Živě z Ženevy: Škoda Fabia S2000

Škoda to s novou Fabií myslí hodně vážně a hned pro její představení připravila koncept závodní verze třídy S2000. Vypadá skvěle.

Nová Fabia už je čtenářům AutoRevue.cz už dobře známou novinkou škodovky. Svou světovou výstavní premiéru si ale odbývá až v Ženevě. Aby ale představení Fabie nebylo nudné ani pro ty, kteří již novou Fabii viděli, nebo se v ní dokonce i jako my mohli svézt, připravila automobilka pro Ženevu něco speciálního, působivý modrobílý sporťák s názvem Fabia S2000. Právě s ní se chce Škoda vrátit do světových rallye.

Představenstvo škodovky již v prosinci 2006 rozhodlo o tom, že značka bude rozvíjet více než stoletou tradici působení v motoristickém sportu a již na ženevském autosalonu mohou návštěvníci poprvé spatřit studii vozu S2000.

Studie Super 2000 vychází z hatchbacku druhé generace modelu Fabia a je navržena s ohledem na předpisy automobilové federace FIA pro stejnojmennou soutěžní kategorii. Ta nabídne velmi výkonná auta vyrobená s rozumnými náklady. Díky tomu si je budou moci dovolit pořídit i soukromé týmy a mladí talentovaní jezdci, a to na národní i mezinárodní úrovni.

Studie Super 2000 je dlouhá 3992 mm, její rozvor měří 2486 mm stejně jako sériová Fabia. Pod kapotou se usadí motor o objemu 2,0 l a výkonu kolem 250 koní. Dalším zásadním rozdílem je ovšem použití pohonu všech kol, stejně jako instalace robustního ochranného rámu do interiéru vozu a aplikace řady modifikovaných komponentů podle pravidel třídy S2000. Sériový model připomenou krom základní siluety především typické díly jako světlomety.

Pokud nechcete čekat na novou Fabii RS, o které zatím zástupci automobilky nic bližšího neprozradili, máte od škodovky skvělou inspiraci k náročným úpravám. Faktem je, že takto upravený vůz by na ulici přehlédl málokdo (policii nevyjímaje...).

Verze S2000 by měla být pro zájemce k dispozici do konce letošního roku a její cena by se měla pohybovat okolo 160 000 euro. Jak se vám líbí?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Škoda Fabia S2000 na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000 na oficiálních foto
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků