Životní prostředí se v ČR nelepší, ale pomohou tomu další ekodaně?

39 komentářů

Ash
15. června • 14:33

Bojím se, že můj příspěvek bude v rozporu se Zákony ČR, konkrétně Trestním zákoníkem, v Části 2, Hlavě X, Dílu 5, paragrafu 356, a že se tímto prohlášením vystavuji riziku trestního stíhání, ale nemohu jinak :Mrtvý zelený, dobrý zelený !

Michael
12. června • 16:36

ono by stačilo, aby začaly svoji funkci plnit emsiní stanice. Tyto by měly být pod dozorem a pod obrovskými sankcemi. Stanice vydělávají obrovské peníze, takže když jim bude hrozit zavření, začnou opravdu měřit. Někde jsem četl statistiku prodeje FAP filtrů jako náhradních dílů v německu a u nás. Děs a bída! O tom, že se na emisích neměří a po silnici jezdí auta, která by tam neměla nic dělat se ví dávno. Mrkněte na diskuzi pod tímto článkem.http://fleischhans.blog.idnes.cz/c/462148/strety-zajmu-jed... ...

Tycoon
12. června • 10:55

Je to nesmyslá byrokratická šikana podporovaná lobby prodejců nových ut (Svaz dovozců automobilů), nic jiného bych za tím nehledal.
Nesouhlasím s tím ze dvou důvodů. Zaprvé z důvodu omezování vlastnického práva. Zadruhé z důvodu ekologičnosti: s velkou ekologickou zátěží se auto vyrobí a za pár let stát tlačí na to, aby se fungující auto nechalo serotovat a místo něj se s velkou ekologickou zátěží vyrobilo další auto. Šlo by to ještě pochopit u starých dvoutaktů a aut bez katalyzátoru, ale když to teď zavedli i pro auta s Euro 3, je jasné, že tady něco smrdí a nejsou to ty auta.
Jinou věcí je, že je zde opravdu velký prostor pro zlepšení ekologie a to je zpřísnění kontroly plnění emisních parametrů. Zaprvé u nových aut, kdy všichni ví, že auta plní Euro X často jen v laboratorních podmínkách, zatímco při větší zátěži v reálném provozu nikoliv. Žádný předpis nezakazuje, aby automobil nechladil katalyzátor bohatou směsí (vstřikování přebytečného benzínu), což poškozuje nejen životní prostředí, ale i peněženky majiteků těchto aut. Zadruhé u ojetých aut, kdy absolutně nefungují stanice kontroly emisí a kdy policii nechávají klidkou viditělně čoudící a smrdící auta, u kterých je jasné, že nejsou v pořádku. Pokuta a okamžité odebrání technické způsobilosti auta je podle mě adekvátní.

Yard
12. června • 8:45

Nejhorší znečišťovatelé jsou komíny domů na tuhá paliva. Když se ochladí, tak se večer nedá pomalu dýchat, z každého druhého komínu se valí hustý dým. Přes léto je to lepší, ale spousta lidí pálí i v létě. To že můj soused spálí staré pražce z železnice nikomu nevadí a to, že moje auto vypusti nějaké to CO2 je katastrofa a měl bych jezdit na kole, mi řekne zelený magor.Naprudko bych udělal kontrolní týmy s povolením měřit a kontrolovat dům, ze kterého se line abnormální dým. Pokuty v 1. fázi mírné (2000-5000) v 2. fázi destruktivní....

Venca
12. června • 9:05

Počkej až nám Putin vypne plyn,to se rozčoudí komínů. Jen nevím kde budeme brát na pokuty,tak to raději nepřivolávej.

Yard
12. června • 9:15

Nemusíme šetřit na pokuty, stačí netopit odpadem, pražcema a gumákama.

emisní zóny by pomohly
11. června • 14:39

Emisní zóny by pomohly, ale nesměly by být tak měkké. Úvaha, že v roce 2017 zakážeme do center měst vjezd dieselových Euro 2 a od 2019 Euro 3 je sice velice sociální, ale ve výsledku k ničemu, když v té době už bude samozřejmostí Euro 6 a Euro 4 a i Euro 5 budou 10-15 let staré vylágrované krumply s vykuchanými dpf.
Nejúčinnější opatření by bylo to nejjednodušší - otočit spotřební daně u benzinu a nafty. Pak by osobní diesely (a hlavně pak jako taxi a malé dodávky) kupoval málokdo... (úspory by se řešily plynem - lpg, cng)

Driver
11. června • 13:40

Ptám se, kdo je v zastupitelské demokracii, po 25ti letech zkušeností ("Ani křišťál není křišťálovější než naše politika") , je schopen jít volit? Věří tady ještě někdo, kromě nemocných z blázince, tomu, že někomu nahoře jde o blaho občanů? Tady už je všechno taková tragédie, že kdyby češi nedřeli jako otroci, tak česko dávno dopadlo jako řecko. Naštěstí se tu maká, ale na koho? Na naše důchody ne. Na tunely. (Blanka) a tunelovat tady umí velmi dobře. Takové tuneláře, jaké máme v CZ, to nemají nikde panečku. Oni umí vytunelovat nejen tunel... :-/

Venca
11. června • 10:32

Úředník by si měl třeba zjistit jaká je spotřeba plynule jedoucího auta 55 km/h 5.rychlostní stupeň a stojícího a rozjíždějícího se auta. Pokud by mu šlo o to aby se nám lépe dýchalo tak by nikdy nedovolil v 5 hodin zapnout semafor na odbočce ke Kauflandu. Ano i to je u nás možné,parkoviště prázdné a na hlavní stojí kolona aut a čoudí a čoudí. Zdravý občan není cíl,naopak občane chcípni ale nejdřív tě odrbem o všelijaké daně a poplatky.

Antiautomat
11. června • 10:08

Ake jednoduche je oholit obycajny plebs. Cui prodest?

Ales Beseda
11. června • 9:03

Státní úředník jen potřebuje najít argument, jímž obhájí novou daň. Poddaní se totiž v zásadě nebrání. Jde tudíž o cestu nejmenšího odporu, což je v zásadě fyzikální zákon zabudovaný do lidského chování. Úředník zpravidla neprosazuje nové postupy, protože v jeho prostředí není novotám přáno. Vytváření podmínek pro alternativní osobní dopravu ve velkoměstě jako je například Praha je mnohem náročnější než vymýšlení daní. Úředník není angažovaný aktivista. Kolik aut by zmizelo z ulic, kdyby se lidé nebáli do nich vyjet například na elektrokolech? Jezdit na kole po Praze je hrdinský čin. Kdyby místo vymýšlení daní úředník programově vytvářel stavebně technické podmínky pro podporu alternativní osobní dopravy (smysluplné cyklostezky), lidé by se přestali obávat a sami by raději nechali auta doma, a do práce, do školy, kamkoliv, by vyrazili na elektrokolech (například), jelikož je to příjemnější, mnohem levnější a ekologičtější. Jenže takhle to nemůže fungovat v zemi, v níž je vlastnictví auta převážně vnímáno jako otázka osobní prestiže. Ano, já rovněž auta miluji a auto vlastním. Ale do práce s ním nejezdím. Těch 18 km tam a 18 km zpět na elektrokole je mnohem větší zábava a jedna cesta trvá jen o čtvrt hodiny déle než autem. A vzhledem k tomu, že v zimě už u nás skoro sníh nepadá... :-)

jirka
11. června • 6:25

mám auto z roku 98 benzín 90 koní jezdím s ním za 6.3 litru a výjimečně pod šest litrů takže emise srovnatelné s normou euro 6. Nevypustím jich mnoho a na dálnici pod kalupem 7.4 litru. Ukažte mi tsi 90 koní jestli jezdí za tolik když na dálnici držím real 140 km v hodině. Třeba 1.2 turbo dacia sandero při 120 9.6 spotřeba horší, 0.9 ecobost při stopadesáti cca přes třináct litrů horší atd atd. Přesto na mé auto musela být zaplacena eko.
Ale chystám šestilitr osmiválec z roku 1998 to se ekoteroristi pak můžou vzteknout.

oh.c
11. června • 19:12

Budu Vám oponovat. Emise nebudete mít srovnatelné. Z jednoho prostého důvodu. Emisní normy EURO neřeší emise CO2.
A to je přesně ten důvod proč Vaše auto dostane pro pražské emisní mýtné zelenou samolepku. Předpokládám, že splňuje normu EURO2.

Mirek
11. června • 16:29

Tak za Dacii jsi již dostal, tak ode mne zase za 0.9 Ecoboost. Nějaký nový motor? Vím, že existuje 1.0 EB, ale tenhle bude asi opravdu novinka, která mi utekla. Docela se s tebou vsadím, že ani ta spotřeba není zdaleka taková, jakou udáváš.
Ještě bych tě chtěl upozornit, že je podstatný rozdíl ve spotřebě, když máš držet krok s tím autem, o kterém píšeš, že moc žere. Třeba se potom nebudeš stačit divit, tvá spotřeba potom nebude 6,3, ale o litr více.

jirka
11. června • 21:13

ford má 0,9

Mirek
11. června • 22:07

...promile v krvi? :-D
Člověče, kdyby ses alespoň naučil číst, tak bys to na stránkách Fordu našel. Jak vidět automobilové časopisy, jako zdroj tvých informací, zjevně selhaly.

Adolf
11. června • 22:33

Jirka nemá promile v krvi :-D On má nasráno v hlavě

Adolf
11. června • 21:14

A já myslel,že 1,0 Ecobost. To su blbé:-D:-D

Adolf
11. června • 21:15

Pán je vtipálek a nudí se. A to není zločin. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
11. června • 21:18

Budeme si hrát hru,škatule,škatule hejbejte se. Takže máme Dacia Sandero 1,2 Tsi,Ford 0,9 Ecobost,Renault Clio 1,0 Tce.Hra začíná ;-)

Asi tak
11. června • 9:05

Jirko tady nejde o nějaké eko! Tady jde hlavně o peníze těm sviním! Potřebujou Tě ždímat stůj co stůj! Už od koupě auta jim nandáš balík po veškeré daně z benzínu atd. U nás staví jeden smeták z vlády hrad a na tohle jdou naše prachy! A na nemocné děti sbíráme víčka, protože pojišťovna nezaplatí léčbu! Dokud se to nezačne střílet, lepší nebude! ;-)

jirka
11. června • 11:47

mě sere jedna věc. Většina stáda si myslí jak nové motory jsou strašně eko. Vynechám diesel ten snad prodělal obrovské změny k lepšímu kdy opravdu dávám klobouk dolů kdy třílitr nafta normálně jezdí za osm a spousta kobyl. I když nemám rád naftu ale spousta lidí opomíjí fakt že klasická atmo s tím samým výkonem co má pidi turbo motůrek normal se snad srovnají na spotřebu ale když člověk potřebuje výkon tak v turbo motůrku na ten samej výkon co má atmo mnohem větší spotřeba i trojnásobná není probl. A lidi to nejsou pochopit. Zlatá slušná atmo s kterou se dá najezdit hafo km kdež to škoda sama přiznala že ty turbosekačky testujou na 250 tis km. A tohle většina lidí nevidí.

Adolf
11. června • 21:13

Já bych si raději hrál na netu hry. Všeho moc škodí B-]

Ernie
11. června • 13:01

Predtym, nez zacnete sirit myty a legendy, sa skuste zamysliet, preco by mal turbo-benzin zrat pri rovnakej dynamike viac ako atmosfericky motor. OPAK JE PRAVDOU. Staci si porovnat ekekolvek krivky vykonu a krutiaceho momentu dvoch podobne vykonnych motorov atmo a turbo...Problem je v tom, ze kto ma turbo benzin, tak nechape princip fungovania preplnaneho motora, a jazdi s nim ako s nejakou pravekou atmosferou, ktoru treba nezmyselne vytacat aby vypluvla nejaky vykon...http://www.octaviaclub.cz/clanky/turbobenzinem-efek... ... http://www.octaviaclub.cz/clanky/turbobenzinem-efek... ...

jirka
11. června • 15:20

http://www.autorevue.cz/cena-za-rychlost-jaka-je-... ...
tady máš golf 1.4 tsi tolik výkonější atmo mi nebrala pod plným plynem a to jsem jezdil s třílitrem klidně dál opomíjejte fakta. Když je někdo líny si je vyhledat.

jirka
11. června • 15:16

tak tady na autorevue kdysi dávali 20 aut pod plnou palbou golf 2.0 tsi 20 litrů škoda wrs ta nová dokonce 30 litrů vem atmo 200 koní 250 koní a u slabší nepůjdeš přes 18 a silnější přes 20

Venca
11. června • 12:43

Turbosekačky jsou v takovém případě neekologické,sice mají nižší spotřebu,ale při kratší životnosti se musí auta obměňovat v kratších intervalech. Ve výsledku to znamená,že fabriky pojedou naplno,bude větší spotřeba materiálu,energií,vyprodukuje se více odpadu. Na úřady by měli přijímat lidi s mozkem,pokud na takové jednoduché propočty doposud nikdo nepřišel.

jirka
11. června • 11:47

ten dodatek je pak o benzínu ne naftě

Adolf
11. června • 8:08

Co máte pořád s tou neexistující Dacií Sandero 1,2 turbo?:-D

jirka
11. června • 15:26
Adolf
11. června • 18:09

No konečně jsi na to přišel. :-D

Mirek
11. června • 18:30

Ještě by mne zajímalo, kdy si opraví ten 0,9 EB, ten také neexistuje, včetně nesmyslné spotřeby. Trochu mu pomůžu.
http://www.autorevue.cz/test-ford-fiesta-10-ecobo... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
11. června • 18:57

Asi to také psali ve SM.

Adolf
11. června • 19:00

Při 120 nežere 9,6 snad nic do 3 litrů. :-D

Mirek
11. června • 19:55

Mám 1,6 EB a dálnice do 7,5 litrů. Proto mne ta spotřeba dosti "vyděsila".

Adolf
11. června • 20:56

Vyděsit mě může pouze pravda,ne výmysl.:-D

jirka
11. června • 11:43

tak si to přečti v jednom díle svět motorů tam to bylo.

Adolf
11. června • 14:24

číst SM by mělo být zakázané. V testech stejně vyhraje ŠKODA a ještě si občas něco vymyslí .

Adolf
11. června • 14:21

Na netu psali,že Elwis žije:-D Když někde napíšou ,že má Sandero 2,0Mpi,tak je to pravda? A Země je placatá,říkal to jeden farář.

Doporučujeme

Články odjinud