Živě z Ženevy: Lexus IS-F a 400 japonských koní

I když si nový ostrý Lexus IS-F odbyl výstavní premiéru již na detroitském autosalonu, v Evropě se ukázal vůbec poprvé. Japonská automobilka v Ženevě představila svůj ostrý koncept IS-F, který se ve své produkční verzi postaví takovým ikonám jako je BMW M3 a Audi RS4.

Pod kapotou se objeví největší motor své třídy. Osmiválec 5,0 o výkonu 294 kW (400 k) a točivém momentu 500 Nm se již postará, aby měla osmistupňová automatická převodovka dost síly ke sprintu na stovku za 4,9 s a dosažení maximální rychlosti 270 km/h, kdy zasáhne omezovač.

Pozornosti by neměla uniknout zmíněná převodovka. Nejen, že má 8 rychlostních stupňů, ale upravená logika řazení a také mechanické změny se postarají o velmi rychlé přeřazení. To by nemělo trvat déle než 100 ms.

A nyní již k samotnému konceptu. Velmi specifické tvary běžného Lexusu IS dokážou upoutat pozornost. Pokud se ovšem obleče do velmi slušivé modré barvy, nelze ho již přehlédnou vůbec. I když to ze snímků až tak nevypadá, v reálů působí IS-F opravdu muskulaturním a sportovním dojmem. Agrese, mohutnost a dynamika je cítit z každého detailu.

Přední vytažené lemy blatníků slouží jako jakýsi tunel, kterým proudí vzduch k brzdám. Ten je nasáván v přední spodní části nárazníků a z podběhu vychází ven velkými výdechy za předními koly.

Také obrovská kola ve spojení s nižší světlou výškou se postaraly o parádní dojem. To vše pak podtrhuje upravená záď, která naskytne pohled nejen na malý spoiler na víku zavazadelníku, ale také na čtveřici koncovek výfuku.

I když se prozatím jedná jen o koncept, produkční verze by se neměla příliš lišit. Drobné detaily budou určitě nahrazeny, ale vůz jako celek bude studii velmi podobný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS-F na ženevském autosalonu
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků