Živě z Ženevy: Kia Rio Hybrid

Korejská automobilka Kia představila v Ženevě svůj hybridní model. Ten je postaven na základu modelu Rio sedan a je vybaven klasickým hybridním pohonem. Ten spojuje čtyřválec o výkonu 66 kW (90 k) s elektromotorem o výkonu 12 kW (16 k). Na přední kola posílá točivý moment automatická převodovka CVT s plynule měnitelným převodem.

Protože se jedná o hybrid, je velmi důležitá výsledná spotřeba. Ta by se měla v kombinovaném cyklu pohybovat okolo 5,3 l na 100 km, což je o litr méně, než jakou kombinovanou spotřebu má Rio 1,4 pouze s benzínovým motorem.

Velmi zajímavý je pak nárůst hmotnosti. Hybridní Rio váží o slušných 200 kg více než běžný model. Těžké akumulátory, elektromotor, alternátor spojený se startérem a další komponenty se musí někde projevit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Rio Hybrid
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků