x12345678> bohuzial naozaj neviem co tam je. za takych 10 mesiacov to mozem spolahlivo zistit a aj odskusat
petr> zapisky - www.gerek.sk
petr> este k tej spokojnosti - v praxi som to odskusal iba raz (autom som jazdil iba v lete) ked som bol na pohode a pacilo sa mi to. troska dlhsie trva, nez sa to zohreje (tak 20min) ale potom je to prijemne, je to velmi tiche, zvnutra nepocujes takmer nic, zvonka len slaby sum. chod je obmedzeny na jednu hodinu, aby sa nevybila bateria.
kolega ktory s autom zvycajne jazdi to uz pouzival aj v zime a velmi velmi si to pochvaloval. rano, ked sa zobudi to dialkovo zapne (4.posch, panelak), a kym pride k autu (asi 3/4hod) okna su rozmrazene a v aute je teplo. hlavne tie okna ho skodoradostne tesia, lebo vsetci susedia a aj jeho manzelka musia skrabat
ja by som to do auta rozhodne chcel, rovnako ako klimu
20 minut na náběh je hodně, vypadá to že nejde o topení ale jen přihřívač. Totéž mají VW Sharan a Transporter TDI, výkon pouhé 3kW a pokud k tomu přidáte externí spínací jednotku, chová se to částečně jako slabé topení . Účelem přihřívače je totiž pouze doplnit do chladícího systému teplo, které motor s vysokou tepelnou účinností nevyvine a samočinně se uvádí do provozu při poklesu venkovní teploty a je určen k práci při běžícím motoru. U VW si lze za poměrně přijatelný peníz připlatit aby ve výrobě osadili místo přihřívače plnohodnotné topení a programátorem. Předpokládám že u Citroenu to bude obdobné.
Zátěže akumulátoru se při správné montáži topení nebojte. Větší proud odebírá jen několik desítek sekund při startu (žhavení a plný výkon dmychadla kombinovaného s oběhovým čerpadlem), potom klesá odběr na necelých 20W a po pár minutách se sníží na 8W. když k tomu přičtete ventilátor topení, který přitom běží v regulovaném režimu s příkonem sníženým na max. 15W, nepřekračuje po náběhu topení odběr 2A a včetně startu spotřebuje za hodinu asi 3Ah. to je při kapacitě akumulátorů u dieselů zanedbatelné, navíc elektronika bdí a při poklesu napětí včas topení odstaví.
Jak může někdo napsat, že spalovací motor má vysokou účinnost.?V praxi je účinnost cca 20% , ale nezávislé topení má zajistit předehřev oleje a vody, aby ten nesmysl vůbec v zimě nastartoval.
pekoz> bud rad, asi to znamena ze nikto nema problemy :) ja uz problem tiez nemam, lebo nemam ziadne auto :(
petr> nastastie som ako spolujazdec nesiel :) (najradsej si vsetko odsoferujem sam)
nezavisle kurenie je od firmy Webasto a bolo celkom lacne, pretoze v picasse uz je pridavne kurenie, cize sa domontovala len riadiaca jednotka a nejake malickosti. aspon tak mi to bolo vysvetlene asi z tretej ruky :) stalo to okolo 10.000sk. (bohuzial nemam ziadnu technicku dokumentaciu a ani fakturu, tak to ber s rezervou)
ale ak nemas pridavne kurenie, tak ta cena moze byt aj viac ako trojnasobna
dakujem za podporu
MatuS> dík ale já jeden mám. Ale jenom ten jeden jinak je to ok (10 k km) Motor 1,6/16 pouští vodu pod hlavou .Bylo podezření na přívod zprava ale je to potvrzeno pod hlavou. Ne moc ale je to poznat (sere mě to(. Chtějí rozebírat motor a protáhnout hlavu , Postup je asi jediný možný než to jenom dotahovat a flikovat...............ale stejně mě to sere U pažoutů si o tom povídali - dělalo to více lidem (stejný motor). Tak jsem hodil dotaz co že jako oni a co jim na to servis-----------a ztichli taky. Tak až budete někdo chtít ukončit pokec tak řekněte. (Že bych zkusil nějakou typickou debatu u Škody ? .....)
Jo Picasso ..................už nebyly penízky .
Tenhle příspěvek se mi líbí, a vůbec mi nevadí, že je ve slovenštině a v holých větách. Důležitý je obsah. Je vidět, že autor má s autem zkušenosti, na rozdíl od různých časopisových testovačů. Doufám, že se podobných článků objeví víc a autoři se nenechají odradit blbci.
Celkem dobry clanek. Jen na ty sedacky bych mel jiny nazor. Me se naopak zdaly az moc meke a o bocnim vedeni jsem si mohl nechat jen zdat. Proste jsem mel strach, ze ze sedacky spadnu (hlavne, kdyz jsem byl jako spolujezdec a nemohl se tak drzet volantu). Ale to je jen muj osobni nazor.
Ale co me zaujalo, bylo to nezavisle topeni. Premyslim, ze bych si ho dal namontovat do Renaultu Laguny I kombi (1.9 dTi), a tak by me zajimalo jaky system byl v tom Citroenu namontovany, jaka je s nim spokojenost, kdo to montoval a jaka byla cena.
Pokud se týče sedaček, zcela s vámi souhlasím. Taky si myslím že jejich boční opora se blíží k nule.
Ad nezávislá topení..tuhle vymoženost si už léta dopřávám a nemohu vynachválit...jednak vyjíždím s teplým interiérem a tedy i bez kapky u nosu a bez zamrzlých oken a za druhé netrápím motor studeným startem (= jde o teplovodní topení). Mám zkušenosti s celkem 4 vozy s tímhle zázrakem..2x Audi, v obou případech benzínové topení montované už z výroby (Audi používá topení Webasto) a je to skvělé. Programovatelné dopředu, takže večer nastavím půlhodinu před startem a ráno se kochám. Webasto navíc má i letní režim, kdy netopí ale větrá. Porucha jedna jediná, odešlo čidlo plamene, oprava za 2000kč, jinak naprosto spolehlivé. Dálkové ovládání jsem měl u druhého z nich, používal jsem ho, ale příště bych se bez něj obešel. Pak jsem měl ještě jednou dodatečně montované benzínové topení Eberspächer v Sharanu VR6 a s tím byly nekonečné problémy, zavzdušňovalo se, nebylo korektně propojené s Climatronikem, atd...Teď mám v Sharanu TDI(viz článek o něm) z výroby montované naftové topení (VW na rozdíl od Audi používá Eberspächer) a funguje bez problémů a spolehlivě. jen ovládání je daleko za Audi. Tam bylo automatikou topení regulované a dalo se nastavit až na hodinový provoz. U VW je neregulované (topí naplno) a po 30 minutách se vypíná. Takže pokud dodatečná montáž a ne přímo z výroby, doporučuji použít i prostorový termostat a nespojovat topení s automatikou auta, pokud k tomu výrobce topný systém nepřipravil.
MatuS, nenechaj sa odradiť nejakým zasraným šovinistom, divím sa kto všetko sa už dnes dostane na internet a na čo ho používa. Tvoje zápisky z Austrálie sa síce čítajú lepšie, ale informáciu obsahovalo aj toto.
A kde bych našel ty zápisky? Zajímá mne to...
david - mam kusok nad 170cm a 42 topanky,pedale boli normalne, nic z toho co popisujes som si nevsimol. nevylucujem, ze u toho kto ma vacsie to moze byt ine.
na pedale som slapal normalne, petou na zemi.
apropo ten rychlomer - tak teraz neviem ci som v skusobni zle videl, alebo to maju zle nastavene alebo policajti klamu, ale kolegovi co s tym picassom jazdi teraz som povedal o odchylke a min.tyzden platil pokutu. ukazovalo 73 a namerali 73 :)
matuS (autor clanku)
Matus O.K. Jenom škoda že tak rychle umřel Citroen Klub na Auto.cz. Jak jsem přivez domu Xsaru tak skoro v tom samém termínu jakoby to tam někdo utnul. Je to trochu škoda.
Pro "citroenáře" jsou velice zajímavé stránky www.citroeny.cz, i když se nejedná o klasickou konferenci.
Zajímavosti ze světa citroen lze najít i zde: http://citroen.carling.cz/aktuality/vse/...
Dík za info. Samozřejmě jsem už prošmejdil kdeco. Takže ty stránky znám. U těch novějších aut (myslím podle data výroby ne podle modelu) se tyhle věci asi moc neřeší (záruka ap.) pokud to není zrovna výrobní vada. Takže uvidím co ještě kde najdu. Jinak perfektní stránky maji třeba v Polsku http://www.citroen.prv.pl/
Podle některých recenzentů jsou v Picassu trochu problémy s pedály.1) jsou umístěny moc blízko sebe2) je nutné na ne šlapat zvrchu, takže pata není opřená o zem
Jaké s tím máte zkušenosti?
DíkDavid
Neviem, ci to bol zamer, ale autorova zaluba v prakticky "holych" vetach robi clanok velmi tazko stravitelnym...
Aha, tak koukám, že článek ja napsanej slovensky Tak to se sice omlouvám, ale můj názor je, že pokud chce Slovák psát na český server, klidně může, ale ČESKY!
nebo nemecky to byt gútt
trhni si, pepiku !!
Tak jo, říct někomu "trhni si nohou", to umíš. Nejmenuju se Josef, tak mně nemusíš říkat Pepíku. Ale to asi bude něco urážlivýho, i když nevím, proč zrovna Pepíku. Takže že umíš napsat tohle vidím, ale co takhle přiblížit mně proč Slováci (všimni si, že píšu Slováci a ne Šlováci, tak bych byl rád kdyby nám Slováci neříkali Česi, ale Češi) tolik píšou do českých diskusních fór...
Pockej, ty vole, az ti da do drzky nejakej Heinrich, ze mu rikas "Nemec" a ne "Deutsche", nebo Johny za "Anglicana" ... Kdyz nemas mentalni kapacitu na to, cist clanky v tak podobnem jakzyku jako je slovenstina, radeji by sis ani nemel sedat ke klavesnici.
Takže ještě jednou kde to má být -co ty jseš zač DEBILE "vymazanej"????-
Co ty jseš zač DEBILE ??????
Ja snad blbe vidim. Nejdriv tu nekoho napadnete pouze proto, ze neni cech, pote (kdyz zjitite, ze jste se zachoval jak pitomec) to vezmete zpet, neopomenete vsak dodat, ze slovak nema co psat na cesky server slovensky.Nechtel bych byt vasim psychiatrem, ten musi mit prace nad hlavu. A to uplne pominu to, ze ja si radeji prectu (navic dobry!) clanek ve slovenstine nez mizerny clanek (ze, p. Dolejsi) v cestine, popr. vubec zadny.Mate-li v sobe jen trochu soudnosti, tak se misto napadani kde koho zkuste chovat trochu civilizovane a nepovysujte se nad nekoho jen kvuli tomu, ze se narodil o par desitek/stovek km na vychod. Za takovehle "cechy" je mi opravdu stydno.
Slovák nemá co říkat něco o větách napsaných v češtině! Fascinuje mě, co Slováků sem píše. Já třeba nemám potřebu brousit po slovenských serverech a louskat tu jejich hatmatilku (což je podivné nářečí z češtiny). Asi tam nic pořádného nemají když lezou sem...
i keď je čeština podivné nárečie z nemčiny,tak preto jej rozumieme
Rubrika "zkusenosti" je otevrena opravdu pro vsechny, chtelo by to trosku tolerance.
Ospravedlnujem sa a beriem spat. Myslel som, ze je to normalny redakcny clanok.
Tento článek je příspěvek čtenáře a na jako takový se na něj musíme dívat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.