Zkušenosti: Citroen Xsara Break 1,6 16V Happy

54 komentářů

kärel
29. února • 11:09

citroen xsara je pohodlne auto.mame 16.v combi a jsme max spokojeni ty co tu nadavaj na citroen tak at¨si chodi pesky kazde auto něco ma at je to znacka jaka je nobo nove nebo ojete.proste citroen xsara v combi v benzinu je pecka auto:-)):-)B-]

Rudolf
21. února • 15:59

dobry den odesel my kabel k zadnim svetlum nesviti mi brzdy,a prave koncove.A zadni sterac si tez dela co chce poradi nekdo cim to muze byt?Muzete i volat:702951669

Rudolf
21. února • 15:58

dobry den odesel my kabel k zadnim svetlum nesviti mi brzdy,a prave koncove.A zadni sterac si tez dela co chce poradi nekdo cim to muze byt?Muzete i volat:702951669

Jakub Černoch
27. ledna • 21:38

Ackoli nepouzivam primo testovany typ, rad bych se podelil o sve neblahe zkusenosti s provozem typu Citroen Xsara Break 2.0 HDI, na ktery jsou v clanku take odkazy. Predpokladam, ze krome motoru jsou mechanicke casti shodne a servisni sit CITROEN je jen jedna. V cervenci 2002 mne zlakal design, vybaveni a cena Xsary a zakoupil jsem pro svou spolecnost dva identicke vozy. Po 30 000 ujetych kilometrech u mnou pouzivaneho vozu , kdy se vedle banalit jako je drnceni kdeceho v interieru objevily i zavazne vady, radim dalsim zajemcum koupi peclive zvazit. Posudte sami: upadla hadice turbodmychadla, zaskuby a vynechavani motoru, piskajici brzdy a konecne pridrene lozisko v prevodovce s nasledkem zniceni ozubeneho soukoli. Potize s nepravidelnym chodem motoru a piskajici brzdy jsou stejne i u druheho vozu pouzivaneho kolegou. Pripadne vahajici by mela definitivne odradit doba zarucni opravy v autorizovanem servisu - od 16.12.2002 neni auto dosud (26.1.2003) opraveno. Citroen neposkytuje nahradni vozy (muzete si je pronajmout), jedinou moznosti zakaznika je cekat (a platit). S hodnocenim dobrych jizdnich vlastnosti souhlasim (pokud je vuz zrovna pojizdny), spotreba obou vozu ktere jsem poridil je vsak 9 - 10 l/100km pri prevazujicim dalnicnim provozu.

M.T.
27. ledna • 23:31

Není-li vada odstraněna v zákonné lhůtě, v tomto případě 30 dní, má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy. V tomto případě vrací prodejci vadnou věc - zde vozidlo - a prodejce je povinen vrátit plnou kupní cenu bez jakéhokoli odpočtu za případné opotřebení. Toto rozhodnutí je plně v kompetenci kupujícího a není nikterak vázán názorem prodejce. Pokud nebyla vada odstraněna v uvedené lhůtě, nemá proti Vaší vůli prodejce ani nejmenší šanci. V případě odporu či nátlaku prodejce na jiné řešení předejte vozidlo do notářské úschovy a vezměte si z půjčovny jiné. náklady zcela jistě neponesete ze svého.

viper
29. srpna • 10:24

no jo bezpečnost ujde, jenže je to stejně jenom převlečený ZX-ko a to bylo přece upraveným Peugeotem 306. Kdyby to auto bylo v režii Citroenu a ne pod "diktátem" Peugeotu, tak by bylo na mnohem vyšší technické úrovni a navíc by mělo hydrauliku Zkrátka bylo by to mnohem lepší..... Uvidíme jaká bude ta C4, protože pan generální Folz slíbil, že nové Citroeny budou více individualistické a zkrátka více Citroeny. ( viz C3, nová C6 a budoucí modely ) 

Viper

viper
5. srpna • 13:57

Xsara je shit, od té doby co Peugeot koupil Citroen tak to stojí mírně řečeno za prd.Když si vzpomenu na Citroen GS, který má srovnatelné rozměry jako Xsara a má navíc hydrauliku, tak je to úplně o něčem jiném.Zkrátka Peugeot na Citroenu šetří kde se dáXsara je v podstatě Citroen ZX s novou karoserií, žádný nový podvozek.Je to ukázka, jak vyrobit "nové" auto s minimem investicí.Škoda, že v PSA nepochopili pořádně, jaká byla vlastně filozofie Citroenu a v čem spočívalo jejich charizma a přednosti........Jen si vzpomeňte na DS a SM

 

viper

 

Radek Špillar
11. srpna • 16:55

Xsara je shit. Od doby BX žabožrouti tahle auta jen okrádají. ZX už neměl hydrauliku, dostal primitivní podvozek a ten má Xsara pořád stejný. U citroušů tomu říkají samořídící zadní osa. Jak samořídí je absolutně výstižně napsané v článku. Když nejedeš zatáčku jako v učebnici autoškoly, řídí zadní osa tuhle káru kam chce sama. Motor od PSA je mizerný a jede to jen proto že ušetřili za plech a Xsara je lehká. Případné zájemce o investování peněz do toho vozítka bych poslal k náhledu do Citro - karosáren. Viděl jsem jednou jak do Xsary zezadu najel ne moc rychle na križovatce Galaxy. Ford ani škrábnutí, z Xsary 5D harmonika až k zadním sedadlům a hnuté i zadní sloupky. Staniolové vozítko jak Rover nebo Honda Civic. Proto tam cpou 6 abg v sérii.

Petr Holý
25. února • 11:51

:)) Mám ZX r.v. 91 1,6i hantchbag a musím říct, že svoje zkušennosti s ním mám velmi dobré :))

Za 4 roky co jej mám jsem měnil pouze brzdové kotouče a destičky, které jsem si ale vybrzdil sám, čepy řízení, které jsem odrovnal nárazem do obrubníku a koncový díl výfuku který odrezl.

Na 1,6i mi 66kW přijde slušné, auto je celkem dynamické a podivné chování zadní nápravy se mi nijak nepozdává, i při 170 km na dálnici je auto klidné a ještě dokáže zrychlovat a brzdy i téhle rychlosti mi přijdou celkem účinné i když už trochu hlučné.

Ani po 10 letech na autě není sebemenší stopa rzi.

Petr

Filip
27. srpna • 10:37

Jenze takle se delaji bezpecnejsi auta. Pokud z auta zustane "zmackany papir", je to lepsi nez kdyz se z nej stane katapult. Muj osobni pocit treba z Fabie je, ze by odlehceni plechum prospelo.

Jenda Benda
27. srpna • 12:32

Asi sis nepřečetl dobře příspěvek. Pokud se plechy zmačkají až na nosnou strukturu skeletu při nárazu v rychlosti deset km/h, není zdrávo s takovou pixlou narazit do čehokoli v čtyřiceti nebo víc. nakonec nárazové testy Xsary dopadly katastrofálně zatímco fabia patří mezi nejlepší. Když ti to nevyhovuje, můžeš z fabky odmontovat pro odlehčení blatníky  a navrtat nosné podélníky nebo si koupit Xsaru .

ALeš Navrátil
19. února • 10:51

Jste ten Jenda Benda, který skládá a rozkládá Citroen v rekordnim čase? Hledám kontakt na vás po celém internetu a toto je jediné spojení Jenda-Benda-Citroen, které jsem na síti našel. Díky za kontakt alda@rej.cz.

Martin
27. srpna • 18:56

Jenze Xsara nedopadla v testech EuroNCAP katastrofalne, mozna by bylo lepsi si neco overit predem, nez to placnu na verejnosti, Jendo Bendo!!! Byla totiz testovana uz v r.1998 se tremi hvezdickami, a to jeste nebyla faceliftovana, tedy ve sve prvni generaci, coz neni spatny vysledek. Mimo jine je na tom lepe, nez Alfa 147 (2001), Ford Escort (1999),  Nissan Almera (1999) a dalsi. Je samozrejme jasne, ze faceliftovany model, ci nastupce C4 na tom bodou mnohem lepe a da se od nich predpokladat vysledek ctyr hvezdicek (a ty ma koneckoncu Fabia taky). Nehlede na to, ze porovnavas tzv. "maly rodinny vuz" = Xsara se "supermini" = Fabia

Albert
15. srpna • 8:13

Na mě Xsara působí jako Trabant se záclonkama. Načinčané nic.

Půl milionu bych za ni určitě nedal, to už raději Oktávku TDI 66, za 500 má klimu i počítač nebo japonce.

Ondřej DLABAJA
3. srpna • 22:21

Moc děkuji za článek a za příspěvky. Zrovna se poohlížím po jíném autě a uvažoval jsem o Xsaře, Octavii, Fabii atd. Vlastním Feldu a zatím mi naprosto vyhovuje, ale chci o něco větší a bezpečnějsí automobil. Takže skočím asi do Focusu. Za pěkný peníz se dá sehnat z druhé ruky dovezený ze zahraničí . Pokud máte někdo s tímto autem zkušnosti, tak neváhejte a pište. Jediné čeho se obávám jsou drahé servisy

Pavel Janda
4. srpna • 12:47

Draheho servisu se neobavejte, oproti Felicii sice drahy bude, ale ve srovnani s Octavii nebo Fabii bude urcite levnejsi. Prace i dily jsou priblizne stejne drahe a u Fordu je budete urcite mene potrebovat. Focus je dnes vubec nejspolehlivejsi auto ve sve tride ve stari do tri let (TUV), dokonce predcil i Toyotu a Nissan (!), zatimco Octavie je az 53., coz je tragicky vysledek. Tady neni co resit.

Focus je opravdu dobre auto, spickovy podvozek, dobre motory, perfektni prevodovky, spolehlivost... Jen by mne odradila trochu vyssi cena, osobne bych dnes zvolil Nissan Almera 1,8 5D za 397 tisic vcetne ABS, 2 airbagu, klimatizace... v opravdu vyborne vybave.

PT
13. srpna • 7:32

S tím Focusem to není zase tak růžové nebo už si nepamatujete jak jej museli několikrát stahovat do servisu kvůli různým problémům jako např. samovolné vyhoření elektroinstlace, špatně naprogramovaná řídící jednotka, odpadávající kryty od oleje v motoru atd. ? Bohužel tyhle věci se do statistik TUV nepočítají.

Ondřej DLABAJA
4. srpna • 21:19

Včera jsem zrovna studoval výsledky TUV, takže naprosto souhlasím. Bohužel jsem zastáncem - "zatim" nikdy nové auto. Odraží mě to, že vyjedete z autosalonu a cena auta jde dolů - "čistě můj osobní názor. Jinak na Nissan Almeru jsem se zrovna kouknul a opravdu vypadá dost slibně.

Ojetá auta hledám na www.tipcars.com. Zvolte ojetá osobní auta - nabídka - Ford - Focus - od r.v. 1999  - novinky za posledních 7 dní. Je tam Ford Focus GHIA 16V ZETEC. Ta cena je celkem opravdu výhodná vzhledem k výbavě. V ceníku je tento typ za 545 tisíc. Typ GHIA 1.6 DURATEC. Motor tam má 74kW a v ZETECU 3 roky starém 77kW. Nevíte jaký je rozdíl? Který typ motoru by jste mi doporučil?

Jinak o koupi vozu uvažuji až příští rok.

Každopádně díky

 

M. T.
4. srpna • 22:39

Tak jako Vám pan Janda doporučuje Ford a Nissan místo Škody, já mám zkušenost (jde o Ford) naprosto opačnou. Objednal jsem si u jistého prodejce v Praze Ford Focus Kombi 1,6 s celkem běžnou výbavou která sestávala z klimatizace, ABS, elektrického ovládání oken, centrálního zamykání a pár maličkostí navíc. Prodejce dodal vůz za 3 měsíce v jiné barvě než byla objednána, což jsem překousl a automobil převzal. Po 3 000 kilometrů se rozsvítila kontrolka ABS, servis zjišťoval vadu 2 dny (!!!) než přišel na to že jde o vadnou řídící jednotku ABS. Vůz zůstal v servisu a jako náhradní vozidlo jsem po trvdém nátlaku dostal starý Ford Escort (!!!). Focus jsem dostal opravený za 26 (!!!!!!!!!) dní. Další provoz bez problémů trval tři týdny. Přestal fungovat posilovač řízení. Náhradní vozidlo jsem ani přes tvrdé protesty nedostal, oprava trvala 16 dnů (!!!!!!!!). No a bez dalších problémů jsem jezdil celé tři dny. Začalo to tím, že motor měl nepravidelný chod a obtížně startoval zahřátý, trvale svítila brzdová světla a opět selhal systém ABS. Tím moje trpělivost skončila, zrušil jsem kupní smlouvu a vyzval prodejce k převzetí vozu zpět. Protože jsem advokát, učinil jsem zároveň právní kroky k tomu, abych prodejce skutečně donutil nekličkovat a můj úkon vzít na vědomí. Prodejce mi nabídl obratem dodání vozu Ford Mondeo s výraznou slevou což jsem odmítl a přiměl jej k vrácení kupní ceny.

Následně jsem objednal vůz Volkswagen Passat Variant, který mi byl přesně v objednané konfiguraci dodán za 5 týdnů, mám jej rok a 3 měsíce. Za 55 000km se na něm neprojevila žádná závada. Při každé servisní prohlídce mi servis nabídl po dobu provádění servisu (3-6 hodin) náhradní vozidlo, vždy šlo o předváděcí vůz bez požadavku na úhradu za půjčovné. Déle než půlden byl Passat v servisu jednou a to po drobné dopravní nehodě, kdy do mne zezadu narazilo jiné vozidlo. Oprava včetně laku byla hotova přesně za 3 dny.

Po neblahé zkušenosti s Fordem již s touto značkou nehodlám mít nic společného a na vlastní kůži jsem zažil diametrálně odlišnou kvalitu vozů i servisu Ford a Volkswagen.

Coolio
6. srpna • 0:12

Zajimave cteni. Me by zajimaly ty pravni kroky - jake musi byt, aby se prodejce nekroutil a neklickoval ? Mohl byste je prosim blize popsat ? Dekuji, nerad bych se sebou nechal nekdy "vytirat".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
M.T.
11. srpna • 16:42

Je jich několik.

- Podrobná dokumentace vad autorizovanou osobou, kterou může být soudní znalec, státní zkušebna nebo STK. Ideální je kombinace dvou nebo tří autorizovaných osob. Já jsem zvolil STK a soudního znalce před vytčením vad servisu.

- Přesná definice vad v reklamačním zápise a přesná definice vůle kupujícího jakou formu svého práva z odpovědnosti za vady zvolil. V tomto směru se obraťte v případě nutnosti na komerčního právníka, cena za úkon není vysoká.

- V případě jakéhokoli odporu prodávajícího předat vadné vozidlo do notářské úschovy.

- Sdělení ostatních souvisejících nároků spojených s uplatněním práva z odpovědnosti za vady: náhrady ztráty času, cestovného, zvýšených výdajů, atd. a uplatnění práva na jejich úhradu u prodejce. Toto právo máte i v banálních případech jakékoliv vady výrobku, pokud jste v kupní smlouvě nesjednali jinak.

- podání návrhu na soudní rozhodnutí okamžitě, pokud se prodejce brání splnit své povinnosti z odpovědnosti za vady výrobku. Opět se obraťte na právníka, která vám návrh zpracuje a zvolí nejvhodnější formu.

Přeji Vám všem, aby Vás potřeba takových úkonů nikdy nepotkala.

Coolio
13. srpna • 0:00

To byla výborná odpověď, díky za ni mnohokrát. Už ji mám vytištěnou a schovanou. Snad to ale nebude nikdy potřeba, mám hrůzu z právníků a soudů

Pavel Janda
4. srpna • 23:11

Takove odstrasujici pripady lze zaslechnout o kazde znacce, ani tem nejlepsim se obcas problemy zrejme nevyhnou. Vec je ovsem treba vnimat globalne, poruchovost Focusu je obecne natolik nizka, ze neco podobneho se muze stat "maximalne jednou za deset let" , zatimco u ostatnich automobilu je tato pravdepodobnost mnohem vetsi.

V tomto pripade bych ale videl problem na strane servisu, zjevna neschopnost odstranit puvodni, zrejme malicherny problem zpusobila dalsi komplikace. Sdelte nam, prosim, jmeno onoho servisu, at se mu obloukem vyhneme. Je smutne, ze se takove veci i v dnesni dobe stavaji, nesouvisi ovsem se znackou automobilu, to se muze stat u VW, Skody, Fordu, Mitsubishi, cehokoli...

Co se Fordu tyce, mam dobre zkusenosti s Brnenskou firmou Rasino, ale uz je to par let zpatky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Scroll
5. srpna • 7:44

Ehm, tipuju to na Charouze.

S tím blahořečením Fordu bych si az zas tak nefandil. Není o nic lepší ani spolehlivější než cokoli jiného. Běžné spotřební průměrné auto. Jako VW, Nissan, Mitsubishi, Toyota, Škoda atakdále. Ani o chlup lepší.

Ondřej DLABAJA
4. srpna • 23:06

Díky za příspěvek a za Vaše zkušenosti s Fordem. Možná bych si měl koupit tříkolku. Moje maximální harnice cca 200 tisíc, při nejlepším 300. Passat se mi také zamlouvá, ale je trochu v jiné cenové kategorii.

Petr
31. července • 9:23

Tak takhle si představuji skutečný podrobný test. Ne ty rádoby odborné články, které především podmazávají dovozcům, a jejichž autoři toho zpravidla o automobilové technice moc nevědí (a už vůbec ne tolik, kolil by měl vědět profesionál).

Nemyslím si, že by byla Xsara špatné auto a jistě bych jí dal přednost před mnoha jejími dražšími konkurenty (snad kromě Focusu). Jenže právě takovýhle test dokáže odhalit většinu kladů i nedostatků auta. Věřte, že jsem jezdil i s některými ostaními konkurenty a chyb měli také dost. O to víc mě zaráží, když pak v testu takového auta ani jeden mnou značně pociťovaný nedostatek nenajdu. Např. takový Golf IV, to je děs a hrůza (tedy ten, co není připraven jako novinářský vůz). Nebudu tu vypisovat všechny jeho nedostatky, ale málo jich jistě není. V novinářských testech na něj pak ale nacházím jen samou chválu.

No prostě jen tak dál.

Petr

X12345678
31. července • 15:27

Vzhledem k tomu, že Xsaru vystřídal v mých rukou právě Golf 1.6 16V Variant, bude příští povídání právě o něm, takže doufám že se kritici a milovníci VW v diskuzi nepoperou. Poznámka na okraj: jde o služební auto s 45 000km na tachometru, žádná varianta pro novináře.

Petr Broža
31. července • 12:08

Otestovat pořádně auto za pár dnů, na kdy ho máme od dovozce k dispozici, není možné; pokud se nějaký nedostatek projeví po delším používání nebo ho řidič začne pocťovat třeba po měsíci, není možné o tom napsat.

Sám to vidím na sobě - koupil jsem Fabii a byl spokojen; po roce mi však vadí některé drobnosti, kterých jsem si dříve nevšimnul.

Petr
31. července • 12:28

To snad i celkem chápu. Ale má pak vůbec takový test smysl. Mám pocit, že to co si přečtu v běžném testu se moc neliší od toho, jaký dojem si o autě udělám, když si ho půjdu prohlédnout k dealerovi a udělám zkušební jízdu. O to propastnější rozdíl pak je, když vidím třeba testy v německém Pirelli Magazínu. Tam zkoušená auta skutečně nešetří a i u těch nejlepších vždycky nejdou nějaký ten nedostatek a problém. Není to jen v tom kolik času redaktor má. Mám pocit, že právě v onom Pirelli Magazínu přistupuje redaktor k autu tak, že nejdřív a hlavně hledá to špatné a teprve pak to, za co auto pochválit. U nás je to naopak.

V jednom nejmenovaném renomovaném českém časopise jsem si asi před rokem přečetl, že "vůz v testu obstál na výbornou, měl výborné jízdní vlastnosti.....atd. Jediný drobný nedostatek, který se ukázal, že občas samovolně "vypadla" zařazená rychlost"!! To snad ani nelze komentovat. Od té doby ho už nekupuji.

Prostě mám pocit, jako by se redaktoři nad většinou aut v testu rozplývali blahem a sem tam blahoskloně vytkli nějakou tu drobnost. Chápu, že auta dnes jsou veskrze dobrá a kvalitní (hlavně oproti tomu co tu jezdilo dřív), ale právě proto by to chtělo o to více se sousdředit na veškeré nedostatky a chyby.

Petr

Petr Broža
31. července • 15:19

Jasně, ale ne každý má tolik času, aby obcházel dealery a vozil se v každém autě.

A právě proto bych byl rád, kdyby se i čtenáři zapojili a začali přispívat do rubriky zkušenosti. Zadarmo by to nedělali.

PJ
30. července • 23:21

Mel jsem moznost se Xsarou jet, byt ne uplne tou samou, jednalo se o 3D 1,6 a nektere veci v clanku se mi zdaji byt prehnane kriticke, pokud to mam srovnat se svou Octavii 1,6 74 kW a ostatnimi vozy teto tridy (uprimne receno bych Xsaru povazoval za nizsi stredni...), se kterymi jsem mel moznost jet, tak zavery jsou takove:

Motor se mi zdal byt velmi dobry, dynamika jizdy oproti Octavii vyrazne vyssi. Je nutne s nim umet zachazet, od 16V motoru nelze cekat, ze pri seslapnuti plynu v 50 km/h na petku zacne trhat asfalt, ridicum, kteri preferuji takovy styl jizdy patri do rukou diesel. Pri dosti dynamicke jizde po okresni silnici (prumer 116 km/h) s dodrzovanim rychlosti v obci byla spotreba 12,8 litru, coz je cca o pet az sedm desetin litru mene, nez dosahuji na te same trati s prumerem 110-120 km/h s Octavii, cili pomerne prijatelna hodnota. S neocekavanymi reakcemi na pohyb plynovym pedalem jsem se nesetkal. Motoricky nemohu srovnavat s jinymi vozy, nebot u Focusu jsem jel ve 2,0, v Almere 1,8 a Astre 1,4, coz jsou nesrovnatelne agregaty.

Podvozek byl prumerny, ale nezaludny, to mohlo byt v pripade autorova vozu zpusobeno verzi kombi. Celkove byl o neco mekci nez u Octavie, ale na nerovnostech nemel tendenci odskakovat ze zvolene stopy, coz Octavie delaji velmi rady. S Nissanem Almera nebo Fordem Focus byl naprosto nesrovnatelny, cca o deset let vyvoje zpet...

Co se tyce interieru, tak jsem byl naprosto unesen sedackami, nevim, jestli se do kombi nedavaji jine, ale ty ve 3D mely vyborne bocni vedeni a na rozdil od prkenic z Octavie, ktere se zuzuji v oblasti kolen a zpusobuji tak velmi neprijemne bolesti kolen, jsem z nich po delsi jizde mel dobry pocit. Pristrojova deska se mi zdala "normalni", material bezny, slicovani v poradku, pazvuky zadne. Oproti svetle sedemu plastu v Octavii (mam model pred faceliftem) rozhodne lepsi.

Razeni bylo typicky francouzske, cili prumer az podprumer, ale da se na nej zvyknout, rozhodne jsem nemel problemy s tim, ze bych zaradil jiny stupen, nez jsem mel v umyslu. U Octavie je o neco lepsi (ta ma ale zase problemy se zanasenim slozitych mechanismu prevadejici podelny pohyb na pricny, coz zpusobuje jeho postupne tuhnuti a nutnou udrzbu). Bylo cca srovnatelne s Astrou (typicka Opelacka kvedlacka..). Vyrazne lepsi razeni ma Almera a nejlepsi tradicne Focus, ten je jeste o nekolik trid vys, presne, lehke, bez jakychkoli preskoku.

Brzdy maji opravdu pomalejsi nabeh, ale pri intenzivnejsim brzdeni, nebo pri brzdeni z velmi vysokych rychlosti pusobi velmi presvedcive. Brzdy Octavie jsou pri brzdeni z vysokych rychlosti hlucne, ale take bezproblemove (pokud si zrovna nenechate vymenit brzdove desticky, po kazde vymene auto z pocatku (po nekolik desitek km) nebrzdi temer vubec a je nutne seslapnout pedal vsi silou az k podlaze, zancna tupost brzd je citi dalsich nekolik set km).

Osobne se mi Xsara 3D 1,6 jevi jako hezke auto (subjektivni) se sportovnim smrncem a motorem, se kterym si rozhodne neudelate na silnici ostudu. Bohuzel design a image vozu predbiha techniku, zejmena podvozku a tak si s ni vylozene sportovni jizdy prilis uzivat nelze. Za danou cenu jde ale o pekne sportovni auto, ktere uspokoji choutky mene narocneho ridice, ktery tomu obcas rad "nalozi". Ovsem levneji lze sehnat Almeru 1,8 3D (335 000 Kc), ktera je po vsech strankach lepsi. Krome ni bych narocnejsimu ridici doporucil Ford Focus, jeho nedostatkem je ovsem vyssi cena. Astru zcela zavrhuji, Octavie je vhodna spise pro rodinne svezeni s tim, ze je treba pripravit si penize na castejsi servis.

Funny
1. srpna • 7:49

Troufám si tvrdit že 3D má na zadní nápravě naloženo o metrák míň než kombi a má o dost kratší zadní převis. To musí hrát velkou roli a u francků nemusí být jisté že třeba dali kombíku aspoň tužší tlumení. Spíš ne. Sedačky jsou u skoro všech francouzů rozčvachtané bačkory tím bych se unášet nenechal.

Moje otázka je proč je u Octavie potřeba připravit peníze na častější servis? Mám druhou jako referentské auto. S první 20V z roku 97 jsem natočil 180 tisíc km s jedinou poruchou ve 30 tis, čidlo teploty motoru, opravili v záruce, jinak nic. Druhou mám teď TDI z loňska, zatím naběháho 56 tis, závada žádná. Teda vlastně ano, hází přední kotouče ale ty jsem zničil já prasečí jízdou.

Pavel Janda
1. srpna • 23:53

Ohledne jinych jizdnich vlastnosti 3D a Break jsem vyvodil tentyz zaver, ale takove problemy ma vetsina kombi, zmeni se pouze karoserie, ale jinak vuz zustane stejny, maximalne se zameni pruziny za tvrdsi nebo delsi. Sedacky se mi opravdu libily, tak prijemne sedacky jsem v aute teto tridy jeste nezazil.

Jinak s Octavii mam osobne pomerne velke problemy. Rok vyroby je 99, model GLX 1,6, zakoupena na podzim 2000. Za rok a pul jsem s ni najezdil 120 tisic kilometru a byla menena ridici jednotka, palivove cerpadlo, v 80 tisicich km prasklo vyfukove potrubi, okolo 100 tisic km, ted v zime se zasekl mechanismus steracu (je cely zapouzdreny, nejde domazat, nutna jeho vymena za vice nez 2000 Kc), ted prestalo fungovat servo a take bylo nutne jej vymenit. Oprav bylo opravdu velmi mnoho, zde jsem vyjmenoval jen ty nejzasadnejsi. Temer vse (az na ridici jednotku a to bylo o dny) se stalo po zaruce, u Skodovky bohuzel jen rocni.

Navic jsem nebyl spokojen ani s kvalitou servisu, jak jsem jiz psal, po kazde vymene desticek vuz dlouho nebrzdil tak, jak by mel, duvody mi nejsou jasne. Novy vuz byl osazen velmi spatnymi pneumatikami Continental SuperContact. Cca pul roku po koupi se zacaly rozklizovat nektere dily v interieru atd... Nevim, jestli jsem nenarazil na nejaky spatny kousek, ale s Octavii spokojen nejsem, uzil jsem si s ni pomerne dost neprijemnosti. Ovsem o tom, ze to bude spise obecnejsi problem, svedci az, jestli si spravne pamatuji, 53. misto v zebricku TUV vozu nizsi stredni tridy ve stari do tri let. To je hodne spatny vysledek, kdyz se podivam, jaka auta skoncila na lepsich prickach. Jine veci mi na Octavii nevyhovuji subjektivne - motor mi nevyhovuje svou charakteristikou, ze sedacek mne po delsi dobe boli kolena apod.

Do Octavie jsem presedlal z Nissanu Primera 1,6 GX r.v. 96, se kterym jsem najezdil pres 200 tisic kilometru a krome vymeny spojkoveho loziska ve 150 tisicich km jezdil celou dobu bez jedine zavady, ani jedine malickosti. Tak me Octavie trochu prekvapila, je videt, ze to jeste neni ono. Kdyz k tomu pridam fakt, ze Primera stala jen o 50 tisic vice, mela mnohem lepsi motor, podvozek a vnitrni prostor, tak neni co resit.

Jirucha
3. srpna • 9:22

Vezmu pěst a zatlačím silou na boční polštář opěradla Octavie. Vezmu rolovací metr a změřím že se to promáčkne o 4 centimetry. Pak jdu za kamarádem co má Xsaru 5D 1,6 a udělám to samé. Při třetinové síle než u Oktávky se celý bok opěradla zkroutí tak že mi ruka ze ujede do strany. Pak si zkusím sednout. Jojo, měkké jak tvaroh, úzký sedák, zatlačím záda do strany a bok opěradla povolí a kácím se na sedadlo spolujezdce. Fujtajksl.

Pavel Janda
4. srpna • 12:40

To je samozrejme subjektivni nazor kazdeho z nas, me se ty sedacky libily a sezeni v nich mi bylo velmi prijemne.

Obcas ujedu za den i 900-1000 km a po vystoupeni z Octavie sotva chodim, to se mi v Xsare nestalo.

Ale jak rikam, kazdemu vyhovuje neco jineho, o tomto se neda objektivne diskutovat.

xxl
30. července • 19:55

To je nazorovy rozdiel priorit, francuzi su plny emocii a preto zivot prezivaju z tej emocionalnej stranky, design je priorita, kvalita nie. Nemci su posadnuty technickou dokonalostou a kvalitou, design pre nich tolko neznamena. Otvorene sa priznam ze mam radsej francuzov alebo talianov ... Nechapem nemecke a aj nase casopisy ktore dokozu odsudit auto napriklad za to ze nieco zadrnci v palubovku alebo ze rezerva je vonku. App. kedy ste naposled menily koleso, ja som uz aj zabudol ako sa to robi to rocne najazdim 50 az 60tisic kilometrov rocne.

Jan Taraba
30. července • 22:31

Zajisté, jestliže sedím ve venkovské francouzské hospůdce, je milé, že je to národ plný emocí. Když mi ale sedne auto v podzimní plískanici na ráfek a až teď zjistím, že ty emoce dotáhli až do konstrukce, tak jich mám až po krk. A je mi fuk, že jejich emoce začaly tím že musím demontovat kus motoru abych dolil vodu do ostřikovače, nebo spadnu v zatáčce ze sedadla, protože se emocionálně vykašlali na dotažení jeho tuhosti do přijatelných hodnot a to co mě má na opěradle v zatáčce držet se ohýbá jak zvadlá mužská pýcha. Nezaměňujte prosím emoce s lajdáctvím a neschopností. Budu raději sedat ve francouských a italských hospůdkách než v německých, ale naproti tomu raději v neemocionálních a nedrnčících německých a japonských autech než ve francouzských.

Ondra
30. listopadu • 15:22

No nevím sice co jse v té době měl na mysli ale píše se rok 2013. Pracuji v nejmenovaném servisi VW a když vidím jak jsou všichni zákazníci tohoto koncernu "úchylní" a řeši klepání, pískání a to vše díky "něměckému pintlich" tak se směju pod vousy že jezdím zrovna Xsarou VTS z roku 2003 a byť v zimě se ozve sem tam zaskřípání. Vše co je zde v tomto článku napsané je v mém případě úplně jinak. Motor byť tady popisovaný 1.6 16V "je motor na prd" mám velice rád. Jedzdím denně 40km do prahy a když vezmu kolony a semafory spotřeba je opravdu kolem 7,5 - 8l/100 ale narozdíl do zázračných 1.2TSI se svezu a to si servítky neberu. Attack hranice 6000 ot/min je běžný, s výše uvedenou spotřebou. Motor je koncepčně stavěný pro provoz ve středním až vyším pásmu otáček t.j. pod 2500 nečekejte zázraky (je to 16V s pevnými vačkami) ale jakmile překročíte 3500ot tak jde motor až do omezovače jako pila. Já osobně mám menší úpravu která zvedla výkon z poctivých 80kW/147Nm na odbrzděných 101kW/163Nm. Jedná se o rozsáhlejší úpravu (sání z C2 VTS, vačky Cat cams, úprava svodů, odlehčení váhy setrvačníku, úprava výfuku - žádný "RÁMUS", přemapování ŘJ motoru, a nejpodstatněší je výměna diferencialu za smamosvorný). Co dodat - běžné auto to sice není ale namachrovaného taxikáře dokážu pěkně poškádlit když vidím že se ztrácí žlutý flek se slepicí na kapotě v dálce. .... neříkám že francouzské auta jsou nejlepší jen chci říci že za těch 11 let od 2002 udělali hezký krok k změně (řazení je přesnější, motory jsou našlápnutější viz 1.6THP v DS3 racing 147kW díky vývoji motoru PSA s BMW) P.S.: Jen pro pořádek už v roce 2003 měl citroen obstojné boční vedení v sedačkách viz mé auto. Jen by to chtělo napsat že Xsara Break není závoďák - proto vypadáváte ze sedačky milý pane.... je to rodiný vůz.

Vlarif
28. října • 14:07

Ty úpravy na vyšší výkon jste si dělal sám? Děkuji za odpověď Vlaďka

homer
4. srpna • 9:22

Já mám prioritu, že k autu nesmím mít nepřekonatelný odpor, ještě než se rozjedu . A to v německejch bezduchejch posunovadlech mám. Třeba když sednu do Golfu - tam je palubka asi jen za příplatek, že? Bodejť by tam palubka klepala, vždyť tam vůbec není!  

Scroll
4. srpna • 10:53

Ale jdi ty brebto

xxl
31. července • 0:04

Ja naozaj neviem co mate s tymi defektami, ja som posledny zazil asi pred 3 rokmi t.j. 150 000 Km. To sedadlo je naozaj nepriemna vec, ale myslim ze to je zavada a nie vlastnost. Ja si napriklad neviem zvyknut ze na Octavke sa nadrz otvara tlacitkom zvnutra, vzdy nato zabudnem a musim sa vratit ho otvorit. Ale nedovolil by som si kritizovat ze viecko nie je sucast centralneho zamku, je to len moja blbost. Taketo drobnosti ma kazdy automobil, ale clovek si ich pri jeho dennom pouzivany neuvedomuje. Kvalita francuzskych aut a to najme montazna je nizsie nez nemeckych o tom nie je pochyb. Mam osobnu skusenosti ze nemecke auta sa skor kazia absolutne tak ze cloveka nechaju na ceste, zatial co francuzske trapia rozne poruchy ale vzdy sa doplazia do servisu. Kvalita a zivotnost komponentov je priblizne rovnaka, len ta lajdacka montaz a nedbala konstrukcia detajlou niekedy kazi radost.

Scroll
31. července • 18:10

Při téhle filozofii je vlastně fuk jak je auto odolné při nárazu. Já za 500 tisíc km nehavaroval tak mě nezajímá co to udělá až nabourám? Hloupost. Jestli výrobce neumí ani udělat rezervu tak aby ji mohla vyndat i ženská, tak ať se jde i s francouskou emocí bodnout.

Scroll
30. července • 10:26

Firma mi přidělila taky tohle vozítko a doslova souhlasím se vším. To auto kromtoho že je nacpané výbavou, nestojí za nic, všechno polovičaté, nedotažené, mizerné. Když mu trochu šlápnu na plyn, je tam deset litrů natošup a místo trojky tam leze pětka. Vážím 92kg a v zatáčkách se pode mnou kroutí bok opěradla až z něj padám.

Jiří
4. února • 22:45

...a v zatáčkách se pode mnou kroutí bok opěradla až z něj padám.

Od toho tam snad dali pásy. No né?

matusko
29. července • 16:08

som chcel dodat, ze ten zazrak s plynom mi robilo aj AXko 1.4D, ale len pri max rychlosti a to iste robi aj teraz picasso HDi. ak idem 170 a dam plny kotol, auto nepridava, a po miernom ubrati plynu zacne akcelerovat....zaujimave :) ale c5 3.0 nic take nerobi.

toby
29. července • 10:26

takže z toho plyne, že za 500 tis. je to pěknej sráč

PAVEL-GOTCHA
1. srpna • 14:43

my máme XSARU a jsme s ní spokjeni tak neříkej že je to sráč JE TO GOOD CAR 

LíBí SE MI  MáME JI V 2.0 EXCLUSIVE   5DV.

Pavel Jirucha
1. srpna • 15:20

To je OK, většina majitelů aut je se svým vozem spokojena. Nic to nemění na tom že žádné auto není dokonalost sama. A ten článek mi připadá velice věrohodný, víc takových s reálně kritickým pohledem na věc.

Jan Taraba
30. července • 6:56

To bych netvrdil. Z článku chápu spíš že Frantíci ušetřili za dotažení vývoje motoru, podvozku a interiéru a ušetřený peníz nacpali do výbavy. To je pro ně typické, metodou ŽAVES funguje ve Francii skoro všechno.

delfín
30. července • 11:56

Ža-ve-s je francouzská tradice. Divím se že Arianne vynesou většinu družic aniž by vybouchly. Tam mají statistiku jakeš-takeš, ale auto jsem od nich ještě pořádné neviděl. Vlastně jo, Citroen DS 19.

Sedan
29. července • 14:31

Mě se zdá docela v pohodě. Třeba natrefil jen na špatný kousek

X12345678
29. července • 5:44

Omlouvám se za nesmysl v technických datech, posilovač řízení samosebou není podtlakový ale hydraulický.

Petr Broža
29. července • 9:20

Už jsem to upravil.

Doporučujeme

Články odjinud