Je to nesmyslá byrokratická šikana podporovaná lobby prodejců nových ut (Svaz dovozců automobilů), nic jiného bych za tím nehledal.
Nesouhlasím s tím ze dvou důvodů. Zaprvé z důvodu omezování vlastnického práva. Zadruhé z důvodu ekologičnosti: s velkou ekologickou zátěží se auto vyrobí a za pár let stát tlačí na to, aby se fungující auto nechalo serotovat a místo něj se s velkou ekologickou zátěží vyrobilo další auto. Šlo by to ještě pochopit u starých dvoutaktů a aut bez katalyzátoru, ale když to teď zavedli i pro auta s Euro 3, je jasné, že tady něco smrdí a nejsou to ty auta.
Jinou věcí je, že je zde opravdu velký prostor pro zlepšení ekologie a to je zpřísnění kontroly plnění emisních parametrů. Zaprvé u nových aut, kdy všichni ví, že auta plní Euro X často jen v laboratorních podmínkách, zatímco při větší zátěži v reálném provozu nikoliv. Žádný předpis nezakazuje, aby automobil nechladil katalyzátor bohatou směsí (vstřikování přebytečného benzínu), což poškozuje nejen životní prostředí, ale i peněženky majiteků těchto aut. Zadruhé u ojetých aut, kdy absolutně nefungují stanice kontroly emisí a kdy policii nechávají klidkou viditělně čoudící a smrdící auta, u kterých je jasné, že nejsou v pořádku. Pokuta a okamžité odebrání technické způsobilosti auta je podle mě adekvátní.