Životní prostředí se v ČR nelepší, ale pomohou tomu další ekodaně?

jirka  |  11. 06. 2015 06:25

mám auto z roku 98 benzín 90 koní jezdím s ním za 6.3 litru a výjimečně pod šest litrů takže emise srovnatelné s normou euro 6. Nevypustím jich mnoho a na dálnici pod kalupem 7.4 litru. Ukažte mi tsi 90 koní jestli jezdí za tolik když na dálnici držím real 140 km v hodině. Třeba 1.2 turbo dacia sandero při 120 9.6 spotřeba horší, 0.9 ecobost při stopadesáti cca přes třináct litrů horší atd atd. Přesto na mé auto musela být zaplacena eko.
Ale chystám šestilitr osmiválec z roku 1998 to se ekoteroristi pak můžou vzteknout.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 08:08

Co máte pořád s tou neexistující Dacií Sandero 1,2 turbo?

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 06. 2015 11:43

tak si to přečti v jednom díle svět motorů tam to bylo.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 14:21

Na netu psali,že Elwis žije Když někde napíšou ,že má Sandero 2,0Mpi,tak je to pravda? A Země je placatá,říkal to jeden farář.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 14:24

číst SM by mělo být zakázané. V testech stejně vyhraje ŠKODA a ještě si občas něco vymyslí .

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 06. 2015 15:26
Adolf  |  11. 06. 2015 18:09

No konečně jsi na to přišel.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 06. 2015 18:30

Ještě by mne zajímalo, kdy si opraví ten 0,9 EB, ten také neexistuje, včetně nesmyslné spotřeby. Trochu mu pomůžu.
http://www.autorevue.cz/test-ford-fiesta-10-ecobo... ...

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 18:57

Asi to také psali ve SM.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 19:00

Při 120 nežere 9,6 snad nic do 3 litrů.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 06. 2015 19:55

Mám 1,6 EB a dálnice do 7,5 litrů. Proto mne ta spotřeba dosti "vyděsila".

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 20:56

Vyděsit mě může pouze pravda,ne výmysl.

Odpovědět  |   | 
Asi tak  |  11. 06. 2015 09:05

Jirko tady nejde o nějaké eko! Tady jde hlavně o peníze těm sviním! Potřebujou Tě ždímat stůj co stůj! Už od koupě auta jim nandáš balík po veškeré daně z benzínu atd. U nás staví jeden smeták z vlády hrad a na tohle jdou naše prachy! A na nemocné děti sbíráme víčka, protože pojišťovna nezaplatí léčbu! Dokud se to nezačne střílet, lepší nebude!

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 06. 2015 11:47

mě sere jedna věc. Většina stáda si myslí jak nové motory jsou strašně eko. Vynechám diesel ten snad prodělal obrovské změny k lepšímu kdy opravdu dávám klobouk dolů kdy třílitr nafta normálně jezdí za osm a spousta kobyl. I když nemám rád naftu ale spousta lidí opomíjí fakt že klasická atmo s tím samým výkonem co má pidi turbo motůrek normal se snad srovnají na spotřebu ale když člověk potřebuje výkon tak v turbo motůrku na ten samej výkon co má atmo mnohem větší spotřeba i trojnásobná není probl. A lidi to nejsou pochopit. Zlatá slušná atmo s kterou se dá najezdit hafo km kdež to škoda sama přiznala že ty turbosekačky testujou na 250 tis km. A tohle většina lidí nevidí.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 06. 2015 11:47

ten dodatek je pak o benzínu ne naftě

Odpovědět  |   | 
Venca  |  11. 06. 2015 12:43

Turbosekačky jsou v takovém případě neekologické,sice mají nižší spotřebu,ale při kratší životnosti se musí auta obměňovat v kratších intervalech. Ve výsledku to znamená,že fabriky pojedou naplno,bude větší spotřeba materiálu,energií,vyprodukuje se více odpadu. Na úřady by měli přijímat lidi s mozkem,pokud na takové jednoduché propočty doposud nikdo nepřišel.

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  11. 06. 2015 13:01

Predtym, nez zacnete sirit myty a legendy, sa skuste zamysliet, preco by mal turbo-benzin zrat pri rovnakej dynamike viac ako atmosfericky motor. OPAK JE PRAVDOU. Staci si porovnat ekekolvek krivky vykonu a krutiaceho momentu dvoch podobne vykonnych motorov atmo a turbo...Problem je v tom, ze kto ma turbo benzin, tak nechape princip fungovania preplnaneho motora, a jazdi s nim ako s nejakou pravekou atmosferou, ktoru treba nezmyselne vytacat aby vypluvla nejaky vykon...

http://www.octaviaclub.cz/clanky/turbobenzinem-efek... ...

http://www.octaviaclub.cz/clanky/turbobenzinem-efek... ...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 06. 2015 15:16

tak tady na autorevue kdysi dávali 20 aut pod plnou palbou golf 2.0 tsi 20 litrů škoda wrs ta nová dokonce 30 litrů vem atmo 200 koní 250 koní a u slabší nepůjdeš přes 18 a silnější přes 20

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 06. 2015 15:20

http://www.autorevue.cz/cena-za-rychlost-jaka-je-... ...
tady máš golf 1.4 tsi tolik výkonější atmo mi nebrala pod plným plynem a to jsem jezdil s třílitrem klidně dál opomíjejte fakta. Když je někdo líny si je vyhledat.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 21:13

Já bych si raději hrál na netu hry. Všeho moc škodí

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 06. 2015 16:29

Tak za Dacii jsi již dostal, tak ode mne zase za 0.9 Ecoboost. Nějaký nový motor? Vím, že existuje 1.0 EB, ale tenhle bude asi opravdu novinka, která mi utekla. Docela se s tebou vsadím, že ani ta spotřeba není zdaleka taková, jakou udáváš.
Ještě bych tě chtěl upozornit, že je podstatný rozdíl ve spotřebě, když máš držet krok s tím autem, o kterém píšeš, že moc žere. Třeba se potom nebudeš stačit divit, tvá spotřeba potom nebude 6,3, ale o litr více.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 06. 2015 21:13

ford má 0,9

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 21:14

A já myslel,že 1,0 Ecobost. To su blbé

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 21:15

Pán je vtipálek a nudí se. A to není zločin.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 21:18

Budeme si hrát hru,škatule,škatule hejbejte se. Takže máme Dacia Sandero 1,2 Tsi,Ford 0,9 Ecobost,Renault Clio 1,0 Tce.Hra začíná

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 06. 2015 22:07

...promile v krvi?
Člověče, kdyby ses alespoň naučil číst, tak bys to na stránkách Fordu našel. Jak vidět automobilové časopisy, jako zdroj tvých informací, zjevně selhaly.

Odpovědět  |   | 
Adolf  |  11. 06. 2015 22:33

Jirka nemá promile v krvi On má nasráno v hlavě

Odpovědět  |   | 
oh.c  |  11. 06. 2015 19:12

Budu Vám oponovat. Emise nebudete mít srovnatelné. Z jednoho prostého důvodu. Emisní normy EURO neřeší emise CO2.
A to je přesně ten důvod proč Vaše auto dostane pro pražské emisní mýtné zelenou samolepku. Předpokládám, že splňuje normu EURO2.

Odpovědět  |   | 

Státní úředník jen potřebuje najít argument, jímž obhájí novou daň. Poddaní se totiž v zásadě nebrání. Jde tudíž o cestu nejmenšího odporu, což je v zásadě fyzikální zákon zabudovaný do lidského chování. Úředník zpravidla neprosazuje nové postupy, protože v jeho prostředí není novotám přáno. Vytváření podmínek pro alternativní osobní dopravu ve velkoměstě jako je například Praha je mnohem náročnější než vymýšlení daní. Úředník není angažovaný aktivista. Kolik aut by zmizelo z ulic, kdyby se lidé nebáli do nich vyjet například na elektrokolech? Jezdit na kole po Praze je hrdinský čin. Kdyby místo vymýšlení daní úředník programově vytvářel stavebně technické podmínky pro podporu alternativní osobní dopravy (smysluplné cyklostezky), lidé by se přestali obávat a sami by raději nechali auta doma, a do práce, do školy, kamkoliv, by vyrazili na elektrokolech (například), jelikož je to příjemnější, mnohem levnější a ekologičtější. Jenže takhle to nemůže fungovat v zemi, v níž je vlastnictví auta převážně vnímáno jako otázka osobní prestiže. Ano, já rovněž auta miluji a auto vlastním. Ale do práce s ním nejezdím. Těch 18 km tam a 18 km zpět na elektrokole je mnohem větší zábava a jedna cesta trvá jen o čtvrt hodiny déle než autem. A vzhledem k tomu, že v zimě už u nás skoro sníh nepadá...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 06. 2015 10:08

Ake jednoduche je oholit obycajny plebs. Cui prodest?

Odpovědět  |   | 
Venca  |  11. 06. 2015 10:32

Úředník by si měl třeba zjistit jaká je spotřeba plynule jedoucího auta 55 km/h 5.rychlostní stupeň a stojícího a rozjíždějícího se auta. Pokud by mu šlo o to aby se nám lépe dýchalo tak by nikdy nedovolil v 5 hodin zapnout semafor na odbočce ke Kauflandu. Ano i to je u nás možné,parkoviště prázdné a na hlavní stojí kolona aut a čoudí a čoudí. Zdravý občan není cíl,naopak občane chcípni ale nejdřív tě odrbem o všelijaké daně a poplatky.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  11. 06. 2015 13:40

Ptám se, kdo je v zastupitelské demokracii, po 25ti letech zkušeností ("Ani křišťál není křišťálovější než naše politika") , je schopen jít volit? Věří tady ještě někdo, kromě nemocných z blázince, tomu, že někomu nahoře jde o blaho občanů? Tady už je všechno taková tragédie, že kdyby češi nedřeli jako otroci, tak česko dávno dopadlo jako řecko. Naštěstí se tu maká, ale na koho? Na naše důchody ne. Na tunely. (Blanka) a tunelovat tady umí velmi dobře. Takové tuneláře, jaké máme v CZ, to nemají nikde panečku. Oni umí vytunelovat nejen tunel...

Odpovědět  |   | 
emisní zóny by pomohly  |  11. 06. 2015 14:39

Emisní zóny by pomohly, ale nesměly by být tak měkké. Úvaha, že v roce 2017 zakážeme do center měst vjezd dieselových Euro 2 a od 2019 Euro 3 je sice velice sociální, ale ve výsledku k ničemu, když v té době už bude samozřejmostí Euro 6 a Euro 4 a i Euro 5 budou 10-15 let staré vylágrované krumply s vykuchanými dpf.
Nejúčinnější opatření by bylo to nejjednodušší - otočit spotřební daně u benzinu a nafty. Pak by osobní diesely (a hlavně pak jako taxi a malé dodávky) kupoval málokdo... (úspory by se řešily plynem - lpg, cng)

Odpovědět  |   | 
Yard  |  12. 06. 2015 08:45

Nejhorší znečišťovatelé jsou komíny domů na tuhá paliva. Když se ochladí, tak se večer nedá pomalu dýchat, z každého druhého komínu se valí hustý dým. Přes léto je to lepší, ale spousta lidí pálí i v létě. To že můj soused spálí staré pražce z železnice nikomu nevadí a to, že moje auto vypusti nějaké to CO2 je katastrofa a měl bych jezdit na kole, mi řekne zelený magor.

Naprudko bych udělal kontrolní týmy s povolením měřit a kontrolovat dům, ze kterého se line abnormální dým. Pokuty v 1. fázi mírné (2000-5000) v 2. fázi destruktivní....

Odpovědět  |   | 
Venca  |  12. 06. 2015 09:05

Počkej až nám Putin vypne plyn,to se rozčoudí komínů. Jen nevím kde budeme brát na pokuty,tak to raději nepřivolávej.

Odpovědět  |   | 
Yard  |  12. 06. 2015 09:15

Nemusíme šetřit na pokuty, stačí netopit odpadem, pražcema a gumákama.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  12. 06. 2015 10:55

Je to nesmyslá byrokratická šikana podporovaná lobby prodejců nových ut (Svaz dovozců automobilů), nic jiného bych za tím nehledal.
Nesouhlasím s tím ze dvou důvodů. Zaprvé z důvodu omezování vlastnického práva. Zadruhé z důvodu ekologičnosti: s velkou ekologickou zátěží se auto vyrobí a za pár let stát tlačí na to, aby se fungující auto nechalo serotovat a místo něj se s velkou ekologickou zátěží vyrobilo další auto. Šlo by to ještě pochopit u starých dvoutaktů a aut bez katalyzátoru, ale když to teď zavedli i pro auta s Euro 3, je jasné, že tady něco smrdí a nejsou to ty auta.
Jinou věcí je, že je zde opravdu velký prostor pro zlepšení ekologie a to je zpřísnění kontroly plnění emisních parametrů. Zaprvé u nových aut, kdy všichni ví, že auta plní Euro X často jen v laboratorních podmínkách, zatímco při větší zátěži v reálném provozu nikoliv. Žádný předpis nezakazuje, aby automobil nechladil katalyzátor bohatou směsí (vstřikování přebytečného benzínu), což poškozuje nejen životní prostředí, ale i peněženky majiteků těchto aut. Zadruhé u ojetých aut, kdy absolutně nefungují stanice kontroly emisí a kdy policii nechávají klidkou viditělně čoudící a smrdící auta, u kterých je jasné, že nejsou v pořádku. Pokuta a okamžité odebrání technické způsobilosti auta je podle mě adekvátní.

Odpovědět  |   | 
Michael  |  12. 06. 2015 16:36

ono by stačilo, aby začaly svoji funkci plnit emsiní stanice. Tyto by měly být pod dozorem a pod obrovskými sankcemi. Stanice vydělávají obrovské peníze, takže když jim bude hrozit zavření, začnou opravdu měřit. Někde jsem četl statistiku prodeje FAP filtrů jako náhradních dílů v německu a u nás. Děs a bída! O tom, že se na emisích neměří a po silnici jezdí auta, která by tam neměla nic dělat se ví dávno. Mrkněte na diskuzi pod tímto článkem.

http://fleischhans.blog.idnes.cz/c/462148/strety-zajmu-jed... ...

Odpovědět  |   | 
Ash  |  15. 06. 2015 14:33

Bojím se, že můj příspěvek bude v rozporu se Zákony ČR, konkrétně Trestním zákoníkem, v Části 2, Hlavě X, Dílu 5, paragrafu 356, a že se tímto prohlášením vystavuji riziku trestního stíhání, ale nemohu jinak :

Mrtvý zelený, dobrý zelený !

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A
Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační znač…

Registrační značky na přání jsou v České republice již velice rozšířené. Projděte si galerii těch nejlepších.

1.  4.  2020 | | 26 N/A
Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustrace ale naznačují stylovější design

Nová Dacia Sandero bude stále levná. Ilustr…

Nové generace Dacie Sandero bychom se měli dočkat ještě letos a klasicky se tedy objevují neoficiální ilustrace, jak by mohl cenově dostupný hatchback vypadat.

26.  3.  2020 | | 13 N/A