Zlomový okamžik? Elektrická Tesla se prodává lépe než VW Golf

87 komentářů

Jozef Kostelansky
13. září • 12:27

Držím Tesle palce. Celé to kvákanie o nezmyselnosti elektromobilov mi veľmi pripomína scénu z filmu Prelet nad kukučím hniezdom. Keď Jack Nicholson chce zodvihnúť ťažkú skriňu a rozbiť s ňou okno, aby mohol utiecť, tak sa mu všetci blázni smejú, že to nie je možné. Ani jemu sa to nepodarí. Povie však: "Ale aspoň som sa o to pokúsil!"
Nicholsonovi tento spôsob úteku z blázinca nevyšiel, ale túto metódu v závere filmu úspešne použil ten obrovský nemý Indián.
Kto je kto vo filme a kto v skutočnosti, si už asi každý domyslí sám.

Zelí
15. září • 10:47

Elektrokáry jsou dnes jenom další dotační tunel. Když sleduju činnost dementů z bruselu tak mám dojem, že jejich jediný cíl je evropu ekonomicky položit na lopatky.

Berenika.ANTIDIESEL
16. září • 14:53

Hele Zelí, elektrokáry jsou supr, zato LAUFKÁRY NA SHNILÝ DINOSAURY jsou umělý přebujelý bysnys :-D

CM
15. září • 4:18

Nejde o nesmyslnost elektromobilů obecně, ale o nesmyslnost masového nástupu elektromobilů v současnosti, potažmo nesmyslnost velkých daňových úlev v současnosti. Pokud se to někomu líbí, ať si to koupí, ale technologie elektromobilů je ještě v plenkách. Ona ani ta výroba a likvidace současných akumulátorů není vůbec ekologická.

x12345678
13. září • 13:39

Fantazírujete. Tady nikdo nenapsal ani písmeno o nesmyslnosti elektromobilů. Řeč je o tom, zda jde o jedinou cestu, správnou cestu a zda je mravné či nemravné ji zametat právě v současné etapě nesystémovou daňovou úlevou, která není ani trochu zanedbatelná a kdoví, zda je smysluplná.

Kenny
12. září • 20:23

Tesla je dobrý projekt, já tomu fandím. Byť se divím že to vznikalo z nuly a nevzala si to pod křídla nějaká stávající automobilka. Přecejen zkušenosti s kastlí, zavěšením kol atd, byť je to celé jiné než běžná auta jj.

LanRic
12. září • 16:32

Norsko se doslova zbláznilo z elektromobilů. Žádná daň, žádné placení parkování, možnost jezdit v pruzích pro autobusy a na nějakých úsecích jsou osvobozeni od mýta. Pro Nory to musí být něco neuvěřitelného, protože mají obecně šílené daně (až 80%) a najednou tohle. Ale aby nedošlo k mýlce - na samotná auta nejsou žádně dotace, jen jsou osvobozeni od daní. Tudíž nikdo nebere nic z kasy, jen nedře majitele na daních.
I když si myslím, že jim to dlouho nevydrží a je to jen jakýsi "program" aby se lidé naučili kupovat tato auta a časem se na ně nějaká daň najde.PS: Zajímalo by mně jaký je rozdíl v dojezdu, při jejich teplotách během zimy.

x12345678
12. září • 17:07

jen nedře majitele na daních...? No ano, jenže aby zbylo na rozvinutý norský socialismus, požírající (jako každý socialismus) obrovské peníze, dře o to víc ostatní. Takže to nic nemění na tom, že za majitele elektrického jezdítka platí ostatní.

LanRic
12. září • 18:50

Ve zkratce - u nás by to tak určitě dopadlo. Ale Norsko má velkou výhodu z výše uvedených důvodů. Myslím, že bychom se měli podívat jak to řeší třeba v Nizozemí, to je trochu by byla pro nás trochu legitimnější situace.

LanRic
12. září • 18:36

Ano i ne. Norsko je bezpochyby socialismus jak poleno, který musí krmit svoje bohaté sociální programy z vysokých daní a nerostného bohatsví. Tady je jasné jak to funguje. Ale podpora elektromobilů je na trochu jiné bázi. Není to podpora ve stylu dotování, kde ve výsledku "ušlé" daně musí doplatit z kapes občanů. Je to jako investice, kterou dělají i vyspělé západní státy třeba velkým podnikům. Tzn. že stát nezatíží určitou oblast daněmi aby se mohla rozvíjet - např. sníží daňovou sazbu na vstupní suroviny, takže výroba zlevní a podnik prosperuje - což se ve výsledku vyplatí všem(v ČR prakticky neexistuje). V tomto ohledu to není jen investice neinvestice do "kvalitnějšího života", chcete-li, ale jednoznačná finanční výhoda. První je další krok k energetickému osamostatnění od importu drahých energií, nebo lépe řečeno okrádání se o vlastní zdroje určené na export. Protože Norsko je schopno vyrobit si až 99% elektrické energie samo díky vodním elektrárnám, tak může ropu prodávat zbytku světa a vydělávat si na socík. Plus jako malý bonus je tu fakt, že Norsko těží suroviny na výroby baterií, takže prakticky vydělává na každém prodaném elektromobilu nebo hybridu, ale to je jen drobnost. Tudíž tato podpora se nijak neprojevuje na daních občanů a to ne jen teoreticky, ale i čistě nominálně.

jogurt
12. září • 19:54

Já bych oponoval. Jedno jablíčko plus jedno jablíčko jsou dvě a ne tři jablíčka, jak si socialisté vždy myslí. Takže i to třetí někdo musí zaplatit. V surovinami obdařeném Norsku, které by při normálním prostředí dobře žilo i s nulovými daněmi, jsou to daně, které i pro hodně nenažranou EU jsou nestravitelné. A když obdaruje nezdaněním jednu skupinu motoristů, ty peníze neušetří menšími výdaji do absurdního sociálního molochu. Ty chybí a nezíská je prodejem většího množství ropy či plynu. Získá je tím, že zkasíruje platící daňové poplatníky, zavede další zpoplatněné mosty či silnice, zvedne sazbu spotřebních daní nebo daní z příjmu. a nebo je alespoň nesníží, ač by mohlo.

LanRic
12. září • 21:16

Ano, v běžném případě by to takhle fungovalo. Ten chybějící potencionální balík peněz vybraný na daních se samozřejmě musí někde projevit. Nejsem zastánce sociálního modelu, proto vím o třetím jablíčku. Jenže v tomto případě to není jedno jablíčko, ale třeba desetina jablíčka kterou Norsko bere jako investici do "lepšího života". A desetina je to proto, že tím mechanismem který jsem popsal v předchozím příspěvku se už několik let zefektivňuje dopravní infrastruktura celého Norska - mosty, tunely, železnice a bůhví co ještě . To je fakt. A protože je to "desetina" jablíčka, tak tu není vůle nebo potřeba brát si to zpět z daní. Ať už je to jakákoliv daň nesouvisející s elektromobily. Samozřejmě tento systém má své hranice a když bude moc elektromobilů nebo menší výnos, tak se tento systém stane neefektivním. Proto, jak jsem psal v prvním příspěvku, to vidím spíš na středně dlouhý program než na trvalý status. Časem přijdou daně a odejdou výhody, ale to už bude doba, kdy se elektromobily promění z prakticky experimentu na konkurenceschopný produkt (normální cena, normální dojezd atd.), jak se to stalo časem téměř s veškerou moderní technologií. V tu chvíli bude mít Norsko tu výhodu a vydělá na tarifech za elektřinu nebo na něčem podobném.
Toť můj názor. Samozřejmě to může být jinak a chudáci Norové si to zaplatí jako my solární elektrárny. Je tu dost možností.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
13. září • 11:41

To ovšem vychází z premisy, že elektomobilita systémem plug-in JE do budoucna správnou cestou a oni pouze přemosťují přebytkem peněz dočasno.
A moje pochyba zní: Je opravdu právě elektromobilita tou správnou cestou? Nebude třeba za pár let daleko rozumnější metodou něco jiného, třeba energie v setrvačníku, který ti "čerpací" stanice roztočí za půl minuty nebo třeba vodík nebo třeba stlačený vzduch nebo třeba indukční pohon něco úplně jiného? Nevyhazuje náhodou Norsko prachy za chiméru, která aktuálně neřeší z dlouhodobého pohledu vůbec nic? Hmotnost akumulátorů, pomalost jejich nabíjení, ekonomické a enviromentální náklady na jejich výrobu jsou nezanedbatelné pojmy bez jasného světla na konci tunelu.

Jiri
14. září • 17:53

Jste strasne kratkozraky a divate se jen na to co je ted. Uz dnes je jasne, ze jediny skutecny zdroj energie, ktery tu mame a budeme mit je slunce. Teto energii se nic nevyrovna. Je tedy treba teto energie vyuzit.Az aut na eletriku bude hodne, nove veci se objevi. Mnoho z nas ani nevi, co velke automobilky maji v supliku.Uz dnes jsou experimentalni domy, ktere jsou plne sobestacne. Misto baterii pouzivaji nadrze na vodik. Kdyz je hodne slunce, tak se energie prevadi na vodik. A v zime se energie doplnuje z vodiku. Auto na elekriku je soucasti tohoto domu. Bohuzel je to jeste drahe. Okolo $500,000, ale to neni podstatne. Dulezite je, ze to jde.Jsem rad, ze auta na elektriku se stavaji skutecnosti. Bohuzel obrovske firmy, ktere maji prachy z ropy moc radi nejsou, tak se vse brzdi.

Ja
13. září • 13:02

Takže podle Vás je lepší se o nic nepokouset, sedět doma na zadku a čekat než nějaký vědec něco vymysli, pak čekat na někoho kdo to vyrobí a začne se to snažit prodávat? A pokaždé se najde náznak/předpoklad že by se mohla objevit lepsi technologie takže by zase všichni měli čekat na něco lepšího? neříkám že elektromobilita nemůže být slepá vývojová větev ale za pokus to stojí. Protože pokud by nikdo nekonal a pořád bychom čekaly na něco lepšího, ještě teď skáčeme po stromech:)

Zelí
13. září • 18:50

Když vyhodíš bilion korun do černé díry dotací na soláry tak ti chybí peníze na ty vědce, kteří možná mohli něco vymyslet. Ale to platí i pro politickou dotaci do projektu elona muska a jiných tunelářů.

Ja
13. září • 20:37

A kdo tady mluví o nějakých dotacích na výrobu solární energie??

jogurt
14. září • 9:15

Nemáš náhodou zásadní problém s chápáním psaného textu?

x12345678
13. září • 13:37

To určitě ne. Jen mi tam dost zásadně přebývá ta benevolence nemravného státu daleko za hranicí daňového extrémismu, který ulevuje jedné skupině, zatímco jinou dře brutus sazbami, aniž by bylo jasné, že jde o správnou cestu z pohledu obecného blaha.

Zelí
13. září • 12:56

V současnosti neexistuje žádný skutečný konkurent pro fosilní paliva kromě JE. Neexistuje žádný akumulátor, který by v 1kg uchoval tolik energie jako 1kg nafty nebo benzínu.

Walkeer
24. října • 14:22

graphene, cesky grafen, dejte to do googlu a divte se :)

Zelí
12. září • 20:14

Norsko má přebytek peněz z těžby ropy. Co je chvályhodné je to, že norové po stovkách let živoření si uvědomují, že etapa těžby ropy bude krátká a skončí a nechtějí to všechno prožrat a udělat ještě obrovskou sekyru, jak je v evropě zvykem. Chtějí zkusit, jestli mohou zajistit mobilitu elektrokárama a na to chtějí použít peníze, které mají z těžby ropy. Oni mají navíc i přebytky elektrické energie z hydroelektráren, čili pro ně to možná cesta je a je možno říct, že je tento záměr v celém rozsahu ekologický.
To, že já si to nemyslím, ještě neznamená, že to nemohou zkusit a že nemají pravdu. Jsou to koneckonců jejich státní peníze a jestli to vydají za pastelkovné, dávky pro muslimské povaleče nebo do podpory elona muska je jejich svatá věc.
Jenom doufám, že to nějakého dementa typu bursík-kalousek nenapadne zavést tady.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LanRic
12. září • 21:32

Tentokrát s tebou musím souhlasit. V Norsku mají šanci, že si vytvoří jejich vysněnou dopravní infrastrukturu, ale u nás to není proveditelné ani ve zlomku jejich rozsahu. U nás by to dopadlo v lepším případě velkými řečmi o přiblížení moderní západní kultuře, která by byla reprezentována maximálně tak pěti místy parkování kdesi v centru města. Což by byl určitě volební trhák na plakáty. V horším případě, obrovským tunelem. Tudíž možná dobře, že tu tyto tendence nejsou a nemůže se nic potenciálně pokazit.

Ja
12. září • 16:56

Tesla Model S v US specifikaci ujede v zimě 300 kilometrů.http://www.youtube.com/watch...

runner42
12. září • 17:48

V lehké zimě. Otázka je, kdyby venku bylo -30. Já třeba chci ráno odjet od horské chaty..

Ja
12. září • 19:17

Evropská specifikace by měla být na "tuhou" evropskou zimu připravena o něco lépe než US verze takže Vám s odjezdem na horskou chatu nic nebrání :)

x12345678
13. září • 11:54

"by měla být".. zatím dostupné akumulátory mají se zimou zásadní problém a to by měla být je za ceny jejich hmotnosti, izolace, systému udržení teploty. To stojí prachy a energii.
Chápu jistou smysluplnost hybridů při ukládání krátkodobých energetických přebytků - zejména energie brzdění - do elektrochemického nebo lépe elektrického náboje nebo mechanického setrvačníku. To je jasně věc s dobrým - byť omezeným využitím.
Chápu vývojovou cestu elektromobility jako pokusu o řešení otázek závislosti na ropě a enviromentálních dopadů, ale nevnímám ji v aktuální epoše jako něco, co je jisté, že se v budoucnu masově uplatní. Možná ano ale možná vůbec ne. A možná jen jako doplněk jiného, operativnějšího zdroje energie, tedy opět jako nic víc než hybridní vylepšení. Byť jde o globální strategii budoucnosti dopravu, nejsem vůbec přesvědčen o tom, že jako jasný komerční produkt to má mít masovou podporu z veřejných zdrojů, byť bohatého státu.

LanRic
12. září • 17:46

Díky

Fino
12. září • 15:45

Elektropohon je jen jedna část při snaze eliminovat emise a šetření životního prostředí. Změnit se musí rovněž výrobní technologie automobilů samotných. Například použitím tzv. doživotních univerzálních podlahových plošin z možností variabilní výměny karoserie.

Revan_21
12. září • 17:12

Pohon na elektřínu - tedy na baterii poháněný elktro motor, protě nemá budnoucnost... Nemáme dostatečně technologicky vyspělé baterie k takovému používání.
Mnohem lepší cesta je pohon vozidla na vodík... at už jeho spalováním, nebo výroby elektřiny... Výroba vodíku je ale stále taky dost drahá, ale zdá se mi to blíže než pohon na baterie...

Walkeer
24. října • 14:21

Presne tak, stejne jako kazdy vi, ze objekty tezsi nez vzduch nidky nepoleti a dalsi podobne "pravdy". Navic, kdyz si pozorne precetete vas prispevek ,tak si mozna uvedomite, ze v jedne vete pouzivate soucasny cas, tedy ze nemame baterie (na co jezdi tesla?) a pak ze nema budoucnost, cimz se odkazuete na cas budouci. Jinymi slovy, dilo nema budoucnost, protoze zrovna ted jist nepotrebuji. Uz chapete, kam mirim? klicove heslo na konec: vygooglete si vyraz "grafen", anglicky graphene a jeho aplikace v super kapacitorech

Fino
12. září • 17:36

Vše je zatím v plenkách, ale snaha vydat se touto cestou tu je - ať již cestou hybridu na bázi vodíku, či baterií. To, co se dnes jeví jako utopie, za pár let už může být naprosto běžné (viz např. v technologie mobilů). Změnit se to musí tak, jako tak, páč fosilní zásoby nejsou nevyčerpatelné.

Madarska sova
12. září • 14:35

Energeticka narocnost vyrob benzinu acropy je naozaj striktne dana.. 7kWh na galon benzinun zahrna 2 navacsie polozky. Priamu spotrebu el energie - hlavne pri odsoleni ropy a v mensej miere pri chem procesoch na zuslachtenie konecneho produktu a na samotny chod rafinerie.. Nepriama spotreba pri samotnej destilacii ropy ked nemozeme hovorit o elektrickej ale skor o tepelnej energii - ale tomnic nemeni na tom ze sa stale jedna o energiu ako taku. Takze miesto toho aby sa pouzila energia na zahriatie milionov litrov ropy denne na cca 300 stupnov /jedna rafineria/ sa tato energia da kludne pouzit na vyrobu mil kWh el energie.. Rafinerie oba tieto kroky teda vyrobu el energie ako aj vyrobu tepelnej energie robia najhosim moznym sposobom s pohladu ekologie : spalovanim odpadovych ropnych produktov..

runner42
12. září • 17:11

Co je špatného na spalování odpadních ropných produktů? Jak byste si to představoval, třeba že budu odpadní produkty nekde vylévat a vedle rafinérie si ještě postavíme reaktor? Pobavte nás...

x12345678
12. září • 16:59

mno ehmm, nic proti tomu. Až na to, že ropa se nedestiluje jen pro pohonné hmoty. Ještě taky potřebujeme plasty, rozpouštědla, letecké palivo, hafo dalších organik. navíc surová ropa je jako palivo dost blbě použitelná. Takže dokud se něco zásadně nezmění, pořád budeme krakovat drtivou většinu. A ještě další téma: globálně je úplně jedno, jestli na ropu jezdíš pomocí spalovacího motoru, nebo ji spaluješ v elektrárně a tu elektřinu pak s nějakou ztrátou láduješ do aut. Pořád je to rychlé spalování fosilních zásob. Problém dopravy vyřeší smysluplné obnovitelné zdroje alias on-line energie. A to zatím neumíme a hned tak umět nebudem. Dovedeš si například představit obří solární elektrárnu na Sahaře? Energeticky jistě ano, Evropa a Afrika by na ježdění, svícení , topení a provoz cirkulárek nespotřebovaly ani gram ropy a uhlí. Technicky zatím utopie. Totéž můžeme tvrdit o Atlantickém oceánu a Severní Americe, tam ještě s bonusem neexistence hurikánů. Taky zatím utopie. Ještě dlouho se bez fosilních paliv neobejdeme.

Ghostyx
12. září • 11:34

Fandím tomu projektu Elona Muska... Má prachy a může to protlačit skrz ně... Elektropohon má velkou budoucnost! Ty S-kový káry vypadají velmi dobře a už teď dojedou v reálném provozu něco málo přes 350 km. Zrychlení maj neskutečné, maximálku omezenou, ale to je jedině dobře. Jejich velkou výhodou je, že pokud vymyslí dokonalejší baterie, tak se ty původní ze spodku auta jenom odjistí pár šrouby a vymění za nové a jede se dál. Na mechanických částech se nic nemění. Má to neskutečnou budoucnost, v mechanických částech se na auťáku nemá, co podělat, nemění se pravidelně olej, filtry apod. nesmysly, jen snad brzdové destičky a kotouče po sjetí, jako obvykle... ;-) Ještě porazit tu parazitující petrolejářskou "ručnikářskou" a na nich hlavně US finanční lobby... B-]

Berenika.ANTIDIESEL
16. září • 14:49

PŘESNĚ TAK! ELEKTROPOHON JAKO MÁ TESLA MODEL S http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/... JE BEZÚDRŽBOVÝ. NÁKLADY NA SERVIS TÉMĚŘ ŽÁDNÉ OPROTI SPALOVÁKŮM NA SHNILÝ DINOSAURY, KDE JE MILIÓN ZBYTEČNÝCH SOUČÁSTEK. A NÁKLADY NA PROVOZ?? 100Kč ČESKÉ ELEKTŘINY NA 100km :-D

Vana666
16. září • 7:24

Ghostyx: Souhlas, elektropohon má velkou budoucnost. Zatím ale bohužel dost vzdálenou a jestli někdo nevymyslí výrazně lepší úložiště energie než současné akumlátory tak na tom ani Musk nic nezmění

Berenika.ANTIDIESEL
16. září • 14:42
Q
12. září • 16:58

Video o vyrobe Tesly zo serialu "Megafactories".
http://www.youtube.com/watch...

Vana666
12. září • 14:04

Ghostyx: pokud někdo vymyslí lepší baterie, změní se půlka světa, ne jenom elektromobily. Akorát že na ty lepší baterie čekáme už sto let (byť v poslední době se to přece jen trochu zlepšuje)

x12345678
12. září • 16:49

Asi nemyslíš baterie ale akumulátory. Baterie je když postavíš X krát něco za sebe. Třeba dělo nebo raketomet nebo elektrický článek nebo něco jiného.
Ale ani akumulátory to nebudou. Řešení se jmenuje kondenzátor, ale je potvora hodně v plenkách.

Vana666
12. září • 18:07

x1-9: No slovíčkařit snad nemusíme, všichni víme oč tu běží.Jinak já bych blízkou budoucnost viděl jako kombinaci palivového článku s menší baterií nebo hentým kondenzátorem. Páč v plenkách jsou jak akumulátory, tak i ty kondenzátory a furt ještě nejvíc energie jde skladovat v chemikáliích.Odhadovat vzdálenější budoucnost si netroufám

x12345678
12. září • 19:37

Jo, to bylo friendly šťouchnutí. Jasně, že akku jsou v plenkách, byť trochu odrostleji než kondíky. jasně, že nejvíc energie jde ukládat a zase čerpat chemicky. A fungují pro spotřebu, jenže jsou prakticky nepoužitelné pro reálné plnění energií v reálném čase. Představa, že zastavím u elektropumpy a tam si na x hodin zdřímnu, než se akku nakrmí, je komická. Joo, kdyby to pak frčelo 2000km, tak klidně jo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
J
13. září • 8:03

200 km za 1 hodinu je realnych2000 neprejde ani bezne auto

x12345678
13. září • 11:31

A jejda, tys jako obvykle nepochopil, o čem tu je řeč.

J
13. září • 16:52

... a preto si napisal nezmyselny prispevok. :-)

jogurt
13. září • 21:27

Ale jdi, ostatní to pochopili.

J
14. září • 14:30

nezmysel sa neda pochopit a ty nie si vsetci :-)

Gouda
12. září • 11:45

Jenže elektromobil samotný je jenom třetina problému. Druhá a třetí třetina - výroba a distribuce elektřiny - nejsou a dlouho nebudou na smysluplné a efektivní masové nasazení elektromobilů připravené.

madarska sova
12. září • 11:58

prezradim ti tajomstvo.. krute ale pravdive.... Benzin nerastie sam od seba na ben pumpe.. Benzin sa vyraba.. A vyraba sa frakcnou destilaciou ropy.. A vies že pri nej sa na každy jeden barel galon vyrobeneho benzinu spotrebuje cca 7 KWh el energie??? Takze na 6 - 7 litrov benzinu - teda na 100 km jazdy potrebujes cca 14 - 15 KWh tej zlej hnusnej skared elektriky ktoru tak nemas rad...../co prieernemu elektromobilu staci na takmer 100 km jazdy/ nie je v tom zaratana tazba ropy doprava ropy rozvoz hotoveho benzinu precerpanie do nadrzi atd

Gouda
13. září • 17:42

Nauč se číst a myslet. A až to uděláš, tak pochopíš, že bez fúze je masové nasazení elektromobilů utopie. Mě se to taky nelíbí, ale je to fakt.

runner42
12. září • 13:23

Pleteš si energii s elektrikou :-D

Madarska sova
12. září • 14:19

Odpoved vyssie. Odsolenie ropy a k tomu treba co....???? Ano Bohouši... Veeeeeela elektriky..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
12. září • 16:45

A ta se vyrábí kde a z čeho? V rafinérii z odpadních směsí.

J
13. září • 8:02

Nemate pravdu. Niekedy beru vsteku z vonku!Rafinerie spotrebuvaju 5 vsetkej elektriny v SR %.
Tepláreň je súčasťou rafinérie Slovnaft od začiatku 60-tych rokov. V plnej miere zabezpečuje dodávku tepla pre Slovnaft, výroba elektrickej energie v teplárni predstavuje asi dve tretiny potreby celého podniku.

runner42
15. září • 20:31

Víš co, přečti si tuhle bakalářku a možná pochopíš, jaký blbosti tady kážeš a že celková energetická náročnost výroby, uskladnění, transportu a využití benzínu a elektřiny je věc mnohem komplexnější a to že vedou dráty do reafinérie neznamená vůbec nic!
http://dspace.upce.cz/bitstream/10195/37064/1/P... ...

Jas
12. září • 13:48

Ani tak moc neplete, protože energii lze jaksi volně převádět a kW v elektřině jsou totéž co kW v naftě nebo benzínu, případně uhlí, dřevu a dalších paliv. Watty jsou prostě jen jednotka výkonu, takže opravdu to lze porovnat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
15. září • 8:05

Prosím?? Volně převádět to můžete leda na papíře. Elektrická energie není primární energetický zdroj ale nosič.

madarska sova
12. září • 11:58

galon... barel tam bol omylom

x12345678
12. září • 12:47

Pro frakční destilaci ropy se jako topná energie nepoužívá elektřina, takže se zase vrať do reality.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Madarska sova
12. září • 14:14

Google ti da odpoved na tvoju neznalost... Prvy krok k tomu aby sa ropa mohla destilovat????? Odsolenie.. A co na to treba??? Elektriku.. Veeeeeeeela elektriky

x12345678
12. září • 17:03

Google je fajn. Jen tak trochu se v něm nedočteš, že na tu elektřinu se v rafinériích používají jinak nevyužitelné ropné odpady.

J
12. září • 21:11

Rafinerie spotrebuvaju 5 vsetkej elektriny v SR %.Tepláreň je súčasťou rafinérie Slovnaft od začiatku 60-tych rokov. V plnej miere zabezpečuje dodávku tepla pre Slovnaft, výroba elektrickej energie v teplárni predstavuje asi dve tretiny potreby celého podniku.http://www.slovnaft.sk/sk/o_nas/pre_media/tlacov... ...

J
12. září • 21:06

Vsetko sa da vyuzit aj inak ako na spalovanie.Napriklad precistit este jednou destilaciou a mame vosk na lieky.

x12345678
13. září • 11:29

Destilací rozhodně ne. Hydrokrakem možná, ale dost těžko. Nejefektivnější způsob zpracování těžkých zbytků je hořák. Ale ten vosk by stál víc, než kdyby ho dováželi letecky z Botswany od tamního vzácného kmene včel Nguru Bzzum.

J
13. září • 16:51

:-))))Vsetko nie je o cene. A spalovat nedodestilovanu ropu je skoda.

Jas
12. září • 13:53

No, nepoužívá se jako topná, ale tzv. "pomocné provozy" a "provozně důležitá zažízení" na teplo nejednou. Čerpadla, ventily, řídící systémy, měřící systémy, to všechno spotřebovává elektrickou energii a ne málo. Jistě, taková rozumná rafinerie používá zbytky z výroby ropných látek k výrobě elektřiny pro vlastní spotřebu, ale stejně...

Zelí
12. září • 20:03

Plácáš hovadiny. Nic o tom nevíš. Veškerá energie potřebná pro těžbu a zpracování ropy se bere z vytěžené ropy. Do rafinerií žádná elektřina neproudí.

J
12. září • 21:15

Rafinerie spotrebuvaju 5 vsetkej elektriny v SR %.Tepláreň je súčasťou rafinérie Slovnaft od začiatku 60-tych rokov. V plnej miere zabezpečuje dodávku tepla pre Slovnaft, výroba elektrickej energie v teplárni predstavuje asi dve tretiny potreby celého podniku.

Zelí
13. září • 12:50

Slovnaft je jako rafinerie tzv. hovno v trávě. Je to velká nula. A tudíž není měřítkem ničeho.
Ve skutečnosti se na zpracování ropy spotřebuje z této ropy malá část na provoz rafinérií. Externě není nutné žádné další energie dodávat.

J
13. září • 16:54

Slovnaft v Cr nema konkurenciu a kazda rafineria berie podstatne mnozstvo elektriky zvonka. cca 30 az 40%

J
12. září • 21:05

Ty trepes.A elektrika co vznikaa v rafinerii by mohla dobijat elektromobil a presiel by rovnaku vzdialenost a este by vsade nerozhadoval olovo a ine nebezpecne latky.Mas rad obilie a ine jedlo, napriklad kukuricu alebo prasa co to zere, od cesty?

x12345678
12. září • 17:02

Co by s těmi zbytky dělala jinak, kdyby z nich nevyráběla elektřinu a páru pro vlastní potřebu? Spalovala by je bez užitku.

J
12. září • 21:02

Elektrinu z 5% zbytkov ropy by mohla pouzit na dobijanie elektromobilov miesto vyroby benzinu. Spotreba rafinerii na Slovensku je 123 000 kWh elektriny rocne na osobu (vacsina na benzin a naftu), moja spotreba doma je 1000 kWh.
Rafinerie spotrebuju asi 5% vsetkej produkcie elektriny.
Mohol by som jazdit len cisto elektrickymi vlakmi a elektrickami - z vodnej elektrarne.
Vyroba benzinu a nafty na spalovanie v individdulanej doprave tak vyznie ako ciste zamorovanie karcinogenmi v extremnom mnozstve.Zaujimave postrehy a vysvetlenia
Elektricke auto priemerne (ak vodna elektraren tak 0) 40 g CO2
Benzinove istych 600 g CO2
http://www.youtube.com/watch...

J
12. září • 21:16

cca 30% elektriky si rafionerie beru zvonku
Tepláreň je súčasťou rafinérie Slovnaft od začiatku 60-tych rokov. V plnej miere zabezpečuje dodávku tepla pre Slovnaft, výroba elektrickej energie v teplárni predstavuje asi dve tretiny potreby celého podniku.

runner42
12. září • 10:40

U mě doma se za poslední rok zase nejvíc kupoval Jeep Grand Cherokee. Výpovědní hodnota nula.Pokud si uvědomíme, že Tesla S je v Norsku díky výjimce z daní (50% ceny vozidla) levnější než Octavia Combi, je to vlastně hodně špatný výsledek.

marcp
12. září • 19:47

niečo mi tu nesedí - Model S stojí 70.000USD v USA a asi 70.000€, žeby bol až tak lacný v Nórsku? B-]

runner42
13. září • 7:16

V Norsku stojí Tesla 420 tisíc norských korun což je 73.000$.

marcp
12. září • 19:59

*70.000€ v EU...

M!
12. září • 12:27

Grand Cherokee, ten nový? Jak jsi s ním spokojen, uvažuji o něm pro manželku?
Dík

runner42
12. září • 13:20

Nene, r.v. 2012, koupil jsem ho lehce ojetý na jednu sezónu na zkoušku s tím, že když bude vyhovovat, nechám ho rodičům a půjdu do modelu 2014, který ještě nešlo objednat.
Mám Overland s 3.0 CRD je to ideální rodinné auto, solidně postavené za fantastickou cenu. Nemůžu si ho vynachválit, žádné závady, jediné co mě trochu vadí je servisní interval každých 15.000 Km, což je u mě tak 4 měsíce. Na jaře vyměním za 2014 Limited se sedmirychlostním automatem a s pár doplňky, protože pro naše užití tahle výbava jinak zcela dostačuje.

Kankunen
12. září • 10:49

Hlavně ta zvrácenost, že lidé platí daně, aby se složili někomu na auto.

J
13. září • 8:06

Skor za elektricke auto neplatia dane, nie ze sa im ini zlozia.Ale tu nejde o peniaze skor je Tesla najbezpecnensjie auto. A, jazdia denne do 40 km, a Tesla zvladne 400.

runner42
13. září • 17:55

Ničím nepodložené kydy miluju nejvíc :-P

J
14. září • 14:26

tak to máš špatný :-)):-)):-))

x12345678
12. září • 16:40

To je princip daní. Daněmi se skládáme někomu na provize, jinému na podporu do natažené dlaně a třetímu na úřednický plat, za který nás nekontrolovatelně sekýruje. A menší částí též na důchody, silnice (s výhradou), bezpečnostní složky (s výhradou), učitele (s výhradou),.......

Doporučujeme

Články odjinud