Živě z Ženevy: Škoda Fabia S2000

Škoda to s novou Fabií myslí hodně vážně a hned pro její představení připravila koncept závodní verze třídy S2000. Vypadá skvěle.

Nová Fabia už je čtenářům AutoRevue.cz už dobře známou novinkou škodovky. Svou světovou výstavní premiéru si ale odbývá až v Ženevě. Aby ale představení Fabie nebylo nudné ani pro ty, kteří již novou Fabii viděli, nebo se v ní dokonce i jako my mohli svézt, připravila automobilka pro Ženevu něco speciálního, působivý modrobílý sporťák s názvem Fabia S2000. Právě s ní se chce Škoda vrátit do světových rallye.

Představenstvo škodovky již v prosinci 2006 rozhodlo o tom, že značka bude rozvíjet více než stoletou tradici působení v motoristickém sportu a již na ženevském autosalonu mohou návštěvníci poprvé spatřit studii vozu S2000.

Studie Super 2000 vychází z hatchbacku druhé generace modelu Fabia a je navržena s ohledem na předpisy automobilové federace FIA pro stejnojmennou soutěžní kategorii. Ta nabídne velmi výkonná auta vyrobená s rozumnými náklady. Díky tomu si je budou moci dovolit pořídit i soukromé týmy a mladí talentovaní jezdci, a to na národní i mezinárodní úrovni.

Studie Super 2000 je dlouhá 3992 mm, její rozvor měří 2486 mm stejně jako sériová Fabia. Pod kapotou se usadí motor o objemu 2,0 l a výkonu kolem 250 koní. Dalším zásadním rozdílem je ovšem použití pohonu všech kol, stejně jako instalace robustního ochranného rámu do interiéru vozu a aplikace řady modifikovaných komponentů podle pravidel třídy S2000. Sériový model připomenou krom základní siluety především typické díly jako světlomety.

Pokud nechcete čekat na novou Fabii RS, o které zatím zástupci automobilky nic bližšího neprozradili, máte od škodovky skvělou inspiraci k náročným úpravám. Faktem je, že takto upravený vůz by na ulici přehlédl málokdo (policii nevyjímaje...).

Verze S2000 by měla být pro zájemce k dispozici do konce letošního roku a její cena by se měla pohybovat okolo 160 000 euro. Jak se vám líbí?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Škoda Fabia S2000 na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000 na oficiálních foto
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků