Zmatené nové testy v autoškolách: co vlastně prověřují?

86 komentářů

Franta
21. dubna • 22:27

Asi jste nepochopili, že A) je správně už z princ cipu. Například rozběhnutá matka s kočárkem koukne na značku a ví, že za ní už nesmí zastavit kočárek ani odbočit doleva neboť by ministra dopravy asi trefil šlak. Taktéž ditko školou povinné, movitým tatíkem motorovou koloběžkou vybavené mrkne na značku a také ví svoje. A když náhodou někdy nahlédne do testú pochopí..... bordel jako všude...

Tomáš Marný
21. dubna • 22:15

... pročpak jste zcenzurovali můj názor, že, pokud vám není jasný rozdíl mezi zastavením a zastavením vozidla, máte mazat na obecní úřad vrátit řidičák a do autoškoly, aby vám vrátili školné? To už fungujete stejně jako soudruzi z Rudého práva na Novinkách, kteří také briskně vymažou každý názor, který není v souladu s jejich pokrokovými idejemi?

21. dubna • 14:11

Jak je psáno výše, pokud jedno z toho nezáleží na vůli řidiče tak proč je to v testech? Proč se mam učit něco co jako řidič neovlivnim? To je jako bych se měl učit, že existuje zapnutej semafor, blikající semafor a na rozestavěný komunikaci třeba vypnutej semafor. Nebo něco ve smyslu tramvajové koleje používané a nepoužívané - třeba v Praze mezi budějovickou a pankrácem jsou koleje - tramvaj se tam nikdy nedostane (jestli je tam cedule parkoviště netušim), ale když to dam do testů jaká bude správná odpověď (je to tramvajový pás)?

Jirka
21. dubna • 12:13

Řidičský průkaz jsem dělal před 18 letz a dodnes si pamatuji rozdíl mezi sáním, zastavením a "zastavením vozidla" a se správným řešením jsem neměl problém. 

Mojmír Hrob
20. dubna • 20:12

Padám údivem nad znalostmi redakce.Kdyby se někdo z nich namáhal a přečetl si vyhlášku,zjistil by toto: ZASTAVENÍ je zastavením z vlastního rozhodnutí a na značce Zákaz zastavení není dovoleno.ZASTAVENÍ VOZIDLA je zastavení z důvodů,které nelze ovlivnit např. překážka,dopravní situace apod. a je dovoleno i za značkou Zákaz zastavení.Kdo z nich nedělal papíry před padesáti lety,by toto měl znát, je to tam už pekelně dlouho. Popřejme jim mnoho zdaru v hledání much tam kde nejsou.

Tomáš Petržela
21. dubna • 9:57

No jo ty chytráku, jenomže tam není zastavení vozidla, ale zastavit vozidlo. Pod pojmem zastavit vozidlo si představuju, že ho zastavím sám. Ledaže bychom přebírali anglické skloňování a nebo se snažili přiblížit k Ruské mluvnici. Kdo píše takovéhle stupidní otázky by měl vrátit papíry. Myslím si, že každý normální člověk ví, jak se za těmito značkami chovat a testy by měly být napsané podle toho, ne za každou cenu nachytávat lidi na prkotinách!  -TOPR-

Laada
20. dubna • 20:04

Vážení, Váš příspěvek k otázkám pro nové uchazeče o řidičský průkaz na počítači je opravdu podivný. Jezdím cca třicet let z toho jsem asi dvacet let jezdil za peníze po celé Evropě, kousku Asie a nějaký čas po severní Africe, zůčastňoval se povinných školení a naše vyhlášky, zažil jsem jich pár, jsem, nebo jsme znali a proto nám nedělalo problém vypsat test vlastně kdykoliv. Naučené odpovědi jsou Vam k ničemu, v tom s Vámi souhlasím, ale doporučuji Vám všem, kteří jste se zapojili do debaty o předmětné otázce, aby jste si přečetli součanou platící vyhlášku, která stejně jako ty předešlé vysvětluje rozdíl mezi zastavením ( z vůle a chuti řidiče) a zastavením vozidla (nezávislé na vůli řidiče). Myslím si, že studium dopravních předpisů je všeobecně opomíjená činnost a vůbec by neškodilo zavést jakési pravidlo o povinném školení každého řidiče dejme tomu jednou za tři roky. Nemyslím nějakou represi, ale pár hodin strávených informacemi o změnách oproti pravidlům, které jsem se učil a zopakování si vyhlášky platné nyní, odpovědi na otázky atd. Nakonec situace na našich silnicích je známá. Mimo jiné, ze třech pruhů na dálnici D 1 se zásadně používá střední a levý jízdní pruh, jízda na červenou je běžná disciplina, rozměry vozidla má v oku málokdo a všeobecné dopravní cítění, nebo povědomí, že na silnici, či ulici nejsem sám a když nemohu jet já, tak ty také nepojedeš je bohužel také dost běžná situace.

Tomáš Marný
20. dubna • 16:35

Páni redaktoři, pokud vám není jasný rozdíl mezi zastavením a zastavením vozidla, tak mazejte na pověřený obecní úřad vrátit řidičák a do autoškoly, ať vám vrátí školné .

jenislav
20. dubna • 14:49

Tak jsem si ten test udelal, at vim, o co jde. Uspel bych, neb jsem udelal jen tri chyby - intervaly prohlidek nebrzdeneho privesu do 750 kg, maximalni rychlost vleceneho vozidla a maximalni rychlost v obytne zone. Zarazeni prvni otazky mi prijde zcela nesmyslne (prives nemam, a kdybych si ho poridil, budu se informovat) , u druhe je to pul na pul (nikdy jsem nic nevlekl, ale uznavam, ze k tomu muze neocekavane dojit), treti beru (zil jsem v domneni, ze je to 30). Z toho, co povazuji za dulezite (krome znacek) tam byla jedina naprosto banalni prednost zprava. Takze se mnoho nezmenilo - tupe otazky zustaly, pokud se nerozrostly, toho podstatneho je pomalu.
Posledni perlicka: udelal jsem 45 bodu z 50, coz software vyhodnotil jako 89%-ni uspesnost. Nevim, kde je to chybejici procento, a moc duvery v system to ve mne nevzbuzuje...

jenislav
20. dubna • 14:30

Jak uz mnozi uvedli vyse, pojmy zastaveni a zastaveni vozidla jsou dve ruzne veci, takze spravna odpoved je jen jedna (i kdyz by se myslim daly najit jasnejsi rozlisujici pojmy - nucene zastaveni?).
Problem je ovsem s obecnou formulaci otazky. U "zastaveni vozidla" totiz nejde dost dobre pouzit cinny rod - je to neco, co se nezavisle na ridici stane, nikoliv neco, co by ridic zpusobil. Tim padem je nesmyslna formulace "Nesmite: ... zastavit vozidlo" - to se bud zastavi, nebo nezastavi, na vasi vuli to nezalezi. Pokud uz chteji chytat adepty na tom rozdilu (ktery v praxi clovek opravdu nepotrebuje), meli by polozit "neutralni" otazku, napriklad "Za touto znackou nemuze dojit k : ... zastaveni vozidla." Ovsem byl bych radsi, kdyby vic zkouseli podstatne veci, a ne slovickareni - prednosti na krizovatce, pokyny policisty, semafory...
Posledni vytka k formulaci: ryze logicky se da argumentovat, ze spravne je i odpoved B. Nesmim-li nekde zastavit, pak tam tim spise nesmim ani stat - pokud by tenhle vztah neplatil, musel by vsude pod znackou zakaz zastaveni byt i zakaz stani...

zziki
20. dubna • 16:11

ses amater je to upně jasný já měl testy na 60 a byly tam stejny otaky v poho

Bagr
21. dubna • 12:31

jj, ty jse ten profik

Jaroslav Hálek
20. dubna • 13:52

Jde o opravdovou buzeraci, či chcete-li šikanu, u níž jsem doufal, že už v nových pravidlech nebude. "zastavení vozidla" totiž podle našich pánů vševědců na vnitru znamená zastavení plynoucí z provozu (třeba v zácpě, nebo na červenou apod.). Naproti tomu pouhé zastavení znamená de facto parkování, byť krátké. Musím říci, že s něčím podobným jsem se v pravidlech jiných zemí (Německo, Rakousko, Švýcarsko a další) nesetkal. 

Marek71
20. dubna • 13:26

Tak to je teda ostuda, test nefunguje vo Firefoxe U súkromných webov to pochopím, je to ich vec a ich rozhodnutie. Ale u ministerstva je to hanba a ignorácia. Je to primitívna zálečitosť, ktorá sa dala úplne v pohode urobiť tak, aby fungovala aj v IE, aj vo Firefoxe. By som bol zvedavý, kto to pre nich robil a koľko za to zhrabol.

Pritom nikde tam nie je poznámka o tom, že to funguje iba v IE, jediná zmienka o IE je táto:
-----
Pro optimální zobrazení si proto, prosím, zobrazte okno Vašeho prohlížeče na celou obrazovku. Pokud používáte Internet Explorer, můžete přepnutí na celou obrazovku a zpět provést klávesou F11.
-----
Z čoho by som logicky pochopil, že test je funkčný aj v inom prehliadači ako IE.

wendy
20. dubna • 13:11

Nehledě na to, že tak jak, jsou odpovědi formulováno, by se dalo uvažovat o tom, že nám nabízejí jen následující možnosti - Zákaz zastavení vlevo, a zákaz jízdy vlevo. Prostě není jasné patrné, k čemu se vztahuje slovo "vlevo". Správná formulace by asi měla být následující - (A) Odbočit vlevo ani zastavit, (C) Odbočit vlevo ani zastavit vozidlo. Když už slovíčkaří, tak ať to dává aspoň smysl...

Váňa
20. dubna • 17:05

Takhle blbě a dvojznačně jsou formulovány všechny čs zákony. Spíše by mě udivilo, kdyby nová pravidla vybočila z řady.

Petr
20. dubna • 11:53

Zkousel jsem si nekolik cvicnych otazek a mam dojem, ze nektere fotky jsou z Brna - napriklad jedna situace, kdy pruh pro auta najizdi na tramvajove koleje, vypada jako ulice Selska v Obranech. Poznal by jeste nekdo nekterou z fotek?

lokto
20. dubna • 11:38

No ja neviem ale spravil som ten test na 68% cize som nepresiel a pritom jazdim uz 8 rokov rocne okolo 80.000km bez nehody. Je to skutocne vhodny test? Nebolo by lepsie keby testy zostavovali vodici co skutocne nieco maju "nacuvane" ako nejaky 25 rocny teoriou nabity zatrpknuty hotentot z ministerstva co sa chce pomstit za to ze ho v skole nemali radi, a uz si nespomina na svoje skusky z autoskoly ked si vecer pred skuskou presiel 35 testov a na druhy den to spravil na 55 bodov.

asimov
20. dubna • 11:21

Jako to je hra slovíček.... Spíš takovej test IQ, což je možná taky dobře z části. Mimochodem když tam nesmím zastavit, tak tam nesmím přece ani STÁT...... výraz pro stání se definuje delší dobou a opuštěním vozidla tuším

Mena
20. dubna • 11:07

My se taky v autoskole pred vic jak deseti lety ucili, ze zastavit vozidlo je nezavisly na vuli ridice, zatimco zastavit je zavisly. Ze si nad tim bude lamat hlavu cela redakce mi nemile prekvapuje.

Th
20. dubna • 11:01

Včera jsem při řešení těch testů také narazil na stejnou otázku a ani na chvíli jsem nezaváhal, která odpověď (či odpovědi) je správná. Kdo byl někdy v autoškole, ten musí znát termíny "zastavit" a "zastavit vozidlo". A pokud ne, tak by se měl do autoškoly vrátit, sjejně jako autor tohoto článku.

Stanislav
20. dubna • 21:18

Obávám se doby, kdy budou řidiči vědět jaký je rozdíl mezi tím, co znamená zastavit a zastavit vozidlo a nebudou mít dostatek zdravého odhadu na řešení reálných situací po městě ...

Lubos
20. dubna • 23:32

nic nezbejva nez hluboce souhlasit, to co se dneska povaluje na silnici za streva.. to by se jeden po**** ovsem, hlavne ze znaji spravne terminy

Jezevcik
20. dubna • 10:36

No, zrovna dneska jsem v radiu poslouchal, jak bajecne ty testy ted uz budou oproti soucasnym. A hele, ono to je porad stejne.
A jenom poznamka. Kdyz uvazim, ze spravnych odpovedi muze byt v techto testech vice nez jedna, tak pokud bych uvazoval dusledne logicky, tak spravne odpovedi je v tomto pripade dve, a to odpoved A a odpoved B.

Pokud bych nezaskrtl zaroven i odpoved B, tak by to znamenalo, ze sice nesmim zastavit, ale smim tam stat.

Doktor
20. dubna • 10:20

Se zeptejte pana Šimonovského, ten určitě zná odpovědi na všechny otázky v testu a ví, proč tomu tak je...

alois
20. dubna • 9:20

Je to přesně tak, jak už mnozí odhalili. Správná odpověď musí být a), protože je rozdíl v zastavit a zastavit vozidlo. Je ale jasné, že tak, jak je ta otázka položená je to opět opsaná formulace z předchozích testů a nesouvisí to celé s tou praktickou situací na fotografii. Takže pokud bude takových sitací v nových testech víc, je to zase slovíčkaření a zkoušení přesného výkladu pojmů a jejich znalostí. To už tady bylo i v předchozích úpravách v roce 2001. Otázky se opsaly, jenže v systému více možných odpovědí na jednu otázku jich bylo málo, tak tam odborník, co vytvářel testy musel spoustu variant přidat a tak vzniklo to, co se teď v autoškolách v testech píše. Hlavně se mi líbí,jak všude říkají, že budou testy lehčí. Takže chceme podmínky k získání řidičského oprávnění zpřísnit ( Německo, Holandsko ) nebo spíš dát možnost řídit každému...Způsobuje to jediné, v některých autoškolách je narváno ( neboť to bude od 1.7. dražší ) a v jiných je relativně prázdno ( neboť se čeká, až to od 1.7. bude lehčí ).

ACE.
20. dubna • 9:11

Detailně sem ty nový ještě nevokouk, ale horší než ten současnej výtvor to snad ani nemůže bejt. Už proto, že se ze 3 ot. volí jen jedna správná, ta současná zhovadilost 1-4 ze 4řech možných mě pěkně znervozňovala, nemá to nic společného se znalostmi je to jednoznačně o slovíčkaření.

mr
20. dubna • 10:56

Zákony jsou o slovíčkaření, jinaky by nemohly být v jakž takž solidní podobě a na polici by se ti neválelo 20, ale třeba 50 nebo dokonce 100 knih se zákony.
Slovíčkaření v zákonech je o jejich stručnosti a pokud možno jedinečném výkladu.

ACE.
20. dubna • 13:08

Tak si vyzkoušej současné testy, pokud jen znáš pravidla a testy se nenaučíš zpaměti, neobhájíš ani fichtla. Pak možná pochopíš o čem mluvím. Jak to pomáhá bezpečnosti na silnici. A jak napomůže výcesmyslnost výkladu.

mr
20. dubna • 14:03

Vyzkoušel jsem. Udělal jsem je na 87%.

ACE.
20. dubna • 14:43

To asi nebude pravda, nevím jak bys moh testy udělat na 56.55 bodu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mr
20. dubna • 15:10

Teď nevím, jestli si děláš srandu nebo ne. Testy mají max. 50 bodů, což je 100%, já je udělal na 87%, což znamená, že musím mít méně jak 50b a ne tebou uváděných 56.55.
Tedy sranda, překlep, nebo neovládáš procentuální počet.

mr
20. dubna • 15:07

Pokud máš zájem, hoď sem mail, pošlu ti obrázek mýho testu.

mr
20. dubna • 14:51

To asi bude, oni ty testy maji proměrlivý počet bodů, od jednoho až po čtyři. Nemám důvod lhát.

mr
20. dubna • 14:55

samozřejmě ony testy.

ACE.
20. dubna • 15:07

No jistě že mají a max. počet bodů je 65, 87% je kolik? Tak řekni na kolik si to měl bodů a kolik ot. si měl dobře, v procentech se to nikde nehodnotí. Píšeš to dost nedůvěryhodně a taky neznám nikoho, kdo by bez doslovného učení udělal rozumnej počet, včetně prof. řidičů i policajtů.

mr
20. dubna • 15:14

Max. bodů je 50, pokud si dojel až do konce, je to tam napsaný. Já měl špatně 3 otazky.

ACE.
20. dubna • 15:20

Tím se to vysvětluje, nepřečet sis na začátku že haním současně platné testy a ne ty co teprve vstoupí v platnost. Proto se taky ten příspěvek jmenuje "Horší to snad nebude"

mr
20. dubna • 15:29

Ok.

koffr
20. dubna • 11:09

meleš z hladu, zjisti si, kolik je v nasi zemi zakonniku, urcite jich dvacet neni.

mr
20. dubna • 11:41

Ano, dvacet jich není.. Ale mě stačí těch dvacet. Nepoužívám všechny. Zde nešlo o to, abych napsal kolik vydání a svazků mají veškeré zákony ČR, ale o to v jakém stylu musí být psané, aby nedošlo k enormnímu nárůstu zbytečných stránek v zákonech.

Takže použij mozek místo toho hadru, ať pochopíš, na co jsem reagoval a co jsem chtěl osvětlit.

Václav
20. dubna • 9:01

Platí pouze možnost A. Nemůže platit C,protože se nemusí jednat o vozidlo,ale třeba o jezdce.

adept na redaktora :)
21. dubna • 9:16

nebo o střelce nebo dokonce o královnu

adept na redaktora :)
21. dubna • 9:15

# vozidlo je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo nebo tramvaj,

# motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus,

# nemotorové vozidlo je vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo

Pavel V.
20. dubna • 8:57

Kdyz se na situaci podivate poradne, tak za tou znackou zakaz zastaveni je videt prechod pro chodce. Neni tedy smysl tehle otazky ten uvedomit si, ze pokud se bude blizit na prechod chodec, tak ze muzu zastavit vozidlo, aby mohl prejit a nedopustim se tim prestupku i kdyz je tam zakaz zastaveni ?

loop
20. dubna • 9:02

no vidíš, nedej bože abych si to špatně vyložil, že nesmím zastavit vozidlo a toho chodce nepřejel. Tak teď jsi mi otevřel oči a je to fakt nejlepší otázka testu, otázka co přímo životy zachraňuje!

mr
20. dubna • 10:52

Ale na druhou stranu, chodec nesmí vstupovat do vozovky a to ani na přechodě, pokud se blíží nějaký vůz.
Je to sice stupidni, jde to vyložit mnoha způsoby, ale je to pravda.

rmira
20. dubna • 8:23

z autorevue se pomalu stává politický bulvár kombinovaný s Rudým Právem, kde největší hovadiny vycházejí anonymně jako redakční....
je to škoda, když píšete o autech, je to mnohem lepší

deda Ales
20. dubna • 8:19

Nehledejte problémy tam,kde nejsou,ale u sebe ! :Zastavení vozidla / bráno jako jedno slovo )  je uvedení vozidla do klidu,vyvolané silničním provozem a neovlivněno vůlí řidiče ! Těsně před křižovatkou taky nesmíte zastavit a stát,ale když svítí na semaforu červená,tak  musím  z a s t a v i t    v o z i d l o  .!!!

Juri
20. dubna • 8:04

Co mám řidičák (asi 25 let), znám rozdíl mezi zastavením a zastavením vozidla. Děláte Autorevue a neznáte takovou trivialitu?!
J.

deda Ales
20. dubna • 8:30

Souhlasím s Vašim názorem,dnes je důležitější,když něco provedu,tak najít výmluvu a podle toho to na silnicích vypadá a na vozovkách vládne anarchie a policie místo na silnici,tak v kancelářích  Ú Ř A D U J E  !!! A lumpi se smějí a ti :pomazaní ?  shánějí advokáty. Svět se v kravskou p.... obrací.
 

loop
20. dubna • 9:00

vem si prášky proti hysterii!

zipiik
20. dubna • 8:29

taky si vzpominam, ze v autoskole pred 15 lety se v testech rozlisovalo zastaveni a zastaveni vozidla, takze zadna novinka. ma pan redaktor vubec ridicak?

Lemming
20. dubna • 7:58

Hm, akorat ty testy nefunguji v Mozille... Tedy, otazka se zobrazi, nefunguje vyhodnoceni.

bohous
20. dubna • 16:14

to je logicke, ridicak proste dostane jen ten kdo ma instalovany MS

adept na redaktora :)
20. dubna • 6:51

# zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,
# zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče

Internet určitě máte, tak byste si to mohli najít sami, nehledě na to ,že když se jmenujete autorevue, tak byste to měli samozřejmě vědět.

PF
20. dubna • 7:59

Takže dotáhnuto do extrému bych při platné volbě C musel za 10m přejet případné chodce na tom přechodu a ujet z místa činu.
Autor testu měl už moc logické myšlení a existují denně na silnicích vhodnější ukázky...

piki
10. května • 9:51

Jsou na ní zobrazeny značky zákaz odbočení vlevo a zákaz zastavení a otázka zní, co za touto skupinou značek nesmíte udělat. Možnost A) zní Zastavit ani odbočit vlevo, možnost C) Zastavit vozdilo ani odbočit vlevo.
Přechod pro chodce, stejně jako červená na semaforu nejsou závislé na vůli řidiče, takže "zastavit vozidlo" nejen můžeš, někdy i musíš !
 

Rob
20. dubna • 6:29

je tam napsáno , "nesmí zastavit vozidlo", myslí se tím tedy patrně motorové vozidlo, ale tyto dopravní značky platí např.: i pro cyklisty a kolo za vozidlo označit jistě nelze,,,proto tedy patrně jen odpověď "nesmí zastavit a odbočit" bez označení předmětu, který se pohybuje po vozovce

Riccardo
20. dubna • 15:51

Vozidlo je prostě vozidlo, nikoliv patrně motorové, ale prostě jen vozidlo, tedy i kolo. Jasné ?

Rob
20. dubna • 6:29

je tam napsáno , "nesmí zastavit vozidlo", myslí se tím tedy patrně motorové vozidlo, ale tyto dopravní značky platí např.: i pro cyklisty a kolo za vozidlo označit jistě nelze,,,proto tedy patrně jen odpověď "nesmí zastavit a odbočit" bez označení předmětu, který se pohybuje po vozovce

Rob
20. dubna • 6:28

je tam napsáno , "nesmí zastavit vozidlo", myslí se tím tedy patrně motorové vozidlo, ale tyto dopravní značky platí např.: i pro cyklisty a kolo za vozidlo označit jistě nelze,,,proto tedy patrně jen odpověď "nesmí zastavit a odbočit" bez označení předmětu, který se pohybuje po vozovce

p.m.b
20. dubna • 2:14

Za značkou zákaz zastavení může být třeba stopka nebo semafor a když pak zastavím je to zastavení vozidla nezavisle na vůli řidiče,nemusí to být jenom uváděné upadlé kolo,ale tohle nemá se současnou změnou co dělat to je ve vyhlášce už pěkně dlouho.

fahrman
20. dubna • 0:39

Asi vychazeji z toho, ze znacka se netyka jen vozidel, ale vsech ucastniku provozu ... tzn. organizovane pruvody, stada ovci apod. Pak je formulace "nesmi zastavit" obecnejsi... ackoliv baca se stadem ovci na ne nepotrebuje ridicak ;)
Navic, pokud se nepletu, je nazev znacky spravne "zakaz zastaveni" a ne "zakaz zastaveni vozidla" ... ale davam redakci za pravdu, ze to je bazirovani na hovadinach, ktere nikam nevedou.

francesco3
20. dubna • 0:55

Tam jde o to, rozlišit různý situace pro potřeby zákona, aby bylo jasný co se kdy smí a co ne. Aby bylo jasný, co je zastavení, co stání a co zastavení vozidla. Testuje to, jestli, poté co si člověk ten zákon přečet (pokuď si ho vůbc přečet, někdo se šrotí rovnou otázky) to taky pochopil. Nic víc bych v tom nehledal, sám jsem měl v testech podobný kousky.

Cynik
20. dubna • 0:51

Nene, tak to neni. Termin "zastavit" je ve smyslu zakona 361/2000 Sb. o provozu na pozemnich komunikacich odlisny od terminu "zastavit vozidlo", ackoli neni tento termin nikde vyslovne vymezen (nebo se mi mozna to ted nepodarilo najit, nemam cas to cist podrobne - jedina indicie je, ze o "zastavení vozidla" mluvi zakon v trpnem rode - "dojde-li k zastaveni vozidla", zatimco "zastaveni" je ukon a tedy projev vule ridice). Pravdu ma tedy Audipetr: "Zastavenim vozidla" se rozumi zastavení, ke kteremu dojde kvuli vnejsim okolnostem (napr. chcipne motor), zatimco "zastaveni" je dusledek aktivniho jednani ridice. Proto samozrejme muze i za znackou "zakaz zastaveni" dojit k "zastaveni vozidla" a toto pak neni samo o sobe prestupek.

Otazka je, jestli ma smysl takoveto pravnicke chytaky davat do testu autoskoly...

Karel K.
20. dubna • 8:21

Není to úplně přesně tak, jak říkáte.
Zákon 361/2000 to definuje v sekci pojmy (viz §2)




o)  
zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,

p)  
zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče,Přičemž "zastavení vozidla, nezávislé na vůli řidiče" není jen upadnuté kolo, ale obecně jakákoli situace, kterou řidič nemůže sám o sobě ovlivnit - tedy i červená na semaforu, nebo kolona vozidel apod..

Ze3gg
20. dubna • 12:57

Treba stoparka, nebo manzelka..?

Cynik (mam jinou IP
20. dubna • 15:19

To asi ne, ale treba policista ano

Marek71
20. dubna • 13:11

No... keď ja nechcem zastaviť, ale manželka ma prinúti, tak to potom je "zastavit vozidlo" a to teda možem aj na zákaze zastavenia Lebo je to nezávisle od vole vodiča.

Cynik
20. dubna • 11:45

Vidite, ja jsem pres ctrl+f vyhledaval "zastaveni vozidla" a nasel jsem jen to, co jsem nasel. Nenapadlo me zadat tam "zastavit vozidlo"

francesco3
20. dubna • 0:35

Vážení přátelé,

"zastavit" a "zastavit vozidlo" jsou dvě různé věci. Pokud zastavujete vozidlo, je to proti vaší vůli (respektive nezávisle na ní):
- upadne kolo => zastavím vozidlo
- kamarád potřebuje vystoupit => zastavím

Toť vše.

Honza Jánský
16. června • 5:53

Ahoj. Ty testy jsou prostě na nic. Přijde mi že procvičují to jak se člověk umí našprtat. Ale s tím se asi nic moc nedá udělat. Mi hodně pomohly e-testy abych prošel. Takže kdo se chystáte do autoškoly, zkuste koukout tady http://www.autostudy.cz/etesty... mi osobně to při testech zachránilo.

Tomáš Petržela
21. dubna • 10:07

Už jsem to tu někde psal. Je rozdíl mezi pojmy "zastavení vozidla" a "zastavit vozidlo".
Zastavení vozidla je nezávislé na vaší vůli.
Zastavit vozidlo - pod tímhle pojmem si představuju, že to auto zastavím sám. Ledaže bychom přebírali anglické skloňování. To pak potěš pánbů.
Čeština je krásná, tak jí takhle nemrzačme. Všichni víme, co za těmito značkami dělat, ale někdo se z nás mermomocí pokouší dělat tupce. SÁM JE TUPEC!

Pavel Novák
20. dubna • 18:40

Jo jo, přesně tak. Mě ta otázka v tomhle článku přijde naprosto jasná!

Sutrak
20. dubna • 10:53

V novych testech chteji odstranit schematicke nacrtky fotografiemi z vozidla... Pry aby to bylo realnejsi. Me by zajimalo, jak muze ridicak dostat hotentot, ktery si proste nedokaze vybavit situaci z nacrtku... A ze ty nacrtky byly opravdu jednoduche...

A jestli nekdo nezna rozdil mezi "zastavit" a "zastavit vozidlo", tak to si ten zakon asi spatne precetl...

loop
20. dubna • 8:57

to je sice pravda, ale vážně nechápu jaký tento rozdíl má vliv na bezpečnost jízdy.

ReD_wInG
20. dubna • 6:52

Je to presne tak ako pise francesco3, "zastavit" a "zastavit vozidlo" su rozne veci...  aj ked sa mi to zda ako zbytocna hra so slovickami...  aale zakon je zakon

a
20. dubna • 7:28

skodalen ze nevymysleli nieco intuitivnejsie

a
20. dubna • 7:29

a mimochodom, definovanie nuteneho zastavenia vozidla je somarina, keby ked sa mi zlomi naprava, zastavim bez ohladu na znacky a zakony. cele je to haluz

Jarda Maly
21. dubna • 10:10

Nojo, jenze za touhle znackou ti prave kolo upadnout NESMI. Takze skodovkari bacha

elipsoid
20. dubna • 1:40

Na neco takovyho si z autoskoly matne vzpominam. Tak jako tak je to ale aboslutne zbytecna buzerace. Je to zkouseni terminologie, ne praktickejch znalosti.

Čertík
20. dubna • 0:42

Taky mě to napadlo, asi máš pravdu... Opravdu by mé zajímalo, jakého hlupáka mohlo napadnout dát toto do testu, to opravdu musí být českou školou vycepovaný zabedněnec  Toto přece nikoho nenaučí jezdit správně, to je prachbídná provokace a zda tímto odhalují neznalost, tak to opravdu pardon

Audipetr
20. dubna • 0:37

Cece, jestli je to tak, tak to je fakt totalne debilni test  Ubohej chytak, fakt jak ve skole

Karel K.
20. dubna • 8:14

JJ, kolega má pravdu.
Snad bych jen dodal, že "zastavení vozidla" není jen vinou mimořádnosti, ale obecně jakýmkoli vnějším vlivem - třeba díky koloně, nebo červené na semaforu.

Karel K.
20. dubna • 8:16

Ostatně zákon 361/2000 hned v §2 (vymezení pojmů) tyto pojmy definuje takto:




o)  
zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu,

p)  
zastavit vozidlo znamená přerušit jízdu z důvodu nezávislého na vůli řidiče,

Doporučujeme

Články odjinud