Zkuste, zda umíte jezdit úsporně

Benzin sice konečně po delší době zlevňuje, ale snažit se o úsporu není k zahození. Vyzkoušejte pár důležitých zásad, které pomohou ušetřit.

Pro dosažení nejnižší spotřeby je ideální, když vůz jede pokud možno konstantní rychlostí. Každé přibrzdění ničí kinetickou energii, za každé zrychlení naopak platíme vyšší spotřebou. Nejdůležitější je umět předvídat. Být prostě v duchu zhruba o kilometr dál, než se nachází automobil. Jedině tak lze už s předstihem přizpůsobit styl jízdy tomu, co za pár okamžiků bude aktuální.

Jedete třeba po ulici a už z dálky vidíte, že půl kilometru před vámi svítí na semaforu zelená. Ta tam samozřejmě nemůže vydržet, než ke křižovatce dojedete, proto už nezrychlujte, ale podle okolností buď sundejte nohu z plynu, nebo vyřaďte na neutrál a doplachtěte k semaforu, na němž už samozřejmě mezitím naskočila červená. Nejvíce se ušetří při jízdě bez zbytečných zastávek, změn rychlosti i směru jízdy, při plynulém projíždění zatáček i stoupání, jemném zacházení s plynem i volantem, prostě při „motýlí noze“. Úkonů ke snížení celkové spotřeby je celá řada.

Samozřejmě, že řada z těch, někdy i technických, které se užívají při soutěžích spotřeby, není pro běžný provoz vůbec vhodná - ale to by bylo o něčem jiném. Pro běžné řidiče je důležitá hlavně jízda zcela plynulá.

Diskuse: Protože chystáme velké téma o úsporné jízdě, budeme rádi, když nám do diskuse napíšete svoje tipy, jak jezdit s nižší spotřebou.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků