Živě z Ženevy: Škoda Fabia S2000

Škoda to s novou Fabií myslí hodně vážně a hned pro její představení připravila koncept závodní verze třídy S2000. Vypadá skvěle.

Nová Fabia už je čtenářům AutoRevue.cz už dobře známou novinkou škodovky. Svou světovou výstavní premiéru si ale odbývá až v Ženevě. Aby ale představení Fabie nebylo nudné ani pro ty, kteří již novou Fabii viděli, nebo se v ní dokonce i jako my mohli svézt, připravila automobilka pro Ženevu něco speciálního, působivý modrobílý sporťák s názvem Fabia S2000. Právě s ní se chce Škoda vrátit do světových rallye.

Představenstvo škodovky již v prosinci 2006 rozhodlo o tom, že značka bude rozvíjet více než stoletou tradici působení v motoristickém sportu a již na ženevském autosalonu mohou návštěvníci poprvé spatřit studii vozu S2000.

Studie Super 2000 vychází z hatchbacku druhé generace modelu Fabia a je navržena s ohledem na předpisy automobilové federace FIA pro stejnojmennou soutěžní kategorii. Ta nabídne velmi výkonná auta vyrobená s rozumnými náklady. Díky tomu si je budou moci dovolit pořídit i soukromé týmy a mladí talentovaní jezdci, a to na národní i mezinárodní úrovni.

Studie Super 2000 je dlouhá 3992 mm, její rozvor měří 2486 mm stejně jako sériová Fabia. Pod kapotou se usadí motor o objemu 2,0 l a výkonu kolem 250 koní. Dalším zásadním rozdílem je ovšem použití pohonu všech kol, stejně jako instalace robustního ochranného rámu do interiéru vozu a aplikace řady modifikovaných komponentů podle pravidel třídy S2000. Sériový model připomenou krom základní siluety především typické díly jako světlomety.

Pokud nechcete čekat na novou Fabii RS, o které zatím zástupci automobilky nic bližšího neprozradili, máte od škodovky skvělou inspiraci k náročným úpravám. Faktem je, že takto upravený vůz by na ulici přehlédl málokdo (policii nevyjímaje...).

Verze S2000 by měla být pro zájemce k dispozici do konce letošního roku a její cena by se měla pohybovat okolo 160 000 euro. Jak se vám líbí?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Škoda Fabia S2000 na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia S2000 na oficiálních foto
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků