Zmatené nové testy v autoškolách: co vlastně prověřují?

Od června letošního roku budou zkoušky uchazečů o řidičská oprávnění probíhat novým způsobem - místo konvenčního zaškrtávání správných odpovědí na předtištěných formulářích budete vybírat správné odpovědi na počítači. S novým technickým řešením ale přicházejí i nové otázky, projít si některé z nich můžete ve cvičném testu na stránkách Ministerstva dopravy.

Některé otázky jsou přinejmenším svérázné, některé pro změnu zbytečně zmatené. Kolega z jiné redakce narazil např. na otázku týkající se dopravních značek, která je vyobrazena na přiložených obrázcích. Jsou na ní zobrazeny značky zákaz odbočení vlevo a zákaz zastavení a otázka zní, co za touto skupinou značek nesmíte udělat. Možnost A) zní Zastavit ani odbočit vlevo, možnost C) Zastavit vozdilo ani odbočit vlevo. Kolega vyhodnotil odpovědi jako rovnocenné a zvolil obě, správná je ale jen možnost A). Lámali jsme si nad tím v redakci hlavu, ale rozdíl mezi odpověďmi A) a C) nám ne a ne dojít. Je pravděpodobné, že nám jej někdo z vás vysvětlí a rádi si jej vyslechneme, ale i když se jistě najde, není to podstatné. Problém je v tom, že otázka je zcela zbytečně matoucí. Zobrazená dopravní situace je zcela triviální a ani podprůměrný řidič by v ní neměl chybovat. V odpovědi na otázku jsme ale chybovali, což napovídá, že s testy něco není v pořádku.

Nepřipomíná vám to něco? Nám ano, školní léta, kdy bylo velmi častým jevem, že v testech mohl uspět jen ten, kdo si nejlépe prostudoval vzorové otázky a odpovědi na ně a ne ten nejznalejší, nejschopnější a nejlépe myslící. Autor testů pro autoškoly zřejmě vyrostl ve stejném prostředí, uteklo mu však, že život je o něčem jiném a naučení odpovědi na zbytečně zmatenou otázku dobrého a sečtělého řidiče nedělá...


Také si s tou otázkou nevíte rady? Pak společně věřme, že u nových testů bude k dispozici přítel na telefonu, možnost 50:50 a pomoc publika...
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků