Zkratky automobilových systémů: Znáte jejich význam? Často je stejný

22 komentářů

proti nim
1. srpna • 19:51

Já jsem Čech hovořím a píšu česky nějakým Anglickým a Německým zkratkám nerozumím až to bude v Českem jazyce tak to budu vědět.Já jsem doma tady a ne tam tak běšte s tím do …..

zmfcz
2. srpna • 8:37

Tak to můžeš jezdit leda tak na koni, protože neexistuje "čistě" české auto. Jo počkej, ani české plemeno koně. Tak možná si můžeš koupit kolo Favorita ... ne toho už taky nemají češi. Tak asi po svých, na boso, protože nemáme české obuvnictvní, a vlastně i nahatej, protože se všechno šije v Asii. A zapomeň i na opalovací krém a vodu jedině z kohoutku, protože plastové flašky taky nejsou z Česka ... budeš to mít těžké :)

Magdalena
1. srpna • 12:13

Díky moc za super článek, jsem si ho prvně všimla na https://www.povinne-ruceni.com/clanky/vyznam-sviticich-k... a taky se mi líbí verze, kde si z kontrolek dělají legraci,například sněhová vloččka a u ní let it go(frozen pohádka) ESP (Spanish) apod :D

Anti-automat
30. července • 19:05

Nedavno som jazdil Fiestu, odhadom r.v. 2015. Inak prijemne auto, ale po nejakých 100km zacala svietit meduza, rozumej tlak v pneu. Zastal som, len aby som zistil, ze rozdiel medzi pravym a lavym prednym odpoveda tak cca mesacnej prevadzke. Skratka uplne zbytocny stres, kedze sa o meranie tlaku v pneu nejedna.

zmfcz
1. srpna • 8:36

A ten rozdíl v řeči čísel byl kolik? Mě to hlásí třeba rozdíl 2.5 vs 2.3, a to je kupodivu na dálnici už docela znát; a určitě i při prudkém brždění atp. to taky udělá nějaké milisekundy, které můžou zabránit nehodě.

Phoenix
30. července • 12:21

Nejvyšší čas, aby zasáhli mocipáni z EU. Tak jako teď mají nově banky nařízeno používat stejné pojmy pro základní produkty, mělo by se automobilkám nakázat, aby pro stejný systém používali stejnou zkratku :-D:-D

Jouza
7. února • 18:14

trochu poupravím ...
EDS - je pro malé rychlosti - cca do 40km/h - pouze pro rozjezd na spatném povrchu
XDS - je pro vetsí rychlosti - "řezání zatáček" - aby auto v zatáčce "jelo jako po kolejích" - proste date v zatáčce plnej knedlik, a ono si to prebere tak, ze "neproklouzne" vnitrni kolo - s 1,0 to asi moc význam nemá ...ESP tedy má EDS pro rozjezd i XDS pro prujezdy zatackama ...

Aladin
30. července • 9:24

xds- je pro všechno. Ve městě se dobře kroutí volantem, především, když zatáčíš do pravého úhlu. S jízdou "po kolejích" to nemá nic společného.

vana
8. února • 7:09

V některých autech EDS funguje až do 80 km/h takže určitě není jen pro rozjezd
ale jinak souhlas

Phoenix
7. února • 9:10

Jen se nebojte. On si toho brzo někdo všimne a úřední šiml zařehtá. A jako bankám začíná EU nařizovat, jak se musejí jmenovat jednotlivé položky v sazebníku, aby to klient mohl mezi sebou porovnávat, tak to určitě potká i automobilky :-)
Za mě by bylo ideální, protože stejně většina to má od jednoho dodavatele, aby klidně uváděli svůj obchodní/marketingový název typu "tadyprostětoklouzatnebude", ale do závorky pěkně dát technický název, jak to specifikuje dodavatel, tedy třeba "ESP".

krakenax
6. února • 12:19

Já se divim že jsme nevymřeli když tyhle tří písmenný zkratky v autech nebyly.

zmfcz
1. srpna • 8:33

Jak se to vezme. Taky na počet aut bylo daleko víc nehod, z toho daleko víc smrtelných nehod. Třeba v roce 1992 bylo 46 mrtvých na 100 000 aut. Dneska je to 9, při skoro dvojnásobném provozu. Úmrtí většinou nastává ve starých autech právě bez těch písmenek.

Noclaf
6. února • 14:59

Nevymreli jsme ani kdyz jsme nemeli antibiotika ebo ohen. O (ne)uzitecnosti antibiotik a ohne to ale vubec nevypovida.

miro
6. února • 8:32

Ještě mi tam chybí kontrolky, že stírače stírají a houkačka houká.Přitom užitečné informace pro řidiče mizí.Nepotřebuji kontrolku, abych poznal, že mi prokluzují kola, ale uvítal bych teploměr motoru, protože nerad vytáčím víc motor, když je podchlazený.Bývaly doby, kdy přístroje ukazovaly i tlak oleje, nebo výkon nabíjecí soustavy.Podle nich se dala ihned identifikovat včas závada a ne až se mi na cestě rozsvítí kontrolka, že mám zadřený motor.Některé ty asistenční zařízení jsou dobré, zejména pro nezkušené řidiče, ale měly by být jako příplatková výbava a ne povinná do všech aut u kterých se tím zvyšuje jejich cena

zmfcz
1. srpna • 8:30

Kdyby ti moderní auto mělo doopravdy hlásit každou závadu, tak se ty ikonky na palubku ani nevejdou. Zkus si připojit BT diagnostiku a zjistíš, že i v mrazu se auto zahřeje docela rychle včetně teploty oleje atp. Jinak tlak oleje a i napětí můžeš zkontrolovat taky přes diag. Pro normálního řidiče jsou to informace k prdu, protože stejně tak jako tak, moderní auto odtáhnou do servisu.

a
1. srpna • 17:05

Tyto informace jsou k prdu jenom pro lemply a budižkničemy. Normální řidič by si nárůstu teploty oleje nebo poklesu tlaku všiml a případně by mohl hned zajet ke krajnici a o něco se pokusit. Nečekal by, až se motor zadře a cena opravy naroste na desítky tisíc. Stejně podle voltmetru jde poznat, že baterka by chtěla dobít. Atd.

zmfcz
2. srpna • 8:34

Normální řidič ale tohle vážně neřeší, není rok 1970. Normální řidič má pojistku i na poruchy. A pokud tě to jako řidiče zajímá, máš možnost BT diagnostiky, není to zase takový problém.

Francois
5. února • 9:59

Díky za další super článek! Aby se v té záplavě zkratek prase vyznalo... :-)

John Doe
5. února • 12:13

Neveril by si, ale aj z tychto skratiek sa da urobit dobry biznis... :)Pred par rokmi sa na Slovensku zamietal pod koberec skandal, kde si riaditel nejakeho vladneho uradu naspecifikoval do vyberoveho konania auto a poziadavky, ktore by malo splnat. Long story short, namiesto technickych poziadaviek uviedol tieto obchodne skratky - aby z vyberoveho konania vyslo vitazne auto jeho snov. Ked ktosi poukazal na to, ze konkurencia ponukala to iste, ohradil sa, ze auto nemalo, napr. ESP, hoci malo DSC. Atd.

Hlinda
5. února • 9:22

Stejnej článek jsem teď četl na konkurenci www.auto.cz .
3-[3-[3-[3-[3-[3-[

vana
5. února • 8:57

Článek skončil dříve než začal, existuje přece hromada dalších běžně používaných asistentů. Takže přehled je poněkud chudýKromě toho autor mylně vysvětluje klasický diferenciál tvrzením že posílá sílu na kolo, které klade menší odpor. Diferenciál ve skutečnosti posílá stejnou sílu na obě kola a nijak nerozlišuje jestli některé z nich zrovna prokluzuje nebo ne.

Anti-automat
30. července • 18:59

inými slovami je to tym, ze neposiela silu.

Doporučujeme

Články odjinud