Zloději ukradli kola z Mercedesu C63 AMG. Běžná praxe i v Česku

Nepříjemný pohled čekal na majitele Mercedesu C63 AMG, ze kterého zloději přes noc ukrali všechna čtyři kola. Auto totiž dost zřídili...

V Kodani došlo k incidentu, který naštve asi každého, kdo má rád auta. Ráno totiž majitel Mercedesu C63 AMG nalezl svého miláčka kompletně bez kol. Nejenže zloději ukradli kola, oni dokonce tak špatně auto po vyzdvižení heverem podložili, že se poničily se jak brzdové kotouče, tak i boční prahy. To byt nápad, pokládat auto na přepravky od piva. O pachatelích to ledacos vypovídá.

Kola podle policie putovala nejspíše přes Německo někam do východní Evropy, automobil byl ale naštěstí pojištěn, takže na cestě je již údajně nová sada disků. Rozhodně však jde o nepříjemnou situaci a zbytečně starosti. Majitel také prohlásil, že od této chvíle bude automobil "spát" doma.

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Stejné případy krádeží jsou však běžné i u nás. Policie ročně zaznamená tisíce případů odcizení kol, světlometů, audiosystémů a navigací ze zaparkovaných vozidel. Své o tom ví i jedna firma, která měla na začátku roku 2016 školení na Lipně. Tehdy bylo z osmi stojících vozů Škoda Superb ukradeno 32 kol. Celková škoda se vyšplhala na 400 tisíc korun.

A jak už jsme naznačili, nekradou se jen kola. S ukradenými světlomety a kapotami se setkali shodou okolností také na začátku roku 2016 v Jirkově u Chomutova. Tehdy zde skupina zlodějů nejdříve zkratovala pouliční osvětlení, aby pak měla větší klid na očesání celkem sedmi vozů. Jednalo se především o Škody Octavia druhé generace a Fabie první a druhé generace.

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Postupem času však kráděže automobilů, jejich součastí a počty vloupání do kabin klesají. Důvody jsou zřejmé. Především už dnes vozidla mají různá bezpečnostní opatření, díky kterým můžete i přes mobilní telefon sledovat, zda se s vozem něco neděje. Bezpečnostní šrouby na kolech jsou dnes již také běžné, byť ne "neprolomitelné".

Například v minulém roce bylo u nás ukradeno celkem 4919 automobilů, do 14.513 se někdo vloupal a policie také zaznamenala celkem 3814 kráděží součástek. To je kupříkladu oproti roku 2015 pokles. Kdybychom však chtěli srovnávat například s rokem 2003, dostaneme se k úplně jiným číslům. Tehdy bylo například běžně ročně ukradeno i více než 23 tisíc automobilů.

Foto: Carscoops a Blesk.cz
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků