Živě z Ženevy: Kia Rio Hybrid

Korejská automobilka Kia představila v Ženevě svůj hybridní model. Ten je postaven na základu modelu Rio sedan a je vybaven klasickým hybridním pohonem. Ten spojuje čtyřválec o výkonu 66 kW (90 k) s elektromotorem o výkonu 12 kW (16 k). Na přední kola posílá točivý moment automatická převodovka CVT s plynule měnitelným převodem.

Protože se jedná o hybrid, je velmi důležitá výsledná spotřeba. Ta by se měla v kombinovaném cyklu pohybovat okolo 5,3 l na 100 km, což je o litr méně, než jakou kombinovanou spotřebu má Rio 1,4 pouze s benzínovým motorem.

Velmi zajímavý je pak nárůst hmotnosti. Hybridní Rio váží o slušných 200 kg více než běžný model. Těžké akumulátory, elektromotor, alternátor spojený se startérem a další komponenty se musí někde projevit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Rio Hybrid
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků