Živě z Frankfurtu: další nové fotky, první dojmy

Autosalon ve Frankurtu je v plném proudu. K vidění jsou krásná auta i krásné hostesky, které vám nyní pokusíme zprostředkovaně představit. Rozsáhlou fotogalerii nyní doplňujeme o dojmy z prezentací automobilek, jejich klíčových novinek a nevyhneme se ani fotkám hostesek z celého světa... (oživeno o nové komentáře od Saabu ke Škodě 10:45)
Živě z Frankfurtu: další nové fotky, první dojmy
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Dacia
  2. Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Chevrolet
  3. Jaguar, Lamborghini, Mazda, Mini Cooper, Mitsubishi
  4. Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault
  5. Saab, Seat, Subaru, Suzuki, Škoda
  6. Toyota, Volkswagen, Volvo, Wiesemann
  7. Úsměvy hostesek

Tip: Projděte si také náš Speciál věnovaný IAA Frankfurt 2005, ve kterém najdete podrobné informace o všech důležitých vystavovaných novinkách.

Alfa Romeo

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo Brera a 159

Alfa Romeo zůstává ve Frankfurtu trochu v ústranní. Na autosalon nepřivezla žádnou zásadní novinku a fandu značky mohou potěšit jen pohledy na dříve představené novinky Brera a 159 nebo faceliftovanou 147. Alfa se tentokrát neblýskla ani jindy početnou "eskadrou" krásných hostesek, kterou zřejmě propůjčila mateřskému Fiatu. Prezentace nového Punta je opravdu pastva pro oči, ale o tom až později.

Audi

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 hybrid

Největší novinkou Audi je hybridní Q7. Více informací o něm se můžete dočíst zde. Jde o hudbu poměrně vzdálené budoucnosti a spíše než vzhledem osloví použitou technikou. Uvidíme, jak se hybridní systém Audi ukáže v praxi, stovka za 6,8s, nízké emise ve městě a solidní spotřeba zní u auta s dvěma a půl tunami živé váhy velice slušně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 3.2 Quatro S-line --- A6 2.0 TFSI

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A4 cabrio facelift

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Audi RS4

Zbytek prezentace Audi se nese v poměrně "poklidném" duchu. Naživo můžete shlédnout vylepšený S-line paket pro A3, A6 s motorem 2,0T nebo facelift A4 cabrio. Zásadní novinkou pro nás byla možnost osedlat novou RS4, která např. v Brně pouze "pózovala". Pohledy na sedačku a volant nejsou vybrány náhodně - volant je špičkový, sedačky bídné. Podobně jako u většiny nových vozů od VW mají ukrutně úzké sedáky. Zatímco u Octavie nebo Passatu si můžete jen postesknout, že by se hodily širší a příliš vás svou "šířkou" neobtěžují, zde pevné boční vedení tlačí do stehen ještě hůře než u Passatu ve výbavě Sportline. Ve voze se při nejlepší vůli dalo vydržet jen s velkými obtížemi, delší jízdu si snad ani nedokáži představit. Sedačky pro VW snad dodávají Japonci, na autosalonu jsme nepotkali Němce, který by si na sedačky nestěžoval...

Volant byl naopak vynikající - tlustý věnec, malý průměr, zploštění v místech, kde by se mohl potkávat se stehny. Tento vůz bude ale především o jízdě, snad se i nám poštěstí jej v budoucnu osedlat a přinést vám trochu dynamičtější dojmy.

BMW

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
BMW 130i

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Z4 coupe
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW řady 3 Touring
Klepněte pro větší obrázek
BMW 320 WTCC
Klepněte pro větší obrázek
BMW 325xi  

BMW to nemá do Frankfurtu daleko, a tak přivezlo spoustu větších či menších vylepšení stávajících modelů. Za všechny jmenujme pohon všech kol xDrive pro novou řadu 3, motor 30d pro trojkový sedan a kombi nebo důkladnou prezentaci vrcholného modelu jedničkové řady, 130i. Shlédnout ale můžete i nové Security (pancéřované) modely 5 a X3, nové bezpečnostní a komunikační prvky a mnoho dalšího.

Zcela zásadní novinkou je model Z4 Coupé zatím vedený jako koncept. BMW ale nepočítalo se zápornými reakcemi a výroba kupé je již dnes hotová věc. Více se můžete dočíst zde. Designově považuji vůz za povedený, i když je na jeho siluetě hodně znát, že jde o přetvořený roadster. Stejnému problému se nevyhnulo ani Porsche se svým Caymanem, profil vozu mi stále přijde být poněkud rušivý. K očekávanému pojetí střechy se přidala typická "bangle-prdelka" s jakýmsi schodovitým rozložením do boků vozu, kterou známe již z modelů 7 či 6. Na Z4 Coupé vypadá zřejmě nejlépe. Interiér se drží posledních trendů značky a otázkou zůstává hlavně to, jaký bude nový vůz na silnici. Dynamické parametry verze M dávají tušit mnohé...

BMW okupuje na výstavišti celý pavilon a jeho prezentace patří obsahově k těm nejlepším. Vyzkoušet a obhlédnout můžete opravdu kde co.

Citroen

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Citroën C-Sport

Citroën se zařadil mezi ty značky, které se snaží návštěvníky zaujmout novým konceptem. Tento má jméno C-Sport a více se o něm dočtete zde. Vůz je to povedený, ale mnoha řešeními dává najevo, že je tím konceptem, který má k sérii poměrně hodně daleko. Ale nechme se překvapit Citroën už se párkrát vytasil s hodně nečekanými řešeními.

Zbytku expozice vládne již dříve představená C6, armáda cé-čtyřek a přehlédnout nelze ani ostrou Xsaru WRC Sebastiana Loeba. Na rozdíl od ostatních rádoby monopostů F1 a podobných bezcenných bakelitových hraček alespoň vypadá jako pravá a fajnšmekr si může zblízka prohlédnout mnoho detailů dnes nejlepšího "vé-er-céčka".

Dacia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Logan s naftovým motorem

Prezentace Dacie je trochu schovanou Popelkou vedlé nablýskané a zářící expozice mateřského Renaultu. Ono ani není divu, není příliš co vystavovat. Dacia se zatím nevytasila se žádnou z nových verzí Loganu kombi, pick-up či hatchback, a tak alespoň přivezla starý dobrý Logan s novým motorem od francouzského chlebodárce. Tím je moderní 1,5 dCi, se kterým v kombinaci vyjde s pěknými 4,7 litru nafty na 100 km. Podrobnou zprávu o rumunské novince najdete zde.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Dacia
  2. Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Chevrolet
  3. Jaguar, Lamborghini, Mazda, Mini Cooper, Mitsubishi
  4. Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault
  5. Saab, Seat, Subaru, Suzuki, Škoda
  6. Toyota, Volkswagen, Volvo, Wiesemann
  7. Úsměvy hostesek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků