Živě z Ženevy: „čistý” Volkswagen Passat BlueMotion

Stejně jako bylo loni představeno úsporné Polo BlueMotion, byl na stejném autosalonu, tedy v Ženevě, představen i model střední třídy Passat se stejným označením.

Tip: Představení Pola BlueMotion naleznete zde.

Celý projekt BlueMotion má za úkol snížit spotřebu tradičních modelů za použití jen mírných úprav. Ty spočívají v mírném pozměnění aerodynamiky pomocí modifikovaných nárazníků a také převodu v převodovce, které sice uberou na dynamice, ale díky nižším otáčkám sníží spotřebu.

Passat BlueMotion bude vybaven naftovým motorem 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k). Ten bude vybaven filtrem pevných částic a vůz s ním dosáhne rychlosti až 193 km/h ve verzi sedan, resp. 190 km/h ve verzi kombi.

Kombinovaná spotřeba u verze sedan se bude pohybovat okolo 5,1 l a u kombi okolo 5,2 l nafty na 100 km. Díky nízké spotřebě bude Passat BlueMotion vypouštět pouze 137 g CO2 na 1 km. Nízká spotřeba také umožní dojezd na jednu nádrž až výborných 1 350 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
VW Passat BlueMotion na ženevském autosalonu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat BlueMotion
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků