Živě z Ženevy: VW Multivan PanAmericana

Speciální koncept Multivanu německé automobilky Volkswagen s označením PanAmericana byl představen na ženevském autosalonu. Vůz vznikl pro připomínku dvou rekordních přejezdů Ameriky ze severní Aljašky až do Ohňové země na jihu kontinentu.

První z nich o délce 22 880 km na cestě z Prudhoe Bay do města Ushuaia vykonal na jízdním kole sportovec Joachim Franz na podporu kampaně boje proti nemoci AIDS. Druhou organizoval výrobce užitkových vozů Volkswagen a jezdci Andreas Renz a Matthias Göttenauer při ní v roce 1999 dosáhli světového rekordu, když při non stop jízdě s Multivanem syncro trať zdolali za 15 dní, 14 hodin a 6 minut.

Multivan PanAmericana nyní tyto události připomíná svým názvem. Studie je lakována do speciální barvy, která je svým odstínem považována za nejvhodnější pro podobné přejezdy.

Světlá výška vozu byla zvýšena o 30 mm a vůz je obut do speciálních pneumatik 225/75, které jsou nasazeny na kolech z lehké slitiny o rozměru 16“. Multivan navíc dostal upravenou převodovku s kratšími převody, které se do náročného terénu hodí více.

Klepněte pro větší obrázek
Multivan PanAmericana na ženevském autosalonu
Klepněte pro větší obrázek 
Mutlivan PanAmericana
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků