Živě z Ženevy: Lexus IS-F a 400 japonských koní

I když si nový ostrý Lexus IS-F odbyl výstavní premiéru již na detroitském autosalonu, v Evropě se ukázal vůbec poprvé. Japonská automobilka v Ženevě představila svůj ostrý koncept IS-F, který se ve své produkční verzi postaví takovým ikonám jako je BMW M3 a Audi RS4.

Pod kapotou se objeví největší motor své třídy. Osmiválec 5,0 o výkonu 294 kW (400 k) a točivém momentu 500 Nm se již postará, aby měla osmistupňová automatická převodovka dost síly ke sprintu na stovku za 4,9 s a dosažení maximální rychlosti 270 km/h, kdy zasáhne omezovač.

Pozornosti by neměla uniknout zmíněná převodovka. Nejen, že má 8 rychlostních stupňů, ale upravená logika řazení a také mechanické změny se postarají o velmi rychlé přeřazení. To by nemělo trvat déle než 100 ms.

A nyní již k samotnému konceptu. Velmi specifické tvary běžného Lexusu IS dokážou upoutat pozornost. Pokud se ovšem obleče do velmi slušivé modré barvy, nelze ho již přehlédnou vůbec. I když to ze snímků až tak nevypadá, v reálů působí IS-F opravdu muskulaturním a sportovním dojmem. Agrese, mohutnost a dynamika je cítit z každého detailu.

Přední vytažené lemy blatníků slouží jako jakýsi tunel, kterým proudí vzduch k brzdám. Ten je nasáván v přední spodní části nárazníků a z podběhu vychází ven velkými výdechy za předními koly.

Také obrovská kola ve spojení s nižší světlou výškou se postaraly o parádní dojem. To vše pak podtrhuje upravená záď, která naskytne pohled nejen na malý spoiler na víku zavazadelníku, ale také na čtveřici koncovek výfuku.

I když se prozatím jedná jen o koncept, produkční verze by se neměla příliš lišit. Drobné detaily budou určitě nahrazeny, ale vůz jako celek bude studii velmi podobný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F na ženevském autosalonu
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků