Život bohatých není jednoduchý aneb jak se reklamuje auto za čtyřicet milionů

Představte si, že si koupíte rodinný vůz za své těžce vydělané peníze a ten se vám pokazí. Prodejce, importér, ale i automobilka se s vámi nechtějí bavit a vám doma leží "vrak", který každým dnem ztrácí na hodnotě a vám nezbývá, než se obrátit na soud, který stojí nemalé peníze a doba rozhodování se blíží nekonečnu.

Nyní si představte, že si koupíte vůz renomované automobilky Mercedes-Benz. Vůz, kterého se mělo vyrobit pouhých pět kusů a jeho prodejní cena se pohybuje v řádu stovek tisíc eur - Mercedes-Benz AMG CLK GTR roadster. Prostě absolutně raritní automobil s dvanáctiválcem o objemu 6,9 litru, který dává výkonu 450 kW (612 k).

Stanete se tedy jedním z vyvolených a přijde první rána. Automobilka se rozhodne, že postaví další vůz a z pěti původních je najednou šest. Že vás to nechává klidným? Možná ano, ale v tom okamžiku již není automobil tak prestižní a tržní cena každého z pěti vozů klesne o zhruba patnáct procent na 1,4 mil. eur.

Možná se s tím smíříte, ale pak vás potkají ještě horší časy. Při jedné ze svých projížděk začne auto zlobit a zastaví se. Vy zjistíte, že olejové čerpadlo, elektronika, automatická převodovka a další části vozu prostě odešly do věčných lovišť a vám zůstal na silnici nejdražší vrak na světě. První co vás napadne nejspíše bude zkontaktovat automobilku a vůz reklamovat, jenže se může stát, že automobilka odmítne uznat reklamaci a vám opravdu zůstane, nyní již v garáži, nepojízdné auto s astronomickou kupní cenou.

Přesně toto se stalo jednomu z vyvolených, který si tento vůz koupil. Nejen, že automobilka se po prodeji série pěti vozů rozhodla vyrobit šestý a tím snížila tržní cenu i exkluzivitu daného vozu, ale po poruše, která se majiteli stala, odmítla i jakoukoli reklamaci. Přitom vůz, se kterým se jezdí opravdu jen výjimečně má najeto pár kilometrů a stále na něj platí původní záruky, které poskytla automobilka.

Celá kauza jistě skončí u amerického soudu, který na rozdíl od českých umí rozhodnout poměrně rychle. Majitel také nebude patřit k sociálně slabým občanům, takže renomovaný zástup právníku mu bude pomáhat vymoci si svá práva. Na druhou stranu je vidět, že ani svět ultradrahých vozů pro horních pět set není tak jednoduchý, jak se může zdát...


Mercedes-Benz CLK GTR roadster

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků