Zmatení čísel? Podle Hyundai ČR údaje o registracích aut za rok 2012 nesedí!

Představitel Hyundai ČR Vladimír Vošický na tiskové konferenci překvapil. Přítomným novinářům představil „pravdivé“ údaje o registracích a přeregistracích v České republice.
Zmatení čísel? Podle Hyundai ČR údaje o registracích aut za rok 2012 nesedí!

Zde jsou údaje ke značkám, které vloni v Česku obsadily v registracích prvních sedm míst. Čísla udávají, kolik vozů bylo (podle Hyundai ČR) přeregistrováno a v Česku nezůstalo.

Oficiální pořadí podle SDA:

1.Škoda53 778
2.Volkswagen15 185
3.Hyundai15 162
4.Ford12 719
5.Renault10 456
6.Kia8564
7.Peugeot6725

 Přeregistrace a změněné pořadí podle Hyundai ČR:

1.Škoda1631
2.Hyundai46
3.Volkswagen1704
4.Renault123
5.Ford3272
6.Kia1458
7.Peugeot689

Podle ředitele Vladimíra Vošického skutečný stav registrací v Česku byl po součtu údajů o všech značkách v roce 2012 tento – 160 982 vozů.

A nikoli 174 009 vozů, které udává ve své statistice Svaz dovozců automobilů.

Rok 2012 v Česku: Kdo plakal a kdo se smál?

Rok 2012 v Česku: Kdo plakal a kdo se smál?

Na dotaz AutoRevue, jak na tato čísla přišel, Vladimír Vošický odpověděl:

„To, co my ukazujeme, je na první pohled zkalkulovatelné. Jsou tři typy, jak můžete ovlivnit statistiky registrací.

Ten první typ je, že auto zaregistrujete, rychle ho odhlásíte a vyvezete. To je poměrně jednoduše zjistitelné u SDA na požádání. Jistě vám to neodmítne. Aktivně to nedělají, z neznámých důvodů, ale na požádání ano. Ta statistika rychle odhlášených vozů existuje.   

Ten druhý způsob je, že auto přihlásíte, ale bohužel zatím nemáte odbytiště, tak vám stojí a zarůstá travou. To se těžko zjišťuje, pokud nemáte přístup do registru pojistitelů. Tam to zjistitelné je, protože za takové auto samozřejmě neplatíte povinné ručení. Ale v tom registru pojistitelů to dohledatelné je, ale ne každý tam má přístup.

A ten třetí způsob je nejúsměvnější. V Evropské unii v loňském roce jezdilo několik desítek tisíc vozů, které byly minimálně dvakrát zaregistrovány v některém ze členských států Evropské unie jako první registrace nového vozu. To znamená v praxi, že vydáte technický průkaz, auto zaregistrujete, pak ho vyvezete a z jiných zdrojů vydáte takzvaný certifikát o shodě, COC list, a to auto je znovu zaregistrováno. A ta původní registrace není nikdy zrušena.

Některé automobilky jdou dokonce tak daleko, že to, co je určeno na vývoz mimo Evropskou unii, tak to zaregistrují a pak to nemusí odregistrovávat. Protože ty registry v rámci evropské a neevropské unie si informace nesdílejí.“

Vladimír Vošický: Vadí nám, jak se interpretují výsledky prodejů

Vladimír Vošický: Vadí nám, jak se interpretují výsledky prodejů


 

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků