Německý Volkswagen představil v Ženevě faceliftovanou podobu luxusní limuzíny Phaeton. Vylepšení vzhledu „wolfburgské A8” je podle očekávání pouze decentní a mnozí budou na fotografiích stěží identifikovat jen pár větších změn, které se dotkly zejména přídě vozu.
Zajímavější jsou technické novinky. Phaeton se bude od nynějška pyšnit třílitrovým šestiválcem TDI o výkonu 171 kW (233 k) s velmi nízkými emisemi. Ty jsou na úrovni normy Euro V, která vstoupí v platnost až v roce 2009. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky speciálním filtrům pevných částic a také pozměněnému procesu spalování.
Nově se také objeví v Phaetonu dva bezpečnostní systémy a to Front a Side Scan.
Front Scan
Technickou novinkou je systém Front Scan integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control). Front Scan je určen k předcházení čelním nárazům a k tomu využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od před ním jedoucího vozidla. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují pouze, když řidič sešlápne pedál. Díky systému Front Scan se tak dosahuje zkrácení brzdné dráhy.
Side Scan
Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Scan). Tento systém monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích (po jednom snímači pro směry nalevo a napravo od vozidla) a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran.
K nám se faceliftovaný Phaeton dostane již v průběhu tohoto léta.
Volkswagen Phateon a V6 TVI s Euro 5 na ženevském autosalonu
Volkswagen Phaeton facelift