Živě z Ženevy: Kia Rio Hybrid

Korejská automobilka Kia představila v Ženevě svůj hybridní model. Ten je postaven na základu modelu Rio sedan a je vybaven klasickým hybridním pohonem. Ten spojuje čtyřválec o výkonu 66 kW (90 k) s elektromotorem o výkonu 12 kW (16 k). Na přední kola posílá točivý moment automatická převodovka CVT s plynule měnitelným převodem.

Protože se jedná o hybrid, je velmi důležitá výsledná spotřeba. Ta by se měla v kombinovaném cyklu pohybovat okolo 5,3 l na 100 km, což je o litr méně, než jakou kombinovanou spotřebu má Rio 1,4 pouze s benzínovým motorem.

Velmi zajímavý je pak nárůst hmotnosti. Hybridní Rio váží o slušných 200 kg více než běžný model. Těžké akumulátory, elektromotor, alternátor spojený se startérem a další komponenty se musí někde projevit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Rio Hybrid
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků