Život bohatých není jednoduchý aneb jak se reklamuje auto za čtyřicet milionů

Život bohatých není jednoduchý aneb jak se reklamuje auto za čtyřicet milionů
Představte si, že si koupíte rodinný vůz za své těžce vydělané peníze a ten se vám pokazí. Prodejce, importér, ale i automobilka se s vámi nechtějí bavit a vám doma leží "vrak", který každým dnem ztrácí na hodnotě a vám nezbývá, než se obrátit na soud, který stojí nemalé peníze a doba rozhodování se blíží nekonečnu.

Nyní si představte, že si koupíte vůz renomované automobilky Mercedes-Benz. Vůz, kterého se mělo vyrobit pouhých pět kusů a jeho prodejní cena se pohybuje v řádu stovek tisíc eur - Mercedes-Benz AMG CLK GTR roadster. Prostě absolutně raritní automobil s dvanáctiválcem o objemu 6,9 litru, který dává výkonu 450 kW (612 k).

Stanete se tedy jedním z vyvolených a přijde první rána. Automobilka se rozhodne, že postaví další vůz a z pěti původních je najednou šest. Že vás to nechává klidným? Možná ano, ale v tom okamžiku již není automobil tak prestižní a tržní cena každého z pěti vozů klesne o zhruba patnáct procent na 1,4 mil. eur.

Možná se s tím smíříte, ale pak vás potkají ještě horší časy. Při jedné ze svých projížděk začne auto zlobit a zastaví se. Vy zjistíte, že olejové čerpadlo, elektronika, automatická převodovka a další části vozu prostě odešly do věčných lovišť a vám zůstal na silnici nejdražší vrak na světě. První co vás napadne nejspíše bude zkontaktovat automobilku a vůz reklamovat, jenže se může stát, že automobilka odmítne uznat reklamaci a vám opravdu zůstane, nyní již v garáži, nepojízdné auto s astronomickou kupní cenou.

Přesně toto se stalo jednomu z vyvolených, který si tento vůz koupil. Nejen, že automobilka se po prodeji série pěti vozů rozhodla vyrobit šestý a tím snížila tržní cenu i exkluzivitu daného vozu, ale po poruše, která se majiteli stala, odmítla i jakoukoli reklamaci. Přitom vůz, se kterým se jezdí opravdu jen výjimečně má najeto pár kilometrů a stále na něj platí původní záruky, které poskytla automobilka.

Celá kauza jistě skončí u amerického soudu, který na rozdíl od českých umí rozhodnout poměrně rychle. Majitel také nebude patřit k sociálně slabým občanům, takže renomovaný zástup právníku mu bude pomáhat vymoci si svá práva. Na druhou stranu je vidět, že ani svět ultradrahých vozů pro horních pět set není tak jednoduchý, jak se může zdát...


Mercedes-Benz CLK GTR roadster

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků