Živě z Ženevy: VW Multivan PanAmericana

Speciální koncept Multivanu německé automobilky Volkswagen s označením PanAmericana byl představen na ženevském autosalonu. Vůz vznikl pro připomínku dvou rekordních přejezdů Ameriky ze severní Aljašky až do Ohňové země na jihu kontinentu.

První z nich o délce 22 880 km na cestě z Prudhoe Bay do města Ushuaia vykonal na jízdním kole sportovec Joachim Franz na podporu kampaně boje proti nemoci AIDS. Druhou organizoval výrobce užitkových vozů Volkswagen a jezdci Andreas Renz a Matthias Göttenauer při ní v roce 1999 dosáhli světového rekordu, když při non stop jízdě s Multivanem syncro trať zdolali za 15 dní, 14 hodin a 6 minut.

Multivan PanAmericana nyní tyto události připomíná svým názvem. Studie je lakována do speciální barvy, která je svým odstínem považována za nejvhodnější pro podobné přejezdy.

Světlá výška vozu byla zvýšena o 30 mm a vůz je obut do speciálních pneumatik 225/75, které jsou nasazeny na kolech z lehké slitiny o rozměru 16“. Multivan navíc dostal upravenou převodovku s kratšími převody, které se do náročného terénu hodí více.

Klepněte pro větší obrázek
Multivan PanAmericana na ženevském autosalonu
Klepněte pro větší obrázek 
Mutlivan PanAmericana
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků