Zkuste, zda umíte jezdit úsporně

Benzin sice konečně po delší době zlevňuje, ale snažit se o úsporu není k zahození. Vyzkoušejte pár důležitých zásad, které pomohou ušetřit.

Pro dosažení nejnižší spotřeby je ideální, když vůz jede pokud možno konstantní rychlostí. Každé přibrzdění ničí kinetickou energii, za každé zrychlení naopak platíme vyšší spotřebou. Nejdůležitější je umět předvídat. Být prostě v duchu zhruba o kilometr dál, než se nachází automobil. Jedině tak lze už s předstihem přizpůsobit styl jízdy tomu, co za pár okamžiků bude aktuální.

Jedete třeba po ulici a už z dálky vidíte, že půl kilometru před vámi svítí na semaforu zelená. Ta tam samozřejmě nemůže vydržet, než ke křižovatce dojedete, proto už nezrychlujte, ale podle okolností buď sundejte nohu z plynu, nebo vyřaďte na neutrál a doplachtěte k semaforu, na němž už samozřejmě mezitím naskočila červená. Nejvíce se ušetří při jízdě bez zbytečných zastávek, změn rychlosti i směru jízdy, při plynulém projíždění zatáček i stoupání, jemném zacházení s plynem i volantem, prostě při „motýlí noze“. Úkonů ke snížení celkové spotřeby je celá řada.

Samozřejmě, že řada z těch, někdy i technických, které se užívají při soutěžích spotřeby, není pro běžný provoz vůbec vhodná - ale to by bylo o něčem jiném. Pro běžné řidiče je důležitá hlavně jízda zcela plynulá.

Diskuse: Protože chystáme velké téma o úsporné jízdě, budeme rádi, když nám do diskuse napíšete svoje tipy, jak jezdit s nižší spotřebou.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků