Život bez bouraček? Mercedes-Benz tvrdí, že je to blízko

Podle automobilky Mercedes-Benz je v dnešní době možné postavit auto, které bude schopné vyhnout se haváriím. Jak to bude fungovat?

Ola Källenius, vedoucí výzkumu a vývoje Mercedes-Benz, prozradil australskému médiu Motoring, že první takzvané nerozbitné auto je blíže, než si myslíme. Vůz, jehož koncept se představí již letos, bude využívat pokročilou technologii autonomního řízení a předkolizních asistentů.

Pokud se prý umělá inteligence bude učit autonomnímu řízení a komunikovat s ostatními pomocí cloud computingu, bude moct předvídat a uvidí dopředu. Nebude tak důvod ke kolizi s ostatními vozy. Tento model zní slibně, pracuje ale zřejmě s předpokladem plně autonomním provozem, což je hudba hodně vzdálené budoucnosti.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Nový koncept bude zřejmě vycházet z konceptu ESF z roku 2009. Upravená třída S byla doslova nacpaná všemi bezpečnostními vychytávkami minulého desetiletí. Letos nás tak zřejmě čeká nová verze tohoto vozu, který bude využívat nově vyvinutou technologii. Kalennius ještě nepotvrdil, zdali bude koncept vycházet ze současné třídy S, prý nám ale z výsledku spadne brada.

Nechal se také slyšet, že technologie v konceptu není tak vzdálená od sériové výroby a některé prvky se již možná brzy objeví v sériové výrobě. Nicméně se už neodvážil tvrdit, kdy za nás automobily budou schopné převzít plnou kontrolu. Nejdříve totiž musí projít modernizací i celá dopravní infrastruktura, což je logické. Pokud mají být inteligentní auta, musí být inteligentní všechno, veřejná doprava i lidé.

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Podobnou vizi mělo i Volvo, které v roce 2008 prohlásilo, že v jejich vozech do roku 2020 nikdo nezemře. I zde jsou však práce v plném proudu. Na nový Mercedes se ale můžeme těšit už letos. Třeba se dočkáme inovovaného konceptu autonomního konceptu F 015 z roku 2015, který přinesl velmi futuristický vzhled. Máme ho pro vás nahoře v galerii.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků