Zkušenosti: půl roku s Mercedes-Benzem C32 AMG - drsná jízda

Před půl rokem jsem si pořídil Mercedes-Benz C32 AMG. Nečekejte článek plný technických parametrů, ale spíše pocity které při řízení vozu mám. Nevím, jaká je přesně základní výbava tohoto vozu, budu psát o tom, v čem jsem se u dealera svezl, a co jsem si poté od něj odvezl.
Zkušenosti: půl roku s Mercedes-Benzem C32 AMG - drsná jízda
Seznam kapitol
  1. Popis modelu, vzhled, dojmy z jízdy
  2. Dojmy z jízdy (pokračování), motor, spotřeba, parametry, cena

Autorem článku je náš čtenář Jack D.

Když jsem si na AutoRevue.cz přečetl krásný článek napsaný po zkušenosti s AUDI RS6 Avant a někdo mne v diskuzi ponouknul k napsání o C32 AMG, začal jsem o tom přemýšlet a zde je výsledek stvořený po dobu mého léčení se z chřipky. Snad se bude alespoň trochu líbit.

Poznámka: Obrázky nejsou pořízeny z testovaného vozu. Článek je schválně ponechán v původní podobě, aby byla zachována jeho autenticita.

Jak to začalo

Těchto téměř 360 divokých koní pod kapotou C 32 AMG jsem osedlal teprve před necelými šesti měsíci. Nikdy jsem nebyl motoristickým fajnšmekrem a ta tři písmena AMG, pro mě byla do té doby téměř neznámá. Vždy jsem měl rád velká a pohodlná auta, proto jsem se zpočátku na třídu „cé“ díval trochu opovržlivě. Vše se změnilo ve chvíli, kdy jsem se rozhodoval koupit nový vůz a to po mnoha skutečnostech, které se udály v mém životě a dovolily mi, splnit si několik mých snů. Od té doby jsem s autem najezdil téměř 50 000 km a více či méně s ním splynul v jakési symbióze. Zkrátka mi ten můj mazlík přirostl k srdci.

Dojmy ze vnitř i z venčí

Že označení AMG s sebou nese něco více než jen „obyčejný“ Mercedes a že tohle „céčko“ není asi tak úplně obyčejné jsem pochopil hned, jakmile jsem svým kamarádem, prodejcem těchto vozů, byl vtažen do showroomu. Zprvu zaujmou ne-úplně standardní spoilery, které byste viděli na každém „C“ které kolem Vás projede. 17palcová litá kola (samozřejmě AMG) dodávají autu brilantní a dravý vzhled, a nenápadný nápis „V6 KOMPRESSOR“ u předních dveří napovídá, že lenost nebude vlastností které by vůz podléhal. V tu chvíli mi došlo, že fascinace mého přítele tímto vozem bude opodstatněná a všechny stále dokola omílané hodnoty, jako byl „krouťák“, výkon, zrychlení a tak dále,  které do mě kamarád celý týden „hučel“ aby mne dotáhl si auto zkusit nebudou pouhými řečmi, jak ulovit zákazníka.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zvenku nevypadá C32 AMG příliš dravě --- Auto je k dispozici i ve verzi kombi.

Moje skepse vůči „malým C“ byla ta tam po usednutí za volant. Řidič a spolujezdec má v třídě C poměrně královsky místa, hůř jsou na tom ti vzadu, ale tam jsem ještě neseděl, tak to neřeším, komu se to nelíbí, rád zastavím a může si najít jiný transport. Odolnost použitých materiálů interiéru, která ani nyní, po tom co jsem projel kde jakou díru nejeví známky jakéhokoli vrzání, skřípání  a jiného šramocení je úctyhodná a zpracování vnitřku je typické pro vozy této značky a vlastně téměř pro všechny vozy německé výroby (pro někoho nudné, pro jiného hezké). Nechybí velmi jemná a kvalitní kůže sedadel a typická palubní deska s malým logem AMG.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Červená je také hezká.

Uprostřed najdete obrazovku s tlačítky která jsou buď aktivní či pasivní dle přání zákazníka sledovat televizi či se nechat kupříkladu navigovat satelitně, každá sranda však něco stojí. Maličká „šaltpáka“ automatické převodovky potažená kůží v barvě interiéru s decentním nápisem C32 perfektně sedí do ruky (ač ji moc nepoužíváte). Sportovně tvarovaná sedadla řidiče i spolujezdce jsou ovládána elektronicky s možností nastavení tří profilů různých řidičů (sám mám nastaveny všechny tři pro sebe – 1. pro běžný provoz a pohodlí, 2. pro sportovní a agresivní jízdu, 3. pro spánek). Elektronicky nastavitelný (všemi směry) multifunkční volant s ovladači rádia, CD, GSM vestavěného ve středové opěrce atd. a automatická dělená klimatizace jsou samozřejmostí.

Model C32 se vyrábí ve dvou variantách sedan i kombi, mám tu první z nich. Přemýšlel jsem o kombi, ale ta stříbrná metalíza slušela o něco více než ta černá, jež zdobila vedle stojící „kombík“. Poháněna je typicky pro Mercedes zadní náprava, což může někomu způsobit nemalé problémy, zvláště pak v zimních měsících.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Lité sedmnáctky jsou velmi efektní.

Vzhůru na silnici - aneb jízda plná emocí

Nuže neváhal jsem poprosit o postavení auta na převozní SPZ a vyrazit na testovací jízdu. Po startu motor příjemně pobroukává a i navzdory mé oblibě naprostého klidu uvnitř auta je to broukání kupodivu příjemné. Výrazněji hlučnější je až v nejvyšších otáčkách. Tachometr (ten analogový) s okrajovou hodnotou 300 nutí popřemýšlet o tom, proč tam ta hodnota asi je a chuť se jí dotknout je vyšší s každou jízdou.

Zařadíme „drive“ navolíme provozní režim sport a lehkým pohlazením plynu se vydáváme na silnici kde čeká první, asi kilometr dlouhá, rovina. Prudké sešlápnutí plynového pedálu vráží tělo nekompromisně do sedačky a adrenalin roste. Tendence vozu naprosto brutálně akcelerovat se nehorší ani při rychlostech okolo 250km/h. Zajímavé je, že při jízdě po rovině nebo z kopce omezovač spíná již při 258 km/h, kdežto při stoupání dovolí dojít až k 295 km/h, nesmíte pouštět plynový pedál, když to uděláte omezovač sepne okamžitě, když dosáhnete povolené hranice. Demonstrací výkonu a síly mi byl fakt, že při 160 km/h s vypnutým ESP a zařazeným pátým rychlostním stupněm v převodovém režimu sport, vůz s přehledem podřadil (doslova – „kickdown“) na trojku a s tendencí občasného rozsvícení trojúhelníčku s vykřičníkem signalizujícím prokluz (zkrátka si trochu hrábnul) mne v mžiku dostal před přede mnou jedoucí Octavii s neskrývaným nadšením spolucestujícího a šoku ženy v Octavii. Menších ovací slávy se mi však dostalo za zastavení, ale to až za chvíli.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pár detailů z interiéru

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Popis modelu, vzhled, dojmy z jízdy
  2. Dojmy z jízdy (pokračování), motor, spotřeba, parametry, cena

bazar

Mercedes E 3
Rok výroby: 2008
Stav: 195 929 km
Cena: 254 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 246 972 km
Cena: 128 000 Kč
Mercedes C 2
Rok výroby: 2002
Stav: 129 356 km
Cena: 116 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2008
Stav: 191 243 km
Cena: 316 000 Kč
Mercedes SL 5,5
Rok výroby: 1987
Stav: 126 007 km
Cena: 550 000 Kč
Mercedes B 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 127 509 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků