Zkušenosti: bájných 300 km/h za volantem Audi RS6 Avant

Na krátkou dobu se mi do ruky dostalo Audi RS6. O výjimečnosti tohoto vozu hovoří zejména dynamické parametry. Výkon 331 kW/450 koní, zrychlení z 0 - 100 km/h pod pět vteřin, maximální rychlost se navzdory omezovači vyšplhala až k hodnotě 310 km/h.
Zkušenosti: bájných 300 km/h za volantem Audi RS6 Avant
Seznam kapitol
  1. Technický popis, výbava, motor, převodovka
  2. Jízdní vlastnosti, atak 300 km/h rychlosti, závěr

Technický popis

Vrcholová verze RS6 vychází ze sportovní varianty S6, má s ní shodnou karosérii, zcela shodný interiér. Upravený vidlicový osmiválec o objemu 4.2 litru je vybaven přeplňováním dvojicí turbodmychadel a jeho výkon je v tovární verzi 331 kW/450 koní při 5700 - 6400 ot./min, točivý moment dosahuje maxima 560 Nm v extrémně širokém rozmezí 1950 - 5500 ot./min. Převodovka je výhradně automatická, pětistupňový Tiptronic s řazením páčkami pod volantem ve stylu F1 a s automatickým podřazováním v režimu jízdy Sport.
 
Stálý pohon všech kol prostřednictvím samosvorného mezinápravového diferenciálu Torsen je samozřejmostí. Podvozek je vybaven zcela novým hydraulickým systémem, který pomocí diagonálně propojených tlumičů výrazně omezuje naklánění vozu v ostře projížděných zatáčkách, samozřejmostí jsou obvyklé elektronické systémy ABS, EDS (elektronická uzávěrka diferenciálu), ESP (stabilizační systém), BA (brzdový asistent), EBV (elektronický rozdělovač brzdného účinku).
 
Mohutně dimenzované brzdy s osmipístkovými třmeny (vpředu) odpovídají dynamice a celkové hmotnosti vozu. RS6 jezdí na 18palcových kolech rozměru 255/40 R18. Dle údajů výrobce vůz o pohotovostní hmotnosti 1880 kg dosahuje rychlosti 250 km/h (elektronicky omezena), na 100 km/h zrychlí za 4,7 s. Kombinovaná spotřeba je 14,8 l/100 km. Zajímavostí je fakt, že výrobce nepovoluje tažení přívěsu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vrcholová verze RS6 vychází ze slabší S6, záměrně však říkáme "slabší"

Dost teorie, vzhůru za volant

Vnější vzhled je velmi podobný ostatním modelům řady A6 Avant. Verze S6 i RS6 skrývají svou dynamiku pod civilní vzhled. Několik málo odlišností zde však nalezneme. U RS6 je to kromě typového označení na přední mřížce a na zádi vozu jiné provedení vstupních mřížek v předním nárazníku, obdobné mřížky v zadním nárazníku, zvýrazněné prahy karosérie, oválné koncovky výfuků, malý spoiler nad zadním oknem, 18palcová kola a vnější zpětná zrcátka v matném hliníkovém provedení.

Pokud byl exteriér změněn jen velmi decentně, interiér je shodný s verzí S6 včetně sedadel Recaro s vyhříváním a všestranným elektrickým nastavováním. Rozdíly jsou nepatrné: malé logo RS6 na přístrojích, páčky ručního řazení pod volantem a jiná nabídka barevného provedení koženého čalounění a dřevěných dekorů interiéru.

Základní cena tohoto modelu je 2 880 000 korun včetně DPH (existuje i nabídka verze M1 s odpočtem DPH). Základní cena zahrnuje již prakticky vše z výbavy, která je u jiných modelů příplatková včetně koženého čalounění velmi kvalitní kůží, 10 airbagů, tempomatu, ultrazvukových parkovacích čidel vpředu i vzadu, ESP atd. Příplatkovou výbavu našeho modelu tvořil navigační systém s TV přijímačem (včetně teletextu) a 19palcová kola. Taková výbava navýší cenu na konečnou částku 2 990 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek
Příplatkovou výbavu tvořil i TV přijímač

Startujeme

Po usednutí za volant je vhodné si uvědomit, co se nachází pod kapotou a vřele doporučuji začít velmi opatrně. Po spuštění se osmiválec drží v otáčkách těsně nad hodnotou 1000 a má jemný bručivý zvuk, který konstruktéři nadávkovali do interiéru sice jemně, ale slyšitelně. Stejný zvuk provází posádku během jízdy ve všech jízdních režimech. Zatímco šestiválce a osmiválce v A6 jsou tak tiché, že je až do vysokých otáček prakticky neslyšíte, tady je to jinak. Tlumené, sportovně laděné brumlání je velmi podobné tomu, co slyšíte v každém dobrém Porsche – za jízdy velmi příjemné.

Motor už běží, podívejme se na volič Tiptronicu. Zmizely polohy omezení vyšších rychlostních stupňů (4-3-2-1) a nahradila je poloha označená S (sport). V tomto režimu převodovka řadí na vyšší rychlostní stupně až těsně před dosažením maximálních otáček (7000) a při zpomalování podřazuje. V tomto a manuálním režimu lze řadit i páčkami pod volantem, velmi podobnými těm, které používají vozy F1. Za několik stovek kilometrů jsem si na ně sice nezvykl, ale uznávám, že to může být po získání dostatečné praxe velmi užitečná pomůcka. Mně se spíš podařilo místo přeřazení zapnout ostřikovač, páčky jsou na můj vkus a nulovou zkušenost s tímto řazením trochu blízko sebe.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Technický popis, výbava, motor, převodovka
  2. Jízdní vlastnosti, atak 300 km/h rychlosti, závěr
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků