Život bohatých není jednoduchý aneb jak se reklamuje auto za čtyřicet milionů

Představte si, že si koupíte rodinný vůz za své těžce vydělané peníze a ten se vám pokazí. Prodejce, importér, ale i automobilka se s vámi nechtějí bavit a vám doma leží "vrak", který každým dnem ztrácí na hodnotě a vám nezbývá, než se obrátit na soud, který stojí nemalé peníze a doba rozhodování se blíží nekonečnu.

Nyní si představte, že si koupíte vůz renomované automobilky Mercedes-Benz. Vůz, kterého se mělo vyrobit pouhých pět kusů a jeho prodejní cena se pohybuje v řádu stovek tisíc eur - Mercedes-Benz AMG CLK GTR roadster. Prostě absolutně raritní automobil s dvanáctiválcem o objemu 6,9 litru, který dává výkonu 450 kW (612 k).

Stanete se tedy jedním z vyvolených a přijde první rána. Automobilka se rozhodne, že postaví další vůz a z pěti původních je najednou šest. Že vás to nechává klidným? Možná ano, ale v tom okamžiku již není automobil tak prestižní a tržní cena každého z pěti vozů klesne o zhruba patnáct procent na 1,4 mil. eur.

Možná se s tím smíříte, ale pak vás potkají ještě horší časy. Při jedné ze svých projížděk začne auto zlobit a zastaví se. Vy zjistíte, že olejové čerpadlo, elektronika, automatická převodovka a další části vozu prostě odešly do věčných lovišť a vám zůstal na silnici nejdražší vrak na světě. První co vás napadne nejspíše bude zkontaktovat automobilku a vůz reklamovat, jenže se může stát, že automobilka odmítne uznat reklamaci a vám opravdu zůstane, nyní již v garáži, nepojízdné auto s astronomickou kupní cenou.

Přesně toto se stalo jednomu z vyvolených, který si tento vůz koupil. Nejen, že automobilka se po prodeji série pěti vozů rozhodla vyrobit šestý a tím snížila tržní cenu i exkluzivitu daného vozu, ale po poruše, která se majiteli stala, odmítla i jakoukoli reklamaci. Přitom vůz, se kterým se jezdí opravdu jen výjimečně má najeto pár kilometrů a stále na něj platí původní záruky, které poskytla automobilka.

Celá kauza jistě skončí u amerického soudu, který na rozdíl od českých umí rozhodnout poměrně rychle. Majitel také nebude patřit k sociálně slabým občanům, takže renomovaný zástup právníku mu bude pomáhat vymoci si svá práva. Na druhou stranu je vidět, že ani svět ultradrahých vozů pro horních pět set není tak jednoduchý, jak se může zdát...


Mercedes-Benz CLK GTR roadster

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků