Život bohatých není jednoduchý aneb jak se reklamuje auto za čtyřicet milionů

Představte si, že si koupíte rodinný vůz za své těžce vydělané peníze a ten se vám pokazí. Prodejce, importér, ale i automobilka se s vámi nechtějí bavit a vám doma leží "vrak", který každým dnem ztrácí na hodnotě a vám nezbývá, než se obrátit na soud, který stojí nemalé peníze a doba rozhodování se blíží nekonečnu.

Nyní si představte, že si koupíte vůz renomované automobilky Mercedes-Benz. Vůz, kterého se mělo vyrobit pouhých pět kusů a jeho prodejní cena se pohybuje v řádu stovek tisíc eur - Mercedes-Benz AMG CLK GTR roadster. Prostě absolutně raritní automobil s dvanáctiválcem o objemu 6,9 litru, který dává výkonu 450 kW (612 k).

Stanete se tedy jedním z vyvolených a přijde první rána. Automobilka se rozhodne, že postaví další vůz a z pěti původních je najednou šest. Že vás to nechává klidným? Možná ano, ale v tom okamžiku již není automobil tak prestižní a tržní cena každého z pěti vozů klesne o zhruba patnáct procent na 1,4 mil. eur.

Možná se s tím smíříte, ale pak vás potkají ještě horší časy. Při jedné ze svých projížděk začne auto zlobit a zastaví se. Vy zjistíte, že olejové čerpadlo, elektronika, automatická převodovka a další části vozu prostě odešly do věčných lovišť a vám zůstal na silnici nejdražší vrak na světě. První co vás napadne nejspíše bude zkontaktovat automobilku a vůz reklamovat, jenže se může stát, že automobilka odmítne uznat reklamaci a vám opravdu zůstane, nyní již v garáži, nepojízdné auto s astronomickou kupní cenou.

Přesně toto se stalo jednomu z vyvolených, který si tento vůz koupil. Nejen, že automobilka se po prodeji série pěti vozů rozhodla vyrobit šestý a tím snížila tržní cenu i exkluzivitu daného vozu, ale po poruše, která se majiteli stala, odmítla i jakoukoli reklamaci. Přitom vůz, se kterým se jezdí opravdu jen výjimečně má najeto pár kilometrů a stále na něj platí původní záruky, které poskytla automobilka.

Celá kauza jistě skončí u amerického soudu, který na rozdíl od českých umí rozhodnout poměrně rychle. Majitel také nebude patřit k sociálně slabým občanům, takže renomovaný zástup právníku mu bude pomáhat vymoci si svá práva. Na druhou stranu je vidět, že ani svět ultradrahých vozů pro horních pět set není tak jednoduchý, jak se může zdát...


Mercedes-Benz CLK GTR roadster

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků