Zkušenosti: VW Sharan 1,9 TDI 4 Motion Highline +chiptuning

61 komentářů

Petr
9. února • 17:53

Cau kde najdu brzd nadobku u sarana starsi model diky

veronika
5. dubna • 20:29

prosím o pomoc možná tady mi poradíte už nevím kam si pro radu jít chci ted koupit sharana aspon 2004. 7 místny kvůli tomu že mam 3 děticky ale někdo mi řekl že motory 85kw nejsou dobré že spíš 96kw. moc děkuji za rady :-D

Josef Šenkeřík
6. července • 0:45

Mám závadu na vestavěném rádiu a navigaci. . Vymlátilo mi to baterku do týdne. Vytáhl jsem pojistku 30 a baterka drží. Nejde ale rádio a navigace! Co dělat? Babo raď!:-(

vasyl
2. ledna • 13:43

Dobrý den,
potrebuji na bocni dvere kryt na repraky(tm.modre,nebo cerne) 150mm, VW sharan 81-kw,r.v.2000.dekuji a hezki den--------------------------------------------------------------------------------

martin.krata
14. dubna • 0:41

Poradite mi nekdo ?kouri mi bile sharan 1.9 tdi 85kw. Gumicky na vstrikach jseem vymenil vsechny protoze mi na jednom vylit vstrik.

xxx
30. června • 22:23

Narazil som na toto auto má najazdené 160 000 výbava highline. Pekný. Problém s dobrým olejom aby mi neodišli vstriky a turbo by som vyriešil asi v servise, ale čo iné poruchy ? Čo môžem očakávať ? Poraďte čo najskôr vymeniť čodať skontrolovať ?

dandy
7. března • 12:46

Sháním manuál v češtině na Sharana 96-00

Petr
30. března • 11:51

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=15893

jakub
6. prosince • 23:13

Ahoj,
tenhle link asi uz nefunguje. tedy jestli neco nedelam blble, coz nemuzu zarucit.
kdyz kliknu na free user - nahlasi mi to error a pod tim pise, ze uz nejaky file stahuju, at pockam az transfer skonci - coz je blbost.
je to nezavisle na prohlizeci..
kazdopadne schanim manual na Sharana, jestli ho nekdo ma, napiste mi, prosim, na xhousk@gmail.com

Luboš
7. července • 16:48

Taky sháním manuál na Sharana, tak kdybys o něčem věděl nebo pokud ho už máš, tak dej vědět nejlépe na email: Lubanek570@quick.cz
Děkuji moc

martin
6. listopadu • 10:32

ahoj LUBÁNKU ,UŽ JSI SEHNAL TEN MANUÁL NA SHARANA. odpověz. DÍK MARTIN

aksaj
21. ledna • 1:26

Manuál na naše drobeřky prodávají i přes internet na www.kopp.cz cena cca 700 Kč. V klasické edici jak na to.

mikus
12. března • 17:54

já ho zháním také nevíte náhodou kde ho sehnat?

Marek Vácha
30. května • 13:08

Zel,neuvedl jste na sebe kontakt, nejaky manual v elektronicke podobe mame k dispozici .... Btw. hledame cleny pro nove vznikajici klub Sharan >>> vacha.marek@tiscali.cz

Pavel Podzimek
7. února • 8:50

Dobrý den, našel jsem tento Váš starý příspěvek až teď a tak se chci zeptat jestli je ten manual ještě k mání?
Díky Pavel

martin
6. listopadu • 10:29

zdravím příznivce vw sharan mám problém sehnat manuál na sharana.prosím o nějaké informace o vašem elektronickém manuálu. Díky martin

Josef Melda
18. února • 15:20

mám teď motor 1.9TDi Sharan a potřeboval bych sehnat nějaké infotmace ke žhavákům. Moc díky

evžen
7. ledna • 20:34

Byl jsem majitel Sharanu,niníGalaxie s motorem tdi-85 VW.Chci upozornit na použití správného oleje do man.převodovky,aby jste nedopadly jako já.v autor.servisu VW v Poděbradech jsem si nechal provest údržbu s výměnou olejů a po cca 10000km,jsem byl překvapen-převodovka KO.Při opravě se zjistilo špatné použití oleje,které jsem oběvil i na faktuře,ale bohužel pozdě.    

Vše levné co Vám nabídnou,néní vždy dobrá volba-bohužel  i od odborníků.

 

JIRKA
8. prosince • 21:47

PROSIM KDO MA DOMA MANUAL NA SHARANA R.V 96 A VYSE,AT SE MI OZVE,NA EMAIL,TAKY JSEM SI HO PRIDIL,ALE NEMAM MANUAL TAK NEVIM CO MA NA PRISTROJOVCE SVITIT A CO ZNAMENA.DEKUJI JIRKA

marcel polách
5. října • 16:38

Dobrý den,

sháním také manuál na Sharan a protože váš příspěvek je starý skoro rok, chci se zeptat jestli se vám ho podařilo sehnat.

děkuji za odpověď

Marcel

Jirka
5. října • 23:01

Ahoj,
přečetl jsem si článek a ohlasy na něj až dnes, tak možná už ani nedostanu odpověď. K tomu oleji pro motor TDI-PD: také jsem měl problém, máme Golf s tímhle motorem 85kW/285Nm, koupený v 06/2000. V servisech mi vesměs nedali šanci, nabízeli mi nějaký vhodný olej od Shell, ale ten jsem nechtěl, sehnal jsem už dřív u pump u nás Aral, jmenuje se SuperTronic2 0W-30 a splňuje normu VW 506.00, kterou u VW pro tenhle motor předepsali. Tak ho do motoru dávám. Dokonce až po 30.000 km, i když můj motor nemá prodloužený interval výměny. Je ale fakt, že se dá sehnat jen sem tam, u pump to vysvětlují tím, že je příliš drahý (699,-) a že o něj není zájem, tak ho neberou. V Německu ho ale mají normálně, i v 0,5l balení.
Díval jsem se na stránky UR Tuning cz a zaujaly mě. Chtěl bych se proto zeptat, jestli má někdo praktickou zkušenost s touhle firmou, konkrétně u tohohle motoru (autor píše o Německu). Za ty peníze, co UR T chtějí (není to moc drahé?) se dá motor vyhnat o něco výš, mají tam 2 varianty, s ohledem na jeden názor tady bych se asi držel konzervativnějšího naladění... Opravdu by mě zajímalo, jestli si někdo takový motor nechal upravit a jak je to s životností exponovaných součástí (turbo, atd.) a spotřebou nafty? Má někdo konkrétní zkušenost? Poraďte, prosím. Děkuji.
Ahoj, Jirka

X12345678
25. října • 23:17

Olej: pro všechny motory TDI PD bez výjimky, tedy i pro ten váš je předepsán olej 505.01 pro normální lhůty výměn (15000km) a olej 506.01 pro longlife (výměnu určí řídící jednotka motoru podle zatížení motoru, nejdéle 50tis.km). Olej 506.00 použít nesmíte, jde o olej, určený pro motory TDI bez systému PD v režimu longlife. Dodržení onoho .01 na konci je důležité, tento olej zajišťuje bezchybné mazání systému čepadlo-tryska. olej koupíte u všech prodejců VW a Škoda za cca 600 kč/litr.

Tuning: UR-tuning.cz je zřejmě tuzemským partnerem německého UR a bude asi aplikovat stejný SW. Osobně bych do tuningu šel kdykoli znovu, rozdíl je podstatně znát a volil bych konzervativnější variantu. Rizika tuningu (za chiptuning nepovažuji přídavnou jednotku ale změnu datové mapy v EPROM): vyšší zátěž motoru může mít za následek zkrácení jeho životnosti....co je to životnost motoru? Kliky, ventilů, válců a hlavy bych se nebál. Pravděpodobně u TDI půjde o vyšší tepelnou zátěž pístů a turbodmychadla. Píst se dá propálit i u nechipovaných motorů, pokud nebude v pořádku některý ze vstřikovačů, problém je v tom, že na poruchu vstřikovače přijdete bohužel až když už ta díra v pístu je (nesprávně rozprašuje palivo, to ulpí na pístu a prohoří po nějaké době skrz hliníkové čelo pístu). Nejpravděpodobnějším problémem bude zřejmě o něco kratší životnost turbodmychadla díky vyšší tepelné zátěži. Přesto se ale nemusíte zadření jeho ložisek nebo roztržení hřídele bát dříve než po nějakých 200 tisících km. Nemučte ho prošlápnutím plynu hned po nastartování, dokud není dostatečný tlak oleje v celém mazacím systému.

Janotka
2. září • 22:36

Chci Vám poděkovat za perfektně zpracovaný článek i ocenit Váš výběr auta. Konfigurace jakou jste nám předvedl je perfektní a ač jsem Sharan vůbec neznal, zdá se, že jde o nejlepší VW vůbec. Oceňuji i Vaši schopnost najít klady i zápory auta a exaktně je popsat. Dík, zas něco otestujte a napište.

Lukas
19. srpna • 18:13

Napadlo Vas nekdy, ze k nadrzi vede i cosi, co se jmenuje palivove potrubi a ze se do nej nejaky ten litrik vejde? Takze Vasi nevysvetlitelnou zahadu jsem timto vysvetlil 

Ale clanek jste jinak napsal skvele!!!

Martin Kokeš
12. srpna • 19:17

Nechci nijak zpochybňovat výsledky tuningu, ale je zajímavé, že všichni známí němečtí úpravci (většinou lidé spojení nějakým způsobem s firmou Bosch, namátkou Wetterauer, Kerscher, Nowack, MTM, Digi-Tec) ladí 85 kW TDI na 100-106 kW, jen na potvoru UR tam má o deset kW víc.
Co vím, tak Kerscher se vyjádřil něco v tom smyslu, že úprava 85-115 kW bez výměny kompresorové části kouří jak maďarskej Ikarus (nebo něco na ten způsob).

X12345678
12. srpna • 20:28

V článku jsem výslovně uvedl, že jde o údaj UR a není potvrzen žádným objektivním měřením. Castelli (pokud je skutečně původcem softwaru) uvádí u 85kW/285Nm hodnoty 105kW/380Nm a u 85kW/310Nm hodnoty 110kW/410Nm. Kerscher ani MTM neměli pro 4 Motion s tempomatem SW k dispozici a s omluvou mě odkázali na "později".

Olej 506.01 skutečně existuje v balení Shell, Castrol, Aral,............ jenže u pumpy jej obvykle nekoupíte, ani v Německu, Rakousku, Francii, Španělsku, Itálii. Spolehlivým zdrojem jsou bohužel jen značkové servisy. Potřeboval jsem jednou doplnit v neděli ve Francii a po marném putování po mnoha čerpacích stanicích jsem nakonec dolil obyčejnou syntetiku 0W40, tak jsem začal pátrat, kde všude se olej dá nebo nedá sehnat. Po celé Evropě nic moc.

ATX
17. března • 9:06

Kerscher ani MTM neměli pro 4 Motion s tempomatem SW k dispozici a s omluvou mě odkázali na "později".

No to určitě, v roce 2002. Kdybys nekecal!

 



bob
30. srpna • 8:40

A jak to vypadá s kouřivostí? Myslím si že plném knedlíku to pěkně zadýmí.

X12345678
30. srpna • 21:44

Při plné zátěži nekouří nijak dramaticky, subjektivně méně než sériové VW 96kW. Oblak černého kouře ale je vždy při prošlápnutí plynu u podtočeného motoru, což je logické, nafta tam jde, turbo nemá otáčky. Měl jsem teď k dispozici pár dní A4Q s 96kW a to při zátěži kouří zřetelně více, naproti tomu je výrazně tišší ale o něco méně ochotné jít za plynem.

A ještě o pár řádků výš je dotaz na Castelli. Castelli-Italtec je jeden z čelních vývojářú Sw v Itálii a má své produkty obvykle dobře dotažené, škoda že je daleko. Údajně je první, kdo prolomil ochranu řídící jednotky u RS6 včetně omezovače rychlosti. Audi tvrdí, že má ŘJ chráněnou tak, že to prolomit nejde. Uvidíme jak to je.

bob
30. srpna • 22:28

A jaké jsou zkušenosti s životností motoru při takovém zvýšení výkonu bez změn na samotném motoru? K firmě UR-TUNING: je to tady tato? http://web.iol.cz/urtuning/. Ta mě byla doporučena VW dealerem jako jediná u které nepadá záruka po přečipování. Ještě mě zajímá po kolika km udělat přečipování.  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
2. září • 12:46

Uvedený odkaz je zřejmě na českého partnera, já jsem to řešil v Německu. Pokud jde o životnost,, nemohu sloužit zkušeností, zatím 60 tis km a null problem, nedomnívám se že by k nějakým dramatickým změnám mělo dojít.

A kdy chiptuning? Myslím že kdykoliv, v případě Sharanu bylo na tachometru číslo 1850km.

Ja
18. srpna • 21:26

Co je to UR-Tuning? Tuhle německou firmu neznám! Takhle se jmenuje jedna česká firma.

Údaje, co ukázal VAG? To jsou údaje pro ASR a s reálem nemají mnoho společného.

Proč je názor, že je Castelli nejlepší?

Martin Kokeš
13. srpna • 9:29

Ad tuning - dobře, rozumím, pořád lepší, než si tam nechat dát něco bokem ("žádný antikopírovací sokl nedostanete, dáte mi 10 táců") od jedné nejmenované pražské firmy.
Co se týče oleje, to věřím, shánět takový olej ve Francii po benzinkách musí být pohroma - obzvlášť někde na venkově.

X12345678
13. srpna • 9:55

Kdyby na venkově.....Paříž.

Na dálnicích v Německu to není o nic lepší. Potíž u TDI-PD je ta že mezi horní a dolní ryskou měrky je rozdíl objemu jen 0,4 litru a i při minimální spotřebě oleje se během 50 tisíc km musí několikrát dolít malé množství oleje. Od té doby vozím litr s sebou.

Martin Kokeš
12. srpna • 18:58

Castrol SLX Longlife II,
505.01 a Helix Ultra X.

Linux
14. srpna • 0:43

Oba oleje dělá kdekdo ale neprodává. Tvoje firma sídlí pár metrů od Shell Station Dukla, zeptej se tam na 506.01, che, ani nebudou vědět co po nich chceš. Koupíš ho jen u Plocka. 

xxl
12. srpna • 16:59

Mne sa vase clanky nepacia. Technicky ste velmi zdatny / najme VW Group / urcite mate aj skusenosti z praxe ale vo vasich clankoch mi chyba kus cloveciny. Vas sposob vyjadrovanie je skor nemecky strohy a presny / nepracujete nahodou vo VW ??? /. Ja osobne uprednostnujem clanky publikovane v casopisoch z Velkej Britanie alebo Francuzska.

X12345678
12. srpna • 17:47

Nepracuji u VW ani u žádné jiné automobilky či prodejce ani jinde v oboru automobilů. Testovaný vůz je můj služební automobil.

Jakub
5. prosince • 22:36

Dobry den,

tak jsem se v patek stal novym majitel vyse uvedeneho vozu.

Mel bych na Vas nekolik dotazu ohledne Sharana, je tedy nachipovany ci nikoliv?! Pak bych se chtel zeptat, k cemu je prepinac v pravo dole na stredovem panelu vedle klimatizace?

Diky predem

Jakub

 

xxl
12. srpna • 19:16

Jazdil som chvilu z VW Sharanom 1.8T a spominam si na niekolko detailov

1. Velke a tazke dvere skoro vzdy pri otvoreni sposobia poskodenie na susednom aute.
2. Slabe vetranie a kurenie pri dazdi, prakticky je nemozne odmlzit zadne bocne okna.
3. Neprehladny rychlomer.
4. Pomerne zla trakcia na klskom povrchu /verzia z prednym pohonom/.

Jirka V.
12. srpna • 22:31

Mám Sharan VR6 Carat minulé - té starší - série z roku 1997 koupený mírně jetý v roce 1999. Netroufám si tvrdit že velké a těžké dveře poškodí sousední auta, to bych viděl spíš jako osobní problém řidiče než auta. Určitě je jde otevřít bez poškození okolních aut.

ad 2. S Climatronikem nemám se zamlžováním skel žádnou zkušenost, nemlží se. Dokonce mi auto nedává ani moc velkou příležitost používat vytápění předního skla protože to se skoro vůbec nezamlžuje.

ad 3.  Co je na rychloměru nepřehledné? Je to normální kruhový přístroj obvyklého provedení s běžným dělením a žádnou extravagancí. Snad to že má stupnici dělenou po 10 km/h a ne po 5?

ad4. VR6 má ve standardu EDS a potíže s trakcí jsem za 140 tisíc kilometrů nezaznamenal. Na uježděném sněhu uzávěrka občas zakročí ale nijak dramaticky často. Nevím jaké pneumatiky měl Váš vůz, já používám Pirelli P6000 215/60R15 a v zimě Dunlop Wintersport M2 205/65R15 a nemám s tím žádné problémy.

Nový Sharan je proti starému o hodně lepší a už se docela těším až se novelizovaný model objeví mezi zánovními ojetinami. Se starým jsem spokojen i když má trochu mouchy - za velkých mrazů praskají samovolně makeup zrcátka ve slunečních clonách (jsou od Forda) - ale nový je o něčem jiném, hlavně nové motory TDI a V6 jsou skvělé. Pane X12345678, neprodáte mi ten testovaný? Ten bych bral hned.

Ke spolehlivosti, vynechám ta praskající zrcátka :

V záruce žádná závada, v 78000km mi měnili přední brzdové desky, ve 120000 zadní.

Porucha zatím jediná, při 102000km na tachometru přestaly fungovat stěrače, servis vyměnil konektor, oprava stála 770 Kč. jinak nic, STK v roce 2001 při 116000km bez závad. Jsem spokojen. 

 

xxl
12. srpna • 23:28

Vsak prave o to ide ze kazdy mame na rovnaku vec alebo vlastnost iny nazor. Este k tomu tachometru ten stary bol naozaj prehladnejsi, novy ma delenie najprav po 10 potom 20km je to taka zvrhlost ako maju nove octavie. Tak isto ja nechapem ludi ktorym vydrzia brzdove dosticky 78 000km ja ich menim skoro tak casto ako olej, kotuce vydrzia tak 60 000km. Mam spedicnu firmu takze auta ktore mi prejdu pod rukou nesetrim, po troch rokoch a asi 250 000km su vhodne len do srotu, ale nastasie sa vzdy nejaky kupec najde App.: Na tom Sharane bol najlepsi motor, 1.8 Turbo je podla mna vobec najlepsi motor aky VW pouziva.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fidel Castrol
13. srpna • 15:21

Znovu jsem se podíval na ten obrázek s tachometrem, co ti mein Gott na něm připadá nepřehledné?????

Apropos, XXL, jakou káru ničíš teď? Soudě podle tvých sdělení, tak Sharan 1,8T jsi už úspěšně zdevastoval.

xxl
13. srpna • 16:43

Teraz Citroen C5. Toho Sharana som zobral z jednej firmy za nezaplatene faktury, mal som ho len asi 4 mesiace, on uz ho devastoval mejitel predomnou, ja som len dokoncil dielo

LK
15. srpna • 16:58

To by me zajimaly zkusenosti. Mam na nej zalusk (ted mam Xantii). Cetl jsem recenze, ze nema moc dobre jizdni vlastnosti. Jake jsou zkusenosti "zabijaka aut"?

xxl
15. srpna • 17:50

Viac menej dobre. Jazdne vlastnosti su nadpriemerne len si treba zvyknut na velmi preposilovane riadenie. Pri prvej jazde som mal pocit ze sa mi odmontoval volant Na C5 sa pre tuto vlastnost zle odhaduje hranica smyku, mam aj EPS ale dodnes som si maneho nezvykol /stale sa spolu hadame/a tak ho mam na klskej caste skoro vzdy vypnute. Este jedna specialita na C5 som viezol 900kg a vdaka hydropneumatickemu pruzeniu to nebolo skoro poznat. Co sa tyka spolahlivosti som v celku spokojny, mam natocenych 120 000km, zatial vsetky hlavne komponenty povodne. Menim len predne oblozenie 30 000km, zadne 60 000km, predne kotuce 90 000km.Cely podvozok zatial povodny, len tlmice sa pytaju vymenit, spojka vydrzi este takych 30 000km, potom vymenim aj vsetky capy a silentbloky. Este sa mi nepaci synchronizacia 3.stupna ale ked si dam zalezat a nevrazim ho tam tak je to dobre. Na zaciatku som mal dost problemov z elekrikou, zila "vlastnim zivotom" ale v novsich verziach uz je to udajne v poriadku. Citroena C5 odporucam kazdemu kto jazdi dlhe trasy, vlekymi priemermi ale nie prilis dravo. Este jedna vlastnost je super a to ze komfort a jazdne vlastnosti su rovnake pri vsetkych zatazeniach, neplati pre prve kilometre vo velkom mraze

Zdeněk Vrba
21. srpna • 11:59

na Citroeny znám spoustu dobrých a daleko levnějších servisů, než jsou ofic. i když i ofic. znám dobré. Mám teď už několik let mazdu, prostě jsem chtěl mít spolehlivé auto. V praze Modřanech je laborant, který Vám dotlakuje koule na hydraulice tak, že auto jezdí jak z fabriky a stojí to cca 5x méně, než nové koule k hydraulice. jen nesmí být koule mechanicky poškozené na mebráně. Na Citr. BX to stálo 1100 Kč, na XM 2500 a auto bylo jak po opravě, která u čehokoůiv jiného stojí 8-40 tis. Je mi zvláštní, že ať jezdím dost sportovně, měnil jsem destičky po 100 tis km a to mi při koupi vyhrožovali, že odejdou do 15 tis s mým ježděním. Všem zájemcům kontakty na Citroen zašlu a všeobecně u všech aut doporučuju používat značkové (když je auto v záruce) mimopražské servisy, po záruce dle možností. Cena je většinou poloviční, kvalita vyšší, servis pro klienta úplně jiný.

Jogurt
31. října • 23:06

Šoupni sem kontakt, taky bych si nechal dotlakovat koule v Modřanech, akorát laboranta nechci, přihraj laborantku..:)))))

LK
16. srpna • 10:54

Diky za odpoved. To se mi libi. Silny posilovac mam rad, jsem zvykly na americka auta.
Co mne teda prekvapilo je "vymena tlumicu". Ja v Xantii zadne nemam a cekal bych, ze hydropneumaticky odpruzena C5 mit taky nebude. Mate na mysli vymenu kouli nebo do C5ky opravdu nejake tlumice narvaly a to odpruzeni je tedy reseno jinak?

xxl
16. srpna • 15:51

Zistoval som to v servise, C5 naozaj nema tlmice. U tej mojej treba vymenit elektronicke ventily ktore sluzia ako tlnic a zaroven nastavuju tvrdost /Hydractive III/. Komplet gule sa menia asi pri 200 000 - 250 000km, inak zaruka na ne je 200 000 alebo 5 rokov. Doposial som ziadne auto z hydropneumatickym pruzenim nemal, dobre ze ste ma upozornil este by mi ich akoze vymenili a zauctovali.

matusko
19. srpna • 4:01

xxl> a kolko tie vymeny stoja? kolko ventily a kolko gule?

Funny
13. srpna • 21:10

Tak s tím budeš hotov natošup

xxl
14. srpna • 8:22

Dalsi co nema rad Francuzske auta, ale nech... Este taka drobnost urcite neuhadnete z ktoreho auta som bol v zivote najviac sklamany. Urcite by ste nehadali na Mercedes Vito. Je to hamba mercedesu, nech zije nesmrtelny Ford Tranzit, toto auto sa naozaj neda znicit, to prezije vsetko.

Fidel Castrol
14. srpna • 16:15

Ale to není žádné překvapení. Transit je to nejjednoduší co po našich silnicích od dob Trábošů jezdilo, celkem solidně vyrobené, tak se na tom nemá co sypat. A Vito?? No, Mercedes v základu za 500 tisíc v kombinaci s Mercedes servisem, to nemůže dopadnout dobře. Je tu vůbec někdo kdo má zkušenost s Mercedes service a není znechucen? Já mohu hodnotit jen René v HK a to je děs a hrůza. Odstrašující ceny, nekompetentní technici a mechanici a arogantní přístup všech, od šéfa přes prodejce až po pučmidráty. Zhruba stejně příšerné jako Intensys Praha - Počernice, jenže tam przní Citroëny a ne MB.

Albert R.
16. srpna • 23:00

Yes. Intensys je odstrašující příklad. Ředitel je arogantní v.l, technici jak za blahé paměti Mototechna národní podnik. Máte problém? Záruka? Nevidíme Váš problém. Po záruce? Obrovský problém, vyměníme půl auta, zaplatíte celé. Něco se Vám nelíbí? Máte smůlu, trhněte si nohou. Zaplaťpámbůh že mi firma místo Xantie už koupila Passata. Jezdím na Prosek a je to lepší. Kromě toho nemám problém. Ale zpátky k článku o Sharanu: Skvělý článek a evidentně skvělé auto. Passat mě na rozdíl od pár notorických kritiků VW tady na webu neodradil. Právě naopak, konečně mám auto s kterým nejsou naprosto žádné problémy ale Sharan bych bral raději a obzvlášť tak nabitý výbavou jako ten v článku.

Tomáš Votruba
12. srpna • 12:30

Kvalitni a vycerpavajici test. Jen bych podotknul, ze TDI s vykonem 66 kW neni systemu PD (Pumpe-Düse). Kdyztak 74 kW.

delfín
12. srpna • 13:43

VW skutečně uvádí v prospektech i v návodech že v Sharanu je motor čerpadlo-tryska 66kW.

Petr L.
12. srpna • 13:18

Ač se to zdá divné ale u Sharanu skutečně jde o TDI-PD 66kW

Petr K.
12. srpna • 9:40

Ahojky,

tak tahle recenze mě dostala - auta tohohle typu moc nemusím, ale tohle jsem přečet od začátku do konce. Před tím jsem četl test thalie (která mě zajímá), ale dočetl jsem ho jen s přemáháním? Ať se pan Dolejš na mě nezlobí, ale tenhle jeho test je HRŮZA. Já bejt šéfredaktor, tak tohle by byla poslední recenze, kterou kdy pro mě dělal. Přijde mě to jako bezpohlavní články ve většině českejch auto-moto časopisech. Takhle nějak bych si představoval slohovku žáků na střední škole kde měli k dispozoci autokatalogy a byli se nauto podívat u dealera. V tom článku je jen málo věcí, které jen mlhavě naznačují že dotyčný v autě jel. Brrr. Holt už vím, že až uvidím u testu jméno dotyčného autora, mám se mu zdaleka vyhnout.

Pardón že jsem to ze sebe "vyplách" tady, ale přijde mi hrozný, že vedle sebe můžou existovat tak rozdílný "testy". Zajímalo by mě, jestli jsou i zmiňovaný redaktoři ohodnoceni podle kvality svý práce. Pan Dolejš moh ten svůj článek mít napsanej tak za 10-20 minut (pokud umí psát všemi 10 - i rychleji), kdežto pan "X" mu určitě nevěnoval mén než několik hodin, o přeechozím testování ani nemluvě.

Jen taková drobnost pro pana "X" - tý nádrži - větší množství paliva je do ní možný načerpat díky tomu, že u každýho novějšího auta  je u nádrže expanzní nádoba, která je tam pro rozpínající se benzín. Když v parným létě čerpáte benzín, má teplotu okolo 20-21 stupňů (v podzemních tancích) a v autě se zahřeje, takže zvěší svůj objem. No a proto jsou tam tyhle nádrže - maj obvykle kapacitu 10 - 20% objemu nádrže. K jejich otevření je potřeba jen šikovně držet tankovací pistoli a věřte tomu, že většina čerpadlářů už ten trik zná

PeeKaa

Pavel Jirucha
12. srpna • 11:48

Souhlas, perfektní článek jako Xsara před týdnem. "X" evidentně o autech hodně ví. Jenom se mi nezdá že není redaktor.

daniel
12. srpna • 8:10

VW nemám v lásce ale tohle fáro je good.

Doporučujeme

Články odjinud