Model Yeti byl prvním vozem kategorie SUV, které mladoboleslavská Škoda nabídla zákazníkům. Nyní už má v nabídce i další, přičemž nástupce "sněžného muže" změní rozměry i jméno.
Na přelomu května a června sjede z výrobní linky závodu v Kvasinách poslední exemplář vozu Škody Yeti. Přesněji řečeno ten, který smontovaly ruce českých dělníků a je určen pro evropský trh. Zájemci o tento automobil si nyní musí vystačit s exempláři ze skladových zásob, objednávky takzvaně do výroby již byly zastaveny.
Podle mluvčího tuzemské prodejní organizace Škoda-Auto Vítězslava Pelce, je nyní pro zákazníky připraveno zhruba 600 skladových vozů. "Aktuálně se ve výrobních závodech realizují objednané výrobní kvóty. Výroba v závodě Kvasiny bude následně přecházet na produkci nového modelu Karoq (přechod plánován od 30. týdne 2017), výroba modelů YETI určených pro Evropský trh v závodě Nižnij Novgorod (pro CZ trh jde o akční modely TRUMF ve všech motorizacích) je plánována do konce srpna. Tento výrobní závod bude následně realizovat výrobu vozů pro trhy převážně mimo EU (primárně Rusko). Kvóty výroby pro CZ trh jsou nyní kompletně zaplněny," sdělil Pelc.
Po osmi letech tak skončí éra vozu, který proslul výbornými jízdními vlastnostmi a na konzervativní Škodu i pozoruhodným designem.
Ve fotografickém přehledu si pod snímky můžete přečíst o zásadních událostech v historii tohoto vozu: