Živě z Ženevy: Škoda Fabia S2000

Škoda to s novou Fabií myslí hodně vážně a hned pro její představení připravila koncept závodní verze třídy S2000. Vypadá skvěle.

Nová Fabia už je čtenářům AutoRevue.cz už dobře známou novinkou škodovky. Svou světovou výstavní premiéru si ale odbývá až v Ženevě. Aby ale představení Fabie nebylo nudné ani pro ty, kteří již novou Fabii viděli, nebo se v ní dokonce i jako my mohli svézt, připravila automobilka pro Ženevu něco speciálního, působivý modrobílý sporťák s názvem Fabia S2000. Právě s ní se chce Škoda vrátit do světových rallye.

Představenstvo škodovky již v prosinci 2006 rozhodlo o tom, že značka bude rozvíjet více než stoletou tradici působení v motoristickém sportu a již na ženevském autosalonu mohou návštěvníci poprvé spatřit studii vozu S2000.

Studie Super 2000 vychází z hatchbacku druhé generace modelu Fabia a je navržena s ohledem na předpisy automobilové federace FIA pro stejnojmennou soutěžní kategorii. Ta nabídne velmi výkonná auta vyrobená s rozumnými náklady. Díky tomu si je budou moci dovolit pořídit i soukromé týmy a mladí talentovaní jezdci, a to na národní i mezinárodní úrovni.

Studie Super 2000 je dlouhá 3992 mm, její rozvor měří 2486 mm stejně jako sériová Fabia. Pod kapotou se usadí motor o objemu 2,0 l a výkonu kolem 250 koní. Dalším zásadním rozdílem je ovšem použití pohonu všech kol, stejně jako instalace robustního ochranného rámu do interiéru vozu a aplikace řady modifikovaných komponentů podle pravidel třídy S2000. Sériový model připomenou krom základní siluety především typické díly jako světlomety.

Pokud nechcete čekat na novou Fabii RS, o které zatím zástupci automobilky nic bližšího neprozradili, máte od škodovky skvělou inspiraci k náročným úpravám. Faktem je, že takto upravený vůz by na ulici přehlédl málokdo (policii nevyjímaje...).

Verze S2000 by měla být pro zájemce k dispozici do konce letošního roku a její cena by se měla pohybovat okolo 160 000 euro. Jak se vám líbí?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Škoda Fabia S2000 na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000 na oficiálních foto
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků