká vozů Chrysler 300 modelových let 2012 až 2014, Dodge Charger z let 2012 až 2014 a Jeep Grand Cherokee z let 2014 a 2015.

Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Kvůli airbagům Takata musí do servisu dalších 35 milionů aut

Koncern FCA už v dubnu oznámil záměr svolat po celém světě zhruba 1,1 milionu vozů k úpravě, z toho 811 586 v USA. V té době se vědělo už o 41 zraněních způsobených tím, že se auto někomu „samovolně“ rozjelo. Opravit to má software, který sám zvolí režim P, pokud tak neučiní řidič. Nicméně koncern FCA vyzval majitele k návštěvě servisů až 24. června.

Koncern FCA změnil provedení voliče převodovky, které odpovídá novějším modelovým rokům. Medializace případu s nelogickým voličem převodovky se rozjela po té, co zemřel herec Anton Yelchin, kterého přejel jeho vlastní Jeep Grand Cherokee.

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Studie: Svolávací servisní akce prakticky neovlivňují ceny ojetin

Proti FCA už byl zahájen i soudní spor, který chce na výrobci vysoudit odškodnění za ztrátu hodnoty auta a také za to, že o problému věděl a zatajil majitelům informace. Zkrátka, vysoudit z někoho pořádný balík je zřejmě jednodušší než si přečíst návod k obsluze...

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků