Živě z Ženevy: nový Renault Twingo (představení, další foto)

Mnoho zájemců o malé automobily může slavit. Renault totiž přivezl do Ženevy novou generaci modelu Twingo, který poprvé uzřel světlo světa již před čtrnácti lety, tedy v roce 1993. Po světě se prodalo 2,4 milionu těchto městských vozítek, a tak si po dlouhé odmlce nemůže Renault dovolit s novou generací šlápnout vedle.

Nové Twingo měří na délku 3601 mm, na šířku 1640 mm, vysoké je 1472 mm, ale co je nejdůležitější, jeho rozvor činí 2367 mm. Prostor uvnitř je přizpůsoben pro čtveřici cestující. Twingo zůstává věrné tradici, a tak je vybaveno zadní posuvnou lavicí. Můžete tedy upřednostnit prostor pro kolena zadních pasažérů nebo připravit více místa pro své nákupy. Zavazadlový prostor tak má objem 165-285 litrů. Další předností Twinga bude mnoho odkládacích prostor, což je u městského vozidla nesporně věc důležitá.

U Renaultu jsme již zvyklí na poměrně slušnou možnost individualizace a u Twinga tomu nebude jinak. Šest stupňů výbavy a mnoho příplatkových prvků zajistí, že vůz může vypadat dle vašich představ. Samozřejmostí je bohatá bezpečnostní výbava (6 airbagů, ESP) a Renault bude mít jistě za cíl opět zamířit pro pět hvězdiček v testech EuroNCAP.

Zpočátku budou v nabídce čtyři motory, z toho tři benzínové se shodným objemem 1,2. Ty budou k dispozici ve výkonových verzích 43 kW (58 k), 56 kW (76 k) a 74 kW (101 k). Poslední jmenovaná bude dopována turbodmychadlem, přičemž Renault se chlubí průměrnou spotřebou agregátu jen 5,9 litru na 100 km. Turbodiesely bude zastupovat prozatím jediný motor 1,5 dCi s výkonem 47 kW (64 k). Všechny motory budou kombinovány s pětistupňovými manuály nebo s robotizovanými převodovkami, které se u Renaultu jmenují Quickshift. Na trhu by se nové Twingo mělo objevit již v na přelomu června a července.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo živě ze ženevského autosalonu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo oficiálně
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků