Zkratky automobilových systémů: Znáte jejich význam? Často je stejný

vana  |  05. 02. 2017 08:57

Článek skončil dříve než začal, existuje přece hromada dalších běžně používaných asistentů. Takže přehled je poněkud chudý

Kromě toho autor mylně vysvětluje klasický diferenciál tvrzením že posílá sílu na kolo, které klade menší odpor. Diferenciál ve skutečnosti posílá stejnou sílu na obě kola a nijak nerozlišuje jestli některé z nich zrovna prokluzuje nebo ne.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  30. 07. 2018 18:59

inými slovami je to tym, ze neposiela silu.

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  05. 02. 2017 09:22

Stejnej článek jsem teď četl na konkurenci www.auto.cz .

Odpovědět  |   | 
Francois  |  05. 02. 2017 09:59

Díky za další super článek! Aby se v té záplavě zkratek prase vyznalo...

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  05. 02. 2017 12:13

Neveril by si, ale aj z tychto skratiek sa da urobit dobry biznis... :)

Pred par rokmi sa na Slovensku zamietal pod koberec skandal, kde si riaditel nejakeho vladneho uradu naspecifikoval do vyberoveho konania auto a poziadavky, ktore by malo splnat.

Long story short, namiesto technickych poziadaviek uviedol tieto obchodne skratky - aby z vyberoveho konania vyslo vitazne auto jeho snov. Ked ktosi poukazal na to, ze konkurencia ponukala to iste, ohradil sa, ze auto nemalo, napr. ESP, hoci malo DSC. Atd.

Odpovědět  |   | 
miro  |  06. 02. 2017 08:32

Ještě mi tam chybí kontrolky, že stírače stírají a houkačka houká.Přitom užitečné informace pro řidiče mizí.Nepotřebuji kontrolku, abych poznal, že mi prokluzují kola, ale uvítal bych teploměr motoru, protože nerad vytáčím víc motor, když je podchlazený.Bývaly doby, kdy přístroje ukazovaly i tlak oleje, nebo výkon nabíjecí soustavy.Podle nich se dala ihned identifikovat včas závada a ne až se mi na cestě rozsvítí kontrolka, že mám zadřený motor.Některé ty asistenční zařízení jsou dobré, zejména pro nezkušené řidiče, ale měly by být jako příplatková výbava a ne povinná do všech aut u kterých se tím zvyšuje jejich cena

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  01. 08. 2018 08:30

Kdyby ti moderní auto mělo doopravdy hlásit každou závadu, tak se ty ikonky na palubku ani nevejdou. Zkus si připojit BT diagnostiku a zjistíš, že i v mrazu se auto zahřeje docela rychle včetně teploty oleje atp. Jinak tlak oleje a i napětí můžeš zkontrolovat taky přes diag. Pro normálního řidiče jsou to informace k prdu, protože stejně tak jako tak, moderní auto odtáhnou do servisu.

Odpovědět  |   | 
a  |  01. 08. 2018 17:05

Tyto informace jsou k prdu jenom pro lemply a budižkničemy. Normální řidič by si nárůstu teploty oleje nebo poklesu tlaku všiml a případně by mohl hned zajet ke krajnici a o něco se pokusit. Nečekal by, až se motor zadře a cena opravy naroste na desítky tisíc. Stejně podle voltmetru jde poznat, že baterka by chtěla dobít. Atd.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  02. 08. 2018 08:34

Normální řidič ale tohle vážně neřeší, není rok 1970. Normální řidič má pojistku i na poruchy. A pokud tě to jako řidiče zajímá, máš možnost BT diagnostiky, není to zase takový problém.

Odpovědět  |   | 
krakenax  |  06. 02. 2017 12:19

Já se divim že jsme nevymřeli když tyhle tří písmenný zkratky v autech nebyly.

Odpovědět  |   | 
Noclaf  |  06. 02. 2017 14:59

Nevymreli jsme ani kdyz jsme nemeli antibiotika ebo ohen. O (ne)uzitecnosti antibiotik a ohne to ale vubec nevypovida.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  01. 08. 2018 08:33

Jak se to vezme. Taky na počet aut bylo daleko víc nehod, z toho daleko víc smrtelných nehod. Třeba v roce 1992 bylo 46 mrtvých na 100 000 aut. Dneska je to 9, při skoro dvojnásobném provozu. Úmrtí většinou nastává ve starých autech právě bez těch písmenek.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  07. 02. 2017 09:10

Jen se nebojte. On si toho brzo někdo všimne a úřední šiml zařehtá. A jako bankám začíná EU nařizovat, jak se musejí jmenovat jednotlivé položky v sazebníku, aby to klient mohl mezi sebou porovnávat, tak to určitě potká i automobilky
Za mě by bylo ideální, protože stejně většina to má od jednoho dodavatele, aby klidně uváděli svůj obchodní/marketingový název typu "tadyprostětoklouzatnebude", ale do závorky pěkně dát technický název, jak to specifikuje dodavatel, tedy třeba "ESP".

Odpovědět  |   | 
Jouza  |  07. 02. 2017 18:14

trochu poupravím ...
EDS - je pro malé rychlosti - cca do 40km/h - pouze pro rozjezd na spatném povrchu
XDS - je pro vetsí rychlosti - "řezání zatáček" - aby auto v zatáčce "jelo jako po kolejích" - proste date v zatáčce plnej knedlik, a ono si to prebere tak, ze "neproklouzne" vnitrni kolo - s 1,0 to asi moc význam nemá ...

ESP tedy má EDS pro rozjezd i XDS pro prujezdy zatackama ...

Odpovědět  |   | 
vana  |  08. 02. 2017 07:09

V některých autech EDS funguje až do 80 km/h takže určitě není jen pro rozjezd
ale jinak souhlas

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  30. 07. 2018 09:24

xds- je pro všechno. Ve městě se dobře kroutí volantem, především, když zatáčíš do pravého úhlu. S jízdou "po kolejích" to nemá nic společného.

Odpovědět  |   | 
Phoenix  |  30. 07. 2018 12:21

Nejvyšší čas, aby zasáhli mocipáni z EU. Tak jako teď mají nově banky nařízeno používat stejné pojmy pro základní produkty, mělo by se automobilkám nakázat, aby pro stejný systém používali stejnou zkratku

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  30. 07. 2018 19:05

Nedavno som jazdil Fiestu, odhadom r.v. 2015. Inak prijemne auto, ale po nejakých 100km zacala svietit meduza, rozumej tlak v pneu. Zastal som, len aby som zistil, ze rozdiel medzi pravym a lavym prednym odpoveda tak cca mesacnej prevadzke. Skratka uplne zbytocny stres, kedze sa o meranie tlaku v pneu nejedna.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  01. 08. 2018 08:36

A ten rozdíl v řeči čísel byl kolik? Mě to hlásí třeba rozdíl 2.5 vs 2.3, a to je kupodivu na dálnici už docela znát; a určitě i při prudkém brždění atp. to taky udělá nějaké milisekundy, které můžou zabránit nehodě.

Odpovědět  |   | 
Magdalena  |  01. 08. 2018 12:13

Díky moc za super článek, jsem si ho prvně všimla na https://www.povinne-ruceni.com/clanky/vyznam-sviticich-k... a taky se mi líbí verze, kde si z kontrolek dělají legraci,například sněhová vloččka a u ní let it go(frozen pohádka) ESP (Spanish) apod :D

Odpovědět  |   | 
proti nim  |  01. 08. 2018 19:51

Já jsem Čech hovořím a píšu česky nějakým Anglickým a Německým zkratkám nerozumím až to bude v Českem jazyce tak to budu vědět.Já jsem doma tady a ne tam tak běšte s tím do …..

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  02. 08. 2018 08:37

Tak to můžeš jezdit leda tak na koni, protože neexistuje "čistě" české auto. Jo počkej, ani české plemeno koně. Tak možná si můžeš koupit kolo Favorita ... ne toho už taky nemají češi. Tak asi po svých, na boso, protože nemáme české obuvnictvní, a vlastně i nahatej, protože se všechno šije v Asii. A zapomeň i na opalovací krém a vodu jedině z kohoutku, protože plastové flašky taky nejsou z Česka ... budeš to mít těžké :)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A