Citroënu míří vstříc naplnění cíle prodávat v Evropě do roku 2030 pouze elektromobily. Transformace továren ale není vůbec levná.
Citroën C5 Aircross patří k oblíbeným SUV, která sice nabízejí plug-in hybridní motor, ale zároveň dávají možnost benzinového i naftového motoru. Pokud nad pořízením váháte, měli byste proces urychlit, protože jeho životní cyklus se blíží ke konci a konvenční pohony další etapu rozhodně nepřežijí.
Nástupce s vývojovým označením CR3 bude sice postavený na nové platformě STLA medium schopné pojmout spalovací motor, ale automobilka s takovou variantou nepočítá. Prostor dostane pouze elektrická verze.
Tomu odpovídá také dění v továrně Rennes situované na západě Francie. Tu postavil Citroën v roce 1960 a nyní se pyšní roční kapacitou 100.000 aut. Koncern Stellantis už v listopadu 2021 oznámil plán velké investice na podporu elektromobility. Vznikne zde oddělení montáže baterií i dílny pro výrobu součástek metodou vstřikování plastů. V oddělení lisování budou vznikat přední a zadní moduly pro novou platformu.
Celkovou investici odhaduje skupina na 3,8 miliardy korun. Vedle C5 Aircross se v Rennes vyrábí také Peugeot 5008. Ten na trhu skončí za rok a půl spolu s menší 3008. Nástupce se bude pravděpodobně vyrábět na opačné straně Francie v Sochaux.