Sice to dnes už není příliš pravděpodobné, ale i téměř nový vůz se může pokazit. Když k tomu náhodou dojde, zpravidla se tak stane v nejméně vhodnou chvíli na nejméně vhodném místě. V takových případech řidič ocení prodlouženou záruku.
Ze zákona je k novému automobilu jako ke každému jinému zboží poskytována dvouletá tovární záruka na skryté vady. Ta však uteče docela rychle a pak už se musí řidič spoléhat sám na sebe, resp. na štěstí. Řešením bývá garance prodloužená o další až 3 roky. Tímto produktem si zákazník prodlouží dobu plnění ze záruky, po kterou mu bude bezplatně opraveno poškození vozu způsobené výrobní vadou. Získává tak dodatečnou jistotu na předem sjednanou dobu nebo dosažení limitu najetých kilometrů podle toho, co nastane dřív. Tím se vyhne servisním nákladům spojeným s případnou opravou vozidla, které v tomto případě jdou k tíži výrobce. Ani když první majitel této služby nevyužije, nemusí ničeho litovat. Jeho vůz je díky prodloužené záruce hodnotnější v případě následného prodeje, jelikož platnost záruky není změnou majitele dotčena.
Při nákupu nového vozu si zpravidla můžete vybrat z několika variant prodloužené záruky podle toho, jak svůj vůz využíváte. Kdo jezdí hodně, zvolí kratší dobu s větším počtem kilometrů, naopak sváteční řidiči dají přednost maximální délce s menším kilometrovým limitem. Všichni si ale mohou být jisti, že při opravě jejich automobilu budou použity pouze originální díly a nejmodernější postupy schválené výrobcem. To jednak zachová veškeré vlastnosti vozidla včetně jeho bezpečnostních parametrů, jednak garance platí nadále.
A na co se tovární záruka vztahuje? V zásadě jde o bezplatnou opravu závady, kterou způsobila výrobní vada. Odstranění závady může být provedeno výměnou nebo opravou vadných dílů. O přesném způsobu opravy rozhoduje autorizovaný servis. Samozřejmě nelze uznat takovou závadu, která byla způsobena nesprávným zacházením nebo nedodržením předepsaných servisních postupů. Proto je velkým hazardem svěřovat vůz v záruce do péče neautorizovaných servisů, které často tyto postupy z různých důvodů nedodržují. „Záruku je možné uplatnit u jakéhokoliv servisního partnera – tedy nejen tam, kde byl vůz zakoupen. Za určitých podmínek lze prodlouženou záruku získat i dodatečně, pokud nebyla sjednána ihned při prodeji,“ vysvětluje Jan Pícha, jenž u českého zastoupení značky ŠKODA odpovídá za oblast servisních služeb.
S prodlouženou zárukou se často pojí záruka mobility, která zajistí vrcholný uživatelský komfort na cestách. Pokud se váš vůz stane během jízdy z důvodu neočekávané poruchy nepojízdným, bude vám poskytnuta služba k zajištění vaší další mobility. Jedná se o řadu úkonů podle aktuální situace – od technické pomoci po telefonu přes příjezd servisního technika na místo poruchy až po odtah do autorizovaného servisu. Není-li možno opravit vozidlo týž den, může být zákazníkovi nabídnuta náhradní doprava autobusem či vlakem, zapůjčení jiného vozu nebo ubytování v hotelu.