Živě z Ženevy: Kia Rio Hybrid

Korejská automobilka Kia představila v Ženevě svůj hybridní model. Ten je postaven na základu modelu Rio sedan a je vybaven klasickým hybridním pohonem. Ten spojuje čtyřválec o výkonu 66 kW (90 k) s elektromotorem o výkonu 12 kW (16 k). Na přední kola posílá točivý moment automatická převodovka CVT s plynule měnitelným převodem.

Protože se jedná o hybrid, je velmi důležitá výsledná spotřeba. Ta by se měla v kombinovaném cyklu pohybovat okolo 5,3 l na 100 km, což je o litr méně, než jakou kombinovanou spotřebu má Rio 1,4 pouze s benzínovým motorem.

Velmi zajímavý je pak nárůst hmotnosti. Hybridní Rio váží o slušných 200 kg více než běžný model. Těžké akumulátory, elektromotor, alternátor spojený se startérem a další komponenty se musí někde projevit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Rio Hybrid
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků