Živě z Ženevy: BMW M3 Concept, žádné překvapení

Čekání na příchod nového BMW M3 se zdá být nekonečné jak rodinná dovolená. Ačkoli po Mnichově se již krátce po představení nového trojkového kupé začaly prohánět vcelku mírně maskované trojky se čtyřmi výfuky, za oficiální termín představení vozu byl stále označován podzim 2007. Mnozí příznivci značky doufali, že jde ze strany BMW jen o matení konkurence a nová M3 se na trhu musí objevit dříve, zvláště poté, co byla zastavena výroba dosavadního modelu a Audi briskně vytáhlo přiostřenou S5. Po dnešku je ale prakticky jisté, že dříve než na podzim s novým eMkem opravdu počítat nemůžeme.

Mnichovští sice v Ženevě novou M3 představili, ale pouze v podobě vcelku podivného konceptu a je jasné, že doufat v příchod vozu na trh ještě před létem není reálné. Produkční verze bude představena zřejmě až ve Frankfurtu v září nebo těsně před ním a první zákazníci se vozu dočkají až ke konci roku.

Co tedy BMW v Ženevě ukázalo? Dohromady nic, i když lze s úspěchem tvrdit, že na přiložených obrázcích vidíme 90 % nové M3. Překvapení se nekoná prakticky žádné, vůz dostal karbonovou střechu jako M6, 19" kola z M3 CSL předchozí generace obutá do pneu Michelin Sport Cup, vrtané kotouče, čtyři výfuky, nové nárazníky, prahy a větrací otvory v předních blatnících. Vlastně jedno vzhledové překvapení na voze najdeme, a to obludně vyboulenou přední kapotu motoru, která i přes úpravy zjevně nepozřela velký osmiválcový motor. Dá se ovšem očekávat, že na produkční verzi bude kapota motoru vyvedena v poněkud elegantnějších tvarech (na firemních obrázcích se to nezdá, ale v reálu vyboulení přední kapoty z vozu doslova křičí).

Čekáte podrobnosti o použité technice? Smůla, BMW oficiálně neřeklo ani ň. Nicméně máme své zdroje, které v současnosti hovoří o motoru 4,0 V8 s výkonem 411 koní dosahovaným při 8 300 ot. Zrychlení na stovku se má odehrát za 4,8 sekundy a jako nejlepší čas na Nordschleife mají testovací jezdci zapsáno 8 minut a 12 sekund. Což není špatné proti předchozí M3, ale je to bída oproti starší M3 CSL, která na stejných pneu zvládla Severní smyčku až za 7 minut a 53 sekund. Ani jeden z těchto údajů ale není konečný a BMW má ještě měsíce na to, aby si s novou M3 pohrálo. Už jen maximální výkon by měl podle všeho překročit 420 koní, hádejte proč...

Z převodovek bude na výběr šestistupňový manuál a sedmistupňová SMG převodovka. Cena by se měla pohybovat na úrovni 110 % ceny dosavadní M3. Tolik v současnosti dostupné informace, brzy doplníme i živé fotografie vozu přímo z Ženevy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Concept ze ženevského autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW M3 Concept na oficiálních obrázcích
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků