Živě z Ženevy: nový Renault Twingo (představení, další foto)

Mnoho zájemců o malé automobily může slavit. Renault totiž přivezl do Ženevy novou generaci modelu Twingo, který poprvé uzřel světlo světa již před čtrnácti lety, tedy v roce 1993. Po světě se prodalo 2,4 milionu těchto městských vozítek, a tak si po dlouhé odmlce nemůže Renault dovolit s novou generací šlápnout vedle.

Nové Twingo měří na délku 3601 mm, na šířku 1640 mm, vysoké je 1472 mm, ale co je nejdůležitější, jeho rozvor činí 2367 mm. Prostor uvnitř je přizpůsoben pro čtveřici cestující. Twingo zůstává věrné tradici, a tak je vybaveno zadní posuvnou lavicí. Můžete tedy upřednostnit prostor pro kolena zadních pasažérů nebo připravit více místa pro své nákupy. Zavazadlový prostor tak má objem 165-285 litrů. Další předností Twinga bude mnoho odkládacích prostor, což je u městského vozidla nesporně věc důležitá.

U Renaultu jsme již zvyklí na poměrně slušnou možnost individualizace a u Twinga tomu nebude jinak. Šest stupňů výbavy a mnoho příplatkových prvků zajistí, že vůz může vypadat dle vašich představ. Samozřejmostí je bohatá bezpečnostní výbava (6 airbagů, ESP) a Renault bude mít jistě za cíl opět zamířit pro pět hvězdiček v testech EuroNCAP.

Zpočátku budou v nabídce čtyři motory, z toho tři benzínové se shodným objemem 1,2. Ty budou k dispozici ve výkonových verzích 43 kW (58 k), 56 kW (76 k) a 74 kW (101 k). Poslední jmenovaná bude dopována turbodmychadlem, přičemž Renault se chlubí průměrnou spotřebou agregátu jen 5,9 litru na 100 km. Turbodiesely bude zastupovat prozatím jediný motor 1,5 dCi s výkonem 47 kW (64 k). Všechny motory budou kombinovány s pětistupňovými manuály nebo s robotizovanými převodovkami, které se u Renaultu jmenují Quickshift. Na trhu by se nové Twingo mělo objevit již v na přelomu června a července.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo živě ze ženevského autosalonu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo oficiálně
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků