Mazda CX-60 nás sice překvapila dvěma šestiválci, ale jako první se svezeme s čtyřválcovým plug-in hybridem.
Již zítra budeme mít možnost poprvé usednout za volant nové Mazdy CX-60. Tento model nás překvapil zastoupením šestiválcových zážehových i vznětových motorů. Na tyto motory si ale budeme muset ještě chvilku počkat, naše první seznámení proběhne s třetí, plug-in hybridní variantou, která u značky slaví premiéru. Zároveň má jít o jeden z nejvýkonnějších modelů v historii Mazdy.
Pohonná soustava plug-in hybridu je tvořena zážehovým přímovstřikovým čtyřválcem e-Skyactiv G o objemu 2,5 litru se 141 kW (192 koní) a elektromotorem o výkonu 100 kW (136 koní), který čerpá energii z baterie s kapacitou 17,8 kWh. Systémový výkon činí 241 kW (327 koní) a maximem točivého momentu je 500 N.m.
Tyto hodnoty dávají modelu velmi slušnou dynamiku. Velké SUV totiž zrychlí na stovku za 5,8 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h. Čistě na elektřinu se pak auto umí pohybovat do 100 km/h. A jak už bývá u plug-in hybridů zvykem, měření dle metodikou WLTP ukázalo krásnou hodnotu 1,5 l/100 km.
Zítra v dopoledních hodinách se s tímto vozem svezeme. Pokud máte nějaké dotazy, neváhejte napsat svůj dotaz do komentářů pod článkem. Na všechny se budeme snažit odpovědět v následujícím článku.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5