Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Kankunen  |  07. 12. 2016 12:44

Na to , jak byly auta silné, měly jízdní vlastnosti a kde stáli diváci bylo mrtvých velmi málo.
V dnešní době zapáskujou úplně všechno a dostat se blízko k trati znamená 2 km pochod, do míst kde nikdo není.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  07. 12. 2016 13:13

Ale ved to je jednoduche. Zavedme elektrokary, tzv.pilotov usadme do vyhrievanej klimatizovanej miestnosti, dajme im ovladace a obrazovky a to uz len potom bude mat tu pravu drsnu sportovu atmosferu!

...rovnaka tragedia ako v F1, to uz moze sledovat len maximalny zufalec...

Odpovědět  |   | 
sokar  |  07. 12. 2016 17:08

Ten nadpis je jak že zbraně zabíjí lidi.....
Auto za to nemůže. Může za to řidič, ale především ti mrtví diváci, kteří pro super záběr lezou kam nemají a pak se všichni diví, že to řidič nezvládl. Přece je to taky jenom sport a pokazit se může lecco. Navíc i šumachr kdysi řekl po projížďce s nějakým řidičem rallye auta, že toto je naprostá šílenost a F1 je oproti rallye pohoda. Pak že auta zabíjí......

Odpovědět  |   | 
Blomqvist  |  07. 12. 2016 19:14

Když už něco píšu tak si zjistím aspoň základní věci, jak jinak si vysvětlit,že napíšete,že v roce 1982 vyhrál MS Röhrl na Audi
https://en.wikipedia.org/wiki/1982_World_Rally_Cha... ...
Byla to labutí píseň Oplu
Do dnes si pamatuji jeho památnou větu, když jezdila s Audi M.Mouton,že kdyby dali do Audi řídit cvičenou opici tak by musela vyhrát, takže ona jezdit neumí ale to auto je tak skvělé

Odpovědět  |   | 
chudela  |  07. 12. 2016 20:03

jojo,stará technika a mistři volantu,dnes ti blbečci v přetechnizovaných popelnicích každou chvíli ve škarpě

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  07. 12. 2016 20:21

Byla to sice zajímavá doba, ale jízdní vlastnosti těch monster byly zoufalé. Dnešní auta sice mají ani ne poloviční výkon, ale na srovnatelných tratích dosahují rychlejších časů protože podvozky jsou dnes zcela jinde. A co se týče jezdeckého umu, Loeb nebo Ogier jsou stejní mistři volantu jako ty tehdejší hvězdy.

Odpovědět  |   | 
Moose  |  07. 12. 2016 21:32

trochu bych to upravil, jízdní vlastnosti nebyly zoufalé, byly nejlepší v té době, třeba audi S1 bylo první auto z ,,DSG,, dvojspojkovou převodovkou, spousty dílů v dnešních autech jsou i díky tomuto motorsportu, nicméně ano, v poměru k dnešním WRC a jejich jízdním vlastnostem to je opravdu veliký rozdíl. nicméně se na to koukat dá pořád skvěle, doporučuju Rallylegend v San Marinu ;)

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  07. 12. 2016 22:01

Ano, byly na výši své doby, ale za ty roky se technika posunula mílovými kroky vpřed a za pár let bude zase v sériové produkci řada technických řešení, která jsou dnes ve WRC. Prostě vývoj jde rychle dál a nemá cenu brečet nad tím jak to tenkrát bylo super a dnes to stojí za houno a jací dříve byli páni řidiči a dnes neumětelové. Prostě Ogier je dnes stejně špičkový řidič jako byl třeba Röhl v Quattru, jenom je neporovnatelně rychlejší jak díky technice, tak i jako jezdec, protože jeho trénink, návyky jsou zcela jinde než před těmi desítkami let. Podotýkám, že můj věk je 60+.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  08. 12. 2016 08:36

No ... ja by som takto: je rozdiel riadiť dnešné WRC s 300 koňmi, 1200 kg a dnešnými jazdnými vlastnosťami a niečo iné riadiť auto sk. B s hmotnosťou ani nie 1000 kg a 500 - 600 koňmi. Chcelo by to posadiť Ogiera, či Loeba práve do takýchto áut - čisto na porovnanie.

Odpovědět  |   | 
baribal  |  08. 12. 2016 17:27

porovnání existuje, spousta eRZet se jezdí shodných co tehdy, a stačí porovnat časy. člověk zjistí, že moderní WRCa jsou rychlejší než Béčka přitom jsou neporovnatelně jistější - lépe drží na silnici. Jedinou šanci by měli béčka na rovinkách díky velkému výkonu .... Vždyť béčku (byť soukromé a tedy ne v top továrním nastavení ) moderní R5tka nakope v zatáčkách zadek ...

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  09. 12. 2016 09:29

Niekto niečo hovoril o porovnaní časov? A kde? Išlo o vodičov a o to ako by si súčasný rallye jazdci s tými autami poradili. Jasné, že sú súčasné WRC rýchlejšie - o tom spor nebol ... Skôr by ma v tomto kontexte zaujímalo aké časy by boli ak by sa B trieda zachovala a vyvíjala až do súčasnosti ...

Odpovědět  |   | 
Honza  |  09. 12. 2016 13:53

U Loeba jsem si jistý, že by to zvládl, ten člověk je jak z jiné planety. Koukni například na jeho čas na Pikes Peaku z peugeotem 208 T16 (2013), myslim že se vyrovná Röhrlovi s quatrem (1987) nebo Vatanenovi s 405 T16 (1988). Pravda jel už ho celý na asfaltu, ale myslim že to na to nic nemění...

Odpovědět  |   | 
Fercheater  |  09. 12. 2016 14:12

Krásný článek o zlaté, ale taky nebezpečné době rally. Akorát je tam drobná nepřesnost. Po Korsice se tým Lancia nestáhla, ale až do konce sezóny bojoval Marku Alen na S4 s Kankkunenem na Peugeotu o vítězství kterého nakonec dosáhl. Avšak později mu kvůli údajné týmové režii na San Remu, ze které se mu nezapočítaly body za 1. místo, byl obebrán francouzkou FIA (tehdy FISA) a titul připadl nečekaně francouzskému peugeotu... Pravda Lancia si pak spravila chuť, ale už "jenom" s áčkovou s integrale, zajímovost - časy na RZ se béčkové S4 vyrovnala až v roce 1991.

Ale je také třeba říct, že současné wrc na nadcházející sezónu 2017 se skupině B hodně přiblížili, po 30 letech zvýšen výkon na skoro 400 koní a větší bodykit-spoilery. Myslím, že se máme na co těšit

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A