Zloději ukradli kola z Mercedesu C63 AMG. Běžná praxe i v Česku

Nepříjemný pohled čekal na majitele Mercedesu C63 AMG, ze kterého zloději přes noc ukrali všechna čtyři kola. Auto totiž dost zřídili...

V Kodani došlo k incidentu, který naštve asi každého, kdo má rád auta. Ráno totiž majitel Mercedesu C63 AMG nalezl svého miláčka kompletně bez kol. Nejenže zloději ukradli kola, oni dokonce tak špatně auto po vyzdvižení heverem podložili, že se poničily se jak brzdové kotouče, tak i boční prahy. To byt nápad, pokládat auto na přepravky od piva. O pachatelích to ledacos vypovídá.

Kola podle policie putovala nejspíše přes Německo někam do východní Evropy, automobil byl ale naštěstí pojištěn, takže na cestě je již údajně nová sada disků. Rozhodně však jde o nepříjemnou situaci a zbytečně starosti. Majitel také prohlásil, že od této chvíle bude automobil "spát" doma.

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Stejné případy krádeží jsou však běžné i u nás. Policie ročně zaznamená tisíce případů odcizení kol, světlometů, audiosystémů a navigací ze zaparkovaných vozidel. Své o tom ví i jedna firma, která měla na začátku roku 2016 školení na Lipně. Tehdy bylo z osmi stojících vozů Škoda Superb ukradeno 32 kol. Celková škoda se vyšplhala na 400 tisíc korun.

A jak už jsme naznačili, nekradou se jen kola. S ukradenými světlomety a kapotami se setkali shodou okolností také na začátku roku 2016 v Jirkově u Chomutova. Tehdy zde skupina zlodějů nejdříve zkratovala pouliční osvětlení, aby pak měla větší klid na očesání celkem sedmi vozů. Jednalo se především o Škody Octavia druhé generace a Fabie první a druhé generace.

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Klasické vozy Porsche jsou v bezpečí. Pomůže je chránit sledovací systém

Postupem času však kráděže automobilů, jejich součastí a počty vloupání do kabin klesají. Důvody jsou zřejmé. Především už dnes vozidla mají různá bezpečnostní opatření, díky kterým můžete i přes mobilní telefon sledovat, zda se s vozem něco neděje. Bezpečnostní šrouby na kolech jsou dnes již také běžné, byť ne "neprolomitelné".

Například v minulém roce bylo u nás ukradeno celkem 4919 automobilů, do 14.513 se někdo vloupal a policie také zaznamenala celkem 3814 kráděží součástek. To je kupříkladu oproti roku 2015 pokles. Kdybychom však chtěli srovnávat například s rokem 2003, dostaneme se k úplně jiným číslům. Tehdy bylo například běžně ročně ukradeno i více než 23 tisíc automobilů.

Foto: Carscoops a Blesk.cz
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků